welke vragen voor gesprek icsi 3

ICSI Forum
Plaats reactie
Tina2900
Berichten: 7
Lid geworden op: 4 september 2018, 19:31

welke vragen voor gesprek icsi 3

Bericht door Tina2900 » 6 november 2018, 18:45

hoi iedereen,

volgende week heb ik een gesprek met de arts voor de opstart van icsi 3. ik wil goed voorbereid zijn en zelf een aantal te bewandelen pistes kunnen voorleggen, want ze willen gewoon hetzelfde doen als icsi 2.
icsi 1 was neusspray (purefact?) en gonal F hoogste geen goede doordeling van de bevruchte eitjes
icsi 2 was neusspray en menopur (hoogste dosis): 1tje gedeeld tot 7.
mijn partner had steeds weinig maar goed sperma, onlangs werd er een goedaardige tumor in zijn lies verwijderd (zo groot als een tennisbal!) en de spermastaal daarna was na bewerking 17 mlj goede cellen ipv 1 a 2 mlj de vorige keren. , dus wie weet heeft het iets met elkaar te maken.deze maand gaan wij dus gewoon nog eens op de ouderwetse manier proberen, al is het maar om ons nog eens 'normaal' te voelen ...

arts zegt: gewoon pech, je hebt slechte eicelkwaliteit en daar is niets aan te doen. toch lees ik vaak dingen over supplementen die mogelijks een beetje kunnen helpen ...

Nu vraag ik me af: zijn er dingen die toch gewijzigd kunnen worden in de behandeling zelf (bv iets anders dan neusspray, combi hormonen, ...)? ik heb soms schrik dat mijn eitjes niet goed reageren op al die stimulatie .. of blijven we beter bij het oude om geen pogingen te veel te verliezen

Graag lees ik welke ervaring jullie hebben met het zoeken naar de ideale formule voor de behandeling / bijkomende ondersteuning.

Alvast super bedankt en sorry voor het lange verhaal.
liefs T
Laatst gewijzigd door Tina2900 op 6 november 2018, 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.
'15 pilstop- Sept '16: hsg
Okt '16: zw! Leeg vruchtzakje. Curr wk 9
Eind dec '16: zw! Mk op 5 wk,
Vanaf nov '17 iui (x6)
Mei '18: icsi zonder tp (10 eitjes, 7 bevrucht niets deelt goed door)
Aug '18: icsi (6 eitjes, 4 bevrucht. 1 tp,mislukt)

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: welke vragen voor gesprek icsi 3

Bericht door mich75 » 6 november 2018, 19:49

Men zegt dat als het de eerste 3 dagen misloopt (stoppen met delen etc) dat dit aan de eicel ligt, gaat het daarna mis ligt het aan de zaadcel.

Medicatie kan een invloed hebben, maar jij hebt al 2 verschillende soorten gehad, dus ik denk niet dat het bij jou invloed heeft.

Iets wat de eicelkwaliteit kan verbeteren is Dhea, eigenlijk zou je dit 3 maanden moeten nemen omdat eicel er zo lang overdoet om te groeien/rijpen. Het is nog niet echt bewezen maar wordt in de USA veel gebruikt, hier in België geloven ze er niet echt in, als de dokters het al kennen.

Ik heb dit enkele pogingen genomen, de eerste keren geen bevruchting omdat het probleem uiteindelijk bij mijn man lag. Daarna met donorzaad gewerkt en 100% bevruchting en allemaal goed genoeg om terug te plaatsen of in te vriezen (1x4 en 1x3).

De laatste poging geen Dhea genomen wegens tijdsgebrek en uiteindelijk 4 van de 7 goed genoeg.

Dhea is hier verkrijgbaar op doktersvoorschrift en moet bij de apotheek bereid worden. Dit heb ik de eerste keer gedaan, maar dit is vrij kostelijk. Nadien heb ik het besteld in de USA, een pak goedkoper.

Je kan ook altijd naar een ander centrum gaan voor een second opinion.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Tina2900
Berichten: 7
Lid geworden op: 4 september 2018, 19:31

Re: welke vragen voor gesprek icsi 3

Bericht door Tina2900 » 6 november 2018, 19:55

Dank je Mich! Heb je die dhea genomen op aanraden van je fertiliteitsarts? Want lees er id goede dingen over maar ook dat veel artsen er niet in geloven... second opinion ook goed idee. Ik denk dat ik me op de wachtlijst voor jette ofzo ga zetten.
'15 pilstop- Sept '16: hsg
Okt '16: zw! Leeg vruchtzakje. Curr wk 9
Eind dec '16: zw! Mk op 5 wk,
Vanaf nov '17 iui (x6)
Mei '18: icsi zonder tp (10 eitjes, 7 bevrucht niets deelt goed door)
Aug '18: icsi (6 eitjes, 4 bevrucht. 1 tp,mislukt)

Saartje88
Berichten: 108
Lid geworden op: 19 augustus 2018, 13:35

Re: welke vragen voor gesprek icsi 3

Bericht door Saartje88 » 6 november 2018, 23:46

Mij werd ook nog een voedingssupplement aangeraden: fertility for woman door Nutriphyt. Zou wetenschappelijk bewezen zijn dat het de kwaliteit van de eicellen zou verbeteren. Mijn man maakt trouwens ook gebruik van de versie voor mannen.

Het is wel aan de dure kant!
Okt 2016: pilstop
Sept - jan2018 Clomid en Pregnyl (Brugge)
Feb: Aalter
Ma 18: kijkoperatie: endometriose
Juni/ sept 18: ICSI 1 en 2: mislukt
4 okt: operatie 2 herval endo
Icsi 3-5: mislukt (vanaf 4 naar Jette)
ICSI 6: zwanger twins! (1 cryo)

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: welke vragen voor gesprek icsi 3

Bericht door mich75 » 7 november 2018, 6:55

Ik had het voorgesteld aan mijn eerste ferti-arts en zij had er ook wel al 'dingen' van gehoord en zat toen toch al met haar handen in het haar betreffende mijn situatie en zij heeft het toen voorgeschreven, samen met Asaflow, onder het moto 'baat het niet, schaadt het niet'.

Mijn volgende ferti-arts (in Jette) geloofde er absoluut niet in, maar ik heb het op eigen initiatief genomen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten