Vandaag gestart met icsi

ICSI Forum
Plaats reactie
Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 15 november 2018, 13:07

Vandaag zijn we gestart met de behandeling. 9 jaar geleden kregen we onze eerste dochter. Maar het tweede kindje blijft maar uit. Nu ben ik er 40 is mijn vrouw et 41. Na onderzoek bleek dat mijn sperma van matige kwaliteit is maar maar voldoende goed voor deze behandeling maar dat mijn vrouw misschien te weinig ovocyten over heeft. Ze heeft vandaag bloed laten prikken en de komende dagen zullen we dan starten met de inspuitingen. De vroedvrouw die de uitleg deed maakte ons duidelijk dat de kans op succes klein is gezien de leeftijd van mijn vrouw en de kleine reserve aan ovocyten. Ze zei wel dat het niet onmogelijk is en er al mensen in het verleden in dezelfde situatie wel zwanger waren geworden. We zijn in behandeling in het uza van Jette. Blijkbaar een van de beste in België. ze gaan dus de komende dagen proberen de ovocyten te stimuleren en proberen twee eicellen te plukken om die dan te bevruchten met twee spermatozoiden. Één daarvan zullen ze terug plaatsen in de baarmoeder, de andere zullen ze invriezen. Dat wordt dan beschouwd als de eerste poging. Dit mogen we 6 keer doen. mocht dit alles niet lukken omdat de kwaliteit van de eicel onvoldoende goed is dan moeten we eiceldonatie overwegen maar ik weet niet of ik dit zie zitten. ik herken mijn vrouw in het gezicht van mijn dochter en dat zal niet het geval zijn Indien het om een eiceldonatie gaat. maar die brug zal ik oversteken als ik er ben. Voorlopig hoop ik dat het wel deze keer lukt met de gewone ICSi behandeling. zijn er mensen met een gelijkaardig situatie en hoeveel pogingen hebben jullie ondernomen en waren die succesvol. Zei men bij jullie ook dat de kans heel klein was maar is het toch gelukt? Alvast bedankt aan iedereen en veel succes en sterkte . Groetjes Christian

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 15 november 2018, 20:05

Dus deze ochtend hadden we het gesprek met de vroedvrouw die de hele procedure uitlegde, en daarna gingen we bloed prikken en de hormonen halen bij de apotheek van het ziekenhuis CRG (uz jette).
Ze gingen ons dan op basis van de bloedanalyse bellen in de komende dagen om dan een echo te doen en nog eens bloed te prikken.
Maar goed nieuws, uit het bloed van deze ochtend bleek dat mijn vrouw al deze late namiddag mocht terugkeren omdat haar hormonen blijkbaar nu op de juiste hoogte zaten. Men deed opnieuw een bloedprik en ook al de echo. En de vrouw zei:" waw, ik zie een grote follikel links die aan het groeien is...".

Morgen moet ik een spermastaaltje gaan afgeven....
Het begint snel te gaan....
Dus hopelijk mag ze morgen al beginnen met de hormoneninjecties, en kunnen we binnen een korte periode een bevruchte eicel terugplaatsen.
Keeping my fingers crossed;

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 20 november 2018, 14:42

OMYGOD!!!
Het telefoontje bleef maar uit... ik bel en o wat is er gebeurd? "ah ze hebben u vergeten bellen.Er is een misverstand geweest.... tja kom vanavond langs voor een nieuwe echo en bloedafname... maar het kan dus wel zijn dat we door dit misverstand te laat zijn voor deze cyclus."

We hebben dus een zeer goede folikkel verloren omdat ze vergeten bellen hebben.
Dat belooft voor het vervolg... Wat een ontgoocheling.

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Yvonne1983 » 20 november 2018, 15:01

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 15 oktober 2020, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 20 november 2018, 15:04

Het is vier dagen later. Ik ben echt heel erg teleurgesteld. Dit is echt amateuristisch. What the hell. "ah die persoon die bloed had afgenomen dacht dat de andere, die de eco had gedaan, ging bellen, en omgekeerd. What the hell. Wat voor een opvolging is dat??

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 20 november 2018, 15:06

Het erge is dat men ons reeds had gezegd dat het aantal beschikbare follikels extreem laag is en de kans op succes dus ook extreem laag is. Toen ze dus een goede follikel zagen waren ze heel opgelucht en wij ook.;... En dan krijgen we dit te horen vier dagen later. Dit is echt heel erg. Stel je voor dat de enige kans die we hadden nu om zeep is/

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Yvonne1983 » 20 november 2018, 15:46

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 15 oktober 2020, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door mich75 » 20 november 2018, 16:37

Ik had uitgebreid gereageerd op je eerste post, maar er was blijkbaar iets misgelopen en het is niet verschenen. Toen ik dat opmerkte had ik geen zin om alles opnieuw te schrijven. Maar nu ik het vervolg op je verhaal lees wil ik alsnog reageren.

Op het eerste deel wil ik zeggen dat wij gestart zijn met ICSI toen ik 38 was en ook met een lage eicelreserve en dat er dus spoed mee gemoeid was. Waar ik eerst ging zeiden na de 1e poging al dat enkel ECD een oplossing kon bieden. Toch hebben we dapper verder gedaan en vanaf onze 4e poging zijn we in behandeling in Jette. Bij ICSI 6 ben ik zwanger geworden van onze dochter.
We zijn dan vorig jaar gestart voor een brusje, uiteindelijk dit jaar beslist om toch over te schakelen op ECD (ondertussen 43) en hiervan nu van de eerste poging zwanger en nog 9 cryo's in de vriezer.

Verder heb ik heel wat vragen/bedenkingen bij je verhaal. Als je start met een ICSI behandeling (in Jette) is het normaal bn op dag 2/3 en dan als de waarden ok zijn mag je beginnen spuiten op dag 3.
Er heeft een tijdje een studie gelopen in Jette om bij de eerste bn ook een echo te doen, maar dit heeft uitgewezen geen meerwaarde te hebben en dus hebben ze dit terug afgevoerd. Bij zo een startecho kan men wel follikels zien, maar die zijn dus allemaal nog klein.
Als ik jouw verhaal volg dan zat jouw vrouw niet in het begin van haar cyclus, maar verder en zou ze dus ook op een later tijdstip moeten beginnen spuiten.
Waarom moest jij nog een spermastaaltje binnenbrengen? Dit is normaal op de dag PU, als het was om de kwaliteit na te gaan laten ze in principe je vrouw nog niet starten.
Noch de mensen van de bn, noch die van de echo bellen jou op, het is DM die belt (nadat de dr de resultaten heeft bekenen), in principe tussen 15u en 18u en het gebeurt al eens dat ze vergeten te bellen en dan bel ik zelf. Dat is denk ik 1x gebeurd tijdens al mijn behandelingen en dan was het nog op een moment dat het geen ramp was geweest als ik het pas de volgende dag had geweten.

Ik wil je ook nog meegeven dat als je een lage eicelreserve hebt de kansen niet alleen miniem zijn omdat er weinig eicellen zijn, maar vooral omdat de kwaliteit heel slecht wordt.

Mijn dr in Jette zei vroeger vlakaf tegen mensen met enorm lage kansen dat ze op ECD waren aangewezen en wou hij geen poging laten doen met eigen materiaal. Ondertussen heeft hij geleerd dat de mensen niet geloven dat het met eigen materiaal niet lukt, dus laat hij ze toch pogingen doen (als ze nog terugbetaald worden) en na een aantal keren komt dan meestal de keuze, of ECD of geen kinderen.
Natuurlijk hoop ik dat het voor jullie wel lukt, maar blijf realistisch.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 20 november 2018, 17:31

Inderdaad, mijn staaltje was om nog eens de kwaliteit te testen. Een formaliteit omdat ze die al een aantal weken op voorhand hadden getest maar goed. Normaal moest dat een aantal dagen eerder al gebeuren maar dat ging niet door omstandigheden.
Straks gaan we dus opnieuw bloed laten prikken en een echo doen. Laat ons hopen dat de arts morgen zegt dat we nog niet te laat zijn voor deze cyclus en ze kan beginnen spuiten.
Ik zou het verschrikkelijk vinden binnen een paar jaar te moeten denken dat dit misschien de gemiste kans was door de schuld van een medewerker die "denkt " dat de andere medewerker zal bellen. Ik vraag me af hoe zo'n fout er in kan sluipen. Je hebt toch een digitaal dossier waar alles in staat? Onaanvaardbaar. We spelen hier met levens. Zelf geen verontschuldigen!! ik kan er gewoon niet bij.

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 20 november 2018, 17:44

Ik wil niet ondankbaar klinken, noch bitter, ... hopelijk komt alles in orde.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door mich75 » 20 november 2018, 19:07

Het is heel jammer dat jullie zoiets meemaken, maar een verlaagde eicelreserve wil dus echt niet zeggen dat je vandaag of morgen zonder eitjes valt.
Ook een mooie follikel wil niet zeggen een goed eitje.

Laat ons hopen dat jullie nu nog kunnen starten en dat anders de volgende maand.

In jouw verhaal (wat de vroedvrouwen jullie verteld hebben) spreek je dat ze 2 eicellen zouden kunnen laten rijpen, plukken, bevruchten, en dan eentje terugplaatsen en 1 invriezen. Dit wil dus zeggen 100% en dit komt zeer weinig voor, je mag over het algemeen al blij zijn met 50%.

Dus ik hoop dat ze bij je vrouw toch nog meerdere eitjes kunnen rijpen en plukken. Ik zelf had het zelfde probleem maar heb bij mijn 7 PU's 2x een uitschieter gehad (allebei in Jette), 1x10 eitjes waarvan 6 rijp en 1x8 eitjes waarvan 7 rijp (dit was de laatste keer, toen 42.5 jaar). De andere keren was het tussen de 0 en 4 eitjes.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 20 november 2018, 20:21

Bedankt voor je reacties!!

We zijn net terug van het ziekenhuis. De dame zei dat het follikel 14 mm groot was. Morgen zullen ze bellen om te zeggen of het al dan niet te laat is om met de eitje aan de slag te gaan, dus hormonen spuiten.

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 20 november 2018, 23:22

mich75 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Het is heel jammer dat jullie zoiets meemaken, maar een verlaagde eicelreserve wil dus echt niet zeggen dat je vandaag of morgen zonder eitjes valt.
Ook een mooie follikel wil niet zeggen een goed eitje.

Laat ons hopen dat jullie nu nog kunnen starten en dat anders de volgende maand. No

In jouw verhaal (wat de vroedvrouwen jullie verteld hebben) spreek je dat ze 2 eicellen zouden kunnen laten rijpen, plukken, bevruchten, en dan eentje terugplaatsen en 1 invriezen. Dit wil dus zeggen 100% en dit komt zeer weinig voor, je mag over het algemeen al blij zijn met 50%.

Dus ik hoop dat ze bij je vrouw toch nog meerdere eitjes kunnen rijpen en plukken. Ik zelf had het zelfde probleem maar heb bij mijn 7 PU's 2x een uitschieter gehad (allebei in Jette), 1x10 eitjes waarvan 6 rijp en 1x8 eitjes waarvan 7 rijp (dit was de laatste keer, toen 42.5 jaar). De andere keren was het tussen de 0 en 4 eitjes.
Begrijp ik het goed dat er in een follikel meerdere eitjes zitten? En dat die goed rijpen door de hormonenspuiten?

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 20 november 2018, 23:22

mich75 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Het is heel jammer dat jullie zoiets meemaken, maar een verlaagde eicelreserve wil dus echt niet zeggen dat je vandaag of morgen zonder eitjes valt.
Ook een mooie follikel wil niet zeggen een goed eitje.

Laat ons hopen dat jullie nu nog kunnen starten en dat anders de volgende maand. No

In jouw verhaal (wat de vroedvrouwen jullie verteld hebben) spreek je dat ze 2 eicellen zouden kunnen laten rijpen, plukken, bevruchten, en dan eentje terugplaatsen en 1 invriezen. Dit wil dus zeggen 100% en dit komt zeer weinig voor, je mag over het algemeen al blij zijn met 50%.

Dus ik hoop dat ze bij je vrouw toch nog meerdere eitjes kunnen rijpen en plukken. Ik zelf had het zelfde probleem maar heb bij mijn 7 PU's 2x een uitschieter gehad (allebei in Jette), 1x10 eitjes waarvan 6 rijp en 1x8 eitjes waarvan 7 rijp (dit was de laatste keer, toen 42.5 jaar). De andere keren was het tussen de 0 en 4 eitjes.
Begrijp ik het goed dat er in een follikel meerdere eitjes zitten? En dat die goed rijpen door de hormonenspuiten?

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 20 november 2018, 23:24

Begrijp ik het goed dat er in een follikel meerdere eitjes zitten? En dat die goed rijpen door de hormonenspuiten?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten