ICSI-clubje

ICSI Forum
JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 2 februari 2020, 21:41

vraagje, zit in de wachtweken en heb aanstaande di een bloedname. Heb vandaag getest en test is positief. Is een test altijd positief ook bij bv een biochemische zwangerschap? Of mag ik eindelijk eens hopen?

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door RomyL » 2 februari 2020, 21:44

Wanneer ik Pregnyl moest spuiten mocht ik geen plastest doen eerder dan de dag van de bloedprik want dat kan vals positief nemen.
Van andere medicatie heb ik geen idee...

Ik duim alvast dat het positief is!

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 2 februari 2020, 21:51

Je hebt alleen een vals positief resultaat als je pregnyl nog in je lichaam zit.
Ja bij een biochemische zwangerschap heb je ook een positieve test.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 2 februari 2020, 21:55

ZonderZorgen schreef:
2 februari 2020, 21:51
Je hebt alleen een vals positief resultaat als je pregnyl nog in je lichaam zit.
Ja bij een biochemische zwangerschap heb je ook een positieve test.
Ok want ik heb al vaak een biochemische zwangerschap gehad en heb toen nooit op voorhand getest... dit is de 2de keer dat ik test op voorhand want vorige keer was die ook positief maar was het na een week al terug aan het afbreken. Maar het kan dus zijn dat het alsnog een biochemische zwangerschap is. Danku voor de informatie! 🤞🏻

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 2 februari 2020, 22:34

Bij een biochemische zwangerschap wordt er ook hcg aangemaakt maar dit stijgt niet of onvoldoende. Maar het loopt mis voor er een echo genomen wordt.
Ook al een keer zeker voorgehad. En twee keer op het randje van negatief en een keer negatief.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 2 februari 2020, 22:45

ZonderZorgen schreef:
2 februari 2020, 22:34
Bij een biochemische zwangerschap wordt er ook hcg aangemaakt maar dit stijgt niet of onvoldoende. Maar het loopt mis voor er een echo genomen wordt.
Ook al een keer zeker voorgehad. En twee keer op het randje van negatief en een keer negatief.
Ja vroeg mij af hoe sterk een zwangerschapstest in dat geval was. Vanaf hoeveel hcg zegt een zwangerschapstest dat het dan positief is? Dat kan niemand mij waarschijnlijk zeggen... :wink:
Ik heb al verschillende biochemische zwangerschappen gehad en een keer een buitenbaarmoederlijke. Heb gewoon nog nooit in het verleden een test op voorhand gedaan

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 3 februari 2020, 6:16

JOKEJOKEJOKEJOKE schreef:
2 februari 2020, 22:45
ZonderZorgen schreef:
2 februari 2020, 22:34
Bij een biochemische zwangerschap wordt er ook hcg aangemaakt maar dit stijgt niet of onvoldoende. Maar het loopt mis voor er een echo genomen wordt.
Ook al een keer zeker voorgehad. En twee keer op het randje van negatief en een keer negatief.
Ja vroeg mij af hoe sterk een zwangerschapstest in dat geval was. Vanaf hoeveel hcg zegt een zwangerschapstest dat het dan positief is? Dat kan niemand mij waarschijnlijk zeggen... :wink:
Ik heb al verschillende biochemische zwangerschappen gehad en een keer een buitenbaarmoederlijke. Heb gewoon nog nooit in het verleden een test op voorhand gedaan
De gevoeligheid van de zwangerschapstest is afhankelijk van de test. Dit zou in de bijsluiters of bij de fabriekspeficiaties moeten/ kunnen staan.
Ik sta klaar on te vertrekken en dan hub door naar mijn werk.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 3 februari 2020, 7:47

JOKEJOKEJOKEJOKE schreef:
2 februari 2020, 22:45
ZonderZorgen schreef:
2 februari 2020, 22:34
Bij een biochemische zwangerschap wordt er ook hcg aangemaakt maar dit stijgt niet of onvoldoende. Maar het loopt mis voor er een echo genomen wordt.
Ook al een keer zeker voorgehad. En twee keer op het randje van negatief en een keer negatief.
Ja vroeg mij af hoe sterk een zwangerschapstest in dat geval was. Vanaf hoeveel hcg zegt een zwangerschapstest dat het dan positief is? Dat kan niemand mij waarschijnlijk zeggen... :wink:
Ik heb al verschillende biochemische zwangerschappen gehad en een keer een buitenbaarmoederlijke. Heb gewoon nog nooit in het verleden een test op voorhand gedaan
Als je niet meer kan wachten kan je misschien vandaag al bloed laten afnemen, dan weet je morgen of vanavond al het resultaat! Ik hoop voor jou dat het deze keer de goeie keer mag zijn.
Toi toi toi!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: ICSI-clubje

Bericht door LotjeS » 3 februari 2020, 13:32

Mieke1990 schreef:
30 januari 2020, 16:51
Hoi lotje,

Idd het is lastig zo he. Kan zijn dat je niet vlot reageert op menopur. Ik kreeg dat steeds bij de IUI en had steeds goeie reacties. maar dan voor de eerste ICSI was het niet meer het geval.
Ik had nu een ander schema en ook een veel beter. 7 eicellen hebben ze uitgehaald. Oké het is niet zo heel veel maar ik was daar heel blij mee hoor. Kan zijn dat je mss met een ander schema ook beter bent. Ik kreeg eerst Elonva,dat was een klaargemaakte spuit en dan moest ik 7dagen wachten. Die spuit remt idd eisprong af. Dan werd er puregon opgestart en na een week orgulatran. Het is soms beetje zoeken e. Plus na al die keren menpor weet je lichaam het mss soms even niet meer e.
Maar het komt wel goed hoor!
En idd het wachten is lastig he. Vooral lastiger dan alles ondergaan vind ik dan persoonlijk. Ik moet nu nog 6 dagen wachten tot ik bloedafname heb. Ik hoop dat het positief zal zijn! Ik ben zot aan het worden eigenlijk. Heb barstende hoofdpijn en ik hoop dat het komt door de aanmaak hcg en niet door de aankomende regels...
ik hoop voor jou dat het snel vrijdag is en je iets weet! Duimen omhoog!
Dag Mieke

Deze ochtend opnieuw moeten gaan. Ze ziet een 7-tal rechts, een 4-tal links. Maar mijn linkse kant is altijd moeilijk te zien (ze moet er mij ook wel wat pijn voor doen). Dus ze vreest dat deze links niet haalbaar zijn voor pick up.. Jammer want als je denkt dat er niet zoveel 'overleven' maakt dat de kansen toch weer kleiner.
Opnieuw afwachten, de meeste zijn nu rond de 13/14 mm.
Moest iedere keer een beetje meer menopur spuiten, maar nu zijn ze toch op gang..
De orgalutran zorgt voor een beetje jeuk en roodheid (precies een muggebeet). Maar op zich anders geen klachten..

Hoe is het bij jou? Ik duim alvast!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 3 februari 2020, 16:06

@jido wanneer start jij terug?

Wij mogen woensdag terug voor echo en bloed en zullen dan iets horen over de resultaten van die twee bloedonderzoeken. ( immuniteit en stolling)
Het genetisch onderzoek loopt nog.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 3 februari 2020, 16:48

RomyL schreef:
2 februari 2020, 9:44
Dank je wel.
Het blijft toch altijd spannend terwijl je enkel kunt afwachten en ondergaan.

Veel succes voor jullie!
Heel veel succes!
Ik duim mee voor een goede afloop!
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 3 februari 2020, 16:54

ZonderZorgen schreef:
3 februari 2020, 16:06
@jido wanneer start jij terug?

Wij mogen woensdag terug voor echo en bloed en zullen dan iets horen over de resultaten van die twee bloedonderzoeken. ( immuniteit en stolling)
Het genetisch onderzoek loopt nog.
Hey ZonderZorgen,
Dan zitten wij min of meer gelijklopend in het traject.
Ik heb morgen mijn 2e echo voor terugplaatsing 4.
Vorige week 1e echo na 10d progynova 3x per dag. Baarmoederslijmvlies was toen 6,4 en ze hebben de dosis opgevoerd naar 6 x Progynova per dag (3 oraal en 3 vaginaal).
Ben benieuwd wat dat resultaat zal geven morgen. Nog nooit een terugplaatsing gehad in een cyclus onder hormonen, de vorige keren was het telkens in een natuurlijke cyclus.
Naar ik begrepen heb zou het kunnen dat, indien positieve resultaten morgen, de terugplaatsing op 11/2 of 13/2 zal ingepland worden.

Ik duim voor jou voor goede resultaten van je bloedonderzoeken! x
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 3 februari 2020, 17:37

@FLV81
Mijn bms was vandaag al 8,2mm en een eicel van 15 mm. Maar de hormonen zullen nog niet hoog genoeg zijn geweest. Woensdag nieuwe meting en dan zal de follikel wel bijna 20mm zijn. En kunnen we de extra testen bespreken. Ze hebben mijn echo ingepland bij onze behandelende arts. 1 waarde was rood iets met de trombocyten. Dus woensdag extra uitleg. Ik ben blij!!!! En saffens waarschijnlijk pregnyl spuiten.

Voor de rest neem ik geen hormonen.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: ICSI-clubje

Bericht door Mieke1990 » 3 februari 2020, 20:19

LotjeS schreef:
3 februari 2020, 13:32
Mieke1990 schreef:
30 januari 2020, 16:51
Hoi lotje,

Idd het is lastig zo he. Kan zijn dat je niet vlot reageert op menopur. Ik kreeg dat steeds bij de IUI en had steeds goeie reacties. maar dan voor de eerste ICSI was het niet meer het geval.
Ik had nu een ander schema en ook een veel beter. 7 eicellen hebben ze uitgehaald. Oké het is niet zo heel veel maar ik was daar heel blij mee hoor. Kan zijn dat je mss met een ander schema ook beter bent. Ik kreeg eerst Elonva,dat was een klaargemaakte spuit en dan moest ik 7dagen wachten. Die spuit remt idd eisprong af. Dan werd er puregon opgestart en na een week orgulatran. Het is soms beetje zoeken e. Plus na al die keren menpor weet je lichaam het mss soms even niet meer e.
Maar het komt wel goed hoor!
En idd het wachten is lastig he. Vooral lastiger dan alles ondergaan vind ik dan persoonlijk. Ik moet nu nog 6 dagen wachten tot ik bloedafname heb. Ik hoop dat het positief zal zijn! Ik ben zot aan het worden eigenlijk. Heb barstende hoofdpijn en ik hoop dat het komt door de aanmaak hcg en niet door de aankomende regels...
ik hoop voor jou dat het snel vrijdag is en je iets weet! Duimen omhoog!
Dag Mieke

Deze ochtend opnieuw moeten gaan. Ze ziet een 7-tal rechts, een 4-tal links. Maar mijn linkse kant is altijd moeilijk te zien (ze moet er mij ook wel wat pijn voor doen). Dus ze vreest dat deze links niet haalbaar zijn voor pick up.. Jammer want als je denkt dat er niet zoveel 'overleven' maakt dat de kansen toch weer kleiner.
Opnieuw afwachten, de meeste zijn nu rond de 13/14 mm.
Moest iedere keer een beetje meer menopur spuiten, maar nu zijn ze toch op gang..
De orgalutran zorgt voor een beetje jeuk en roodheid (precies een muggebeet). Maar op zich anders geen klachten..

Hoe is het bij jou? Ik duim alvast!

Hoi Lotjes,
Ik hoop dat ze er toch links nog enkele kan uithalen hoor. Ik hoop het echt voor jou! 7 is misschien niet zo heel veel maar het kan allemaal goed komen e. Ik begrijp heel goed dat je er meer wil, ik heb dat ook. Hoe meer ook hoe beter e. Maar uiteindelijk als er eentje dan heel goed is en alles direct lukt is het super he!
Gaat die muggenbeet dan weg na een tijdje? Ik had dat dat ook die week. En ook zo een hard bolletje.
Ik hoop dat je snel meer weet en dat het allemaal goed mag verlopen. Hoeveel menopur heb je qua dosis? Ik heb nog een doos liggen van 600eenheden.
Ik ben ondertussen al heel nerveus hoor voor de test woensdag. Ik had al een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief. De vroedvrouw zei dat het komt omdat het veel te vroeg is. Ze zei van te wachten tot woensdag. Ik wacht nog even af e. En hoop vooral op goed nieuws. We zien het wel he!
Groetjes
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

jess83
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 januari 2020, 20:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door jess83 » 4 februari 2020, 10:47

Even een vraagje.

6 jan 2020 heb ik miskraam gehad van mijn ICSI poging 1 van verse terugplaatsen. Bij 10 weken en 4 dagen kreeg ik een miskraam. Op 14 jan in het ziekenhuis geweest en daar zagen ze 1 follikel van 16 mm. Het is nu 4 feb en mijn menstruatie is er nog steeds niet. Mijn vraag is kan je lichaam een sensatie over slaan? ik heb mijn eisprong gevoeld dus vind het beetje rara dat het maar niet komt. Hoelang duurde het bij jullie na een miskraam voordat alles weer op gang kwam?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten