ICSI-clubje

ICSI Forum
mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 20 april 2021, 18:27

Johanna1991 schreef:
20 april 2021, 18:05
Veel sterkte Aurelie en ZZ! Je kan jezelf idd echt niets verwijten en ik ben soms zo benieuwd wat ze over 50 of 100 jaar over ons gaan zeggen... "zo stom dat ze dat niet wisten" of zoiets... verschrikkelijk, zo afhankelijk zijn van dokters.

@Dokter Mich :) Kan het misschien aan jou vragen. Die progesteron die op 18 staat bij mij, staat ook in het rood in mijn medisch dossier. Zou ik toch niet vragen aan de arts om meer Utrogestan (of eventueel Amelgen of Inprosub)? Of zou dat niet nodig zijn? HCG stond gisteren op 940.
In principe is 18 voldoende, wel raar dat het in het rood staat, tenzij het nmol/l wordt uitgedrukt, maar dat gebeurt eerder in NL.
Ik weet niet wanneer je volgende bn is, maar bekijk het dan nog eens, is het ongeveer hetzelfde of meer dan is het in orde, is het serieus gezakt kan je vragen om iets bij te nemen, of eventueel zelf iets nemen.

Hoeveel gebruik je nu?

Een te laag progesteron zorgt bijna altijd voor een mk, maar een voldoende hoog progesteron is jammer genoeg geen garantie dat er geen mk kan komen.

Je hebt een mooie startwaarde hcg dat is ook al veel waard.

Johanna1991
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Johanna1991 » 20 april 2021, 18:32

Dankjewel voor je snelle reactie! Mijn mama en vriend zeggen ook gewoon: maak je daar niet druk om :p maar ja, makkelijk gezegd als je al zo lang probeert...

Ik steek nu 3x per dag Utrogestan op. Maar ik kan op het werk natuurlijk nooit blijven neerliggen dus dan twijfel je ook of er niet altijd een deel terug uitkomt. En mijn volgende bloedname is maandag 26/04.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 20 april 2021, 19:12

Het zit allemaal wel goed, maar ik begrijp je ongerustheid wel.

Misschien kan je 's avonds een dubbele dosis nemen, dit kan geen kwaad en geeft je misschien wat meer gemoedsrust, want stress is ook niet goed.

VeerleW
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 april 2021, 9:00

Re: ICSI-clubje

Bericht door VeerleW » 21 april 2021, 12:13

Mich75, wat een zoektocht en rollercoaster ook bij jullie.. als je er aan begint, kan je je eigenlijk echt niet voorstellen wat er mogelijk op je pad komt.. maar wel fijn te horen dat jullie gezin groeit en ik duim voor nog meer uitbreiding! Bij jullie gingen ze dan wel sneller over naar een donor (daar zijn wij eigenlijk nog niet aan uit, hoe ver we daarin willen gaan).
Ze stellen geen cryo op dag 3 voor, maar is wel een vraag waarmee ik zat.

Babrah, goed te horen dat accupunctuur je helpt. Ik hoop ook dat het wat stress reducerend kan zijn. Morgen de intake. In zo'n traject voel je jezelf toch vaak in stukjes uiteenvallen en dan moet je alles weer verzamelen om er opnieuw voor te gaan. Duimen voor die laatste terugbetaalde behandeling! Ik probeer bij mezelf die druk van die 6 beurten ook een beetje weg te nemen. Als het nog de moeite is en het haalbaar is, zou ik wel verder gaan.

Veel sterkte Aurelie en ZonderZorgen, wat is het toch klote! Maar goed dat er hier vaak eens goed nieuws passeert (proficiat Johanna!), kunnen we ons aan optrekken. Ik geloof nog steeds dat het ook eens aan ons is!

Hier aan het wachten op mijn menstruatie. Gek toch hoe ik dit snel wil, om zo snel terug te kunnen starten, maar ik stiekem ook ergens hoop heb op een klein wonder.

mich75
Berichten: 2996
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 21 april 2021, 13:47

VeerleW, wij hadden echt nooit gedacht zo ver te gaan, maar je groeit erin en de kinderwens (te) groot.

Ik hoop nog altijd op een brusje, maar ik zie onze kansen verminderen, als de cryo's op zijn dan stopt het. Pas vrijdag bn maar het wordt niets, ik hoop dan ook dat de bn daadwerkelijk negatief is dat het geen biochemische zwangerschap is en alles nog verder blijft aanslepen.
Het liefst zou ik stoppen met mijn medicatie, maar ik weet dat ik niet mag, dus nog even tanden bijten en ik hoop rond 18/5 de volgende tp te hebben.

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door isabelledc » 22 april 2021, 15:44

Ik ben momenteel een embryotje rijker 🥳 ze zeiden van top kwaliteit en er zouden er nog 3 overblijven om in te vriezen. ik weet dat ik heel blij moet zijn hiermee, maar voel me toch beetje teleurgesteld.
vorige keer had ik 9 eitjes waarvan er ook 4 overbleven. had nu met de 23 eitjes toch op minstens 1 extra gehoopt. toen waren het wel 3daagse en nu 5daagse, dus daar kan natuurlijk wel het verschil zitten. we'll never know
alee ik probeer me de komende 2 weken toch gewoon te focussen op diegene dat nu in mijn buik zit, dan heb ik die andere niet meer nodig 🤞
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 22 april 2021, 16:50

Veel succes! Duimen draaien!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door isabelledc » 22 april 2021, 20:01

Nog vergeten te schrijven. Tijdens de tp vroeg de dokter ineens of we specifiek gevraagd hadden voor een verse TP. Ik vroeg waarom, want begreep de vraag niet goed. Zegt ze omdat er meestal bij dat aantal eitjes geen verse TP is, maar alles wordt ingevroren. Gaf me ook weer een vreemd gevoel, want daar hebben ze het zelfs niet over gehad. Nu kan ik weer 2 weken hierover piekeren en als het mislukt weer continu afvragen of het daaraan lag of niet.
Iemand ervaring met rond de 23 eitjes en al dan niet freeze all vanwege het aantal?
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

Taki
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 januari 2021, 18:09

Re: ICSI-clubje

Bericht door Taki » 22 april 2021, 22:13

isabelledc schreef:
22 april 2021, 20:01
Nog vergeten te schrijven. Tijdens de tp vroeg de dokter ineens of we specifiek gevraagd hadden voor een verse TP. Ik vroeg waarom, want begreep de vraag niet goed. Zegt ze omdat er meestal bij dat aantal eitjes geen verse TP is, maar alles wordt ingevroren. Gaf me ook weer een vreemd gevoel, want daar hebben ze het zelfs niet over gehad. Nu kan ik weer 2 weken hierover piekeren en als het mislukt weer continu afvragen of het daaraan lag of niet.
Iemand ervaring met rond de 23 eitjes en al dan niet freeze all vanwege het aantal?
Hey Isabelle, ik had bij mijn eerste (en voorlopig enige) punctie 34 eicellen, waarvan uiteindelijk 8 embryo’s zijn overgebleven. Aangezien ik bijna geen last had van de overstimulatie stelde mijn zh een verse tp voor en de rest werd ingevroren. De verse tp is op niets uitgedraaid. Aangezien het toen allemaal nieuw was voor mij, heb ik gewoon het advies van het zh gevolgd. Of het beter was geweest geen verse tp te doen zullen we nooit weten, maar als de situatie zich nog eens zou voordoen zou ik - denk ik - wel alles willen invriezen (is louter mijn gevoel, niet gebaseerd op wetenschappelijke info). Probeer er niet te veel over te piekeren (gemakkelijk gezegd natuurlijk), want er zijn ongetwijfeld vrouwen die in een gelijkaardige situatie wel zwanger zijn geworden (en misschien ben je er bij :) ). De miscommunicatie met de gynaecoloog is erg spijtig en heb het ook al voor gehad, maar heb de indruk dat het wat eigen is aan het “bandwerk” van de fertiliteitsbehandelingen. Ik duim in elk geval voor een positief resultaat!!

Johanna1991
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Johanna1991 » 23 april 2021, 7:12

Isabelle, bij mij een beetje hetzelfde... tijdens de controles was er nooit iets over gezegd, telkens was het gewoon van: de follikels groeien goed, het zijn er niet te veel en niet te weinig, eerst leken het er 15 te zijn. En dan op de laatste controle (drie dagen voor de punctie) was het ineens van: het zijn er meer dan 20, dat is te risicovol voor overstimulatie, je kan vocht in de buikholte krijgen, Pregnyl kan je symptomen verergeren... en ik viel ook compleet uit de lucht, er was nooit iets over gezegd geweest. Gelukkig is er dan dit forum :) waar ik meteen begon te lezen dat een freeze-all meer en meer gedaan wordt (zeker bij PCOS), dat de invriestechnieken echt wel goed zijn, en dat je misschien zelfs meer kans hebt met een cryo omdat je lichaam meer hersteld is.
Ik denk dat ze bij mij achteraf gezien wel een verse tp hadden kunnen doen (twee dagen na de punctie was ik weer de oude), maar dat kan je nooit op voorhand weten.
Ik vind het wel superraar dat de arts vraagt alsof het jouw specifieke keuze is... als patiënt hebben we daar toch niks over te zeggen, heb ik het gevoel.
Alleszins, zeker de moed niet opgeven, misschien is het net wel goed nieuws!
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

KathAnn
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 april 2021, 8:16

Re: ICSI-clubje

Bericht door KathAnn » 23 april 2021, 15:10

@mich

Dank je voor je berichtje.

Intussen ben ik gisteren terug naar UZ geweest. 2 van de 4 bevrucht.
Het sterkte hebben ze gisteren terug geplaatst omdat ze met een kleiner aantal niet wachten tot dag 5, vandaar dag 3.
Nummer 2 mag nog 2 daagjes doorgroeien en als het verder deelt gaat het de vriezer in.
Dus wie weet deze PU 2 kansen.
Ondanks mijn weinig eitjes toch een mooi aantal in de running (1 op 2).

Ik heb een kaars gebrand voor iedereen die hier nood aan heeft! Ik duim mee voor jullie en mezelf.
ISCI 1: TP 1 / neg / geen cryo's
ISCI 2: TP 1 / MK 5weken / geen cryo's
ISCI 3: TP 1 / zwanger! / + nog met zijn 3tjes in de diepvriezer.

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: ICSI-clubje

Bericht door Mei » 24 april 2021, 18:49

Isabelledc,

Ik wil je even mijn ervaring meedelen (19eicellen).
De eerste keer na icsi 3 kreeg ik een verse tp, even later bleek ik overstimulatie te hebben, bleek ik uiteindelijk wel zwanger te zijn, maar ben wel in het ziekenhuis beland. (8nachten)
Achteraf heb ik gevraagd of ze dit al niet zagen aankomen, maar blijkbaar waren mijn waardes voor overstimulatie niet hoog, zelfs amper infectiehaarden, zei ze.
Daaruit is mijn dochter geboren.
Icsi 4: zelfde vangst, maar ik voelde mezelf al niet goed, ze hebben voor de pick up al beslist dat ze deze keer een freeze all gingen doen. (Vanwege lichte overstimulatie en die zou alleen maar groter worden na pregnyl, waarvoor ik ook een andere medicatie heb gekregen, maar ik ken de naam er niet meer van. En dan zou het weer hetzelfde scenario zijn van in het ziekenhuis te belanden. Jammer genoeg maar 1 embryo ingevroren, wel op dag 5, anders had ik altijd dag 3. Maar hoe ouder de embryos, hoe beter de kwaliteit. Daarom heb je op dag 5 vaker minder overblijvend dan op dag 3. Na een maand dus een tp van mijn enige tp en dit is mijn zoon.

Veel succes allemaal, alles kan dus!
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Spruit
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 april 2020, 19:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Spruit » 25 april 2021, 8:09

KathAnn schreef:
20 april 2021, 8:25
Hi Allemaal,

Na een jaar uitstel zijn we eindelijk begonnen aan ons Isci-traject. De dokter zei ondanks de leeftijd van mijn man dat er alles goed uitzag en dat ze niet te veel obstakels zag. Mijn eistokken en baarmoeder zien er prima uit zei ze. Gisteren mijn eerste pick-up laten doen, en nu voel ik me alsof ze met een camion over mij gereden hebben en dat ik in een waas leef. Mijn follikels wouden niet met grote aantallen groeien, maar de dokters stelden niets bij ondanks dat dit al in het beging zichtbaar was. Zaterdag kreeg ik finaal te horen dat ze het met 5 grote en 3 kleintjes gingen doen en maandag m’n eerste PU.

Nu blijken er maar 4 eicellen gevonden te zijn, en ben ik nu niets wetend over de rijpheid en is mijn moed al gezakt voor een bevrucht eitje.

Iemand ervaring met zo een klein aantal eitjes en waarom ze dit niet bijstellen?

Mn lichaam reageert blijkbaar niet echt op de weken hormonen die ik toegediend krijgt.
Hi KathAnn,

Ik heb in dit topic nooit eerder iets gepost, ben eerder een stille mee-lezer. Ik had begin maart mijn eerste ICSI poging en heb pick-up gehad met uiteindelijk “slechts” 5 eicellen. Mijn lichaam heeft ook nooit echt enorm hard op de hormonen gereageerd maar mijn dokter sprak niet over een slecht resultaat ofzo. De 5 eicellen zijn allemaal bevrucht geraakt, drie hebben zich goed verder gedeeld en ik kreeg terugplaatsing van 1 embryo op 5 dagen. Die is het goed blijven doen en ik ben nu 9 weken zwanger ondertussen.

Ik wil dit maar schrijven omdat ik zelf ook tijdens de controles veel twijfels had en mij dingen ben beginnen wijsmaken. Je leest hier en op andere fora zo vaak ervaringen van vrouwen die meer dan 10 follikels hebben en op de duur begin je aan alles te twijfelen en ben je automatisch aan het doemdenken. Wil je maar met mijn verhaal een beetje een hart onder de riem proberen steken...hoe ik het zie is kwaliteit en niet kwantiteit het belangrijkst. Veel succes! Ook aan de andere dames natuurlijk!

Katy124
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 augustus 2020, 9:10

Re: ICSI-clubje

Bericht door Katy124 » 25 april 2021, 20:45

:cry:
isabelledc schreef:
22 april 2021, 20:01
Nog vergeten te schrijven. Tijdens de tp vroeg de dokter ineens of we specifiek gevraagd hadden voor een verse TP. Ik vroeg waarom, want begreep de vraag niet goed. Zegt ze omdat er meestal bij dat aantal eitjes geen verse TP is, maar alles wordt ingevroren. Gaf me ook weer een vreemd gevoel, want daar hebben ze het zelfs niet over gehad. Nu kan ik weer 2 weken hierover piekeren en als het mislukt weer continu afvragen of het daaraan lag of niet.
Iemand ervaring met rond de 23 eitjes en al dan niet freeze all vanwege het aantal?

Bij mij was er voor de Pick up al beslist dat het freeze all zou worden. Blijkbaar kunnen ze dat op voorhand al zien in je bloed (oestradiol staat te hoog dan). Ik had uiteindelijk 39 eitjes, wat nog meer was dan ze hadden verwacht...een verse terugplaatsing had mijn lichaam niet aangekund. Ik zou er niet teveel om piekeren als je niet te veel last hebt. Als je zwanger wordt, wordt de overstimulatie erger maar het kan geen kwaad voor je vruchtje.

Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

KathAnn
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 april 2021, 8:16

Re: ICSI-clubje

Bericht door KathAnn » 26 april 2021, 16:02

Spruit schreef:
25 april 2021, 8:09
KathAnn schreef:
20 april 2021, 8:25
Hi Allemaal,

Na een jaar uitstel zijn we eindelijk begonnen aan ons Isci-traject. De dokter zei ondanks de leeftijd van mijn man dat er alles goed uitzag en dat ze niet te veel obstakels zag. Mijn eistokken en baarmoeder zien er prima uit zei ze. Gisteren mijn eerste pick-up laten doen, en nu voel ik me alsof ze met een camion over mij gereden hebben en dat ik in een waas leef. Mijn follikels wouden niet met grote aantallen groeien, maar de dokters stelden niets bij ondanks dat dit al in het beging zichtbaar was. Zaterdag kreeg ik finaal te horen dat ze het met 5 grote en 3 kleintjes gingen doen en maandag m’n eerste PU.

Nu blijken er maar 4 eicellen gevonden te zijn, en ben ik nu niets wetend over de rijpheid en is mijn moed al gezakt voor een bevrucht eitje.

Iemand ervaring met zo een klein aantal eitjes en waarom ze dit niet bijstellen?

Mn lichaam reageert blijkbaar niet echt op de weken hormonen die ik toegediend krijgt.
Hi KathAnn,

Ik heb in dit topic nooit eerder iets gepost, ben eerder een stille mee-lezer. Ik had begin maart mijn eerste ICSI poging en heb pick-up gehad met uiteindelijk “slechts” 5 eicellen. Mijn lichaam heeft ook nooit echt enorm hard op de hormonen gereageerd maar mijn dokter sprak niet over een slecht resultaat ofzo. De 5 eicellen zijn allemaal bevrucht geraakt, drie hebben zich goed verder gedeeld en ik kreeg terugplaatsing van 1 embryo op 5 dagen. Die is het goed blijven doen en ik ben nu 9 weken zwanger ondertussen.

Ik wil dit maar schrijven omdat ik zelf ook tijdens de controles veel twijfels had en mij dingen ben beginnen wijsmaken. Je leest hier en op andere fora zo vaak ervaringen van vrouwen die meer dan 10 follikels hebben en op de duur begin je aan alles te twijfelen en ben je automatisch aan het doemdenken. Wil je maar met mijn verhaal een beetje een hart onder de riem proberen steken...hoe ik het zie is kwaliteit en niet kwantiteit het belangrijkst. Veel succes! Ook aan de andere dames natuurlijk!
Dank je voor je berichtje, super fijn dat je me een hart onder de riem wil stoppen. En proficiat met de komst van jullie kleine spruit 🌱 Hier nu nog een weekje afwachten of de TP na drie dagen gelukt is.
ISCI 1: TP 1 / neg / geen cryo's
ISCI 2: TP 1 / MK 5weken / geen cryo's
ISCI 3: TP 1 / zwanger! / + nog met zijn 3tjes in de diepvriezer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten