ICSI-clubje

ICSI Forum
mich75
Berichten: 2998
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI-clubje

Bericht door mich75 » 20 augustus 2022, 10:31

Waar ik eerst ging, een b-centrum waarvan je toch verwacht dat ze weten waarmee ze bezig zijn, deden ze wel telkens een bn maar ze keken er niet naar. De pu werd gedaan ifv van hun planning, soms het goede moment en soms ook niet.
Vanaf het begin liepen er al dingen mis, maar ja dat gebeurt overal wel eens. Door hier op het forum de verhalen te volgen besefte ik meer en meer dat we echt wel moesten overschakelen naar ergens anders en dan werd dan Jette.
En inderdaad een wereld van verschil, vele malen professioneler en toen werd pas duidelijk hoe fout ze bezig waren in ons eerste centrum.

Ik wil niemand aanvallen, dus neem dit aub niet verkeerd of persoonlijk op ☺️, maar ik begrijp niet dat als je vindt dat je pogingen er doorvliegen en je van centrum wil veranderen, je toch nog 1 of meerdere pogingen in je huidige ziekenhuis wil doen, om geen tijd te verspillen of de tijd nuttig te gebruiken. Het is je goed recht om dit te doen, maar dan moet je nadien geen spijt hebben dat je dit beter niet gedaan had.
Ook dit gaat me misschien niet in dank worden afgenomen, ik lees wel vaker dat men nog niet wil veranderen omdat de dr ''er in gelooft'' of omdat het resultaat toch beter was, meer eicellen/bevruchtingen. Als er telkens geen tp is ofwel een tp maar geen cryo's dan is dat voor mij hetzelfde resultaat en dus geen verbetering.
Ik had nooit heel veel eicellen, waardoor ik wel teleurgesteld was en soms ook jaloers op anderen die 10, 20, 30 eicellen hadden. Maar op het einde van de rit had ik altijd wel iets om in te vriezen terwijl die met veel eicellen vaak hetzelfde of zelfs een slechter resultaat hadden.

Ieder doet wat hij wil en waar hij zich goed bij voelt, zorg gewoon dat je later geen spijt krijgt van je beslissingen nu.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Phie1990
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 januari 2022, 13:45

Re: ICSI-clubje

Bericht door Phie1990 » 20 augustus 2022, 15:47

x
Laatst gewijzigd door Phie1990 op 5 september 2022, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 20 augustus 2022, 15:53

Phie1990 schreef:
20 augustus 2022, 15:47
Hey iedereen,

Ik ben nu 2 dagen na terugplaatsing van een 5-daags embryo. Zojuist hing er bij het plassen een klein beetje bloed (helder) aan mijn toiletpapier. Het was echt niet veel. Kan dat innestelingsbloed zijn of is dat te vroeg? Kan het door de progubel komen?
Volgens mij kan het zelfs van de terugplaatsing zelf komen. Ze gaan tenslotte met een katheter naar binnen. Je weefsel is daar op dat moment zeer gevoelig dus gewoon even ertegen zitten kan al wat bloed geven. Meestal uit de baarmoederhals. Ik zou me dus zeker geen zorgen maken op dit moment.

Grtjs en veel succes! De duimen staan hier weer omhoog! 🍀🍀🍀🍀
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Aanhouder
Berichten: 36
Lid geworden op: 5 augustus 2022, 15:19

Re: ICSI-clubje

Bericht door Aanhouder » 21 augustus 2022, 6:54

Hier zonet een week na terugplaatsing getest en alweer negatief, ik was nochtans een klein beetje beginnen hopen. Het is om moedeloos van te worden, ik hoor al 3 keer dat de parameters allemaal ideaal zijn en het een goed embryo is, waarom blijft het dan niet plakken...

Phie1990
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 januari 2022, 13:45

Re: ICSI-clubje

Bericht door Phie1990 » 22 augustus 2022, 13:37

x
Laatst gewijzigd door Phie1990 op 5 september 2022, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sarahtns » 22 augustus 2022, 16:17

Aanhouder schreef:
21 augustus 2022, 6:54
Hier zonet een week na terugplaatsing getest en alweer negatief, ik was nochtans een klein beetje beginnen hopen. Het is om moedeloos van te worden, ik hoor al 3 keer dat de parameters allemaal ideaal zijn en het een goed embryo is, waarom blijft het dan niet plakken...
Bij mij zeggen ze ook al twee keer “ja maar mevrouw u heeft wel echt een heeeel mooi embryotje teruggekregen hoor”. Ja ik zie het 🙄
Phie1990 schreef:
22 augustus 2022, 13:37

Als het bloed van de terugplaatsing zelf kwam zou ik toch geen helder bloed verwacht hebben 2 dagen erna maar eerder oud/donkerbruin bloed. Nuja, het was echt niet veel en is ook maar bij 1 toiletbezoek voorgevallen tot nu toe dus ik maak mij er niet al te veel zorgen over. Ik probeer de hoop hoog te houden maar net zoals na mijn eerste terugplaatsing heb ik geen symptomen van een zwangerschap. Het is misschien nog wat vroeg maar kzou toch heel content zijn met wat misselijkheid ofzo :lol:
Haha dat denk ik ook echt elke keer! Ik zou maar al te graag die zwangerschapsmisselijkheid ervaren (tot het zo ver is 😂)

Wij hebben in de close vriendengroep weer een zwangerschap… 🙄 komen ze vertellen 2 dagen na mijn negatieve bn… heb wel een traantje moeten laten. Neemt niet weg dat ik het iedereen superhard gun maar ik gun het mezelf ook 😅
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

ZonderZorgen
Berichten: 1742
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 22 augustus 2022, 16:21

Aanhouder schreef:
21 augustus 2022, 6:54
Hier zonet een week na terugplaatsing getest en alweer negatief, ik was nochtans een klein beetje beginnen hopen. Het is om moedeloos van te worden, ik hoor al 3 keer dat de parameters allemaal ideaal zijn en het een goed embryo is, waarom blijft het dan niet plakken...
Laat het je een troost wezen. Bij ons hebben ze al 13 keer een heel goed/ top embryo teruggeplaatst en nog steeds niets.

Die laatste vragen kunnen ze niet beantwoorden. Want die heb ik ook al heel veel gesteld.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Lutger
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 april 2022, 17:10

Re: ICSI-clubje

Bericht door Lutger » 22 augustus 2022, 16:34

Hoi,

Sinds juni zijn wij gestart met ICSI, graag zou ik ook mijn ervaringen met jullie delen.

Na een jaar vruchteloos proberen zochten we hulp bij Uz Gent bij prof Stoop. Uit de onderzoeken is niets naar voor gekomen. De prof vermoedt wel een lichte of verdoken vorm van endometriose, dit zou een toxisch effect op eicellen en zaadellen kunnen hebben, maar dit werd nooit aangetoond. Een geplande laparascopie kon omwille van Covid niet doorgaan, en erna had het geen zin meer: ‘het ging toch niets aan de behandeling veranderen’ (tegen dan stond ICSI al op de planning).

In september ben ik dus gestart met IUI. De vierde poging lukte, maar dit werd een missed abortion op 10 weken. Daarna alle onderzoeken gehad: chromosomen, antistoffen, auto-imuunziekten, bloedstolling, hysteroscopie... zonder resultaat. Waarna nog twee mislukte IUI’s volgden voor we begonnen met ICSI. De eerste poging lukte meteen, we hadden een goeie echo met kloppend hart en vertrokken vrolijk op reis naar Colombia, waar het rond 8 à 9 weken weer fout liep.

Sinds ik begeleid wordt door het ziekenhuis lukt zwanger worden dus relatief ‘vlot’. Twee keer na 3 – 4 pogingen. Maar na twee miskramen zakt de moed in mijn schoenen. Mijn angst is niet langer dat ik nooit zwanger zal geraken, maar wel dat dit keer op keer zal gebeuren. Ik ben deze maand net 38 jaar geworden, dit draagt ook bij tot de stress. Wat als al mijn eieren ondertussen chromosoomafwijkingen hebben? Binnenkort heb ik een afspraak met de prof, maar ik vrees dat er geen aanvullende onderzoeken meer gedaan kunnen worden. Dus ik ga verder, en verwacht binnenkort weer te kunnen starten om één van de drie ingevroren embryo’s teruggeplaatst te krijgen.

Héél veel succes gewenst aan iedereen hier!
09/21: 6 keer IUI: miskraam 10 weken
06/22: ICSI 1: 4 terugplaatsingen: miskraam 8 weken - biochemisch - bbz
02/23: ICSI 2: 7 eicellen - 1 verse tp: zwanger! - 2 cryo´s

Sofie2
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 augustus 2022, 9:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sofie2 » 23 augustus 2022, 9:26

Dag allen,

Graag wil ik me ook even voorstellen. Mijn partner en ik zitten nu een jaar in een icsi-traject (vanwege zijn zaadkwaliteit en mijn pcos is dit de enige optie). De eerste punctie was succesvol: van de 16 eicellen waren er 8 op 5 dagen ingevroren. De 1ste terugplaatsing zorgde voor een miskraam op 9 weken, waarbij er na 4 maanden nog restweefsel werd verwijderd met een hysteroscopie. De 2de terugplaatsing leidde tot een miskraam op 5 weken, wat uiteindelijk een buitenbaarmoederlijke bleek te zijn. Hierna moesten we sowieso terug 3 maanden wachten en werd er verder onderzoek gedaan, waar ze niets is uitgekomen. Momenteel hebben we de 4de terugplaatsing gehad (na een negatieve 3de) en zijn we terug aan het afwachten.

Ik las al vaker wat berichten op het forum en vind de herkenbaarheid zeer helpend. In mijn omgeving zijn er ondertussen zeer veel vriendinnen die natuurlijk zwanger zijn geworden en veel minder lang bezig zijn dan ons, wat het heel moeilijk maakt, maar ik denk dat jullie dit wel begrijpen.

Bedankt alvast om mij toe te laten in jullie groepje 😊.
4/20: spiraal verwijderd (+ opstart dufaston)
8/21: icsi 1: 8 ingevroren embryo's
09/21: TP1: pos - - > miskraam op 9 weken
02/22: TP2: pos - - > bbm op 5 weken
07/22: TP3: neg
08/22: TP4:?

Bear1234
Berichten: 33
Lid geworden op: 7 september 2021, 15:49

Re: ICSI-clubje

Bericht door Bear1234 » 24 augustus 2022, 10:07

Sproetje schreef:
17 augustus 2022, 21:19
Bear1234 schreef:
17 augustus 2022, 16:02
Hoi,
Zojuist telefoon gekregen dat tp van derde cryo kan doorgaan volgende dinsdag.
Vorige twee waren in kunstmatige cyclus, dit is de 1e in natuurlijke cyclus.

deze morgen controle gehad, lh van 46, e2 waarde 598 (beide enorm gestegen tov controle op maandag). Moet daardoor geen injectie doen met ovitrelle, alles gaat de natuurlijke manier.

Zijn er nog andere die in natuurlijke cyclus geen inspuiting met ovitrelle of pregnyl nodig gehad hebben ?

Hopelijk is deze 3e tp de goede
Bij mijn IUI’s (6 keer) geen enkele keer pregnyl moeten spuiten. Volgende terugplaatsing zal bij mij ook plaatsvinden in mijn natuurlijke cyclus. Dus ben benieuwd of het nu nodig zal zijn. Ik hoop van niet. Hoe minder medicijnen hoe liever denk ik (omwille van de bijwerkingen die ik altijd heb)
Veel succes alvast!
Gisteren tp gehad. Ditmaal alles heel vlot gelopen. Bij de vorige tp hadden ze 30 minuten nodig om de katheder erin te krijgen en het was redelijk pijnlijk. Nu ging het van de 1e keer en was alles in een paar minuten gedaan zonder pijn.
Bloedwaarde na tp toont progesteron van 11 , bij vorige tp in kunstmatige cyclus was dit 6,6 en 9. Dus dit lijkt goed te zijn.
Hopen nu

Phie1990
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 januari 2022, 13:45

Re: ICSI-clubje

Bericht door Phie1990 » 24 augustus 2022, 11:10

x
Laatst gewijzigd door Phie1990 op 5 september 2022, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Sproetje
Berichten: 771
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 24 augustus 2022, 11:11

Bear1234 schreef:
24 augustus 2022, 10:07
Sproetje schreef:
17 augustus 2022, 21:19
Bear1234 schreef:
17 augustus 2022, 16:02
Hoi,
Zojuist telefoon gekregen dat tp van derde cryo kan doorgaan volgende dinsdag.
Vorige twee waren in kunstmatige cyclus, dit is de 1e in natuurlijke cyclus.

deze morgen controle gehad, lh van 46, e2 waarde 598 (beide enorm gestegen tov controle op maandag). Moet daardoor geen injectie doen met ovitrelle, alles gaat de natuurlijke manier.

Zijn er nog andere die in natuurlijke cyclus geen inspuiting met ovitrelle of pregnyl nodig gehad hebben ?

Hopelijk is deze 3e tp de goede
Bij mijn IUI’s (6 keer) geen enkele keer pregnyl moeten spuiten. Volgende terugplaatsing zal bij mij ook plaatsvinden in mijn natuurlijke cyclus. Dus ben benieuwd of het nu nodig zal zijn. Ik hoop van niet. Hoe minder medicijnen hoe liever denk ik (omwille van de bijwerkingen die ik altijd heb)
Veel succes alvast!
Gisteren tp gehad. Ditmaal alles heel vlot gelopen. Bij de vorige tp hadden ze 30 minuten nodig om de katheder erin te krijgen en het was redelijk pijnlijk. Nu ging het van de 1e keer en was alles in een paar minuten gedaan zonder pijn.
Bloedwaarde na tp toont progesteron van 11 , bij vorige tp in kunstmatige cyclus was dit 6,6 en 9. Dus dit lijkt goed te zijn.
Hopen nu
11 lijkt inderdaad ok te zijn, neem je progesteron bij? Ik zal utro moeten bijnemen. 🍀🍀🤞🤞🤞
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Bear1234
Berichten: 33
Lid geworden op: 7 september 2021, 15:49

Re: ICSI-clubje

Bericht door Bear1234 » 24 augustus 2022, 11:17

Sproetje schreef:
24 augustus 2022, 11:11
Bear1234 schreef:
24 augustus 2022, 10:07


Gisteren tp gehad. Ditmaal alles heel vlot gelopen. Bij de vorige tp hadden ze 30 minuten nodig om de katheder erin te krijgen en het was redelijk pijnlijk. Nu ging het van de 1e keer en was alles in een paar minuten gedaan zonder pijn.
Bloedwaarde na tp toont progesteron van 11 , bij vorige tp in kunstmatige cyclus was dit 6,6 en 9. Dus dit lijkt goed te zijn.
Hopen nu
11 lijkt inderdaad ok te zijn, neem je progesteron bij? Ik zal utro moeten bijnemen. 🍀🍀🤞🤞🤞
Nee, neem geen utro. Uz gent gaat vandaag bellen indien ik utro moet nemen, maar tot nu nog niets gehoord

Ellen3
Berichten: 20
Lid geworden op: 8 juli 2021, 10:44

Re: ICSI-clubje

Bericht door Ellen3 » 24 augustus 2022, 11:49

@Lutger, heel veel succes met de terugplaatsingen gewenst.
Wij zijn weggegaan in Gent omdat ze alle onderzoeken die jij hebt gehad niet wilden doen.
Blijkbaar moet je geluk hebben bij welke arts je zit.
Waarom denk je dat je eieren ondertussen chromosoomafwijkingen zouden hebben? Ik zie dat je 4 embryo's had uit je eerste punctie, ik zie niet waarom je dat niet bij een volgende punctie zou kunnen hebben?
Misschien is die zelf niet nodig aangezien je nog 3 cryo's hebt.

@Sofie2, dat is al een heftig traject dat jullie hebben afgelegd. Hopelijk is dit de goede terugplaatsing!
december 2020 endometriose operatie
juni '21: ICSI 1: 6 eicellen - 1 verse TP - MA - geen cryo's
januari '22: ICSI 2: 2 eicellen - geen TP
mei '22: ICSI 3: 6 eicellen - geen TP
overstap naar Jette
nov '22: ICSI 4: 4 eicellen - 1 verse TP - 2 cryo's

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door GDN » 24 augustus 2022, 20:05

Hallo,

Ik meld me hier terug aan. Ik heb een gezonde dochter gekregen
in augustus 2020 na een 4de terugplaatsing. Ondertussen zijn we
bezig voor een broertje/zusje voor onze dochter. Ik had nog 1
cryo die we hebben teruggeplaatst en 1 pick-up met 5 eicellen
en 1 embryo… (van de anderen 2 die nog over waren nog geen nieuws). Ik had 5 dagen na de terugplaatsing een licht positieve test maar mijn lijntjes stijgen niet dus ik vermoed dat het niet goed is. Vrijdag weet ik meer over mijn verdere weg. Ik dacht
dat ik er deze keer beter zou tegen kunnen want ik heb al het
geluk van een kindje maar het blijft een lastig proces.
@zonderzorgen ik herken jouw naam hier nog en ik vind het heel
erg dat je nog steeds een onvervulde kinderwens hebt. Ik gun het je heel erg en blijf duimen voor jou!
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten