ICSI-clubje

ICSI Forum
mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 7 september 2021, 16:39

Ik ga hier geen uitgebreide uitleg schrijven, dit heb ik al vaak genoeg gedaan.

In het kort, als je maar weinig embryo's overhoudt in verhouding met het aantal eicellen bij de pu wil dat zeggen dat er ergens een kwaliteitsprobleem is, zaadcellen, eicellen of embryo's.

Verder moet je weten dat gemiddeld maar 1 op 3 teruggeplaatste embryo's leidt tot een succesvolle zwangerschap. Bij de ene lukt het van de 1e keer, bij de andere is het na 10x nog niets.

En tenslotte zegt kwaliteit van een embryo niet alles, er zijn genoeg dames die niet zwanger worden met een topembryo en evenzeer een hoop dames waarbij het lukt met een embryo van iets mindere kwaliteit.

Rustpauzes inlassen kan zeker helpen als je er nood aan hebt, zowel fysiek als mentaal.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 8 september 2021, 15:58

Vandaag controle follikel was 19mm bms was 7 mm. Maandag was het 1 cm maar daar lig ik niet van wakker. Op een andere plaats gemeten. Baar moeder een beetje gekanteld. Het is dik genoeg.

Vanavond pregnyl en volgende week woensdag tp om 15u.

Wel raar op de volgende stimulatie al te bespreken 's morgens.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Anahs1005
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 januari 2021, 16:50

Re: ICSI-clubje

Bericht door Anahs1005 » 8 september 2021, 16:46

ZonderZorgen schreef:
8 september 2021, 15:58
Vandaag controle follikel was 19mm bms was 7 mm. Maandag was het 1 cm maar daar lig ik niet van wakker. Op een andere plaats gemeten. Baar moeder een beetje gekanteld. Het is dik genoeg.

Vanavond pregnyl en volgende week woensdag tp om 15u.

Wel raar op de volgende stimulatie al te bespreken 's morgens.
Ik was even helemaal verward, vandaar ook mijn foute reactie eerder ‘hopelijk nog enkele bij’, dacht dat je in een stimulatie zat maar was natuurlijk controle voor tp 🙈

Ik begrijp dat je het raar vindt om al eventuele volgende stappen te bespreken, maar het kan mss een zekere rust geven om te weten wat er komt mocht er geen goed nieuws zijn binnen 3 weken. Maar ik hoop zooo voor jou dat deze tp gewoon blijft plakken en er geen volgende stappen nodig zijn.
Pilstop eind 2016
IUI 1-3 feb, maart, juli 2020 - negatief
IVF/ICSI 1 - sept 2020 - 3 cryo’s - 💫❌💫
ICSI2 - mei 2021 - 1 cryo - ❌
ICSI3 - sept 2021 - 5 cryo’s
TP3.1 24/11 - 19/8 M. 💕

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: ICSI-clubje

Bericht door VickyV » 9 september 2021, 8:18

ZonderZorgen schreef:
8 september 2021, 15:58
Vandaag controle follikel was 19mm bms was 7 mm. Maandag was het 1 cm maar daar lig ik niet van wakker. Op een andere plaats gemeten. Baar moeder een beetje gekanteld. Het is dik genoeg.

Vanavond pregnyl en volgende week woensdag tp om 15u.

Wel raar op de volgende stimulatie al te bespreken 's morgens.
Vind ik ook eigenlijk een beetje maf, bij mij plannen ze bij start van stimulatie al wel een 'vervolggesprek' voor na de ronde in. Op zich vond ik dat ook al een beetje voorbarig, maar op zich kan je dat natuurlijk nog altijd annuleren moest het prijs zijn.

De grootte van je follikel en de dikte van je bms is mooi! Ik duim alvast!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 9 september 2021, 8:22

VickyV schreef:
9 september 2021, 8:18
ZonderZorgen schreef:
8 september 2021, 15:58
Vandaag controle follikel was 19mm bms was 7 mm. Maandag was het 1 cm maar daar lig ik niet van wakker. Op een andere plaats gemeten. Baar moeder een beetje gekanteld. Het is dik genoeg.

Vanavond pregnyl en volgende week woensdag tp om 15u.

Wel raar op de volgende stimulatie al te bespreken 's morgens.
Vind ik ook eigenlijk een beetje maf, bij mij plannen ze bij start van stimulatie al wel een 'vervolggesprek' voor na de ronde in. Op zich vond ik dat ook al een beetje voorbarig, maar op zich kan je dat natuurlijk nog altijd annuleren moest het prijs zijn.

De grootte van je follikel en de dikte van je bms is mooi! Ik duim alvast!
Annuleren gaat altijd maar er tussen plaatseb geet niet meer. En dan zit je in de shit.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: ICSI-clubje

Bericht door VickyV » 9 september 2021, 8:51

Hi dames,

Ik ben niet altijd zo actief, lees wel altijd veel mee :-).

Hier op het einde van mijn wachtweken van ICSI 4, deze keer bij Jette, helaas ook van de 7 folikels 5 die meegroeiden, waar maar 3 gevonden zijn en uiteindelijk 2 eicellen 'goed genoeg'. Wat een afvalrace, heb wel gehuild na de pick up. Was ook de eerste keer in Jette en toch net iets pijnlijker dan in Antwerpen. Uiteindelijk één mooie embryo overgebleven die op dag 3 is teruggeplaatst, bms was 9mm (dikker dan ooit te voren), dus ideale omstandigheden :-).

Alleen... ik voel dus NIKS van symptomen. De voorbije dagen wat krampen en hoofdpijn, wat wijst op het aankomen van mijn ms en ja hoor, sinds gisterenavond bloed... Als ze volledig doorkomen ga ik bellen of ik dan Amelgen (gelijkaardig aan utrogestan) moet doornemen, maandag is pas bloedafname.

Ik vroeg me ook af ... Ik doe dus écht alles hé; supplementen, accupunctuur, meditatie, yoga, veel wandelen, stoppen met cafeïne, suiker en alcohol... In juni heb ik een laparascopie + hysteroscopie laten doen. Ik moet nu eerlijk toegeven dat ik zin heb om te stoppen met die supplementen en die accupunctuur te laten. Is allemaal een duur grapje, het helpt langs geen kanten.

Nemen jullie veel supplementen?

Ik neem die van Fit for fertility (bijna zwanger pakket) + magnesium + chlorella + Ubuiquinol (Q10). Mijn vriend neemt er nog eens condensyl bij omdat de morfologie van zijn sperma 2% is in plaats van 4%.

Ik heb ook een laag amh, dus zal nooit veel eitjes hebben. Maar die paar eitjes die ik dan heb, zijn blijkbaar niet van zo goede kwaliteit. Dat pikt toch... We hebben nu nog 2 rondes over. Ik twijfel dus of ik na een jaar die supplementen nog ga blijven nemen, het voelt allemaal vrij nutteloos als het tot hiertoe nog geen effect heeft gehad :-s.
Wat denken jullie?
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 9 september 2021, 9:54

@VickyV, ik heb ook lang supplementen genomen, echt een enorme waslijst, alles wat maar enigszins kon helpen. En ja hoor, mijn man heeft er ook aan moeten geloven, maar geen resultaat.

Het enige waar ik in 'geloof' is Dhea, dit zou de eicelkwaliteit verbeteren.

In Jette is gebleken dat we met donorzaad moesten werken, dus dit kan wel het resultaat beïnvloeden.

Ik heb zo 3 pu's gedaan en ik heb ook een lage amh.

Pu1: 4 rijpe eicellen, 4 bevrucht, 4 ingevroren, alles negatief
Pu2: 3 rijpe eicellen, 3 bevrucht, een dochter, rest negatief
Pu3: geen tijd om Dhea te nemen, dit moet minstens 3 maanden en ik werd bijna 43, dus het moest vooruitgaan wou ik die laatste terugbetaalde poging nog kunnen halen.
7 rijpe eicellen, 5 bevrucht, 4 overgebleven, biochemische zwangerschap, rest negatief. Naar mijn gevoel maar 4/7 ipv 100% door geen Dhea te nemen.

@zonderzorgen, tussen mijn voorlaatste en laatste tp van de terugbetaalde pogingen hebben we een pauze ingelast en heb ik een afspraak gemaakt met mijn gyn om de vervolgopties te bespreken. Ik stond niet voor alle opties open, maar mijn gyn verzekerde mij dat ik daar nog niet moest aan denken omdat ik bij de volgende tp zeker nog een kans had en dat gaf mij toch wel een beetje rust.
Natuurlijk hoopte ik dat die laatste tp ging lukken en we hadden een kans, maar ik wist ook wat de opties en kansen waren voor de eventuele volgende poging en ook dat heeft geholpen.

In Jette is het gewoon handig om een vervolgafspraak te hebben als de poging mislukt zodat je snel verder kan en je kan inderdaad altijd annuleren want het is vaak 6-8 weken eer je een afspraak kan krijgen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 9 september 2021, 13:17

Hey dames
Ik zit op dag 8 van mijn stimulatie cyclus. Vandaag de eerste keer cetrotide deze morgen. Prikje deed meer pijn dan de Ovaleap van ‘s avonds. Ik begin mijn eierstokken wel serieus te voelen. Vooral mijn actieve rechter. Morgen eerste echo. Wat moet ik me voorstellen bij de tijdsspanne? Kan je het vergelijken met je normale cyclus? Gaat het sneller? Of niet trager? Het is wellicht afhankelijk hoe snel de follikels groeien. Maar ik vind het precies wel vervelend dat ik het niet een klein beetje kan inschatten.

Groetjes

Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 9 september 2021, 14:42

Dat is helemaal afhankelijk van hoe jouw lichaam reageert op al die hormonen. Soms kan je het gevoel hebben dat het al niet meer te doen is en dan uiteindelijk merken bij een echo dat het allemaal nog meevalt en er zeker nog x-aantal dagen verder dient gespoten te worden.
Zoals vele het hier al gezegd hebben. Beste is om het over jou te laten komen, niet teveel te verwachten qua timing want het hangt van echo, bloed, e.d. af wanneer het beste moment is en dat kan je niet forceren.
Beter de eitjes op het gemakje laten groeien en goeie hebben bij PU dan snel snel de goeie grootte te hebben, maar slechte kwaliteit :wink:

Normaal gezien zal je de afspraak na deze al wat meer info krijgen over een timing qua PU als je lichaam er goed op reageert.

PS: ik duim nog steeds voor iedereen hier!
Er is hoop, heb er zelf ook lang ingezeten en ben zeer gelukkig dat we zijn blijven doorzetten. Veel moed voor iedereen hier!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hillie » 9 september 2021, 19:26

@Vicky: als je gezond eet/leeft, heb je eigenlijk geen supplementen nodig. Ik had wel bij dokter mijn bloed laten onderzoeken of ik enige tekorten had (blijkbaar enkel vitamine D, zoals bijna iedereen). Verder had ik het boek van Fit for Fertility, en dat heb ik wel zo goed als mogelijk gevolgd (de yoga, het wandelen, meer biologisch voedsel, veel groenten, weinig suiker/koolhydraten, en dat 3 maand op voorhand). Ik had 5 rijpe eicellen, allemaal bevrucht, eentje na 3 dagen meteen teruggeplaatst. En maar 1 cryo, en ik heb de chance gehad dat de cryo raak was.
En mijn vriend had ik aan de zink gezet, omdat dat ook goed zou zijn vr de sperma kwaliteit.

@Sproetje: in UZ Leuven zeiden ze: eerste dag v spuiten is dag 1, en pick up is dan normaal ergens tussen dag 10 en 14 (en bij mij was het dan op dag 12 idd). Mijn eerste cetrotide spuitje was de enige die ik echt heb gevoeld, mr ik twijfel nog steeds of dat niet gewoon was omdat ze zeiden dat Cetrotide wel eens kan prikken (je hersenen doen echt héél vreemde dingen met je lichaam, je voelt wat je wilt of denkt dat je gaat voelen, ik vertrouwde mijn lichaam niet helemaal op dat vlak 😁).
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Muzieknootje » 10 september 2021, 11:54

Dag dames,
Alweer een tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb. Ondertussen natuurlijk wel al jullie verhalen meegelezen..
Door vakantie van de gyn hebben we even een pauzeperiode gehad.
Afgelopen dinsdag hadden we opnieuw een consultatie om te zien hoe de 3e ronde er zou gaan uitzien. Doordat mijn cyclus normaal eind september weer opnieuw zou moeten starten hopen we dan ook opnieuw te kunnen beginnen.
Tijdens het gesprek kwam ze wat twijfelachtig over. De methode die we tot nu toe gebruikten slaat eigenlijk niet zo goed aan. Ik heb steeds heel veel follikels die groot genoeg zijn. Maar na de pickup blijken het er dan niet zoveel te zijn. Eerste keer 9. 2e keer 6. Daarna was het dan nog eens een afvallingsrace bij de bevruchting. Eerste keer geen cryo's. 2e keer 1 verse tp. En 2 cryo's waarvan uiteindelijk maar 1tje goed was.
Dit maal wil ze het dus met nog andere medicatie proberen. Lukt deze niet willen ze dat we overstappen naar Jette.
De medicatie die we dit maal gaan moeten gebruiken is niet standaard op voorraad in het ziekenhuis, aangezien deze wel duur blijkt. Dit moet via de raad aangevraagd worden. Alleen kunnen ze ons niet zeggen of dit nog voor het einde van de maand is. Daardoor zou het kunnen dat we nog een maand moeten langer wachten.

Nu spoken er van alle gedachten door ons hoofd. Zelf de medicatie halen. Maar dat zou rond de €2000 gaan zijn. Misschien nu gewoon al overstappen naar Jette. Maar dan moeten we daar wachten. OF zou dit toch al een goed idee zijn?
Iemand bekend met de wachttijden daar?

Maar ik heb nog een vraagje. Ik zit nu rond dag 11 van mijn cyclus en heb wat last van bloedverlies. Maar dan echt heel weinig. Net alsof het de eerste dag van je ms zijn. Ik heb dit echt nog nooit gehad. Is dit een teken van ovulatie?
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 10 september 2021, 12:26

@muzieknootje, alle medicatie om te stimuleren is duur, ook ongeveer in dezelfde prijsklasse, maar als ze het niet standaard hebben, zal het moeilijker zijn om een akkoord te krijgen dan voor iets van €5.

Voor Jette kan je best even bellen, meestal duurt het wel een paar weken eer je een afspraak hebt, maar soms kan het snel gaan als er annulaties zijn.

Zelf zou ik geen pogingen meer 'verspillen' en overstappen naar Jette, het feit dat ze dit zelf voorstellen zegt eigenlijk al genoeg.

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 10 september 2021, 14:17

Hey Dames

Ik zit nu op dag 9 van mijn cyclus. Ik had vandaag een eerste controle. Ik wist dat ik niet zoveel moest verwachten maar ik was toch geschrokken. Rechts 5 follikels tussen de 7 en 10 mm en links 1 van 11mm. Ik wist dat links een luie eierstok is, maar ik was wel geschrokken dat er maar 1 was (als je weet dat er maandelijks aan beide kanten zo’n 10 klaar zitten)
Hopelijk krijgen ze in de loop van de komende week nog een groeispurt en worden het er nog wat meer en vooral goeie follikels. Mijn rechter eierstok doet wel al goed zeer. Hopelijk hou ik dit vol, want ik kan moeilijk pijn verdragen.
Deze middag bellen ze nog met mijn bloedresultaten. Benieuwd wanneer ik terug moet op controle. Groetjes

Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 10 september 2021, 22:20

Sproetje schreef:
10 september 2021, 14:17
Hey Dames

Ik zit nu op dag 9 van mijn cyclus. Ik had vandaag een eerste controle. Ik wist dat ik niet zoveel moest verwachten maar ik was toch geschrokken. Rechts 5 follikels tussen de 7 en 10 mm en links 1 van 11mm. Ik wist dat links een luie eierstok is, maar ik was wel geschrokken dat er maar 1 was (als je weet dat er maandelijks aan beide kanten zo’n 10 klaar zitten)
Hopelijk krijgen ze in de loop van de komende week nog een groeispurt en worden het er nog wat meer en vooral goeie follikels. Mijn rechter eierstok doet wel al goed zeer. Hopelijk hou ik dit vol, want ik kan moeilijk pijn verdragen.
Deze middag bellen ze nog met mijn bloedresultaten. Benieuwd wanneer ik terug moet op controle. Groetjes

Sproetje
Deze avond telefoon gekregen. Verder spuiten zoals ik bezig ben en maandag terug op controle.
Benieuwd naar de evolutie.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 11 september 2021, 8:29

Sproetje schreef:
10 september 2021, 22:20
Sproetje schreef:
10 september 2021, 14:17
Hey Dames

Ik zit nu op dag 9 van mijn cyclus. Ik had vandaag een eerste controle. Ik wist dat ik niet zoveel moest verwachten maar ik was toch geschrokken. Rechts 5 follikels tussen de 7 en 10 mm en links 1 van 11mm. Ik wist dat links een luie eierstok is, maar ik was wel geschrokken dat er maar 1 was (als je weet dat er maandelijks aan beide kanten zo’n 10 klaar zitten)
Hopelijk krijgen ze in de loop van de komende week nog een groeispurt en worden het er nog wat meer en vooral goeie follikels. Mijn rechter eierstok doet wel al goed zeer. Hopelijk hou ik dit vol, want ik kan moeilijk pijn verdragen.
Deze middag bellen ze nog met mijn bloedresultaten. Benieuwd wanneer ik terug moet op controle. Groetjes

Sproetje
Deze avond telefoon gekregen. Verder spuiten zoals ik bezig ben en maandag terug op controle.
Benieuwd naar de evolutie.
Komt allemaal goed!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten