UZ Jette ipv UZ Gent? Goede raad gezocht!

ICSI Forum
Plaats reactie
Sense
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 november 2018, 17:02

UZ Jette ipv UZ Gent? Goede raad gezocht!

Bericht door Sense » 22 november 2018, 10:22

Goedemorgen allemaal,

Ik ben vrij nieuw hier (heb net een Even voorstellen geschreven).

Onze resultaten tot nu toe:
OVLG/UMC (Amsterdam), Gonal F 150 en Decapeptyl
IVF 1: 11 eicellen (rijping onbekend), 2 bevruchtingen. 1 tp van 5 cellen (driedaags), geen cryo
ICSI 1: 7 eicellen (waarvan 6 rijp), 3 bevruchtingen, 1 tp van 1 8-cellige (driedaags), geen cryo's

Overgestapt naar UZ Gent. We zijn zeer onder de indruk van UZ Gent. Ze zijn niet alleen professioneel, maar ook ontzettend lief en vriendelijk. Nieuwe aanpak: we hopen met meer stimulatie meer eicellen te verkrijgen om zo de kans op bevruchting te verhogen. Helaas viel ook hier het resultaat erg tegen:

UZ Gent, Menopur 300 en Cetrotide
ICSI 2: 11 eicellen waarvan 5 bruikbaar. 2 bevruchtingen. Op dag 3 werden we gebeld dat er geen tp zal plaatsvinden (ze werken in Gent alleen met . 5 daagse embryo's) wegens teveel fragmentatie en niet langer doordelen.

In Nederland geldt UZ Gent echt als de creme de la creme van de vruchtbaarheidsbehandelingen (samen met DD). Toch vraag ik me af, na hier het een en ander gelezen te hebben: zijn er hier vrouwen die zowel UZ Gent als UZ Jette hebben bezocht en bij die tweede betere resultaten hebben geboekt? Oftewel: heeft het voor ons nog zin om voor een '3rd opinion' naar Jette te gaan?

Ik hoor heel, heel graag van jullie.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: UZ Jette ipv UZ Gent? Goede raad gezocht!

Bericht door mich75 » 22 november 2018, 10:45

Welke raad geven de centra waar je al in behandeling bent geweest? Een 3rd opinion kan natuurlijk nooit kwaad, maar hou rekening met wat je al weet van de andere centra.

Als ik je verhaal lees, ligt het probleem precies bij je eicellen en als die niet goed zijn is ecd je enige optie.

In Jette plaatsen ze wel op dag 3 terug, soms ook op dag 5.

Als het misgaat de eerste 3 dagen na bevruchting ligt dit meestal aan de eicellen (dit gebeurt blijkbaar bij jou), loopt het dag 4 of 5 mis dan ligt het aan de zaadcellen (dit kan er ook nog eens bijkomen).

Je kan ook altijd even Naar Jette bellen en je verhaal doen, misschien dat ze je dan ook al kunnen zeggen of een consult zin heeft of niet.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sense
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 november 2018, 17:02

Re: UZ Jette ipv UZ Gent? Goede raad gezocht!

Bericht door Sense » 22 november 2018, 11:48

Dank voor je snelle reactie mich. Ik zie dat je zwanger bent, heel hartelijk gefeliciteerd!

In Nederland zijn we doorverwezen naar UZ Gent (in Nederland is de fertititeitszorg sowieso niet fantastisch, als ik de internetverhalen mag geloven. Er wordt bijna altijd hetzelfde protocol gebruikt en iets nieuws uitproberen, daar doen ze niet aan).

De evaluatie van onze Gent-poging hebben we nog niet gehad, deze vindt maandag a.s. plaats. Ik zal daarna eens bellen met Jette. Dat van die dag 3 embryo's is ook door mijn hoofd geschoten. Herinner me dat onze fertiliteitsarts in Nederland vertelde dat dit nogal een discussie is in fertiliteitsland. Mijn boerenverstand zegt ook dat een embryootje het beste maar zo snel mogelijk kan worden teruggeplaatst, maar ja, in UZ Gent zijn ze ook niet gek natuurlijk ;)

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: UZ Jette ipv UZ Gent? Goede raad gezocht!

Bericht door mich75 » 22 november 2018, 12:27

Bedankt voor de felicitaties.

Ik denk dat het soms wel nuttig kan zijn om een embryo tot dag 5 te laten doorgroeien, maar eens ze weten dat het daar niet misloopt kunnen ze het natuurlijk eerder terugplaatsen.

Vanaf mijn 4e poging ben ik Jette in behandeling, daar hebben ze gezien dat mijn eitjes nog wel goed waren maar het zaad van mijn man niet en dus zijn we moeten overschakelen op een zaaddonor.

Bij die eerste poging had ik 4 embryo's die ze tot dag 5 hebben laten groeien en dan ingevroren, helaas geen resultaat.

Bij alle volgende pogingen steeds dag 3.

Voor onze laatste poging zijn we overgeschakeld naar dubbele donatie omdat gezien mijn leeftijd de kans zo klein was dat het nog (snel) ging lukken.
Een goede keus blijkt, want van de eerste poging zwanger van een tweeling.

Succes en boerenverstand is ongeveer het beste wat er is :wink:
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 18 gasten