ICSI-clubje

ICSI Forum
ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 2 september 2021, 7:55

Jena schreef:
1 september 2021, 12:12
Hier negatieve bn. Maandag consult. Hopelijk niet te lang wachten met cryo..
Wat jammer maar gelukkig kan je maandag al op gesprek. Hopelijk brengt dit verheldering.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 2 september 2021, 15:40

Jena schreef:
1 september 2021, 12:12
Hier negatieve bn. Maandag consult. Hopelijk niet te lang wachten met cryo..
Wat jammer Jena! Hopelijk idd niet te lang wachten!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 2 september 2021, 16:03

Het is zo ver. Mijn regels zijn doorgebroken! Morgen bloedname en als alles goed is zaterdag beginnen met spuiten.

Wel een kleine inzinking gekregen gisteren. Stress op het werk, spanning van de procedure, ineens benauwd, pijn op de borst, misselijk en gevoel dat ik ging flauwvallen kon precies geen zuurstof genoeg krijgen. Gisteren dan meteen bij de huisarts kunnen gaan en blijkbaar lijdt ik aan chronische hyperventilatie. Ik moet nu tijdelijk wat medicatie nemen tot 1 dag voor een terugplaatsing, maar ik maak er 2 dagen van denk ik voor de veiligheid.

Ik heb veel buikpijn ook van mijn maandstonden. Nu wat pijnstillers nemen kan wellicht nog geen kwaad hè?

Groetjes

Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 2 september 2021, 18:20

Sproetje schreef:
2 september 2021, 16:03
Het is zo ver. Mijn regels zijn doorgebroken! Morgen bloedname en als alles goed is zaterdag beginnen met spuiten.

Wel een kleine inzinking gekregen gisteren. Stress op het werk, spanning van de procedure, ineens benauwd, pijn op de borst, misselijk en gevoel dat ik ging flauwvallen kon precies geen zuurstof genoeg krijgen. Gisteren dan meteen bij de huisarts kunnen gaan en blijkbaar lijdt ik aan chronische hyperventilatie. Ik moet nu tijdelijk wat medicatie nemen tot 1 dag voor een terugplaatsing, maar ik maak er 2 dagen van denk ik voor de veiligheid.

Ik heb veel buikpijn ook van mijn maandstonden. Nu wat pijnstillers nemen kan wellicht nog geen kwaad hè?

Groetjes

Sproetje
Oooo wat super dat je terug kunt starten.
Hopelijk beter het nu met de nedicatie tegen de hyperventilatie.

Dafalgan/paracetamol kan geen kwaad.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 3 september 2021, 17:53

Bloed was goed! Morgen starten met spuiten. Ben benieuwd… volgende week vrijdag al de eerste controle.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 3 september 2021, 22:02

Sproetje schreef:
3 september 2021, 17:53
Bloed was goed! Morgen starten met spuiten. Ben benieuwd… volgende week vrijdag al de eerste controle.
Super! En laat het een beetje op je af komen.
Ook al is dit heel moeilijk.

Hier maandag op controle.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jena » 4 september 2021, 17:08

@ZZ: veel succes met controle maandag!
@sproetje: veel succes met spuiten zetten! Is effe wennen om het bij je zelf te doen (tenzij je chance hebt dat iemand dat wil doen maar mijn vriend heeft een heilige schrik van spuiten dus hij zette het gewoon klaar en/of maakte de mengeling, maar ik zette steeds bij mezelf). Heb zelf geen hyperventilatie maar heb eens van vriendin gehoord dat een ice pack tegen je borstkas duwen helpt, geef maar mee als tip😉
@anahs: jij ook wekdra starten, neen? Veel succes!

Ik heb sinds vandaag mn regels. Amai wat een verschil met andere keren! Normaal heb ik niets van pijn dan, nu toch wel heel veel pijn en al heel de dag op en af. Hopelijk eerste dag het ergste🤞🏻 chance dat ik thuis ben, zou echt wel lastig geweest zijn opt werk🙈

Ik mag deze maand cryo driedaagse terug verwelkomen. Voor het eerst een tp van cryo. Ik start morgen met estrofem.
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 4 september 2021, 19:19

Jena schreef:
4 september 2021, 17:08
@ZZ: veel succes met controle maandag!
@sproetje: veel succes met spuiten zetten! Is effe wennen om het bij je zelf te doen (tenzij je chance hebt dat iemand dat wil doen maar mijn vriend heeft een heilige schrik van spuiten dus hij zette het gewoon klaar en/of maakte de mengeling, maar ik zette steeds bij mezelf). Heb zelf geen hyperventilatie maar heb eens van vriendin gehoord dat een ice pack tegen je borstkas duwen helpt, geef maar mee als tip😉
@anahs: jij ook wekdra starten, neen? Veel succes!

Ik heb sinds vandaag mn regels. Amai wat een verschil met andere keren! Normaal heb ik niets van pijn dan, nu toch wel heel veel pijn en al heel de dag op en af. Hopelijk eerste dag het ergste🤞🏻 chance dat ik thuis ben, zou echt wel lastig geweest zijn opt werk🙈

Ik mag deze maand cryo driedaagse terug verwelkomen. Voor het eerst een tp van cryo. Ik start morgen met estrofem.
Mijn vriendin zal ze zetten! Ik durf precies niet van mezelf! Nuja moest zij het niet doen dan kon ik nie anders. Begin al stress te krijgen voor straks.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hillie » 5 september 2021, 16:08

Niet bang zijn van spuiten zetten, mijn angst was 100 keer groter dan de daad zelf. Op het instructie filmpje vh ziekenhuis ramden ze die spuit in de appelsien, dus ik dacht van dat durf/kan ik nooit. Toen zei mijn zus van je moet gewoon het naaldje tegen je buik zetten, en dan lichtjes er in duwen hoor. En idd, was zoveel gemakkelijker dan ik gedacht had! Heb toen trouwens in het ziekenhuis een oefenspuit en naald gevraagd, dan kon ik het gewoon al eens proberen (met lege spuit dus). Ook veel gemakkelijker als je het zelf kan, dan moet je met niets of niemand rekening houden en kan je ze zetten wanneer het jou past.
Gewoon doen, niet denken :wink:
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 5 september 2021, 17:02

Hillie schreef:
5 september 2021, 16:08
Niet bang zijn van spuiten zetten, mijn angst was 100 keer groter dan de daad zelf. Op het instructie filmpje vh ziekenhuis ramden ze die spuit in de appelsien, dus ik dacht van dat durf/kan ik nooit. Toen zei mijn zus van je moet gewoon het naaldje tegen je buik zetten, en dan lichtjes er in duwen hoor. En idd, was zoveel gemakkelijker dan ik gedacht had! Heb toen trouwens in het ziekenhuis een oefenspuit en naald gevraagd, dan kon ik het gewoon al eens proberen (met lege spuit dus). Ook veel gemakkelijker als je het zelf kan, dan moet je met niets of niemand rekening houden en kan je ze zetten wanneer het jou past.
Gewoon doen, niet denken :wink:
Het is gelukt hoor! Mijn vriendin doet het omdat ze dan toch een beetje betrokken is bij ‘het maken van ons kindje’ en ze deed dat goed. Heb er niets van gevoeld! Ook geen irritatie achteraf, ook geen blauwe plek, niets. Komt dus idd goed. Hopelijk even vlot als de cetrotide erbij komt. Vrijdag al een opvolg afspraak voor echo, dan ben ik op dag 9. Benieuwd of er al iets te zien is dan, want is nog redelijk vroeg.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 6 september 2021, 21:37

Sproetje schreef:
5 september 2021, 17:02
Hillie schreef:
5 september 2021, 16:08
Niet bang zijn van spuiten zetten, mijn angst was 100 keer groter dan de daad zelf. Op het instructie filmpje vh ziekenhuis ramden ze die spuit in de appelsien, dus ik dacht van dat durf/kan ik nooit. Toen zei mijn zus van je moet gewoon het naaldje tegen je buik zetten, en dan lichtjes er in duwen hoor. En idd, was zoveel gemakkelijker dan ik gedacht had! Heb toen trouwens in het ziekenhuis een oefenspuit en naald gevraagd, dan kon ik het gewoon al eens proberen (met lege spuit dus). Ook veel gemakkelijker als je het zelf kan, dan moet je met niets of niemand rekening houden en kan je ze zetten wanneer het jou past.
Gewoon doen, niet denken :wink:
Het is gelukt hoor! Mijn vriendin doet het omdat ze dan toch een beetje betrokken is bij ‘het maken van ons kindje’ en ze deed dat goed. Heb er niets van gevoeld! Ook geen irritatie achteraf, ook geen blauwe plek, niets. Komt dus idd goed. Hopelijk even vlot als de cetrotide erbij komt. Vrijdag al een opvolg afspraak voor echo, dan ben ik op dag 9. Benieuwd of er al iets te zien is dan, want is nog redelijk vroeg.
Komt goed! Dag 9 afhankelijk van hoe je reageert op de hormonen.

Hier vandaag op controle woensdag mogen we terug. Er was al een folikel van 18mm.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 6 september 2021, 21:41

ZonderZorgen schreef:
6 september 2021, 21:37
Sproetje schreef:
5 september 2021, 17:02
Hillie schreef:
5 september 2021, 16:08
Niet bang zijn van spuiten zetten, mijn angst was 100 keer groter dan de daad zelf. Op het instructie filmpje vh ziekenhuis ramden ze die spuit in de appelsien, dus ik dacht van dat durf/kan ik nooit. Toen zei mijn zus van je moet gewoon het naaldje tegen je buik zetten, en dan lichtjes er in duwen hoor. En idd, was zoveel gemakkelijker dan ik gedacht had! Heb toen trouwens in het ziekenhuis een oefenspuit en naald gevraagd, dan kon ik het gewoon al eens proberen (met lege spuit dus). Ook veel gemakkelijker als je het zelf kan, dan moet je met niets of niemand rekening houden en kan je ze zetten wanneer het jou past.
Gewoon doen, niet denken :wink:
Het is gelukt hoor! Mijn vriendin doet het omdat ze dan toch een beetje betrokken is bij ‘het maken van ons kindje’ en ze deed dat goed. Heb er niets van gevoeld! Ook geen irritatie achteraf, ook geen blauwe plek, niets. Komt dus idd goed. Hopelijk even vlot als de cetrotide erbij komt. Vrijdag al een opvolg afspraak voor echo, dan ben ik op dag 9. Benieuwd of er al iets te zien is dan, want is nog redelijk vroeg.
Komt goed! Dag 9 afhankelijk van hoe je reageert op de hormonen.

Hier vandaag op controle woensdag mogen we terug. Er was al een folikel van 18mm.
Waw 18mm. De mijne waren altijd maar rond de 18mm tijdens mijn IUI traject. Is het normaal dat ik mijn eierstokken precies al begin te voelen na 3 spuiten? Of zit dat in mijn hoofd?
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 6 september 2021, 21:45

Dat kan dat je ze nu al voelt. Er zijn er ook meerdere aan het groeien als het goed is. Terwijl bij iui er steeds maar 1 of 2 groeien.

Bij mij gaat de follikel nog een beetje groeien voor mijn eisprong. Maar ik hou jullie op de hoogte. Jullie ons ook?
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Anahs1005
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 januari 2021, 16:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Anahs1005 » 7 september 2021, 11:21

Ik ben aan het aftellen, hopelijk eind deze week starten, afhankelijk van wanneer mijn ms er door komt.
Ergens wel blij dat we terug voort kunnen, maar toch ook angst dat het resultaat weer niet denderend gaat zijn.

@ZonderZorgen 18mm is al mooi, hopelijk tegen morgen nog enkele bij 🤞🏻

@Sproetje het kan wel dat je al wat last begint te krijgen hoor. Ik heb dat toch ook en meestal is het de laatste dagen voor de pu wel wat afzien. Hopelijk zit er ook al een mooi aantal klaar bij je eerste controle, dat geeft dan toch wat moed.
Pilstop eind 2016
IUI 1-3 feb, maart, juli 2020 - negatief
IVF/ICSI 1 - sept 2020 - 3 cryo’s - 💫❌💫
ICSI2 - mei 2021 - 1 cryo - ❌
ICSI3 - sept 2021 - 5 cryo’s
TP3.1 24/11 - 19/8 M. 💕

Bear1234
Berichten: 33
Lid geworden op: 7 september 2021, 15:49

Re: ICSI-clubje

Bericht door Bear1234 » 7 september 2021, 15:52

na lang overwegen en het lezen van de ervaringen op dit forum, wil ik ook ons verhaal doen
na een 3 tal zaad onderzoeken van mijn partner, bleek begin april dat er geen zaadcellen zaten de stalen.
eind mei heeft mijn partner dan een tese gehad in UZ Gent, waarbij er 6 rietjes van goede kwaliteit gevonden zijn en ingevrozen zijn.
op 13 juli ben ik dan begonnen met inspuitingen van puregon 150 in de avond
vanaf 18 juli zijn er dan 's morgens inspuiting bijgekomen met orgalutran
Op 20/7 , 22/7 en 23/7 heb ik dan echo's gekregen om te zien hoeveel eicellen er groot genoeg zijn
vrijdagavond 23/7 heb ik dan de inspuiting met gonapeptyl mogen doen, voor geplande puncie op 25/7
op 25/7 heb ik dan de punctie gehad, waarbij er 19 eicellen waren. Er kon geen inplaatsing gebeuren volgens UZ, er werd gekozen voor een all freeze.
Van de 19 eicellen, zijn er 15 bevrucht geweest via ICSI, waarvan uiteindelijk bij 10 de bevruchting succesvol was (telefoon hiervan gekregen op 26/7)
Op het einde van de week hebben we dan telefoon gekregen dat er uiteindelijk 3 embryos ingevrozen zijn . Aan de telefoon zeiden ze van goede kwaliteit, maar de exacte kwaliteit
weten we niet , alleen de arts die ons traject doet kan dit zeggen, maar onze volgende consultatie is pas op 10 november
Op 6 augustus ben ik dan begonnen met het nemen van prognovia , 3 maal 2mg per dag. Dan gestart met Almelgan 400 's avonds 11 augustus. Van 12 augustus, 2 maal per dag (' morgens
en 's avonds)
Controle echo voor de dikte op 16/8 waarbij we het nieuws kregen dat de transfer zou gebeuren op 23/8.
Ik had van zodra ik Amelgan begon te nemen wel wat last van hoofdpijn 's avonds , maar niet iedere dag
Dan op 23/8 eindelijk de grote dag, transfer van onze embryo.
Procedure was vrij vlot en snel, op 15 tal minuten had ik de embryo
de eerste 2 dagen (24/8 en 25/8) had ik wat last van lichte krampen , en terug wat hoofdpijn. Ik dacht dat die krampen van de innesteling zijn.
Heb die dagen ook niet gewerkt, voornamelijk gerust.
Op 26/8 heb ik dan in de voormiddag gewerkt, heb dan een toch wel een pijnlijke kramp gevoeld, maar daarna niet zoveel meer.
Ik heb dan ook last beginnen krijgen van zure oprispingen , en nog altijd hoofdpijn wat ik denk dat van de Amelgan komt
Vrijdag 27/8 moest ik niet werken, dus terug drie dagen rust. Het wachten op of het wel gelukt is en alles OK is , begon toen ook al wat door te wegen op mijn
na het weekend heb ik dan terug 3 voormiddagen gewerkt. De zure oprispingen begonnen dan al wat meer te komen , ook wat maagkrampen
vrijdag 3 september was dan eindelijk de dag voor de bloedtest.
Spijtig genoeg kreeg ik in de namiddag telefoon dat het negatief was.
Dat heeft mij uit mijn lood geslagen, al de vorige stappen waren goed gelukt, juist de belangrijkste niet. Ik had gevoel dat de pijn van al de inspuitingen voor niets geweest zijn.
Maar ik had ook al ergens in mijn hoofd dat sedert de pijnlijk steek die ik op dag 4 had tijdens mijn werk, wel eens een signaal kon geweest zijn dat het niets zou worden, maar daar
wou ik echter niet aan denken gedurende de rest van de wachtweken.
Aan de telefoon vertelden ze ook dat ik van zodra ik mijn menstruatie kreeg, ik terug kon starten met de prognovia.
Na praten met mijn parter in het weekend hebben we besloten even een rustpauze in te lassen om mijn lichaam wat te laten recupereren.
We gaan deze week eerst een lekker een paar dagen op reis om alles even te vergeten voor een moment.
Dan gaan we wachten tot onze consult op 10 november om te zien wat de kwaliteit van de 2 resterende embryos is, en wat de eventuele oorzaak kan zijn waarom het niet gelukt is.
Kan werken tijdens de wachtweken een oorzaak zijn ?
Zijn er nog die een pauze inlassen vooraleer verder te gaan met een volgende transfer ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten