Wanneer ermee stoppen?

ICSI Forum
Plaats reactie
Stefanie1984
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 november 2018, 13:29

Wanneer ermee stoppen?

Bericht door Stefanie1984 » 12 november 2018, 13:56

Beste mensen,

Ik ga mezelf kort even voorstellen.

Ik ben 34 jaar oud en heb al geruime tijd een sterke kinderwens.

Enkele jaren terug heb ik mijn partner leren kennen, die gelukkig ook graag een kindje wil samen met mij.

Mijn partner heeft al twee kinderen uit zijn eerste huwelijk. Nadien werd hij gesteriliseerd. Er is een hersteloperatie uitgevoerd, maar zonder succes. Er wordt dus via een TESA sperma afgenomen.

We zijn woonachtig in Gent en gingen in behandeling in Sint Lucas. Twee IUI's en 4 ICSI's later besloten we de overstap te maken naar Jette (Dr. Vloeberghs).

Inmiddels hebben we twee pogingen gedaan in Jette en helaas zonder resultaat.

Fysiek en psychologisch is dit allemaal heel zwaar, maar dat hoeft ik jullie niet te vertellen...

We zijn nu een kleine 2 jaar bezig.

Helaas zijn onze 6 terugbetaalde pogingen opgebruikt.

We hebben wel een goed gevoel bij Jette. Bij poging 6 hadden we voor de eerste keer twee embryo's van goede kwaliteit (bij poging 1 0, poging 2 t.e.m. 5 1 van matige kwaliteit). We hadden beiden het gevoel dat het deze poging wel eens kon lukken. Bij de bloedafname werd HCG teruggevonden, maar die was aan de lage kant en uiteindelijk is het niets geworden... Ik ben wel een viertal keer terug moeten gaan voor een bloedafname, omdat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wilden uitsluiten en ook om te kijken of het HCG wel volledig weg was.

Helaas hebben we nooit een embryo op overschot.

We hebben wel wat spijt dat we 4 pogingen in Gent gedaan hebben. Ze deden daar maar steeds op dezelfde manier verder, zonder eens te veranderen van hormonen bijvoorbeeld.

We zijn dus geneigd om aan poging 7 te beginnen, al zit daar wel een kostenplaatje aan vast.

Weet iemand hoe dat concreet werkt? Wanneer je naar de apotheek in Jette gaat, moet je dan bijvoorbeeld onmiddellijk de medicatie betalen (want dat is toch het grootste kostenplaatje dacht ik...)?

In het algemeen: hoe denken jullie over bijkomende pogingen, met andere woorden meer dan 6 pogingen?

Alvast bedankt voor jullie reactie en aan iedereen die hier actief is: veel succes toegewenst!

Lieve groeten, Stefanie

sharon1989
Berichten: 961
Lid geworden op: 18 oktober 2013, 17:08

Re: Wanneer ermee stoppen?

Bericht door sharon1989 » 12 november 2018, 14:53

Hallo Stefanie, op fb heb je de groep de verdwaalde ooievaar. Daar kan je ook altijd te recht voor val je vragen . Maar er zou ook een groep zijn let gratis medicatie. Dus medicatie die andere vrouwen over hebben na een betaalde poging. Daar vind je misschien al een groot deel van de medicatie en is het kostenplaatje toch al een pak minder. Dit wou ik je graag even meegeven!
Tmoet verschrikkelijk zijn als je 6 pogingen op zijn zonder resultaat:-( al kan ik niet echt weten hoe het voelt.
Alvast super veel succes!!

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wanneer ermee stoppen?

Bericht door mich75 » 12 november 2018, 19:14

Beste Stefanie,

De labokosten in Jette bedragen 1600 EUR en dan moet je inderdaad de medicatie nog rekenen, maar deze is bij iedereen anders.

Ik heb mijn overschot aan medicatie, die niet vervallen was afgegeven in Jette, deze wordt dan doorgegeven aan dames die zelf een poging moeten financieren.

Ik zou je ook de raad geven om nog eens goed met je dr te praten over de slaagkansen. Er zijn natuurlijk geen garanties maar als de kansen heel laag liggen is het misschien weggegooid geld.

Wij hebben het geluk gehad een dochter te hebben bij icsi 7, officieel poging 6 omdat er 1x geen eitjes werden gevonden.

Voor onze betaalde poging zijn we op aanraden van de dr overgestapt op ecd en gelukkig van de eerste keer raak en nog 9 cryo's over.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Stefanie1984
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 november 2018, 13:29

Re: Wanneer ermee stoppen?

Bericht door Stefanie1984 » 13 november 2018, 8:44

Bedankt Sharon voor je tip! Ik ben al lid geworden van de groep!

Amai Mich, das wel een mooie reserve! Proficiat!

Wij hebben gisterenavond ons gesprek gehad en ook de arts ziet een 7de poging nog wel zitten :-) Gelukkig hebben we nog heel wat medicatie over, zodat de prijs hiervan ook zal meevallen!

Groetjes, Stefanie

sharon1989
Berichten: 961
Lid geworden op: 18 oktober 2013, 17:08

Re: Wanneer ermee stoppen?

Bericht door sharon1989 » 14 november 2018, 15:01

Oh super.. misschien lees ik daar dan wel eens jou verhaal😁 kan ik je volgen😁

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Wanneer ermee stoppen?

Bericht door Leniemienie » 27 november 2018, 23:55

Hoe ver je wil gaan, is iets wat jullie zelf moeten bepalen. Belangrijk zijn de kansen die de dokter jullie geven, als ze er in jette in geloven, zou ik toch 1 poging nog wagen. Wij wilden zelf tot 8 poging gaan maar waren ook al aan het nadenken of we daarna naar andere alternatieven wilden overschakelen. Gelukkig was het voor ons niet nodig.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Re: Wanneer ermee stoppen?

Bericht door VickskeL » 12 januari 2019, 18:17

Wij hebben in 2013 voor dezelfde keuze gestaan.
Gelukkig toch nog 1 betaalde poging gedaan want toen was het eindelijk gelukt
Ik zie dat je bericht van november is. Ben je al opgestart of er toch niet voor gegaan?
In ieder geval veel succes

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Re: Wanneer ermee stoppen?

Bericht door buffalogirltje » 13 januari 2019, 23:23

Wij hebben 7 pogingen in uz Gent gedaan en 1 in Jette.
We hebben er dus 2 zelf betaald.
In Jette betaal je 1600 euro voorschot voor je pick up, medicatie is afhankelijk van persoon tot persoon. Het totaal komt op een kleine 5000 euro.
Succes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten