ICSI-clubje

ICSI Forum
Thankful007
Berichten: 33
Lid geworden op: 3 februari 2021, 21:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Thankful007 » 24 februari 2021, 21:23

Dag Toepi,

Ik begrijp je bezorgdheid maar al te goed. Ik ben zwanger geworden van een cryo tp van de 2de icsi terwijl ik de hoop opgegeven had. Bij ons heeft het in totaal 4 jaar geduurd. Ik weet dat er hier mensen zijn bij wie het nog langer geduurd heeft of zelfs niet gelukt is. Het traject is loodzwaar, vooral emotioneel, dat weet iedereen hier. Maar een ding moet je weten, je mag de hoop nooit opgeven. Las desnoods een korte pauze in. Geef jezelf de tijd. Probeer intussen wat te bekomen. Ga wandelen, kijk naar komedies, omring jezelf met mensen die je vertrouwt en die je goede en positieve energie geven. Als je ooit een baby in je armen zult hebben, zal je er helemaal anders op terugkijken. Nu denk ik er ook anders over. Ik en mijn echtgenoot zeggen tegen elkaar dat er toch iets ‘goed ‘ was aan het hele traject. Wij genieten intenser van ons kind dan koppels bij wie het vanzelfsprekend gegaan is. Elke knuffel, eerste stapjes, eerste woordjes, enz beleef je veel intenser en ben je diep van binnen zo dankbaar.
Ik wens je veel succes toe en dat je vol goede moed mag beginnen aan je 2de icsi!






Toepi schreef:
24 februari 2021, 11:42
Hey

Ik ben al een tijdje aan het meelezen in dit onderwerp.
In januari ben ik gestart met de eerste icsi poging. Helaas had ik tijdens de tweede wachtweek door dat het negatief was. Bij de bn was mijn HCG waarde 7. Negatief, maar niet negatief genoeg..
Enkele dagen later moest ik opnieuw gaan voor bn en was dit 11. Toen zeiden ze dat dit 0 moet zijn om de volgende cyclus een cryo te kunnen terugplaatsen. Ik moet nog het resultaat weten van mijn laatste bn.
Ik weet dat het pas de eerste poging was, maar toch is het mentaal heel zwaar. Het afgelopen anderhalf jaar had ik goede en slechte dagen, maar de laatste tijd heb ik meer slechte dan goede dagen..
Ik weet dat jullie mij gaan begrijpen, het is moeilijk om dit met een vriendin te bespreken. Ze bedoelen het goed, maar hebben geen idee wat wij moeten doormaken.
Maandag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog om de eerste poging te bespreken. Hopelijk krijg ik nadien weer wat moed!

Renate88
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 januari 2021, 14:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door Renate88 » 25 februari 2021, 10:25

Hey dames, wat fijn jullie te volgen.

@pompelmoes 7 embryo's, zoveel! Het geeft ons allemaal hoop. Fijn dat je niet meer hoeft te wachten. Herkenbaar die krampen trouwens, ik had die ook na Pu en vond het zo eng dat er een tp zou zijn na dag 5. Alsof je lichaam alles afstoot door die krampen. Hoeft misschien niet zo te zijn. Wellicht even bellen naar het ziekenhuis zodat ze jouw zorgen kunnen wegnemen?

Toepi net als jij had ik mijn eerste icsi in januari (geen goede afloop, ook geen cryo's). Probeer positief te zijn dat je nog een cryogene hebt, ook al zijn sommige dagen zo donker. Alle verhalen van sterke vrouwen die je dan leest, lijken zo ver weg of onrealistisch voor jezelf. Dat het maar snel maandag voor jou mag zijn. En het klopt wat Thankful zegt. Ik probeer ook het positieve te zien en dankbaar te zijn voor andere dingen. Bv dat ik bof met mijn fantastische man, en we het met zn 2tjes nog gezellig kunnen houden.

@thankful wat een goed resultaat. De zon en het buiten zijn maken het wat draaglijker he. 5 maart is over een week ongeveer..wat spannend, we gaan ervoor.

Ik mag hopelijk rond 10 maart weer starten. Op dit moment doe ik er alles aan om fit te zijn/worden (veel wandelen, gezond eten, goed slapen etc.).
Jan '21 Icsi 1: verse tp ❌ 0 cryo’s
Mrt ‘21 Icsi 2: gestaakt (Corona positief)
Apr ‘21 Icsi 2: 1 verse tp, 0 cryo’s 11/5 bn positief ❤️
2/6 eerste echo

Renate88
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 januari 2021, 14:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door Renate88 » 25 februari 2021, 10:26

o vreemde auto correctie, cryo maakt mijn pc cryogene van. Nouja
Jan '21 Icsi 1: verse tp ❌ 0 cryo’s
Mrt ‘21 Icsi 2: gestaakt (Corona positief)
Apr ‘21 Icsi 2: 1 verse tp, 0 cryo’s 11/5 bn positief ❤️
2/6 eerste echo

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: ICSI-clubje

Bericht door Kerensa » 25 februari 2021, 16:58

ZonderZorgen schreef:
23 februari 2021, 21:58
Nroosje veel succes morgen!

Pompelmoes dat is super nieuws!

Kerensa duimen draaien voor jou ook.

Hier morgen echo en bn voor tp nr. 9. Dus hopelijk morgen een datum voor D-day.
Merci ZonderZorgen!
Wanneer is je D-day?
Mijn eisprong is blijkbaar vandaag. Toch ook nog Pregnyl moeten spuiten gisteravond ter ondersteuning.
Dinsdag is d-day tp2.
We duimen...keihard!
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Toepi » 25 februari 2021, 17:37

Bedankt voor jullie lieve reacties, had ik echt nodig!
Deze week was mijn HCG waarde 485. Plots heel wat meer, maar onvoldoende. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
Morgen moet ik voor een echo en bn gaan.
Poging 1 is dus nog niet volledig afgesloten..

Ik duim mee met de dames die tp hebben of hebben gehad!
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❤️

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Emelie » 25 februari 2021, 17:52

Ik testte deze morgen op 8dp5dt. Terug een spierwitte test. Hierbij is onze eerste ronde ivf/icsi afgelopen. Ook onze laatste eskimo heeft het niet gehaald. Bij de start van ivf waren we zo positief, eindelijk een nieuwe start en kans. Maar op zoveel verdriet en pijn waren we niet voorbereid. Ondertussen zijn we 9 maanden en 2 miskramen verder en staan we nog steeds met lege handen. We hadden het ons zo anders voorgesteld, nooit gedacht dat we zelfs met 5 cryo's nog steeds op de proef gingen gesteld worden en onze droom weer moesten uitstellen.
We zijn er wederom kapot van. Wat is dit toch zwaar...
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 25 februari 2021, 18:23

Kerensa schreef:
25 februari 2021, 16:58
ZonderZorgen schreef:
23 februari 2021, 21:58
Nroosje veel succes morgen!

Pompelmoes dat is super nieuws!

Kerensa duimen draaien voor jou ook.

Hier morgen echo en bn voor tp nr. 9. Dus hopelijk morgen een datum voor D-day.
Merci ZonderZorgen!
Wanneer is je D-day?
Mijn eisprong is blijkbaar vandaag. Toch ook nog Pregnyl moeten spuiten gisteravond ter ondersteuning.
Dinsdag is d-day tp2.
We duimen...keihard!
Alwel dinsdag is D-day voor tp 9.
Vanavond starten met amegel.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 25 februari 2021, 18:28

Emelie schreef:
25 februari 2021, 17:52
Ik testte deze morgen op 8dp5dt. Terug een spierwitte test. Hierbij is onze eerste ronde ivf/icsi afgelopen. Ook onze laatste eskimo heeft het niet gehaald. Bij de start van ivf waren we zo positief, eindelijk een nieuwe start en kans. Maar op zoveel verdriet en pijn waren we niet voorbereid. Ondertussen zijn we 9 maanden en 2 miskramen verder en staan we nog steeds met lege handen. We hadden het ons zo anders voorgesteld, nooit gedacht dat we zelfs met 5 cryo's nog steeds op de proef gingen gesteld worden en onze droom weer moesten uitstellen.
We zijn er wederom kapot van. Wat is dit toch zwaar...
Dikke knuffel!!!

Ik ken spijtige genoeg maar heel goed het gevoel dat jij nu omschrijft. Hier ook zo.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Muzieknootje » 25 februari 2021, 18:51

Toepi schreef:
25 februari 2021, 17:37
Bedankt voor jullie lieve reacties, had ik echt nodig!
Deze week was mijn HCG waarde 485. Plots heel wat meer, maar onvoldoende. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
Morgen moet ik voor een echo en bn gaan.
Poging 1 is dus nog niet volledig afgesloten..

Ik duim mee met de dames die tp hebben of hebben gehad!
Zo spannend! Hier wordt mee geduimd voor jou!
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Muzieknootje » 25 februari 2021, 19:35

Hoi allemaal,

Vandaag een nieuwe echo gehad om een nieuwe cyclus op te starten. Vol goede hoop naar deze echo gegaan maar.
Tijdens de echo zagen ze dat er een cyste was gegroeid na de vorige ronde.
Vorige ronde hadden ze stopgezet maar toch pregnyl laten spuiten om de vorming van die cystes tegen te gaan. Maar helaas er was toch eentje.
Nu waren er 2 opties. Een stopmaand inlassen of toch doorgaan.
Nu kan die cyste ervoor zorgen dat de stimulatie niet vlot verloopt omdat er onvoldoende plaats was. Blijkbaar was de cyste redelijk groot dus er moest iets aan gedaan worden.
Ze hebben mij doorgestuurd voor een bloedname. Wanneer de hormonen nog te hoog waren zou er sowieso een stop ingelast worden. Wanneer deze laag genoeg waren konden we toch door.
Gelukkig was dit laag genoeg en kunnen we dus toch door. Alleen moet er dus aan die cyste iets gedaan worden.
Morgen moet ik terug en gaan ze deze leeghalen.
Iemand dit al ooit laten doen?
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Pompelmoes » 25 februari 2021, 19:48

mich75 schreef:
24 februari 2021, 18:33
Pompelmoes schreef:
24 februari 2021, 18:18
Dames ik heb wat vraagjes. Vandaag is dag 2 van mijn cyclus en ging voor bn naar jette en kreeg een go om medicatie te starten voor cryo terugplaatsing. Ik start met 3x1 progynova per dag. Ik ben nog niet helemaal mee met die progynova, wat daar het doel van is. Gaat die mijn normale cyclus onderdrukken en ga ik dan geen eisprong krijgen? Of stimuleert die net de cyclus voor een nog betere omgeving en krijg ik wel een eisprong? Ik moet maandag al terug voor bn en echo. Is dat niet snel? Dat is dag 7 van mijn cyclus. Ik had verwacht terug te moeten op dag 10 of 12 ofzo.
Wanneer komt de utro erbij? Die bevat progesteron en is om de innesteling te bevorderen begrijp ik.

Ik heb vandaag plots krampen in mijn buik. Zoals vlak na/eerste dagen na de pu. Niet heel erg ofzo maar maak me gwn beetje zorgen dat ik te ongeduldig ben en of ik mss toch een maand had moeten wachten met terugplaatsing om mn kansen te vergroten. Dat mn buik mss toch nog wat moet herstellen ofzo. Mr ik denk wss te veel na. Van de dokter mocht ik starten maar ik wil gwn geen kansen verspelen. Tegelijk kei blij dat ik kan starten dus ik moet even wat rust in mn hoofd vinden..
Progynova is oestradiol en zorgt ervoor dat je bms opbouwt en dat er in principe geen follikels groeien en dus ook geen eisprong is.

Vanaf je bms voldoende dik is de structuur goed is gaan ze de tp inplannen en dan moet je starten met Utrogestan (evenveel dagen op voorhand als de leeftijd van je embryo).
Je moet progesteron nemen omdat je lichaam het niet aanmaakt doordat je geen eisprong hebt.
Thx!
Hoe is het eignk met jou? Al wat meer zicht op wanneer jij een terugplaatsing kan krijgen?
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

Pompelmoes
Berichten: 137
Lid geworden op: 4 november 2020, 21:24

Re: ICSI-clubje

Bericht door Pompelmoes » 25 februari 2021, 19:52

Emelie schreef:
25 februari 2021, 17:52
Ik testte deze morgen op 8dp5dt. Terug een spierwitte test. Hierbij is onze eerste ronde ivf/icsi afgelopen. Ook onze laatste eskimo heeft het niet gehaald. Bij de start van ivf waren we zo positief, eindelijk een nieuwe start en kans. Maar op zoveel verdriet en pijn waren we niet voorbereid. Ondertussen zijn we 9 maanden en 2 miskramen verder en staan we nog steeds met lege handen. We hadden het ons zo anders voorgesteld, nooit gedacht dat we zelfs met 5 cryo's nog steeds op de proef gingen gesteld worden en onze droom weer moesten uitstellen.
We zijn er wederom kapot van. Wat is dit toch zwaar...
Dat is idd niet hoopgevend :(
Wat is het toch rot allemaal! Met 5 blasto's verwacht je idd toch echt een ander resultaat. Vind het heel erg voor je.
Na 3 X IUI en 2 x IVF zoontje 24/11/2021 ❤

Opstart juni 2023 voor brusje maar spontaan zwanger ❤ uitgerekend februari 2024

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 25 februari 2021, 20:00

Pompelmoes schreef:
25 februari 2021, 19:48
Thx!
Hoe is het eignk met jou? Al wat meer zicht op wanneer jij een terugplaatsing kan krijgen?
Voorlopig nog geen zicht op een tp :-(

Er zijn momenteel een aantal dingen in ons leven die mij stress bezorgen, te veel stress en dit heeft zijn uitwerking op mijn lichaam en het doet dus niet wat het moet doen.

Ik hoop dat de grootste problemen binnen 4 tot 6 weken van de baan zijn, mijn stress dan ook weggaat en mijn lichaam terug 'normaal' doet.

Emelie
Berichten: 289
Lid geworden op: 3 augustus 2020, 21:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Emelie » 25 februari 2021, 20:52

Muzieknootje schreef:
25 februari 2021, 19:35
Hoi allemaal,

Vandaag een nieuwe echo gehad om een nieuwe cyclus op te starten. Vol goede hoop naar deze echo gegaan maar.
Tijdens de echo zagen ze dat er een cyste was gegroeid na de vorige ronde.
Vorige ronde hadden ze stopgezet maar toch pregnyl laten spuiten om de vorming van die cystes tegen te gaan. Maar helaas er was toch eentje.
Nu waren er 2 opties. Een stopmaand inlassen of toch doorgaan.
Nu kan die cyste ervoor zorgen dat de stimulatie niet vlot verloopt omdat er onvoldoende plaats was. Blijkbaar was de cyste redelijk groot dus er moest iets aan gedaan worden.
Ze hebben mij doorgestuurd voor een bloedname. Wanneer de hormonen nog te hoog waren zou er sowieso een stop ingelast worden. Wanneer deze laag genoeg waren konden we toch door.
Gelukkig was dit laag genoeg en kunnen we dus toch door. Alleen moet er dus aan die cyste iets gedaan worden.
Morgen moet ik terug en gaan ze deze leeghalen.
Iemand dit al ooit laten doen?
Ik heb al eens een eicel laten weghalen tijdens iui. Er waren er twee en we hadden er liefst maar 1. Wisten wij veel...
Je kan het vergelijken met de pickup van 1 eicel. Ook met de echostok en lange naald. Bij mij deden ze het zonder verdoven en het deed wel echt veel pijn... de vroedvrouw kwam voordien naast me staan en nam mn hand vast. Ik heb heel hard geknepen... ze zeiden dat een plaatselijke verdoving evenveel pijn ging doen als de ingreep, maar dat vond ik niet... ik was op dat miment wel al enkele dagen ziek, waardoor de pijn mss ook wel intenser binnenkwam dan ze was. wil je niet bang maken, maar neem ev een pijnstiller ofzo op voorhand, kan helpen denk ik. Hopelijk is het weghalen van een cyste anders dan wat ik had of heb je minder pijn. Ik wens je alvast veel succes!
08/18 pilstop
04/19 PCOS start 6x clomid
10/19 start IUI (4x neg)
06/20 IVF/ICSI 1: 5 ❄ 2 ⭐ 3 ❌
03/21 ICSI 2: 1 ❄ 🥰 03/02/2022 Lily ❤

Muzieknootje
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Muzieknootje » 25 februari 2021, 21:37

Emelie schreef:
25 februari 2021, 20:52
Muzieknootje schreef:
25 februari 2021, 19:35
Hoi allemaal,

Vandaag een nieuwe echo gehad om een nieuwe cyclus op te starten. Vol goede hoop naar deze echo gegaan maar.
Tijdens de echo zagen ze dat er een cyste was gegroeid na de vorige ronde.
Vorige ronde hadden ze stopgezet maar toch pregnyl laten spuiten om de vorming van die cystes tegen te gaan. Maar helaas er was toch eentje.
Nu waren er 2 opties. Een stopmaand inlassen of toch doorgaan.
Nu kan die cyste ervoor zorgen dat de stimulatie niet vlot verloopt omdat er onvoldoende plaats was. Blijkbaar was de cyste redelijk groot dus er moest iets aan gedaan worden.
Ze hebben mij doorgestuurd voor een bloedname. Wanneer de hormonen nog te hoog waren zou er sowieso een stop ingelast worden. Wanneer deze laag genoeg waren konden we toch door.
Gelukkig was dit laag genoeg en kunnen we dus toch door. Alleen moet er dus aan die cyste iets gedaan worden.
Morgen moet ik terug en gaan ze deze leeghalen.
Iemand dit al ooit laten doen?
Ik heb al eens een eicel laten weghalen tijdens iui. Er waren er twee en we hadden er liefst maar 1. Wisten wij veel...
Je kan het vergelijken met de pickup van 1 eicel. Ook met de echostok en lange naald. Bij mij deden ze het zonder verdoven en het deed wel echt veel pijn... de vroedvrouw kwam voordien naast me staan en nam mn hand vast. Ik heb heel hard geknepen... ze zeiden dat een plaatselijke verdoving evenveel pijn ging doen als de ingreep, maar dat vond ik niet... ik was op dat miment wel al enkele dagen ziek, waardoor de pijn mss ook wel intenser binnenkwam dan ze was. wil je niet bang maken, maar neem ev een pijnstiller ofzo op voorhand, kan helpen denk ik. Hopelijk is het weghalen van een cyste anders dan wat ik had of heb je minder pijn. Ik wens je alvast veel succes!
Ohowh :o :shock: :D ze zeiden inderdaad dat het te vergelijken was met 1 eicel wegprikken tijdens de pick-up. Maar heb nog nooit een pick-up gehad :)
Ze zeiden wel dat ik best een pijnstiller nam op voorhand. In december die "watertest" laten doen. Deze deed ook meer pijn als dat ze op voorhand hadden gezegd. Toen ook enkel een pijnstiller genomen.
Nu dus toch een beetje schrik voor morgen. Dus dan die pijnstiller morgen maar nemen en hopen dat het allemaal wat meevalt :)
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast