ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
Destina33
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2019, 16:23

Jeuk menopur

Bericht door Destina33 » 14 februari 2019, 22:38

Hallo

Iemand nog ervaring met menopur , huiduitslag / jeuk ? 😏

Hope77
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 oktober 2018, 22:32

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope77 » 15 februari 2019, 0:04

Hoi allemaal

Even een update. Vandaag terug naar fertiliteitsarts geweest voor gesprek.
Het volgende is eruit gekomen: spermacellen hebben abnormale vorm, Genk liet blijkbaar aan arts weten dat het weinig zin heeft om door te doen met behandeling.
Arts stelde voor om de volgende poging met labo Leuven te werken en als daar ook niets positiefs uitkomt naar Jette.
Iemand ervaring met Leuven? We mochten ook al een afspraak vastleggen met Jette. Wie bevelen jullie aan in Jette?
10/18 ICSI1 14 ec, 2bv, 2tp, neg
2/19 2- 10 ec, 0 bv
3/19 3- 18 ec, 13 bv, tp 1/4, 13/4 hcg 32/mk
5/19 3.1 tp 2 29/5, mk 8w
10/19 3.2 tp 1 8/10 neg
11/19 4- 12 ec, 5 bv, 2 tp-18/11 mk 6w
2/20 5- 12 ec, 7bv, 3 cryo
6/20 5.1 tp 2 neg
7/20 5.2 tp 1 zwanger

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 15 februari 2019, 7:34

Hope77,

Ik zou zeggen maak bij allebei een afspraak en hoor wat ze zeggen, maar het labo van Jette staat wel enorm hoog aangeschreven.

Wij hadden in Genk nooit bevruchtingen (zogezegd door de eicellen), bij overstap naar Jette ook geen bevruchtingen en bleek aan het zaad te liggen en wij zijn moeten overstappen op donorzaad.

Aangezien jouw vriend al een kind heeft wil het zeggen dat het mogelijk was. Ik ken een koppel waar de man al 2 oudere kinderen had en met zijn nieuwe vriendin lukte het niet, uiteindelijk moesten ze ook met een donor werken, na enkele pogingen gestopt en overgestapt naar adoptie.
Na de adoptie van hun eerste kindje, wilden ze opnieuw de procedure starten voor een nieuwe adoptie maar de vrouw werd ziek en ging naar de dokter en bleek zwanger. En nu hebben ze een tweede zoontje.
Hier zat wel een 5 tal jaar tussen.

Het zaad kan ook schommelen in kwaliteit en kan over 3 maanden totaal anders zijn, of het kan door bepaalde factoren steeds slechter worden als die factoren blijven bestaan. Bv warmte, zoals bij bakkers en koks, of de hele dag zitten en warm, zoals truck- en buschauffeurs, slechte luchtkwaliteit bij schilders.

Ik wil je nog wel meegeven als het in Genk niet volgens het boekje verloopt, dus zoals bij jullie afwijkende zaadcellen, dat ze snel de handdoek in de ring gooien en niets meer kunnen doen.

Maak een afspraak en hoor wat ze te vertellen hebben, wellicht ga je al veel meer uitleg krijgen en makkelijker een beslissing kunnen nemen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 15 februari 2019, 10:33

Het werd duidelijk dat het vruchtje rond 6,5 week is gestopt met groeien. Er is wel nog steeds ‘weinig’ hartactiviteit. Dus moeten we wachten tot deze stopt alvorens men iets kan doen. Vroeg ook of ik bijkomende testen kon doen en blijkbaar kan ik dat vragen aan de dokter maar moet ik 6-weken zwangerschapshormonenvrij zijn.

Laatste 2 jaar heb ik mij slecht gevoeld, stressy dagen, 10 kilo bij. Van zodra miskraam op gang komt ga ik beginnen sporten, mijn levensstijl wat aanpassen. En nadien hoop ik dat een volgende TP lukt binnen enkele maanden.

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door MenSte » 15 februari 2019, 12:59

Imera, wat een rotnieuws weeral! Veel sterkte om dit te verwerken!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 15 februari 2019, 14:01

Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00
Het werd duidelijk dat het vruchtje rond 6,5 week is gestopt met groeien. Er is wel nog steeds ‘weinig’ hartactiviteit. Dus moeten we wachten tot deze stopt alvorens men iets kan doen. Vroeg ook of ik bijkomende testen kon doen en blijkbaar kan ik dat vragen aan de dokter maar moet ik 6-weken zwangerschapshormonenvrij zijn.

Laatste 2 jaar heb ik mij slecht gevoeld, stressy dagen, 10 kilo bij. Van zodra miskraam op gang komt ga ik beginnen sporten, mijn levensstijl wat aanpassen. En nadien hoop ik dat een volgende TP lukt binnen enkele maanden.
Echt zeer heftig, ik leef met jullie mee... :(
Veel sterkte, Imera!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 15 februari 2019, 14:10

jillvdw schreef:
1 januari 1970, 1:00
Jido schreef:
1 januari 1970, 1:00
jillvdw schreef:
1 januari 1970, 1:00


Hey Jido,

blij nog eens iets van jou te lezen :D
en oh my... wat een ervaring heb je weer meegemaakt seg :shock:
Al goed dat je voorbije "poging" niet meetelt en het dus geen 'verloren' ICSI poging is!

Ik duim alvast super hard voor een normale en goede behandeling de volgende keer!
#fingerscrossed

Wauw Jill!!!!! Ik kan mijn ogen bijna niet geloven! Het is jullie EINDELIJK gelukt, ik ben zo blij om nog eens een positief verhaal te lezen na toch wel een zeer hobbelige weg! Een dikke proficiat, meid. Geniet er met volle teugen van, jullie wondertje :D :D :D Hou je ons zeker nog op de hoogte over het verdere verloop? Vind het anders wat sneu om achter te blijven, zonder jouw positieve vibes :wink:

Wij hebben alvast weer wat nieuwe moed met de nieuwe gynaecoloog en hopen nu ook op een succesverhaal. Nog even wachten voor we terug kunnen starten... Dat begint toch wel alweer te kriebelen hoor :P
Hopelijk komen we elkaar dan ook nog eens tegen op het 'zwanger' topic hé! Let's hope!
Zo fijn al die postieve reacties! Ik besef het zelf nog niet - haha.
Na de bloedafname heb ik een zwangerschapstest gedaan om het al wat beter te geloven :lol:
Maar het is en blijft gewoon niet te vatten :D
Nu hoop ik echt van harte dat alles goed blijft gaan - volgende dinsdag heb ik een nieuwe bloedafname dus ik ben al in spanning aan't wachten - hihi. Ik hou jullie zonder twijfel op de hoogte #beloofd!

Je creërt toch een bepaalde band hé door hier zo samen te zitten op het forum - ik vind dat wel fijn!
En de overstap naar het "zwanger"-topic doe ik voorlopig nog niet - misschien later of als er nog iemand is die ik "ken" van dit forum die mee kan gaan in dat avontuur ;-)
Mijn duimen staan omhoog voor jou. Op naar een goed resultaat dinsdag en dan toch wel wat beginnen genieten hé. Al lijkt het nog zo onwerkelijk. :wink:

We voelen inderdaad wel een grote verbondenheid met elkaar, de meiden hier, alhoewel we elkaar niet écht kennen. Blij dat dit hier bestaat en stiekem hoop ik nu wel dat wij ook binnenkort eens kunnen overstappen naar een ander topic. Fingers crossed en dat de tijd nu de komende maand en half maar zeer snel gaat :wink: :D
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Yvonne1983 » 15 februari 2019, 14:11

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 10 oktober 2020, 7:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 16 februari 2019, 19:46

Yvonne1983 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00
Het werd duidelijk dat het vruchtje rond 6,5 week is gestopt met groeien. Er is wel nog steeds ‘weinig’ hartactiviteit. Dus moeten we wachten tot deze stopt alvorens men iets kan doen. Vroeg ook of ik bijkomende testen kon doen en blijkbaar kan ik dat vragen aan de dokter maar moet ik 6-weken zwangerschapshormonenvrij zijn.

Laatste 2 jaar heb ik mij slecht gevoeld, stressy dagen, 10 kilo bij. Van zodra miskraam op gang komt ga ik beginnen sporten, mijn levensstijl wat aanpassen. En nadien hoop ik dat een volgende TP lukt binnen enkele maanden.

Imera, heel veel sterkte met bang afwachten als je nog tips wilt voor gezondere levensstijl ik heb sinds mijn miskraam in mei ook wat wijzigingen doorgevoerd (sporten maar een beetje daar ben ik niet echt fan van): ik probeer vaker de fiets te pakken ipv de wagen en ik lunch met veel groente salade of nog beter een warme soep (warm lunchen zou zorgen voor een warme baarmoeder) en minder suiker, dus mijn ontbijt is magere yoghurt mete zaden, pitten en noten ipv cruesli. Als ik een dessertje wilde nam ik een italiaanse cappucino (ik belgie moet je dat verduidelijken) ipv iets met veel suiker. Ik ben met dat dieet de eerste keer 5 kilo in 5 maanden kwijtgeraakt en nu 10 kilo in 5 maanden (maar er zat nu wel iets meer aan dan de eerste keer).
Heel veel sterkte en ik denk aan je..
Danku Yvonne...

En wat de gezonde leefstijl betreft, alle tips zijn uiteraard welkom! İk ben zelf ook niet echt een fitnesstype, ga me proberen aan te sluiten aan een aantal groepslessen. Wie weet heb ik dat liever.
Op mijn voeding letten wordt ook een grote uitdaging want ben een emo-eter. En dit traject en de zware emoties gaan natuurlijk hand in hand. We proberen de slechte suikers te laten! En hopen dat het misschien helpt om ooit goed nieuws te verkrijgen. İk maakte mij onlangs de bedenking dat ik 2 van de 4 tp’s wel zwanger ben geraakt, niet slecht. Gewoon de afloop was verschrikkelijk. 27/02 heb ik een afspraak met de gyn ek dan vraag ik bijkomende testen.

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 16 februari 2019, 20:50

Hope77 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hoi allemaal

Even een update. Vandaag terug naar fertiliteitsarts geweest voor gesprek.
Het volgende is eruit gekomen: spermacellen hebben abnormale vorm, Genk liet blijkbaar aan arts weten dat het weinig zin heeft om door te doen met behandeling.
Arts stelde voor om de volgende poging met labo Leuven te werken en als daar ook niets positiefs uitkomt naar Jette.
Iemand ervaring met Leuven? We mochten ook al een afspraak vastleggen met Jette. Wie bevelen jullie aan in Jette?
Hoi Hope,
Ik ga ook in Leuven. Wij starten binnenkort met poging 2. Ik ben uiteindelijk wel tevreden met Leuven. Tijdens de behandeling moet je wel op je strepen staan en mis ik soms wat info. Maar op de nabespreking nu kregen we wel alle info die we wilden...
Verder allemaal cremekes van vroedvrouwen die je ziet! 😊 Ook hier zelf wel wat vragen stellen, soms gaan ze er vanuit dat je al heel wat weet terwijl dat niet altijd zo is 😉

We hebben ons wel voorgenomen om ook een afspraak te maken in Jette moest poging 2 ook op niets uitdraaien. En gezien de lange wachttijd daar maken we die nu al...

Veel succes! Ik hoop van harte dat een nieuw centrum jullie kan verder helpen!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 16 februari 2019, 20:55

Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00
Het werd duidelijk dat het vruchtje rond 6,5 week is gestopt met groeien. Er is wel nog steeds ‘weinig’ hartactiviteit. Dus moeten we wachten tot deze stopt alvorens men iets kan doen. Vroeg ook of ik bijkomende testen kon doen en blijkbaar kan ik dat vragen aan de dokter maar moet ik 6-weken zwangerschapshormonenvrij zijn.

Laatste 2 jaar heb ik mij slecht gevoeld, stressy dagen, 10 kilo bij. Van zodra miskraam op gang komt ga ik beginnen sporten, mijn levensstijl wat aanpassen. En nadien hoop ik dat een volgende TP lukt binnen enkele maanden.
Oh Imera! :(
Rot nieuws voor je!

Hopelijk kunnen ze nog wat testen en vinden ze toch een (bij voorkeur snel te verhelpen) reden waarom je al twee miskramen gehad hebt en het niet wil lukken...

Een gezonde levensstijl is altijd een goed idee! (en niet altijd zo evident he tijdens zo'n trajecten) hopelijk wordt het sporten snel verslavend ;)
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

fietje29
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 januari 2019, 15:21

Re: ICSI-clubje

Bericht door fietje29 » 17 februari 2019, 21:31

Vandaag, 19:52

Hallo ik heb de 4de deze maand mijn maandstonden gekregen..... vrijdag de 15 ben ik naar dr de smet geweest voor bespreking wannee er een nieuwe terugplaatsing komt.... ik had geen TP gekregen door overstimulatie. Ze zij dat ik meteen kon beginnen met pilletjes progynova 3 per dag en erna utro... maar ik moest eerst bloed nemen... paar uur later kreeg ik telefoon om te zeggen dat ik al verder in cyclus ben en dat in een TP in natuurlijke cyclus mag hebben.... de keuze is aan mij ik heb er 2 in de diepvries zitten waarvan ze dan 1 je gebruiken ofwel wacht ik alweer een cyclus af.... maar ik krijg pas vrijdag nieuwe bloed en echo controle is dat dan niet te laat?? Voor de TP ik wil het zeker een kan geven om in natuurlijke cyclus te doen maar begrijp het echt niet meer goed is er iemand die mij kan helpen hier in.... iemand zelfde mee gemaakt ?
Omhoog
Plaats reactie

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door MenSte » 18 februari 2019, 12:18

Fietje29 ik heb geen ervaring met een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus dus ik kan je niet verder helpen.

Ik heb zojuist terugplaatsing van onze eerste cryo gekregen. Het was een blastocyste en heeft 100% de ontdooiing overleefd. Nu begin ik aan die ellendig lange wachtdagen. Hoewel het maar een week is, weet ik nu al dat er geen uur voorbij zal gaan zonder dat ik op de klok gekeken heb.

Succes nog iedereen!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 18 februari 2019, 20:50

MenSte schreef:
1 januari 1970, 1:00
Fietje29 ik heb geen ervaring met een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus dus ik kan je niet verder helpen.

Ik heb zojuist terugplaatsing van onze eerste cryo gekregen. Het was een blastocyste en heeft 100% de ontdooiing overleefd. Nu begin ik aan die ellendig lange wachtdagen. Hoewel het maar een week is, weet ik nu al dat er geen uur voorbij zal gaan zonder dat ik op de klok gekeken heb.

Succes nog iedereen!
Veel wachtsucces Menste! We weten hier allemaal wel dat dit net het allerlastigste is van het hele traject 😅

Ik duim alvast voor jou en je cryo! 👍🍀
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Roderoos14
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 januari 2019, 12:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Roderoos14 » 19 februari 2019, 10:48

Hallo!
Ik ben nieuw hier. Heb vandaag een follikelmeting in uZ Jette! Super spannend. Vandaag krijg ik allicht te horen hoe en wanneer de punctie kan doorgaan.
Ik heb altijd rotervaringen bij pick-ups en super veel pijn. Kan iemand zijn ervaring met Jette meedelen?
Bedankt! Liefs Roderoos
UZA
IVF 1 -- geen TP, geen connectie tss zaad- en eicel
ICSI 1 -- TP 1 - BBZ (aug. '17) -- TP 2 - miskr. (nov. '17)
ICSI 2 -- TP 1 tem 4 - geen zw (start mrt '18 t.e.m. sept. '19)

UZ JETTE
ICSI 3 -- 10/02 gestart met bemfola (na hystero nov. '18)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten