Ik ben een beetje wanhopig aan het worden

ICSI Forum
mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ik ben een beetje wanhopig aan het worden

Bericht door mich75 » 7 december 2019, 9:19

2x tp dag 5 --> niet zwanger

5x tp dag 3 --> 2 x zwanger en 1x bioch zw.

Misschien is het toeval of misschien is de baarmoeder een beter plaatsje dan een petrischaaltje.

Alle tp's waren via Jette.

michka2205
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 september 2019, 22:57

Re: Ik ben een beetje wanhopig aan het worden

Bericht door michka2205 » 7 december 2019, 17:18

Waw, inderdaad dat is ook mijn intuitie, de baarmoeder is natuurlijk dus hoe vlugger teruggeplaatst hoe beter toch...dan waag ik het erop in jette, superbedankt voor de goede raad!!!

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Ik ben een beetje wanhopig aan het worden

Bericht door Bloempje08 » 7 december 2019, 22:11

Ik denk dat dit wel enkel een theoretisch hypothese kan zijn want je kan dit toch nooit testen? Je kan niet dezelfde embryo’s terugplaatsen en in petri schaal laten groeien 😊 dus je weet nooit wat er anders zou gebeurd kunnen zijn.

Maar voor mij klinkt het alvast ook logisch!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Ik ben een beetje wanhopig aan het worden

Bericht door Billy78 » 9 december 2019, 10:55

Goh, hier 8x terugplaatsing op dag 3 gehad, waarbij 4x zwanger (hopelijk levert deze 4e keer een brusje op).
En dan 2x een terugplaatsing op dag 5, waaruit mijn dochter geboren is.
Ik was al elke keer gewoonweg blij dat er een terugplaatsing kon doorgaan :-).
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Ik ben een beetje wanhopig aan het worden

Bericht door Anqui » 14 december 2019, 10:01

Hallo wij zijn ook begonnen toen ik 34 was uiteindelijk bevallen op mijn 39 en 42 dus het kan. Bij ons heeft men nooit gevonden wat het probleem was door mijn leeftijd was de kwaliteit van de eicellen minder goed zeker op het einde. Ons eerste dochtertje is er gekomen tussen twee IVF behandeling en ons tweede dochtertje na IUI met Menopure. DUS HET KAN
6 IUI, 5 IVF/ICSI (2 2for1 ), 7IUI met Menopur.

Yasmin8680
Berichten: 2
Lid geworden op: 7 april 2019, 19:43

Re: Ik ben een beetje wanhopig aan het worden

Bericht door Yasmin8680 » 16 januari 2020, 20:23

Hallo,
Ik heb dezelfde zorgen en wanhoop.
Ik ben 39 jaar, mijn man 43 jaar. Hij heeft al een zoontje uit vorige relatie en ik zou ook zo graag een kindje hebben maar na 5 inseminaties, kijkoperatie waar bleek dat ik verkleefde eierstokken had en dan nog 5 ICSI behandelingen waar ik maar 1 of 2 eitjes en nog maar 1 TP gehad, begin ik me meer en meer af te vragen of het er wel ooit in zal zitten en vooral hoe lang kan ik deze rollercoaster nog doorstaan?

Chemke
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 januari 2019, 13:43

Re: Ik ben een beetje wanhopig aan het worden

Bericht door Chemke » 21 januari 2020, 18:30

Hallo,
Wij zijn ook stilletjes aan het wanhopen!
Vier jaar geleden beslisten wij om voor een kindje te gaan. Omdat mijn man gesterilliseerd was, diende dit ongedaan te worden gemaakt. De Uroloog was in eerste instantie blij omdat er zaadcellen werden aangemaakt. Doch bleek, toen we in het Imeldaziekenhuis gingen aankloppen, dat het zaad van mindere kwaliteit was.
Na voorbehandeling van de zaadcellen werd er 6x IUI uitgevoerd, zonder enig resultaat. Daarna werd er geopteerd om IVF/ICSI te doen (afhankelijk van het aantal eicellen). Bij de eerste pick-up 8 eicellen (4 ICSI, 4 IVF), zonder enige bevruchting. Hierna een tweede pick-up. Ditmaal volledig ICSI en eicelactivatie. Van de 4 eicellen slechts 1 bevrucht, TP op dag 3, negatief resultaat. Derde pick-up hadden we 9 eicellen, waarvan 6 bevrucht. Er werden er 2 teruggeplaatst op dag 3, rest werd ingevroren. Alle terugplaatsingen alweer negatief.
Na lang twijfelen hebben wij de overstap gemaakt naar Jette. We waren zeer wantrouwig toen er stimulatie werd voorgeschreven met een product waarbij we in het Imeldaziekenhuis het minste resultaat hadden. Toch hadden we bij pick-up 4, 19 eicellen. Uiteindelijk een terugplaatsing op dag 5 van een AA-embryo, 3 BB-embryo's werden ingevroren. Op 6/12/19 kregen we het nieuws dat we zwanger waren van de verse terugplaatsing. Alleen heeft onze vreugde niet lang mogen duren. Op 6 weken een echo waarbij de arts zei dat het embryo eigenlijk niet goed groeide. gevolg : nieuwe echo op 7 weken. Bloedwaarden waren wel altijd goed.
Op 8 weken was er hartslag te zien, maar volgens de arts niet snel genoeg. Bloedwaarden opnieuw wel goed. Dus op 9 weken nieuwe echo een bloedname…. maar ergens wisten we al dat dit negatief ging eindigen...
Op 11/1 zwangerschap afgebroken met medicatie omdat er geen hartslag meer was...
De zoveelste opdoffer die nu echt hard heeft toegeslagen.
Al bijna van in het begin hebben wij hier verhalen gelezen en getracht er wat moed uit te halen, maar die zakt ons nu echt wel in de schoenen....
We willen graag vernemen hoe jullie hiermee omgaan in jullie relatie. Bij ons zijn er echt weinig mensen in onze directe omgeving op de hoogte van ons traject....

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ik ben een beetje wanhopig aan het worden

Bericht door mich75 » 21 januari 2020, 19:08

@Chemke, jullie hebben al een heel parcours afgelegd, maar probeer moed de putten uit het feit dat je toch zwanger bent geraakt van de eerste tp in Jette, ook al is het spijtig genoeg misgelopen.
Je bent nu na 1x al verder geraakt dan ooit tevoren.

Ik heb veel steun gevonden hier op het forum, mijn man wou er niet zoveel over praten, voor hem was het heel moeilijk, vooral telkens hoop en daarna de teleurstelling.

De familie was wel op de hoogte maar snapte er niets van en was niet echt een steun.
Ik heb diep gezeten, maar door de steun hier en de grote wens zijn we blijven doorgaan. We zijn wel veel verder gegaan dan we ooit gedacht hadden, maar nu heel blij dat we hebben doorgezet.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Chemke
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 januari 2019, 13:43

Re: Ik ben een beetje wanhopig aan het worden

Bericht door Chemke » 22 januari 2020, 19:47

Mich75
Misschien heb je wel gelijk en moeten we doorzetten. We zien hier op het forum ook dat er velen zijn die nog een langer traject achter de rug hebben en soms zelfs met minder resultaat. Mss moeten we inderdaad wat moed putten uit het feit dat we toch weer een stapje in de goeie richting hebben gedaan. Maar het blijft zwaar...
Mijn man heeft al kinderen uit zijn eerste huwelijk. Dat maakt het bij ons als koppel wel extra moeilijk want … wat als wij samen geen kinderen gaan hebben... hoe gaan we (elk waarschijnlijk anders) kijken naar onze oude dag.. niet samen ons kind zien opgroeien, enkel zijn kinderen, … kleinkinderen... .
We zouden zo graag, buiten onze grote kinderwens, ook graag ons leed wat delen door het samen te verwerken, maar zijn daar nog niet echt in geslaagd..
Dit leidt soms tot grote frustratie en discussies...

We zijn wel samen aan het zoeken om onszelf op een positieve manier door deze moeilijke periode te krijgen...

Chemke
Berichten: 3
Lid geworden op: 1 januari 2019, 13:43

Re: Ik ben een beetje wanhopig aan het worden

Bericht door Chemke » 27 maart 2020, 17:12

Ondertussen de moed gevonden om een cryo te laten terugplaatsen.
Op 29/2 hebben we, in een natuurlijke cyclus, een terugplaatsing gehad van een dag 5 cryo.
Op 13/3 bevestiging van zwangerschap. Ondertussen 6,5 weken zwanger en afgelopen dinsdag een eerste echo en bloedname gehad. Op de echo een kloppend hartje en een embryo die volgens de curve op 6 weken en 1 dag zat. Dus allemaal veelbelovend!
Door de Coronacrisis zijn we nu wel doorverwezen naar onze eigen gynaecoloog voor het verdere verloop.
Zijn bijzonder tevreden over het CRG te Jette. Wij hebben lang getwijfeld om de overstap te maken, maar zijn er nu stellig van overtuigd dat ze daar echt wel top zijn!
Hopelijk steken we jullie allemaal een beetje een hart onder de riem. Wij waren echt wanhopig aan het worden. Zijn, door de miskraam in januari, voorzichtig in onze verwachtingen, maar het ziet er veelbelovend uit. Dus .... blijven volhouden allemaal. Wij zijn er nog niet, maar zien het wel terug wat rooskleuriger.
Groeten,
Chemke

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Ik ben een beetje wanhopig aan het worden

Bericht door Mei » 28 maart 2020, 19:32

Proficiat Chemke
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten