Geen bevruchtingen

ICSI Forum
Plaats reactie
OngewenstKinderloos
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 augustus 2018, 16:31

Geen bevruchtingen

Bericht door OngewenstKinderloos » 24 augustus 2018, 16:53

Dag dames

Dagelijks hoor ik verschillende verhalen van lotgenoten, maar nog nooit heb ik een verhaal gehoord dat lijkt op dat van ons. Dat baart mij zorgen en daarom ben ik op zoek naar iemand met een gelijkaardig verhaal, eventueel met een positieve uitkomst... We hebben nog niet opgegeven, maar toch geloof ik er niet meer in.

Dit is ons verhaal...
Juli 2015: Pilstop. Geen hoge verwachtingen, want broers van mijn echtgenoot hadden ook problemen (beiden verschillend, maar wel met positieve uitkomst).
September 2016: Eerste zaadonderzoek toont aan dat mijn man, zoals verwacht, heel weinig zaadcellen heeft. Zo'n 1000 per staal. IUI is zeker geen optie, daarom stelt men voor om meteen met ICSI te starten.
April 2017: UZ Gent: ICSI 1 met lage dosis Menopur: 7 eicellen, geen enkele bevruchting.
Mei 2017: UZ Gent: MOAT-test: blijkt normaal te zijn, maar toch stellen ze voor om eicelactivatie toe te passen.
Juni 2017: UZ Gent: ICSI 2 met eicelactivatie en hogere dosis Menopur: 12 eicellen, geen enkele bevruchting. Besloten om geen pogingen te verspillen en na een pauze over te stappen naar Jette.
Mei 2018: UZ Jette: ICSI 3 met eicelactivatie en Puregon: 12 eicellen, geen enkele bevruchting. In het labo is opgevallen dat mijn eicellen erg troebel zijn en een rare vorm hebben. Wellicht is er dus ook een eicelprobleem, maar dat kunnen ze niet onderzoeken.

Voorstel van de prof om bij de volgende poging de helft van de eicellen te bevruchten met donorzaad, om te testen of de eicellen dan wel bevrucht worden. Besloten dit niet te doen en een poging ICSI in natuurlijk cyclus te proberen. Volgens de prof zou dit in bepaalde gevallen sterkere eicellen opbrengen.

Ik zie het niet meer zitten: als de bevruchting al niet lukt... Het moet nog innestelen, en dan nog moet de zwangerschap goed verlopen.

Iemand die een gelijkaardig verhaal heeft? Alvast bedankt!
Juli 2015: pilstop
April 2017: ICSI 1 UZ Gent: 6 eicellen, 0 bevruchtingen.
Juni 2017: ICSI 2 met AOA UZ Gent: 12 eicellen, 0 bevruchtingen.
Mei 2018: ICSI 3 met AOA UZ Jette: 12 eicellen, 0 bevruchtingen.
September 2018: ICSI 4.1 in natuurlijke cyclus

WeHope
Berichten: 339
Lid geworden op: 6 oktober 2014, 16:55

Re: Geen bevruchtingen

Bericht door WeHope » 27 augustus 2018, 7:35

Hallo,

Ik heb hier geen ervaring mee.

Op Facebook is er een groep van ‘De verdwaalde ooievaar’, dit is een besloten groep dus niemand kan zien dat je lid bent. Indien je daar nog geen lid van bent zou ik je aanraden om je te laten toevoegen en je vraag daar opnieuw te stellen. Meer kans dat daar wel iemand er ervaring mee heeft en reageert.

Grtjes WeHope
Feb 2015 ICSI 1. Neg 1.1 mk - ICSI 2: neg. ICSI 2.1. neg. ICSI 2.2. Mk - ICSI 3: neg. ICSI 3.1: positief
Start brusje april 2017
ICSI 3.2: pos/ bbz
ICSI 4: neg. 4.1: neg, 4.2: Neg
ICSI 5: mk
ICSI 6: geen embryo’s
ICSI 7: neg. 7.1:

OngewenstKinderloos
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 augustus 2018, 16:31

Re: Geen bevruchtingen

Bericht door OngewenstKinderloos » 30 augustus 2018, 10:46

Dankjewel voor de tip!
Juli 2015: pilstop
April 2017: ICSI 1 UZ Gent: 6 eicellen, 0 bevruchtingen.
Juni 2017: ICSI 2 met AOA UZ Gent: 12 eicellen, 0 bevruchtingen.
Mei 2018: ICSI 3 met AOA UZ Jette: 12 eicellen, 0 bevruchtingen.
September 2018: ICSI 4.1 in natuurlijke cyclus

Sarahke82
Berichten: 806
Lid geworden op: 12 augustus 2012, 10:54

Re: Geen bevruchtingen

Bericht door Sarahke82 » 30 augustus 2018, 11:58

Hoi,

Mij lijkt het dan toch eerder aan de eicellen te liggen?
Uit jouw verhaal te horen.

Sta je open voor eiceldonatie?

groetjes,

Sarah
Afbeelding

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Geen bevruchtingen

Bericht door Leniemienie » 1 september 2018, 0:28

Je verhaal doet me denken aan dat van Mich75. Zoek het hier eens op via de zoekfunctie of stuur haar een pbtje?
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Geen bevruchtingen

Bericht door mich75 » 3 september 2018, 8:31

Het doet me inderdaad aan ons verhaal denken, alleen dat van de troebele eicellen is er niet.

Ik zal in het kort ons verhaal vertellen, de lange versie kan je wel terugvinden via mijn posts.

Wij hadden ook het vermoeden dat het probleem bij mijn man lag (in vorige relaties lukte het ook niet), na semenonderzoek bleek dit ook te kloppen, geen IUI mogelijk, onmiddellijk ICSI.
Voor de start bleek het bij mij ook al niet top te zijn (vooral vanwege de leeftijd). Bij de eerste ICSI geen bevruchtingen, conclusie enkel ECD kon ons helpen, maar daar waren wij nog niet klaar voor.
Nog 2 pogingen zonder succes (ook steeds maar 2-5 eitjes).
Overstap Jette, eerste poging 10 eitjes, 6 rijp en geen bevruchting. Conclusie: het ligt aan het zaad, om dit te testen 50/50. Maar omdat ik toen maar 4 eicellen had hebben wij voor 100% donor gekozen en ik had 100% bevruchting, helaas negatief.
Volgende poging, 3 eitjes en allemaal bevrucht, daarvan hebben wij onze dochter.
Laatste poging, 7 eitjes, 5 bevrucht en 4 het gehaald, helaas mislukt, waarschijnlijk omwille van de eicellen, ik was ondertussen al 42.
Dus wel een positief verhaal maar niet met eigen materiaal. In het begin was dit een zware dobber maar uiteindelijk is het genetische maar een heel klein stukje van je kindje, opvoeding en omgeving hebben veel meer invloed.
Onze dochter is nu 1,5 jaar en ze lijkt in haar doen veel meer op de papa dan op mij.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten