Biochemische zwangerschappen en schildklier

ICSI Forum
Plaats reactie
cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Biochemische zwangerschappen en schildklier

Bericht door cleo87 » 8 september 2018, 13:54

Ben in november 2016 bevallen van mijn dochter, via icsi. 1e zwangerschap na 3,5 jaar 'proberen' en de zwangerschap op zich is prima verlopen. We probeerden nadien minder bezig te zijn met zwanger te worden en de kat uit de boom te kijken. Dit resulteerde in januari 2018 in een spontane zwangerschap. Echter, ik had niks door. Einde februari kreeg ik plots bloedingen en krampen, maar ik legde de link niet met een eventuele zwangerschap aangezien ik mijn regels recent nog had gehad. Het was pas toen we begin maart opnieuw op gesprek gingen in Jette om heel de mallemolen terug in gang te zetten, dat ze opmerkten dat er hcg in mijn bloed aanwezig was. Toen was de link snel gelegd, ik was zwanger geweest, maar het zou snel misgelopen zijn. Brute pech dacht ik toen. Toen mijn waarden op nul stonden, gingen we voor een nieuwe pick-up. In mei kreeg ik een verse terugplaatsing, hcg bij eerste bloedafname 370, joepie dachten we! Maar na een week spatte onze droom opnieuw uit elkaar, hcg steeg onvoldoende en ik mocht een miskraam opwekken.
We hadden nog drie cryos dus ik probeerde mijn moed bijeen te sprokkelen om er opnieuw voor te gaan, ditmaal riep ik er wel extra ondersteuning van een voetreflexoloog bij.
Zij vroeg me of ik ooit al getest was op mijn schildklier. Niet bij mijn weten. Nooit last van gehad. Geen idee of ze dit in Jette standaard doen .. maar zij maakte zich hier toch wat zorgen rond. Ondertussen heb ik terug twee cryo's teruggeplaatst gekregen, en afgelopen maandag kreeg ik het nieuws dat mijn hcg op 200 stond. Ik spring nog geen gat in de lucht, dat versta je wellicht wel.
Nu maak ik me super ongerust, nog meer omdat ik verhalen ben tegengekomen van meerdere biochemische zwangerschappen omwille van een te trage of snelle schildklier. Iemand hiermee ervaring? Ik moet binnen 2 dagen opnieuw bloed laten trekken in mijn plaatselijk ziekenhuis, zou ik voor de zekerheid ook al mijn schildklierwaarden laten testen, voor het geval mijn hcg opnieuw onvoldoende gestegen is? Blijkbaar kunnen die waarden tijdens een niet-zwangere periode plots sterk afwijken als je zwanger wordt, en die worden toch niet standaard gecontroleerd tijdens een bloedonderzoek he? Iemand die zich herkent in mijn verhaal aub?
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochterπŸ’
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon πŸ’™

Juf1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 8 juni 2018, 21:16

Re: Biochemische zwangerschappen en schildklier

Bericht door Juf1980 » 8 september 2018, 20:40

Hallo cleo, ik herken je verhaal gedeeltelijk. Ik heb twee kindjes via icsi in Jette. Bij mij werden mijn schildklierwaardes wel getest vooraleer er een terugplaatsing gebeurde. In mijn geval werkte mijn schildklier prima als ik niet zwanger was, maar zou het voor een eventuele zwangerschap toch iets te traag zijn. Daarom moest ik op voorhand en gedurende de hele zwangerschap l-thyroxine nemen. Ik zou het toch vragen of je waarden getest zijn en indien niet, wel even laten checken. Al is het maar voor je gemoedsrust.
Toch een (voorzichtige) proficiat gewenst! Ik duim mee dat alles goed verloopt.

Groetjes!

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: Biochemische zwangerschappen en schildklier

Bericht door cleo87 » 9 september 2018, 20:52

Dankje voor je antwoord!
Ik heb met de monitoring gebeld en ik laat morgen TSH en vrij T4 extra checken. Voor de terugplaatsing stonden mijn waarden volgens de gyn wel normaal. Maar tijdens zwangerschap niet meer gemeten.. ben zo benieuwd en ik hoop dat al mijn kopzorgen voor niks zijn geweest!
Wordt vervolgd ..
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochterπŸ’
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon πŸ’™

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: Biochemische zwangerschappen en schildklier

Bericht door cleo87 » 10 september 2018, 17:07

Het is dus weer mis, 3e keer dit jaar. Schildklierwaarden nog niet bekend. Hoop zo hard dat dit de boosdoener is, dat er iets kan aan gedaan worden!
Even wat uithuilen nu met de dochter op de schoot, mijn dierbaarste Jette-cadeau ooit.. dat geeft toch wat hoop!
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochterπŸ’
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon πŸ’™

Juf1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 8 juni 2018, 21:16

Re: Biochemische zwangerschappen en schildklier

Bericht door Juf1980 » 10 september 2018, 20:48

Oh, zo'n spijtig nieuws. Veel sterkte en hopelijk komt er snel duidelijkheid ivm oorzaak!

molentje
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 augustus 2016, 22:25

Re: Biochemische zwangerschappen en schildklier

Bericht door molentje » 13 september 2018, 13:37

Heb je al meer nieuws van jouw schildklierwaarden? Ook ik heb al veel biochemische miskramen gedaan. Mijn schildklier staat OK als ik niet zwanger ben, maar ik vrees toch ook altijd dat er iets verandert als ik zwanger ben.

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: Biochemische zwangerschappen en schildklier

Bericht door cleo87 » 14 september 2018, 17:54

Heb net een halfuur aan een stuk liggen rondbellen.. van ziekenhuis naar ziekenhuis .. de resultaten van mijn schildklier zijn dus niet aan Jette bezorgd door mijn plaatselijk ziekenhuis, blijkbaar enkel aan mijn huisarts waar ik maandag om 9u een afspraak heb. Ik ga dus wachten tot maandag om de resultaten te kennen, en zal ze dan wel zelf aan Jette bezorgen. Alles loopt hier zo wat in de soep. Blijkbaar lopen de wachttijden bij een endocrinoloog hier in de regio op tot 3 maanden, en daar kan ik niet op wachten. Ik hoop via mijn huisarts maandag een snellere doorverwijzing te krijgen.

Heb je daarna nog een zwangerschap kunnen uitdragen trouwens, Molentje? Of werd er bij jou een reden gevonden? Ik heb reeds een prima verlopen zwangerschap achter de rug en ik had daarvoor geen enkele miskraam, dus ik versta er even niks meer van ..
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochterπŸ’
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon πŸ’™

molentje
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 augustus 2016, 22:25

Re: Biochemische zwangerschappen en schildklier

Bericht door molentje » 15 september 2018, 10:42

Nee, nog steeds geen goede zwangerschap gehad...

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: Biochemische zwangerschappen en schildklier

Bericht door cleo87 » 17 september 2018, 17:32

Resultaten schildklier zijn perfect normaal. Ze liggen binnen de toegelaten grenzen. Ze wijken zeker niet af naar een te traag werkende schildklier (meer risico op miskraam). Ze hebben mijn waarden 2 weken na elkaar genomen, toen ik pril zwanger was en toen miskraam al geschied was. Beiden dus normaal.
Nu wat?!
Ik ga vragen om een nieuwe hysteroscopie. Sinds ik ben bevallen geen meer gehad. Placenta is na bevalling manueel moeten worden verwijderd (nogal stevig, ahum), daarna veel bloed verloren. Misschien toch vanbinnen iets geraakt/wondjes/littekenweefsel/... geen idee. Het onderzoeken waard misschien? Te bespreken in Jette met gyn op 01/10. Ga ook extra vitaminen nemen. Laatste weken zoveel afgevallen dat ik me leeg voel. Extra vitaminen kunnen geen kwaad zeker he. 'T Is voor de goede zaak!
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochterπŸ’
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon πŸ’™

molentje
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 augustus 2016, 22:25

Re: Biochemische zwangerschappen en schildklier

Bericht door molentje » 21 september 2018, 13:12

Veel succes Cleo!

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: Biochemische zwangerschappen en schildklier

Bericht door cleo87 » 21 september 2018, 16:01

Voor jou ook molentje!
Heb vandaag hysteroscopie gehad, alles normaal. Baarmoederslijmvlies wordt nu onderzocht (biopsie). Binnen 2 weken kennen we daarvan het resultaat. Als dat ook allemaal okΓ© is, zal ik 3x brute pech hebben gehad zeker πŸ™„ alle onderzoeken blijken normaal te zijn. Op zich goed natuurlijk, maar waarom dan al die miskramen?! To be continued ..
Hoe loopt het ondertussen bij jou?
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochterπŸ’
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon πŸ’™

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten