Vandaag gestart met icsi

ICSI Forum
Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 10 januari 2019, 20:39

Ik las hier een geweldig artikel die een heel ander licht op de zaak werpt. Concreet stelt wetenschappelijk onderzoek dat als de artsen beslissen de embryo terug in de baarmoeder te plaatsen, de succes rate dezelfde is als bij een jonge vrouw, en bij een normale natuurlijke zwangerschap.


https://www.ccrmivf.com/news-events/single-embryo-transfer-ccs/

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 10 januari 2019, 20:44

google translate:

Een onderzoek uitgevoerd door het Colorado Center for Reproductive Medicine evalueerde de werkzaamheid van een enkele embryotransfer bij IVF-patiënten tot de leeftijd van 42, gebruikmakend van dag 5 embryo's (blastocysten) met uitgebreide chromosomale screening, om te bepalen dat ze chromosomaal normaal waren (euploid) .

Terwijl de vrouwen met een vergevorderde leeftijd van de moeder (38 tot 42) een blastocyst-aneuploïdie hadden van 62,4%, vergeleken met 36,7% bij 37 vrouwen of jonger, na een bevroren overdracht van een enkel euploïde blastocyst-embryo, was het aantal levendgeborenen vrijwel gelijk in beide leeftijdsgroepen: 60 procent bij vrouwen van op voorhand de leeftijd van de moeder; 64,6 procent bij vrouwen van 37 jaar of jonger.

De studie analyseerde 1.000 onvruchtbaarheidspatiënten die een enkele, chromosomaal normale, bevroren blastocystoverdracht hadden met hun IVF-cyclus. Alle embyro's werden biopsied op dag 5, het blastyocyststadium, voor uitgebreide chromosomale screening (CCS).

"Wat de studie zegt, is dat als je corrigeert voor aneuploïdie, als je embryo's uitcheckt die chromosomaal abnormaal zijn, en je een enkel embryo overdraagt, het succes echt geen variatie vertoont met de leeftijd tot en met de leeftijd van 42," zegt Dr. William Schoolcraft, oprichter en medisch directeur van het Colorado Center for Reproductive Medicine.

"Als je landelijk naar SART- en CDC-gegevens kijkt, zie je wat het tegenovergestelde is. Er is een sterke daling in succespercentages rond de leeftijd van 35 en het is lineair. Wat we zeggen is 'ja, dat is waar, omdat je natuurlijk meer genetisch dodelijke embryo's terugplaatst naarmate de patiënt ouder wordt'. Maar als je dezelfde patiënten neemt en je de abnormale embryo's [met CCS] screent en je een normaal embryo terugplaatst, dan heeft leeftijd tot 42 jaar geen impact, "voegt Schoolcraft eraan toe.

Met CCS worden enkele cellen van een blastocyst gebiopteerd en worden de embryo's bevroren. Alleen embryo's waarvan wordt vastgesteld dat ze het juiste aantal chromosomen hebben, worden in een ingevroren embryotransfer overgebracht.
"Ik heb het geleerd en ik vertel mijn patiënten - of in ieder geval de afgelopen 20 jaar - dat leeftijd alles is", zegt Schoolcraft. "Het is een grote als, maar als je een chromosomaal normaal embryo kunt krijgen, gaat dat verval plotseling weg. Dat was voor mij het meest opmerkelijke aan CCS. Omdat dat niet het dogma is dat we allemaal hebben geloofd. '

Het onderzoek omvatte vrouwen tot de leeftijd van 42, omdat op 43-jarige leeftijd er een daling in het succes is, zelfs met chromosomaal normale embryo's, zegt Schoolcraft, vanwege onderliggende problemen met de mitochondriën en metabolieten van de eieren.

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 11 januari 2019, 12:20

Ze hebben om 11u30 gebeld: de terugplaatsing zal vandaag gebeuren om 14u00!!

YES!

Man man man, wat was ik zenuwachtig tijdens dat telefoontje:"wacht ik verbind u door..... "

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 11 januari 2019, 15:21

Zo. Net klaar met de terugplaatsing. Nu 12 dagen nagelbijten.

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 11 januari 2019, 15:22

Wat zou het een wonder zijn dat het lukt bij de allereerste poging. 1 ovocyte, 1 zaadcel...1 poging...

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 12 januari 2019, 13:54

om 15u15 zal mijn vrouw exact 24 uur een bevruchte eicel in haar baarmoeder hebben.

Ze heeft voorlopig nergens pijn en last van. Nog 11 dagen te gaan voor de bloedafname en dus zwangerschapstest.

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 13 januari 2019, 12:57

46 uur na terugplaatsing voelt mijn vrouw zich nog steeds heel goed; Geen pijn in de buik, liesstreek,... geen bloeding...
Op naar dag 3

VickskeL
Berichten: 533
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 17:39

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door VickskeL » 13 januari 2019, 15:10

Heel goed nieuws Christian.
Al wil een steekje, wat buikpijn niks zeggen. Sommige hebben nergens last van terwijl anderen wat krampen hebben tijdens de innesteling.
Bloeding komt meestal net voor of net na de dag dat je mag testen.
Bij mij was het altijd net ervoor.
Ik duim mee dat het gelukt is.

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 13 januari 2019, 16:32

Zou het een goed idee zijn nu al reeds een urinetest te doen?
Ik weet dat als die positief is dat dit niks wil zeggen omdat dit een vals positief resultaat kan zijn door de hormonenbehandeling;
MAAR... als die bijv. vandaag wel negatief zou zijn en op dag 8 of 9 positief, dan is er toch al wel een lichte indicatie, niet?

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door buffalogirltje » 13 januari 2019, 20:07

Jaren geleden dat ik hier iets geschreven heb.
Heel kort samengevat :
Icsi 1 2010: zoontje
Icsi 2-6: allemaal mk of biochemisch uz Gent
Icsi 7 2017: geen tp uz Gent
Icsi 8: verse tp sep 2018 niet zwanger Jette

1 cryo over en dat werd zondag 6 januari teruggeplaatst.
Bloedname 18 januari.
Dit is onze allerlaatste kans, daarna is het gedaan.
Zo spannend, maar voel zoveel menstruatiepijnen 😒

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 13 januari 2019, 20:45

Dus je had in 2010 bij een eerste poging onmiddellijk succes?

Ik wens je alvast nu ook heel veel succes en sterkte!!

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Eve1987 » 13 januari 2019, 20:52

Christiandeman schreef:
1 januari 1970, 1:00
Zou het een goed idee zijn nu al reeds een urinetest te doen?
Ik weet dat als die positief is dat dit niks wil zeggen omdat dit een vals positief resultaat kan zijn door de hormonenbehandeling;
MAAR... als die bijv. vandaag wel negatief zou zijn en op dag 8 of 9 positief, dan is er toch al wel een lichte indicatie, niet?
Je kan dat doen, maar misschien moeten jullie proberen het iets meer los te laten? Hier de eerste keer pas getest de ochtend van bloedafname (wilde voorbereid zijn op negatief nieuws), de tweede keer de dag voor bloedafname (was normaal de dag van bloedafname maar wegens terugkeer van reis, werd bloedafname dagje uitgesteld (was dan wel positief)), derde keer getest 6 dagen na terugplaatsing van een 5 daags embryo omdat ik symptomen herkende van mijn 1e zwangerschap (was ook positief)! Op dag 3 testen lijkt me weinig zinvol!

Je echtgenote zal vanalles voelen komende wachtperiode, van pijn gelijkend op menstruatiepijn, tot steekjes, krampjes, … Het hoort er bij, maar kan helaas niet zeggen of het in een zwangerschap zal eindigen of niet!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door buffalogirltje » 13 januari 2019, 23:19

Christiandeman schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dus je had in 2010 bij een eerste poging onmiddellijk succes?

Ik wens je alvast nu ook heel veel succes en sterkte!!
Klopt.
Thanks

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 14 januari 2019, 4:02

Bij een eerste poging reeds succes, dat is geweldig. Ik dacht dat dat quasi onmogelijk was.
Als alles zoals nu goed verloopt zou het ook wel eens succes kunnen zijn bij onze eerste poging. Ik durf het bijna niet te hopen. Ik dacht: de kans dat het bij de eerste poging al lukt is nog nooit voorgekomen dus het is eigenlijk onmogelijk dat het nu al zal gelukt zijn" maar blijkbaar komt het wel voor.

Onze problematiek was de volgende: de afgelopen 8 jaar door veel te veel stressen en druk op het werk gewoon veel te weinig intiem geweest... En dan naarmate we de 40 naderden werden mijn zaadcellen wat luier en de cyclus van mijn vrouw zeer onregelmatig. Ze begon tekenen van menopauze te vertonen. En na onderzoek bleek inderdaad dat ze een zeer kleine reserve aan ovocyten had.
Men besloot een 2 for one methode toe te passen en men nam dus 1 eicel, en zodra deze 18 MM was moest mijn vrouw hormonenbehandeling starten. Na 2 dagen al the pu en dezelfee dag moest ik ook een staaltje binnenbrengen.
Dus dat mijn zaadcellen lui waren was bij IVF geen issue en de eicel was blijkbaar toch wel van goede kwaliteit. En voor de rest leven we zeer gezond.
Hup, op naar dag 4.

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 16 januari 2019, 12:27

Dag 6 na de bevruchting.
Nog steeds geen pijntjes, steken of bloedverlies....
Eergisteren een urinetest gedaan louter om te checken of de test een valse positieve kan geven en hij was negatief. Wat wil zeggen dat de hormonen die ze inneemt geen invloed hebben op het resultaat van de test. Als we dus binnen 4 dagen testen met een urinetest, 4 dagen voor de bloedtest, en deze is positief, dan kunnen we misschien wel al concluderen dat het goed zit, niet?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten