ICSI-clubje

ICSI Forum
Plaats reactie
MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door MenSte » 21 januari 2019, 14:24

Hallo allemaal,

Ik ga al een tijdje mee op dit forum, maar verhuis nu van het IUI-topic naar het topic ICSI.
Na verschillende mislukte pogingen OI en IUI werd ons bij een second opinion verteld dat de kans dat wij op een natuurlijke wijze zwanger zouden geraken, zeer klein is. We werden dan ook doorverwezen naar ICSI en vandaar dat ik hier nu terecht ben gekomen.

Ik heb vandaag mijn eerste punctie gehad en ze hebben maar liefst 21 eicellen kunnen wegnemen. Ik verschoot wel wat van het aantal, maar dat verklaart ineens waarom ik sinds gisteren echt wel veel last had gekregen (buikpijn, misselijk, hoofdpijn). Morgen zal het labo ons opbellen om ons mee te delen hoeveel rijpe eicellen er gevonden werden en hoeveel embryo's ze hebben kunnen vormen. Ik ben super benieuwd!

Door het hoge aantal eicellen ben ik wel wat overgestimuleerd zei de gynaecoloog. Ik heb na de punctie nog pregnyl moeten zetten in de hoop dat er toch een terugplaatsing van een "verse" embryo zal kunnen gebeuren. Het is nu dus alweer afwachten geblazen..

@Balou: om de innesteling te bevorderen moet ik 3x/dag Utrogestan nemen tot aan de zwangerschapstest..

Succes nog allemaal!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Nog0even0geduld
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 11:23

Re: ICSI-clubje

Bericht door Nog0even0geduld » 21 januari 2019, 15:03

Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik mogen normaal volgende maand met ICSI beginnen.
Ik zou natuurlijk graag (zover dit mogelijk is) voorbereid zijn, ook op het werk.
Kunnen jullie mij zeggen op welke dag in de cyclus ong jullie de punctie krijgen?
En doet die dan echt zoveel pijn?

Groetjes

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 21 januari 2019, 15:26

Nog0even0geduld schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik mogen normaal volgende maand met ICSI beginnen.
Ik zou natuurlijk graag (zover dit mogelijk is) voorbereid zijn, ook op het werk.
Kunnen jullie mij zeggen op welke dag in de cyclus ong jullie de punctie krijgen?
En doet die dan echt zoveel pijn?

Groetjes
De dag van punctie hangt af van vrouw tot vrouw, poging tot poging en centrum tot centrum. Bij mij was dit (denk ik) tussen dag 10 en 14, maar bij iemand anders kan dit wel een week of meer extra zijn.

De pijn is ook persoonlijk en hangt van ook wel van centrum tot centrum en van dr tot dr af. In sommige centra is de pu onder volledige narcose, bij andere krijg je een roesje.
Het hangt er ook vanaf hoeveel follikels je hebt en hoe makkelijk/moeilijk ze er aan kunnen. Sommige hebben niet veel last tijdens pu maar de volgende dagen wel.

Ik heb eigenlijk nooit veel last gehad.

Wel 1 heel belangrijk ding: eens je in dit traject stapt wordt je grotendeels geleefd. Het centrum bepaalt wanneer alles moet gebeuren en jij moet zien dat je je kan aanpassen. Je moet heel veel uit handen geven en laat dit nu net iets zijn waar veel dames hier problemen mee hebben (ik ook).
Het enige wat je kan doen is kritisch blijven, als je ergens aan twijfelt, vraag het aan je dr of hier. Er zitten hier genoeg dames die jammer genoeg een lang parcours hebben afgelegd, maar die daardoor ook veel raad kunnen geven.

Je kan nog zoveel uittellen en plannen en alles lijkt uit te komen en net dan beginnen je ms enkele dagen later of vroeger dan gepland.
Of je reageert niet zo op de medicatie als verwacht.

Veel succes!

Nog0even0geduld
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 augustus 2018, 11:23

Re: ICSI-clubje

Bericht door Nog0even0geduld » 21 januari 2019, 16:44

Dag Mich75,

Bedankt voor je snelle reactie.
We hebben al wat pech gehad onderweg maar nu we een nieuwe gynaecoloog hebben kunnen we weer vooruit.
Ik moet het je waarschijnlijk niet vertellen maar het is allemaal soms wel wat veel en moeilijk om te vatten. Ik ben namelijk ook één van die vrouwen die graag controle heeft.
Binnenkort eerste afspraak op het CRG en dan zullen we ook wel weer wat wijzer zijn.

Dankjewel, en veel succes aan iedereen die aan het proberen/wachten is!

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 21 januari 2019, 17:22

Jido schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hier ook donderdag terug opgestart voor ICSI 2. Vorige poging was met Menopur, maar door lage opbrengst (slechts 2 eicellen) is er nu overgegaan naar Elonva, puregon en Orgalutran. Donderdagavond de Elonva gezet en morgen op controle om met de andere spuiten te kunnen beginnen.

Hoe positief en ontspannen we waren in onze 2 maanden pauze hiervoor, zo gespannen zijn we nu.
We hadden een etentje met onze beste vrienden en hadden voor onszelf uitgemaakt dat het nu eindelijk tijd was om ze in te lichten over ons traject. Het is er niet van gekomen... zij kondigden hun zwangerschap aan en wij konden het niet over ons hart krijgen om hun geluk te overschaduwen.
Alhoewel het eraan zat te komen was het voor ons echt slikken en moesten we ons allebei sterk houden.
Sinds zaterdagavond zijn we beiden gecrasht.

Ik vind het echt erg dat ik niet blij kan zijn voor mijn beste vriend! Voel me zo egoïstisch, maar het gevoel zit echt zeer diep. Nu is echt iedereen rond ons zwanger, reeds opnieuw zwanger of net zwanger geweest.
En wij wachten en wachten en wachten...
Ik kan me voorstellen hoe frustrerend het allemaal is. De hele wereld lijkt ook zwanger als je met zo'n traject bezig bent he?

Hopelijk heeft de pauze toch wat deugd gedaan. En ik duim voor deze poging!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 21 januari 2019, 17:25

MenSte schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo allemaal,

Ik ga al een tijdje mee op dit forum, maar verhuis nu van het IUI-topic naar het topic ICSI.
Na verschillende mislukte pogingen OI en IUI werd ons bij een second opinion verteld dat de kans dat wij op een natuurlijke wijze zwanger zouden geraken, zeer klein is. We werden dan ook doorverwezen naar ICSI en vandaar dat ik hier nu terecht ben gekomen.

Ik heb vandaag mijn eerste punctie gehad en ze hebben maar liefst 21 eicellen kunnen wegnemen. Ik verschoot wel wat van het aantal, maar dat verklaart ineens waarom ik sinds gisteren echt wel veel last had gekregen (buikpijn, misselijk, hoofdpijn). Morgen zal het labo ons opbellen om ons mee te delen hoeveel rijpe eicellen er gevonden werden en hoeveel embryo's ze hebben kunnen vormen. Ik ben super benieuwd!

Door het hoge aantal eicellen ben ik wel wat overgestimuleerd zei de gynaecoloog. Ik heb na de punctie nog pregnyl moeten zetten in de hoop dat er toch een terugplaatsing van een "verse" embryo zal kunnen gebeuren. Het is nu dus alweer afwachten geblazen..

@Balou: om de innesteling te bevorderen moet ik 3x/dag Utrogestan nemen tot aan de zwangerschapstest..

Succes nog allemaal!

Hier vandaag 13 eicellen... Heb de hele ingreep geslapen door het roesje (dat was fijn!) maar nu voel ik me net aangereden door een bus! Ik vind ook maar geen goeie houding en ik wandel als een dametje van 102... Hopelijk is het morgen al wat beter!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door MenSte » 21 januari 2019, 17:50

Sannedv schreef:
1 januari 1970, 1:00


Ik vind ook maar geen goeie houding en ik wandel als een dametje van 102... Hopelijk is het morgen al wat beter!
Haha dat van de wandelgang van een dametje van 102 is heel herkenbaar hier. En naar het toilet gaan is ook redelijk pijnlijk. Maar als ik gewoon in mijn zetel blijf liggen, heb ik voor de rest geen klachten. Op naar morgen!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 21 januari 2019, 20:40

MenSte schreef:
1 januari 1970, 1:00
Sannedv schreef:
1 januari 1970, 1:00


Ik vind ook maar geen goeie houding en ik wandel als een dametje van 102... Hopelijk is het morgen al wat beter!
Haha dat van de wandelgang van een dametje van 102 is heel herkenbaar hier. En naar het toilet gaan is ook redelijk pijnlijk. Maar als ik gewoon in mijn zetel blijf liggen, heb ik voor de rest geen klachten. Op naar morgen!
Ik lig echt te sterven hier in de zetel... En idd, het toilet is ook heel erg pijnlijk. Al weet ik niet of ik het erger vind dan überhaupt bewegen... Pijnstillers doen hier ook niet al te veel heb ik het gevoel!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 21 januari 2019, 21:01

Balou schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hoi! Heel herkenbaar dat het zo frustrerend is dat iedereen om je heen zwanger wordt..ook al gun je ze dit natuurlijk..het is gewoon weer even een klap :(

Vanochtend de terugplaatsing gehad, er werd gezegd dat het een top embryo :D is! Nu maar afwachten...misschien wel het zwaarste van alles! Hebben jullie nog tips om eventueel de innesteling te bevorderen? Groetjes
Weet niet of het werkt, maar op grootmoederswijze zou ik zeggen voetjes warm houden en granaatappelsap las ik hier ook reeds

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door Yvonne1983 » 22 januari 2019, 8:49

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 10 oktober 2020, 7:23, 1 keer totaal gewijzigd.

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door MenSte » 22 januari 2019, 10:38

Ik heb net telefoon gekregen van het ziekenhuis met het goede nieuws dat er slechts 4 van de 21 eicellen die ze gisteren hebben kunnen wegnemen niet rijp waren. Van de 17 rijpe eicellen hebben ze er 16 kunnen bevruchten met icsi. Ik had dit nooit durven hopen! Natuurlijk moet ik wel realistisch blijven dat de echte afvalrace nu pas begint. Hopelijk blijven alle embryo's goed delen..

Weet iemand eigenlijk hoe dat zit met het ziekteverlof? Mag je sowieso terug gaan werken 3 dagen na de pick up, of moet je thuis blijven tot aan de terugplaatsing? Ze hebben mij nog geen datum voor terugplaatsing kunnen geven dus ik weet nog niet tot wanneer ik dan zou moeten thuis blijven.
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 22 januari 2019, 11:57

MenSte schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik heb net telefoon gekregen van het ziekenhuis met het goede nieuws dat er slechts 4 van de 21 eicellen die ze gisteren hebben kunnen wegnemen niet rijp waren. Van de 17 rijpe eicellen hebben ze er 16 kunnen bevruchten met icsi. Ik had dit nooit durven hopen! Natuurlijk moet ik wel realistisch blijven dat de echte afvalrace nu pas begint. Hopelijk blijven alle embryo's goed delen..

Weet iemand eigenlijk hoe dat zit met het ziekteverlof? Mag je sowieso terug gaan werken 3 dagen na de pick up, of moet je thuis blijven tot aan de terugplaatsing? Ze hebben mij nog geen datum voor terugplaatsing kunnen geven dus ik weet nog niet tot wanneer ik dan zou moeten thuis blijven.
Wauw! Super nieuws!
Hier blijven er nog 5 bevruchte over voorlopig :) hopelijk kunnen er toch nog 2 of 3 in de vriezer!

Ik heb donderdag TP en een afwezigheidsattestje tot dan...

Hoe is het bij jou met de pijn gesteld? Ik ben nog steeds half aan het sterven :p
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door MenSte » 22 januari 2019, 12:23

Sannedv schreef:
1 januari 1970, 1:00

Hoe is het bij jou met de pijn gesteld? Ik ben nog steeds half aan het sterven :p
De pijn van gisteren is al flink verminderd. Gisteren kon ik niet hoesten of naar de wc gaan zonder te kronkelen van de pijn, maar dat is vandaag beter. Die pijn heeft vandaag plaats gemaakt voor een andere soort pijn. Nu zit de pijn precies hoger in mijn buik en is meer constant aanwezig. Mijn buik is ook wat opgeblazen. Maar het is niet voor niets dat ze ons een ziektebriefje geven denk ik dan. Nog 1,5 dagje rusten en dan zal het hopelijk beter zijn!

Succes met je tp donderdag!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: ICSI-clubje

Bericht door Imera » 23 januari 2019, 11:33

MenSte schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik heb net telefoon gekregen van het ziekenhuis met het goede nieuws dat er slechts 4 van de 21 eicellen die ze gisteren hebben kunnen wegnemen niet rijp waren. Van de 17 rijpe eicellen hebben ze er 16 kunnen bevruchten met icsi. Ik had dit nooit durven hopen! Natuurlijk moet ik wel realistisch blijven dat de echte afvalrace nu pas begint. Hopelijk blijven alle embryo's goed delen..

Weet iemand eigenlijk hoe dat zit met het ziekteverlof? Mag je sowieso terug gaan werken 3 dagen na de pick up, of moet je thuis blijven tot aan de terugplaatsing? Ze hebben mij nog geen datum voor terugplaatsing kunnen geven dus ik weet nog niet tot wanneer ik dan zou moeten thuis blijven.
Woopwoop wat een mooi resultaat! Ik had 15 bevruchtingen en 7 cryo’s(waarvan 1 top en andere kwaliteit 2-blasto’s). Geen verse TP wegens hyperstymulatie. Wanneer heb je resultaat? Is uw TP dan voorzien voor morgen? Succes allesinds! #fingerscrossed

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door MenSte » 23 januari 2019, 12:25

Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00

Woopwoop wat een mooi resultaat! Ik had 15 bevruchtingen en 7 cryo’s(waarvan 1 top en andere kwaliteit 2-blasto’s). Geen verse TP wegens hyperstymulatie. Wanneer heb je resultaat? Is uw TP dan voorzien voor morgen? Succes allesinds! #fingerscrossed
Ik weet nog niet wanneer de TP zal zijn. Dat hangt er van af hoe goed de embryo's verder evolueren. Het zal ofwel morgen ofwel zaterdag zijn. Ik denk dat ik ook pas bij de TP zal weten hoeveel cryo's er uiteindelijk overgebleven zijn.

Waar zit jij nu ergens in het hele gebeuren, in de wachtweken of aan het voorbereiden voor een nieuwe TP?
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten