ICSI-clubje

ICSI Forum
Muzieknootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 februari 2021, 18:17

Re: ICSI-clubje

Bericht door Muzieknootje » 27 september 2022, 13:36

Ada schreef:
26 september 2022, 20:45
Mag ik eens vragen hoe jullie op het werk communiceren hierover?
Bij mijn eerste kindje had ik 2 heel close collega's die ik op de hoogte heb gebracht. Maar die zijn nu weg. Ik wil nu eigenlijk niet dat collega's weten dat ik nog een kindje wil.
Mijn eerste tp was tijdens mijn verlof en 2de was na herstel van een kleine operatie. Maar nu moet ik dus wel gewoon werken. En voor een tp krijg je 1 dag ziekteverlof, maar ik weet niet hoe ik dat moet communiceren naar mijn collega's. Want je weet dat al een week op voorhand dat je dan een dag "ziek" gaat zijn.
Als ik pas de dag zelf laat weten dat ik "ziek" ben, is ook wat raar want dan moet ik eerst cliënten inplannen die dan weer afgebeld moeten worden.
Wat ik ook kan doen is elke keer een dag verlof nemen, maar dat is dan zo zonde van mijn verlof precies. Vooral omdat ik mijn verlofdagen wil gebruiken om tijd door te brengen met mijn kindje.

:|

(Edit: om nog maar te zwijgen over als ik binnenkort opnieuw een pickup moet doen, dat is minstens 3 dagen ziekteverlof. En ik ben sinds mijn vorige traject al zo vaak afwezig geweest. Heb al het gevoel dat ik geen betrouwbare collega ben :? )
Ik sta momenteel in meerdere scholen als leerkracht. Zowel in dag- als avond onderwijs.
Dit maakt het natuurlijk nog wat moeilijker omdat ik steeds wel ergens in een of meerdere scholen uitval.
Ik ben onmiddellijk heel open geweest naar de directie, zodat zij op de hoogte waren. Niemand die er problemen mee had.
In 1 school zijn ook een aantal collega's op de hoogte, dit is ook doordat dit ook vriendinnen zijn die ik buitenaf ook vaak zie.
Tot nu toe nooit problemen of vragen gekregen ivm afwezigheid. Hier of daar wel eens de opmerking door de directie of ik een tp niet tot een andere dag kan uitstellen ofzo. ;)
Ik probeer wel zoveel als mogelijk mijn afspraken tussen de lessen door in te plannen.
Mijn allereerste PU had ik nog wat schrik om uit te vallen. Ben toen de volgende dag onmiddellijk gaan werken. Daarna heb ik wel gezegd dat ik dit nooit meer doe.
01/18 pilstop
2021 icsi 1+2 -> 2tp’s ❌❌
08/01/22 icsi 3
21/01/22 pu3-20 eicellen-16 bevrucht-8 cryo’s
21/03 tp 3(cryo)❤️ ->❌😔
05/‘22–>07/‘22 tp 4,5,6,7 (cryo)❌❌❌❌
06/09/22 tp 8 🍀—>zwanger❤️

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door JFB17 » 27 september 2022, 13:37

Sarahtns schreef:
27 september 2022, 7:09
Zwijg me van gewoon wachten! Nog 22 dagen tot onze intake in jette…

Bij mij weet het hele kantoor het (8tal personen). Ik ben advocaat, dus ik moet echt op collega’s kunnen rekenen. Een zitting verplaats je namelijk niet zomaar even… ik zou het eerlijk gezegd ook vreselijk vinden om te moeten liegen de hele tijd. Ik heb er nog geen nadelen aan ondervonden dat iedereen het weet, ik heb alleen nog maar heel begripvolle reacties gekregen!
Grappig, ik ben ook advocaat en snap je dus heel goed. Bij welke balie ben je aangesloten? VanBreda dekt gelukkig quasi alles, wordt rechtstreeks geregeld met Jette (moest je verder gaan daar).
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 27 september 2022, 14:09

Amai, ik dacht, terugplaatsing in natuurlijke cyclus, met ondersteuning van utro.. dat zal beter meevallen qua bijwerkingen dan in kunstmatige cyclus.. maar niets is minder waar. Vandaag doodmoe, vapeurs, voel me echt niet lekker. En al buikpijn sinds de terugplaatsing. Ik hoop toch dat het bijwerkingen zijn en ik niet ziek word, want iedereen rondom mij wordt ziek momenteel… dus de kans dat ik ook iets oprakel is wel groot.
Iemand ervaring met vapeurs en raar in het hoofd en moe door utro? Ik zit 4 dagen na terugplaatsing.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Ada
Berichten: 176
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: ICSI-clubje

Bericht door Ada » 27 september 2022, 22:18

Merci om jullie ervaringen te lezen over het werk!
Ik heb op dit moment weinig collega's (zeg maar geen) die ik echt vertrouw. En kan helaas niet "liegen" over verlof/ziekteverlof omdat we een open agenda systeem hebben. Iemand van mijn team moet verlof ook goedkeuren, omdat we een zelfsturend team hebben. Ik weet dat het enorm veel druk op mij legt als mensen op de hoogte zijn (dan voel ik me alsof ik faal, ben ik er constant mee bezig dat ik mijn buik moet intrekken want stel je voor dat ze zouden denken dat ik zwanger ben etc). Maar als ik weer aan de pickups moet beginnen moet ik misschien toch iemand op de hoogte brengen.

@sproetje: utrogestan doet hier ook rare dingen. Van progynova heb ik eigenlijk weinig last maar eens ik aan de progesteron zit ben ik ook enorm moe. Dat is gewoon een "bijwerking" daarvan. Dat is iets wat veel vrouwen zelfs in een gewone cyclus herkennen, dat er na de ovulatie een periode komt van meer vermoeidheid (de "herfst" van de cyclus noemen ze het). Door de tp ben je er natuurlijk enorm op gefocused wat ik zeker begrijp. Maar laten we hopen dat het het begin van vele maanden vermoeidheid is 😉.
Ga je wachten op de bloedafname?

Ik zit hier met een ander vroeg-testen-of-niet dilemma. Heb positief getest op corona en zit me nu af te vragen vanaf wanneer het "uit mijn lijf" kan zijn :lol:
2019 4x iui ❌
2020 1x iui, 2x icsi ❌ ---- icsi 3 - 💙
2022 start brusje - fet 1-3 ❌
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp 🐣, 2 ❄️

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sproetje » 27 september 2022, 22:43

Ada schreef:
27 september 2022, 22:18
Merci om jullie ervaringen te lezen over het werk!
Ik heb op dit moment weinig collega's (zeg maar geen) die ik echt vertrouw. En kan helaas niet "liegen" over verlof/ziekteverlof omdat we een open agenda systeem hebben. Iemand van mijn team moet verlof ook goedkeuren, omdat we een zelfsturend team hebben. Ik weet dat het enorm veel druk op mij legt als mensen op de hoogte zijn (dan voel ik me alsof ik faal, ben ik er constant mee bezig dat ik mijn buik moet intrekken want stel je voor dat ze zouden denken dat ik zwanger ben etc). Maar als ik weer aan de pickups moet beginnen moet ik misschien toch iemand op de hoogte brengen.

@sproetje: utrogestan doet hier ook rare dingen. Van progynova heb ik eigenlijk weinig last maar eens ik aan de progesteron zit ben ik ook enorm moe. Dat is gewoon een "bijwerking" daarvan. Dat is iets wat veel vrouwen zelfs in een gewone cyclus herkennen, dat er na de ovulatie een periode komt van meer vermoeidheid (de "herfst" van de cyclus noemen ze het). Door de tp ben je er natuurlijk enorm op gefocused wat ik zeker begrijp. Maar laten we hopen dat het het begin van vele maanden vermoeidheid is 😉.
Ga je wachten op de bloedafname?

Ik zit hier met een ander vroeg-testen-of-niet dilemma. Heb positief getest op corona en zit me nu af te vragen vanaf wanneer het "uit mijn lijf" kan zijn :lol:
Ik zou wel willen testen op voorhand. Maar stel dat het spierwit is en bij de bloedname ook negatief, dan heb je 2 x een teleurstelling. Dus misschien moet ik gewoon wachten op de bloedname. Haha, maar 1 x een grote teleurstelling dan 🙂 heb wat venijnige steken deze avond in mijn buik. Laat ons hopen dat dat een goed teken is 🤞🍀 al ga ik er eigenlijk van uit dat 2 x positief na elkaar wel heel straf zou zijn…
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: ICSI-clubje

Bericht door CaroCaro » 28 september 2022, 10:19

@Ada Het moet idd wel zeer lastig zijn als je door jouw werk niet zo flexibel kan zijn... Die afspraken zijn toch soms ook een extra stress factor... Ik denk dat je ook hier weer moet doen waar je je zelf best bij voelt... Iemand inlichten of toch liever niet... Ik vond het wel fijn als mijn diensthoofd het wist, dan voelde ik me minder schuldig ;-) (maar kreeg ik wel bij de eerste pick up, een controle arts :-) (maar denk wel niet van hem uit)).

@Sproetje: ah wat spannend! :-) Ik had 5 dagen na TP een negatieve test, dus je zou mssn al betrouwbaar kunnen testen ;-) ;-) Voor mij was de bloeduitslag géén 2e teleurstelling... Ik was eerder lastig dat ik nog die bloedafname moest doen (5 dagen later!) om verder te kunnen ;-) De grootste teleurstelling was al wat verwerkt bij mij :-) Maar laat ons hopen dat het geluk wél 2x aan jouw zijde mag zijn en je gauw dat extra streepje mag zien!

Nina1994
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 september 2022, 9:11

Re: ICSI-clubje

Bericht door Nina1994 » 28 september 2022, 13:02

Dag Dames,

Vorige week had ik mijn 2e punctie. Wij doen een PGD-traject owv een genetische aandoening bij mij. Er werden vorige week 12 eitjes bevrucht. Op dag 6 zijn er nog maar 3 over. Vorige punctie zijn we van 15 naar 2 gegaan waarvan er 1 gezond was. Deze terugplaatsing is niet gelukt. Ik kreeg nieuwe medicatie, en die heeft blijkbaar voor iets meer opbrengst gezorgd. Maar zijn best teleurgesteld. De 3 embryo’s worden nu ingevroren en getest. Dit kan 3 maand duren. 1/2 kans dat een embryotje defect is. Ik ben best verdrietig. Ik weet dat we nu kansen hebben. Maar ik weet niet of ik een 3e ronde zie zitten… 😢
10/21: intakegesprek CMG UZ Gent
04/22: opstart PGT
05/22: ICSI 1: 16 e, 2 cryo’s
07/22: PGT: 1 gezond, negatieve TP
09/22: ICSI 2: 13 e, 3 cryo’s
11/22: PGT: 2 gezonde embryo’s, positieve TP, 💙

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sarahtns » 28 september 2022, 14:26

JFB17 schreef:
27 september 2022, 13:37
Sarahtns schreef:
27 september 2022, 7:09
Zwijg me van gewoon wachten! Nog 22 dagen tot onze intake in jette…

Bij mij weet het hele kantoor het (8tal personen). Ik ben advocaat, dus ik moet echt op collega’s kunnen rekenen. Een zitting verplaats je namelijk niet zomaar even… ik zou het eerlijk gezegd ook vreselijk vinden om te moeten liegen de hele tijd. Ik heb er nog geen nadelen aan ondervonden dat iedereen het weet, ik heb alleen nog maar heel begripvolle reacties gekregen!
Grappig, ik ben ook advocaat en snap je dus heel goed. Bij welke balie ben je aangesloten? VanBreda dekt gelukkig quasi alles, wordt rechtstreeks geregeld met Jette (moest je verder gaan daar).
Haha zo grappig! Ik ben van de balie van Leuven. Jij? Wil je me eens in een privébericht meer info geven over die verzekering? Ben niet zeker of onze balie die heeft, ik heb enkel bij precura aangifte gedaan voor de arbeidsongeschiktheid op de dag van mijn pu. Ik ben precies weer niet goed op de hoogte van alle mogelijkheden haha :lol:
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: ICSI-clubje

Bericht door CaroCaro » 28 september 2022, 15:41

Nina1994 schreef:
28 september 2022, 13:02
Dag Dames,

Vorige week had ik mijn 2e punctie. Wij doen een PGD-traject owv een genetische aandoening bij mij. Er werden vorige week 12 eitjes bevrucht. Op dag 6 zijn er nog maar 3 over. Vorige punctie zijn we van 15 naar 2 gegaan waarvan er 1 gezond was. Deze terugplaatsing is niet gelukt. Ik kreeg nieuwe medicatie, en die heeft blijkbaar voor iets meer opbrengst gezorgd. Maar zijn best teleurgesteld. De 3 embryo’s worden nu ingevroren en getest. Dit kan 3 maand duren. 1/2 kans dat een embryotje defect is. Ik ben best verdrietig. Ik weet dat we nu kansen hebben. Maar ik weet niet of ik een 3e ronde zie zitten… 😢
Hey Nina1994, het is bij sommigen idd een serieuze afvalrace... Ik ben dit keer ook van 15 eicellen, naar 5 bevruchtingen gegaan naar 1 TP (negatief ondertussen), en 1 ingevroren... Bij mijn eerste ICSI/IVF ging ik van 10 naar 1... Maar hier komt het positieve dat ik met je wil delen, dat uit dat 1-tje ons kleine meisje geboren is! Ik besef zeer goed hoeveel geluk we toen gehad hebben, maar het is dus soms echt zo, dat je maar 1-tje nodig hebt! ;-) Ik hoop met je mee dat er géén defecte embryotjes bij zijn én dat er minstens 1 plakkertje bij is! Probeer positief te blijven..

Essie2022
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 28 september 2022, 18:28

Zooo herkenbaar die afvalrace elke keer weer.. soms wat ontmoedigend.. na het 1e traject was ik dan ook even alle hoop verloren (17 follikels, 10 eicellen waarvan 7 goeie/rijpe, 5 bevruchtingen, 3 embryo´s op dag 3, geen cryo´s, 2e traject: 20 follikels, 15 eicellen, 11 bevrucht, 7 embryo´s op dag 5, geen cryo´s)
Dus doet me dan wel deugd te lezen dat het idd echt kan.. ondanks een laag aantal embryo's of terugplaatsingen.. blijven dromen en hopen dus maar! ❤ geeft hoop en moed..

Hier vandaag PU gehad. 14 follikels, 13 eicellen. Hoeveel goeie/rijpe weet ik nog niet.. dus vol spanning aftellen nu naar het telefoontje van het labo morgen.. 🍀
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

Essie2022
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 28 september 2022, 18:38

Heel herkenbaar die werkverhalen.. hier eerst enkel directie ingelicht en een beetje onder ´druk´ van hen ook mijn naaste collega's. Mr na een tijdje heb ik heel ons team toch maar ingelicht.. het was toen de drukste periode van het jaar (laatste maand van het schooljaar) en dan viel er vaak ondersteuning ofzo weg doordat mijn klas opgevangen moest worden. Er was ook altijd wel iemand die mij te laat zag toekomen etc.. en uit ervaring weet ik dat er soms nogal snel geoordeeld/geïnterpreteerd of gebabbeld wordt.. dus om dat te vermijden heb ik toch maar gekozen om het te vertellen. En eigenlijk had ik daar niet echt spijt van..
Ze begrijpen nu beter wat ik doormaak, hebben begrip als ik het eens moeilijk heb en ze zijn ook begripvol wanneer er eens ondersteuningsuren ofzo wegvallen zodat iemand mijn klas kan opvangen...
En van sommige hun reactie ben ik ook positief verrast geweest eerlijk gezegd. Dus dat deed ook wel deugd. (Anderzijds ook wel van een enkeling -niet zo verrassend- iets minder positief, maar rotte appels heb je altijd wel ergens tussen zitten wrs.. 😅)

Van directie moet ik ook nooit briefjes binnenbrengen voor de controlemomenten bv. Dus ik mag gelukkig op dat vlak echt niet klagen (mr heb een directie waarvan 1 hetzelfde heeft doorgemaakt zonder positief resultaat en de andere zijn zoon zal ook via eiceldonatie/draagmoederschap voor een kindje gaan, dus mogelijk helpt dat ook wel voor extra begrip.. )

Ook lijkt er een echte babyboom te zijn binnen ons team. En telkens hebben ze mij op voorhand ingelicht, wat van mij niet hoefde, maar ik vond het wel enorm lief en attent! Dus op dat vlak voel ik ook veel begrip..
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 28 september 2022, 21:54

Hier ook steeds een hele afvalrace.
1pu 31 eicellen ,19 rijpe, 15 bevrucht, 10 embryootjes 5d.
2pu 18 eicellen, 11 rijpe, 3 bevrucht, 1 embryo 5d
3pu 25 eicellen, 18bevrucht 3 embryootjes 5d.
Met steeds minder wordende bevruchting naar mijn gevoel.
Volgende week MRI en dan 13 oktober consult waarvoor ik steeds meer stress krijg.
Dan krijgen we weer perspectief om onze laatste cryo van deze ronde te laten tp.

Collega's zijn er niet zoveel op de hoogte. Mijn directie en personeelsecretaris wel. Hier moet ik enkel aanwezigheidsattest binnenbrengen en zijn ze ook heel begripvol.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

CaroCaro
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 15:30

Re: ICSI-clubje

Bericht door CaroCaro » 29 september 2022, 12:51

ZonderZorgen schreef:
28 september 2022, 21:54
Hier ook steeds een hele afvalrace.
1pu 31 eicellen ,19 rijpe, 15 bevrucht, 10 embryootjes 5d.
2pu 18 eicellen, 11 rijpe, 3 bevrucht, 1 embryo 5d
3pu 25 eicellen, 18bevrucht 3 embryootjes 5d.
Met steeds minder wordende bevruchting naar mijn gevoel.
Volgende week MRI en dan 13 oktober consult waarvoor ik steeds meer stress krijg.
Dan krijgen we weer perspectief om onze laatste cryo van deze ronde te laten tp.

Collega's zijn er niet zoveel op de hoogte. Mijn directie en personeelsecretaris wel. Hier moet ik enkel aanwezigheidsattest binnenbrengen en zijn ze ook heel begripvol.
Ik hoop dat er licht is aan het einde van deze tunnel en dat jullie eindelijk ook weer verder kunnen! Niets dat meer het gevoel van tijdsverlies geeft dan het eindeloze wachten!

Essie2022
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 juli 2022, 16:01

Re: ICSI-clubje

Bericht door Essie2022 » 29 september 2022, 18:57

Hier van de 13 eicellen 9 goeie/rijpe en 8 bevrucht.. 🤞
Hopelijk doen ze het verder goed.. 🍀
05/22 ICSI 1~3 embryo´s, 1 TP d3❌, 0 cryo´s
07/22 ICSI 2~7 embryo´s, 1 TP d5❌, 0 cryo´s
09/22 ICSI 3~5 embryo´s, 2 TP d3❌❌, 0 cryo´s
12/23 Overstap Jette
03/23 ICSI 4~7 embryo´s, 1 TP d5❌4 cryo´s
05/23 4.2 cryo TP -> Januari 2024 🩷

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 29 september 2022, 19:17

Essie2022 schreef:
29 september 2022, 18:57
Hier van de 13 eicellen 9 goeie/rijpe en 8 bevrucht.. 🤞
Hopelijk doen ze het verder goed.. 🍀
Duimen draaien!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten