ICSI-clubje

ICSI Forum
ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 14 februari 2020, 18:26

FVL81 dat is nog eens goed nieuws!
Kijken wat je doet bij het spuitje zetten. Een beetje huid bij elkaar duwen en rustig spuiten. Komt helemaal goed!!!!! Duimpjes draaien!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door RomyL » 15 februari 2020, 8:27

FVL81 schreef:
14 februari 2020, 16:37


Ik mag vandaag nog starten!

Nu moet ik asap nog Gonapeptyl plaatsen. (ik moet dit dringend eens zelf proberen/durven doen hé!)
Vanaf morgen Gonapeptyl 's morgens en Puregon 300 eenheden 's avonds.
Net hetzelfde traject als de vorige keer omdat ik daar het beste resultaat mee gehad heb tot nu toe.
Bloed en echo op 22/2.

We zijn weer vertrokken...

Juist nog een klein vraagje om eens jullie mening te horen hierover.
Tijdens de laatste stimulatie heb ik alle alcohol en koffie verbannen... Toen had ik dus voor het eerst veel eitjes maar volgens de dokter heeft dit er niks mee te maken.
Ik deed dit ook altijd telkens enkele weken voor een terugplaatsing maar vorige maand heb ik mezelf voorgenomen dit niet meer te doen omdat ik alles gewoon wil laten lopen hoe het loopt. Genieten maar alles met mate.
Nu ik terug start voor stimulatie vraag ik me af wat jullie hiervoor doen?
Ik probeer tijdens elke behandeling steeds zo gezond mogelijk te eten en drinken. Alcohol is sowieso nooit een probleem maar hou erg van koffie! Dat is even tanden bijten. Het lijkt bij ons niet zoveel uit te maken. 6 IUI en allemaal negatief resultaat. Eerste ICSI gaf 8 eitjes waarvan 3 bevrucht maar slechts 2 bruikbaar. Eentje terug geplaatst maar gisteren telefoon dat ook deze negatief was.
Nu dus even een weekje "zondigen" maar dan terug volop er voor gaan. Ik denk dan baadt het niet, schaadt het niet. Sowieso voor je lichaam zelf ook positief 🤷

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door RomyL » 15 februari 2020, 8:32

Goeiemorgen iedereen,

Als ik de verhalen hier lees hebben er velen toch al een serieus traject en heel wat pogingen op zitten. Jammer genoeg. 😔

Ik vroeg mij af of jullie omgeving weet van het fertiliteitsproces?
Momenteel proberen wij het zoveel mogelijk voor onszelf te houden maar dat zorgt vaak voor ongemakkelijke situaties. Als ik bv. "Plots" een dagje ziek ben of je een afspraak moet gaan annuleren.
Ergens wil ik t graag gewoon eerlijk vertellen maar ik ben bang voor extra druk.

Wat is jullie ervaring?

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 15 februari 2020, 9:44

RomyL schreef:
15 februari 2020, 8:32
Goeiemorgen iedereen,

Als ik de verhalen hier lees hebben er velen toch al een serieus traject en heel wat pogingen op zitten. Jammer genoeg. 😔

Ik vroeg mij af of jullie omgeving weet van het fertiliteitsproces?
Momenteel proberen wij het zoveel mogelijk voor onszelf te houden maar dat zorgt vaak voor ongemakkelijke situaties. Als ik bv. "Plots" een dagje ziek ben of je een afspraak moet gaan annuleren.
Ergens wil ik t graag gewoon eerlijk vertellen maar ik ben bang voor extra druk.

Wat is jullie ervaring?
Over het algemeen reageren de meeste mensen positief en begripvol en soms hebben ze ook wat medelijden, er zijn ook altijd wel een paar idioten, met domme en soms kwetsende opmerkingen.

Druk is er sowieso als ze weten dat je voor kinderen gaat, gewoon of in de mmm. Eens mensen weten dat je voor kinderen gaat is het toch van en? en? en?
Wat ik wel deed was niet altijd vertellen dat ik met een poging bezig was omdat ze er anders wel bovenop zitten.

Wij hebben ook af en toe een pauze genomen, vooral omdat het mentaal te zwaar was, maar dan niet verteld dat we terug begonnen waren, om inderdaad die druk niet te hebben.

Germini89
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 maart 2017, 8:15

Re: ICSI-clubje

Bericht door Germini89 » 15 februari 2020, 9:51

Ik vond het zelf ook moeilijk. Ik heb uiteindelijk mijn leidinggevende ingelicht. Zo wist zij waarom ik af en toe later was of enkele dagen afwezig. Ze heeft me altijd gesteund dus al wat druk minder. Ook mijn zus wist dat we in het traject waren gestapt.

Achteraf heb ik spijt gehad dat ik er niet meer open over geweest ben. Uiteindelijk is het niet iets waar je je moet over schamen ofzo. Maar ik was snel zwanger...en dat weet je op voorhand niet. Maar ik had geen zin in jaren medelijden als het toch niet zou lukken... Of telkens de vragen: 'en is het al gelukt'...
Van andere koppels weet je ook dat ze 'aan het proberen zijn'.

Het onderwerp zou wat meer bespreekbaar mogen zijn. Het is immers een emotionele rollercoaster. Maar denk dat je dat zelf wat moet beslissen.

Wij zijn nu ook bezig voor een brusje. Dezelfde personen weten het... Ik zou het later zeker wel willen vertellen. Al is het maar om een steun te zijn voor anderen ...

Veel succes!
Intake UZA dec 2016
Icsi 1. Negatief en geen cryo's
Icsi 2. TP 1: 2/5/2017: positief ❤️ meisje dec 2017
nog 3 cryo's
TP 2: 22/1/20-> bn 3/2 positief -> bn 10/2; neg
nog 2 cryo's

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door RomyL » 15 februari 2020, 12:14

Germini89 schreef:
15 februari 2020, 9:51
Ik vond het zelf ook moeilijk. Ik heb uiteindelijk mijn leidinggevende ingelicht. Zo wist zij waarom ik af en toe later was of enkele dagen afwezig. Ze heeft me altijd gesteund dus al wat druk minder. Ook mijn zus wist dat we in het traject waren gestapt.

Achteraf heb ik spijt gehad dat ik er niet meer open over geweest ben. Uiteindelijk is het niet iets waar je je moet over schamen ofzo. Maar ik was snel zwanger...en dat weet je op voorhand niet. Maar ik had geen zin in jaren medelijden als het toch niet zou lukken... Of telkens de vragen: 'en is het al gelukt'...
Van andere koppels weet je ook dat ze 'aan het proberen zijn'.

Het onderwerp zou wat meer bespreekbaar mogen zijn. Het is immers een emotionele rollercoaster. Maar denk dat je dat zelf wat moet beslissen.

Wij zijn nu ook bezig voor een brusje. Dezelfde personen weten het... Ik zou het later zeker wel willen vertellen. Al is het maar om een steun te zijn voor anderen ...

Veel succes!
Bij ons nu ook poging voor een brusje.
Eerste keer was "iedereen" op de hoogte. Ik denk ook beetje doordat voor ons alles nieuw was en ik nood had dit te delen. Onze naïviteit dat het meteen zou lukken bleek toen ook terecht. Eerste IUI was ik zwanger.

Ondanks dezelfde beginsituatie lijkt alles nu veel moeilijker te lopen.

Ik heb ook soms het idee dat nu nog veel in de taboe sfeer zit en ik vind het zelf ook helemaal niet erg om mensen te informeren want velen kennen het gewoon niet. De vrees zit er inderdaad gewoon voor die "maandelijkse" en en en...

Alvast bedankt
Heel veel succes aan iedereen!

Germini89
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 maart 2017, 8:15

Re: ICSI-clubje

Bericht door Germini89 » 15 februari 2020, 20:44

Bij ons weten wel enkele mensen wel dat wij niet natuurlijk zwanger kunnen worden. Nu onze dochter 2 is, krijg ik veel vragen of er nog een tweede komt... Ik zeg dan altijd dat we nog niet bezig zijn. Heb in januari een eerste tp gehad maar dat was negatief. Hopelijk volgende rond beter. Heb nog 2 cryo's...
Zelfs onze ouders weten het niet. We willen hen verrassen...zoals iedereen dat wil...
Intake UZA dec 2016
Icsi 1. Negatief en geen cryo's
Icsi 2. TP 1: 2/5/2017: positief ❤️ meisje dec 2017
nog 3 cryo's
TP 2: 22/1/20-> bn 3/2 positief -> bn 10/2; neg
nog 2 cryo's

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door RomyL » 17 februari 2020, 6:35

Dat was ook een beetje ons idee.
Nu wat "verplicht" geweest het aan de ouders te vertellen want ze wilden een reis boeken met ons erbij. Was nu niet meteen van plan daar een poging voor te laten wachten 😅 Wel veel begrip. Hoop dat nu niet tot aandringen komt.

Zelf nog steeds beetje teleurgesteld dat er bij IVF/ ISCI blijkbaar een maand gewacht wordt tussen 2 behandelingen. Begrijp waarom maar tijd lijkt tegelijk zo kostbaar.

Vraag me nu wel af hoe dat weet zal verlopen want heb van de eerste poging 1 ingevroren bevrucht eitje. Ga er dus van uit geen punctie maar welke stimulatie dan? Wat als dit eitje niet goed ontdooid?
Hoe loopt dit bij jullie?

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 17 februari 2020, 6:52

RomyL schreef:
17 februari 2020, 6:35
Dat was ook een beetje ons idee.
Nu wat "verplicht" geweest het aan de ouders te vertellen want ze wilden een reis boeken met ons erbij. Was nu niet meteen van plan daar een poging voor te laten wachten 😅 Wel veel begrip. Hoop dat nu niet tot aandringen komt.

Zelf nog steeds beetje teleurgesteld dat er bij IVF/ ISCI blijkbaar een maand gewacht wordt tussen 2 behandelingen. Begrijp waarom maar tijd lijkt tegelijk zo kostbaar.

Vraag me nu wel af hoe dat weet zal verlopen want heb van de eerste poging 1 ingevroren bevrucht eitje. Ga er dus van uit geen punctie maar welke stimulatie dan? Wat als dit eitje niet goed ontdooid?
Hoe loopt dit bij jullie?
Als je nu je pu hebt gehad is het normaal dat je een cyclus moet overlaan. Je lichaam moet weer tot rustkomen en je hormonen moeten terug naarl een normaal niveau.

De volgende keer dat je ongesteld wordt bel je naar het fertiliteitcentrum en die geven je dan een afspraak voor bn en echo. Afhankelijk daarvan wordt de tp afgesproken. De dag voor je terug plaatsing wordt het embryo ontdooit. En de ochtend van de terugplaatsing bellen ze jou op om de tp te bevestigen.
Dit is voor een tp in natuurlijke cyclus en niet in een kunstmatige.

Ik zit momenteel in mijn wachtweken van tp5.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door RomyL » 17 februari 2020, 6:59

Wat dan met de natuurlijke eisprong?
Wordt dan niets gestimuleerd bij deze terugplaatsing?

Ik duim dat je wachttijd vlug voorbij mag zijn en dat er alleen goed nieuws komt! 🤞🏻

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 17 februari 2020, 7:26

Hoe het verloopt hangt inderdaad af of het in natuurlijke of kunstmatige cyclus is, maar ook van centrum tot centrum.

In natuurlijke cyclus geven ze geen hormonen en volgen ze op wanneer je eisprong is, hierdoor moet je soms enkele dagen na elkaar bn en/of echo hebben om dit exact te bepalen, in sommige gevallen geven ze dan toch nog Pregnyl en dan is je tp het aantal dagen na je eisprong als je cryo oud is.

In kunstmatige cyclus neem je Progynova (pilletjes) om je bms op te bouwen, normaal gezien heb je dan geen eisprong en enkele dagen (4-5) voor tp begin je met Utrogestan. De medicatie kan soms anders zijn, ook weer afhankelijk van arts/centrum.

Toen ik in Jette tp had in kunstmatige cyclus was het dag 1 bn, indien ok starten met Progynova, rond dag 12-15 bn + echo, indien ok, ongeveer 1 week later tp.

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 17 februari 2020, 10:24

Ik spuit indeedaad alleen prefnyl om zeker te zijn van een eisprong. En dan 6 dagen na de eisprong terugplaatsing. Maar dat is 8 dagen na het pregnyl spuiten.

We zijn op dag 4. Dus nog even wachten!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Hope77
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 oktober 2018, 22:32

Re: ICSI-clubje

Bericht door Hope77 » 17 februari 2020, 13:55

Dag dames

Ik lees hier nog altijd mee en het is nog altijd niet gelukt.
We hebben net onze vijfde ICSI poging achter de rug maar het zou een wonder zijn als alles zou lopen zoals het moet lopen.
Deze poging ben ik gestart met menopur 300 en suprefact neusspray.
Ik heb enkel 1 week moeten spuiten want toen ik vorige week dinsdag mocht langsgaan voor echo waren mijn eicellen al enorm gegroeid en had ik vrijdag al pu.
Wel leuk dat menopur zo goed had aangeslaan maar het probleem was dat mijn bms maar 4,7 was bij pu.
Dus geen verse tp gekregen wat ook weer een opdoffer is.
Net maar eens gebeld en ze zeiden dat er nog 5 in de running waren voor in te vriezen op dag 5.
Nu is het natuurlijk stresserend afwachten of we dag 5 gaan halen want ik heb nog nooit cryo’s gehad van dag5. Ze werden altijd ingevroren op dag 3.🍀
10/18 ICSI1 14 ec, 2bv, 2tp, neg
2/19 2- 10 ec, 0 bv
3/19 3- 18 ec, 13 bv, tp 1/4, 13/4 hcg 32/mk
5/19 3.1 tp 2 29/5, mk 8w
10/19 3.2 tp 1 8/10 neg
11/19 4- 12 ec, 5 bv, 2 tp-18/11 mk 6w
2/20 5- 12 ec, 7bv, 3 cryo
6/20 5.1 tp 2 neg
7/20 5.2 tp 1 zwanger

Teens
Berichten: 224
Lid geworden op: 7 november 2017, 17:16

Re: ICSI-clubje

Bericht door Teens » 17 februari 2020, 14:23

RomyL schreef:
15 februari 2020, 8:32
Goeiemorgen iedereen,

Als ik de verhalen hier lees hebben er velen toch al een serieus traject en heel wat pogingen op zitten. Jammer genoeg. 😔

Ik vroeg mij af of jullie omgeving weet van het fertiliteitsproces?
Momenteel proberen wij het zoveel mogelijk voor onszelf te houden maar dat zorgt vaak voor ongemakkelijke situaties. Als ik bv. "Plots" een dagje ziek ben of je een afspraak moet gaan annuleren.
Ergens wil ik t graag gewoon eerlijk vertellen maar ik ben bang voor extra druk.

Wat is jullie ervaring?
Bij ons zijn er een deel mensen die op de hoogte zijn. Al merk je na 3,5 in de MMM dat de vragen minder worden. Het contact met een aantal ook. Mijn vriendinnen zitten allemaal met kleine kindjes en ik voel me ook uitgesloten omdat je niet in dezelfde leefwereld zit.
Op mijn werk is mijn rechstreeks verantwoordelijk op de hoogte. Vooral omdat ik wat moet puzzelen voor de echo's en de bloednames. Ik probeer dan zo vroeg mogelijk te gaan en dan 's avonds wat langer te werken. Voor de PU en TP pak ik verlof. Enkel bij de laatste PU had ik last van overstimulatie en ben ik een week ziek thuis geweest.
08/'16 - stop pil
2018 - IVF/ICSI - PU1-2-3-4 - 6 TP allen negatief
jan 2019 - operatie endo
dec 2019 - ICSI - PU5 - 2 TP negatief
jan 2021 - ICSI - PU6 - TP - positief

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door RomyL » 18 februari 2020, 6:30

Teens schreef:
17 februari 2020, 14:23


Bij ons zijn er een deel mensen die op de hoogte zijn. Al merk je na 3,5 in de MMM dat de vragen minder worden. Het contact met een aantal ook. Mijn vriendinnen zitten allemaal met kleine kindjes en ik voel me ook uitgesloten omdat je niet in dezelfde leefwereld zit.
Op mijn werk is mijn rechstreeks verantwoordelijk op de hoogte. Vooral omdat ik wat moet puzzelen voor de echo's en de bloednames. Ik probeer dan zo vroeg mogelijk te gaan en dan 's avonds wat langer te werken. Voor de PU en TP pak ik verlof. Enkel bij de laatste PU had ik last van overstimulatie en ben ik een week ziek thuis geweest.
Wat erg dat "vriendschappen" gewoon weg vallen.
Ik mis wel wat de spontaniteit in mijn agenda tegenwoordig. Bij elke afspraak die ik maak, denk ik "hopelijk kan ze doorgaan" of "wat ga ik vertellen als blijkt dat ik op dat moment voor bloedname, echo, PU of TP moet gaan"
Mij directie is ook op de hoogte maar tot nu nog weinig werkdagen moeten missen. We kunnen t blijkbaar goed mikken op t weekend 😅🤷

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten