ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 27 december 2018, 23:55

Vandaag op controle geweest en follikel was slechts 11mm (in mijn ogen dus gekrompen tov de vorige meting 13mm). Hij zei dat hij vandaag nog een aantal patienten over de vloer heeft gekregen met een, volgens hem, verkeerde meting. Dus gezien follikel slechts 11mm en eisprong rond de 20 mm verwacht wordt, heb ik nog een weg af te leggen. Zondag terug op controle, hoop dat ze dan weten wanneer TP gaat gebeuren. Nu even op (korte) citytrip om mijn gedachten te verzetten, heb het al 10x uitgesteld omdat ik telkens op controle moest. Dat het maar snel 2019 is...

Sv8
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 april 2018, 20:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sv8 » 28 december 2018, 4:10

Hier is er toch een klein wonder gebeurd. Gisteren kreeg ik bericht dat ik zwanger ben. Hcg stond op 111 en progesteron op 43. Maandag een nieuwe bloedname en ik hoop echt dat het eens goed mag lopen! Misschien kan ik rotjaar 2018 dan toch afsluiten met een positieve noot.

Succes aan jullie allen!

Mha
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 december 2018, 18:32

Re: ICSI-clubje

Bericht door Mha » 28 december 2018, 20:18

Imera: never lose hope! En geniet van je getaway :)
Sv8: goeeed! Ik hoop mee voor jou dat alles mooi blijft stijgen!
Weer een dagje gepasseerd in de verdomde wachtweken... Borsten staan zo gespannen als iets, honger als een paard en soms wat maagzuur... En ik heb gisteren en eergisteren ook wat kleine steekjes op 1 bepaald punt in mijn baarmoeder gehad. Kan dat innesteling zijn denken jullie? Wanneer gebeurt dat eigenlijk ongeveer na de tp van een 5-daags embryo? De symptomen kunnen nog altijd aan de utrogestan liggen ook denk ik, nee? Soit, we’ll see! Nog 10 dagen te gaan...

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 29 december 2018, 19:16

Sv8 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hier is er toch een klein wonder gebeurd. Gisteren kreeg ik bericht dat ik zwanger ben. Hcg stond op 111 en progesteron op 43. Maandag een nieuwe bloedname en ik hoop echt dat het eens goed mag lopen! Misschien kan ik rotjaar 2018 dan toch afsluiten met een positieve noot.

Succes aan jullie allen!
Wat een geweldig nieuws! Geniet er van en hou ons op de hoogte 😍

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 29 december 2018, 23:39

Mha schreef:
1 januari 1970, 1:00
Imera: never lose hope! En geniet van je getaway :)
Sv8: goeeed! Ik hoop mee voor jou dat alles mooi blijft stijgen!
Weer een dagje gepasseerd in de verdomde wachtweken... Borsten staan zo gespannen als iets, honger als een paard en soms wat maagzuur... En ik heb gisteren en eergisteren ook wat kleine steekjes op 1 bepaald punt in mijn baarmoeder gehad. Kan dat innesteling zijn denken jullie? Wanneer gebeurt dat eigenlijk ongeveer na de tp van een 5-daags embryo? De symptomen kunnen nog altijd aan de utrogestan liggen ook denk ik, nee? Soit, we’ll see! Nog 10 dagen te gaan...
Ik voelde 3-4 dagen dagen na TP (3-daagse) de innesteling, had een soort menstruatiepijn, nadien lichtjes maagzuur en gespannen borsten. Bleek dat ik zwanger was. Ik nam wel geen ustrogan, dus mocht je het niet genomen hebben, zou ik wel geneigd zijn naar een positief resultaat. Maar ik hoor vaak zeggen dat ustro u soms kan foppen. Hopelijk kom je ook met goed nieuws.

Ik heb schrik dat ze mijn eisprong gemist hebben, want heeft nog nooit zo lang geduurd... morgen BN dus hopelijk laten ze mij weten wanneer TP is...

Mha
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 december 2018, 18:32

Re: ICSI-clubje

Bericht door Mha » 30 december 2018, 11:04

Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00
Mha schreef:
1 januari 1970, 1:00
Imera: never lose hope! En geniet van je getaway :)
Sv8: goeeed! Ik hoop mee voor jou dat alles mooi blijft stijgen!
Weer een dagje gepasseerd in de verdomde wachtweken... Borsten staan zo gespannen als iets, honger als een paard en soms wat maagzuur... En ik heb gisteren en eergisteren ook wat kleine steekjes op 1 bepaald punt in mijn baarmoeder gehad. Kan dat innesteling zijn denken jullie? Wanneer gebeurt dat eigenlijk ongeveer na de tp van een 5-daags embryo? De symptomen kunnen nog altijd aan de utrogestan liggen ook denk ik, nee? Soit, we’ll see! Nog 10 dagen te gaan...
Ik voelde 3-4 dagen dagen na TP (3-daagse) de innesteling, had een soort menstruatiepijn, nadien lichtjes maagzuur en gespannen borsten. Bleek dat ik zwanger was. Ik nam wel geen ustrogan, dus mocht je het niet genomen hebben, zou ik wel geneigd zijn naar een positief resultaat. Maar ik hoor vaak zeggen dat ustro u soms kan foppen. Hopelijk kom je ook met goed nieuws.

Ik heb schrik dat ze mijn eisprong gemist hebben, want heeft nog nooit zo lang geduurd... morgen BN dus hopelijk laten ze mij weten wanneer TP is...
Ik heb dat dus allemaal (gehad) maar neem idd utrogestan 3x/dag dus we zullen moeten afwachten! Ik kom nu wel ook wat bij in gewicht, dus hoop dat ik nu niet alsnog aan het overstimuleren ben... Laat iets weten ivm je BN! Komt allemaal goed :)

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 30 december 2018, 11:52

Hier zijn we dan weer met slechts een follikel van 11mm, komt gelijk allemaal trager op gang. Eerste echo 13 dan 12 en nu 11. Telkens door andere arts...

Woensdag mag ik terug

Sv8
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 april 2018, 20:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sv8 » 31 december 2018, 16:54

Ik kreeg deze namiddag hoopvol nieuws. Hcg goed gestegen en prog staat ook heel hoog. Niets wijst voorlopig op een buitenbaarmoederlijke maar ik krijg toch een vroege echo om het uit te sluiten. Had er eentje in februari en zou me toch geruster voelen als dat met zekerheid uitgesloten is.

Fijn eindejaar & een nog beter nieuw jaar!

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 2 januari 2019, 15:04

Eindelijk zicht op de terugplaatsing. Vanavond pregnyl en volgende week woensdag TP indien goede ontdooing.

Morgen nog een gesprek met de gynecoloog over de voorbije PU en het resultaat. #edit: 2 vragen zijn ondertussen beantwoord: vorige keer had ik dag 3 cryo’s omdat er weinig embryo’s waren, deze keer zijn het dag 5 cryo’s geworden. 1 top embryo (kwaliteit 1), de andere van kwaliteit 2. Volgens haar maakt dat niet echt een verschil.
Blijkbaar plaatsen ze eerst kwaliteit nr 1 terug.

Na 2 tp’s met negatief resultaat wil ze wel verder kijken via bloedafnames of er geen andere problemen zijn (o.a. stolling). Waarom ze dat niet eerder doen, snap ik niet. Op dat moment niet aan gedacht en bijgevolg niet gevraagd. İs toch maar een extra tube bloed...

İk kijk superhard uit naar woensdag. Hopelijk is er een goede ontdooing en wordt het een plakkertje.

Mha
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 december 2018, 18:32

Re: ICSI-clubje

Bericht door Mha » 3 januari 2019, 12:22

Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00
Eindelijk zicht op de terugplaatsing. Vanavond pregnyl en volgende week woensdag TP indien goede ontdooing.

Morgen nog een gesprek met de gynecoloog over de voorbije PU en het resultaat. #edit: 2 vragen zijn ondertussen beantwoord: vorige keer had ik dag 3 cryo’s omdat er weinig embryo’s waren, deze keer zijn het dag 5 cryo’s geworden. 1 top embryo (kwaliteit 1), de andere van kwaliteit 2. Volgens haar maakt dat niet echt een verschil.
Blijkbaar plaatsen ze eerst kwaliteit nr 1 terug.

Na 2 tp’s met negatief resultaat wil ze wel verder kijken via bloedafnames of er geen andere problemen zijn (o.a. stolling). Waarom ze dat niet eerder doen, snap ik niet. Op dat moment niet aan gedacht en bijgevolg niet gevraagd. İs toch maar een extra tube bloed...

İk kijk superhard uit naar woensdag. Hopelijk is er een goede ontdooing en wordt het een plakkertje.
Super spannend! Ik duim voor jou :) hier nog afwachten tot maandag voor de bloedname om te kijken of onze peanut is blijven plakken, hope so! Borsten zijn wel niet meer zo gespannen, honger is ook voor een groot deel weg maar maagzuur is dan weer meer geworden. Iedere avond serieus veel last van oprispingen, misselijkheid en een grandend gevoel in mijn maagstreek. Hopelijk een goed teken, maar met die utrogestan weet je het gewoon niet... Wachten en ik, we zijn geen goede vriendjes ;)

TitisWens
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 juli 2017, 16:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door TitisWens » 4 januari 2019, 0:14

Lieve Imera,
Ik weet ook niet waarom ze een aantal tp wachten vooraleer ze bijkomende testen doen.
Ik veronderstel dat ze eerst 'evidente' zaken ivm vruchtbaarheid testen en als aantal cycli waarin alle omstandigheden optimaal lijken geen innestelling opleveren pas verder zoeken.
Ik denk dat verdere testen mogelijk ook niet altijd zo eenduidig zijn en direct gelinkt met feit dat zwanger worden niet wil lukken.
Bij ons hebben ze na 3 tp verder onderzoek gedaan.
Er is toen gebleken dat ik een afwijking had wat immuniteit betreft. In combinatie met medische geschiedenis familie ivm immuniteitsziekte is verder onderzocht en heb ik behandeling gevolgd hiervoor.
Afwijking die ze in mijn bloed hebben gevonden zou op zich niet op mogelijk vruchtbaarheidsprobleem wijzen.
Moesten we al niet parcours hebben afgelegd wat we hadden afgelegd denk ik niet dat ze hiervoor behandeling zouden hebben opgestart.
Jammer genoeg is medische wetenschap niet altijd exacte wetenschap.

Wij hebben geluk gehad en eerste poging met medicatie immuniteit was succesvol. Onze zoon is intussen 8 weken en ligt hier naast mij te slapen.

Ik duim dat jullie in 2019 ook positief nieuws krijgen.

Liefs
Titi

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 4 januari 2019, 16:12

Hey Titiswens, het doet me altijd deugd dat er babies aangekondigd worden in deze groep. Geeft sprankelend hoop.

Ik heb reeds 3 iui’s en 3 tp’s icsi achter de rug. Na tp 5 willen ze ook verderkijken in Jette.

Ik ben daarnet granaatappelsap gaan halen om na de tp te drinken, niet dat ik er in geloof but you never know! Las dat enkele lotgenoten dat ook deden..

Balou
Berichten: 14
Lid geworden op: 4 januari 2019, 18:04

Re: ICSI-clubje

Bericht door Balou » 5 januari 2019, 16:03

Hoi allemaal! Ik ben nieuw in de groep...
"Fijn" om al jullie berichtjes te lezen. Begin december ben ik gestart met het lange traject en vandaag ga ik beginnen met spuiten. Iemand hiervoor nog tips? Hadden jullie veel last van bijwerkingen? Veel succes allemaal! Groetjes @noek
Jan 2019 ICSI 1: 1e tp positief😍, 1 cryo

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 5 januari 2019, 19:45

Balou schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hoi allemaal! Ik ben nieuw in de groep...
"Fijn" om al jullie berichtjes te lezen. Begin december ben ik gestart met het lange traject en vandaag ga ik beginnen met spuiten. Iemand hiervoor nog tips? Hadden jullie veel last van bijwerkingen? Veel succes allemaal! Groetjes @noek
Hey Anouk
WELKOM! Hopelijk geen lang traject maar snel een positief resultaat! İk had tijdens het spuiten geen bijwerkingen, maar naar het einde toe een opgeblazen gevoel. Bleek dat ik overstimulatie had.

Succes! En als je vragen hebt, shoot!

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 6 januari 2019, 21:39

Balou schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hoi allemaal! Ik ben nieuw in de groep...
"Fijn" om al jullie berichtjes te lezen. Begin december ben ik gestart met het lange traject en vandaag ga ik beginnen met spuiten. Iemand hiervoor nog tips? Hadden jullie veel last van bijwerkingen? Veel succes allemaal! Groetjes @noek
Van gonapeptyl denk ik dat ik geen last heb
Sinds de rekovelle erbij is gekomen heb ik voortdurend zo'n sluimerende hoofdpijn en ben ik ook best moe... Geen idee of het effectief van de medicatie komt of van de hele stress die er toch wat rond hangt allemaal :)

En welkom, ik ben ook aan mijn eerste poging bezig! Heel spannend allemaal! Ik wens je alvast veel succes!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten