laag hcg

ICSI Forum
Plaats reactie
Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

laag hcg

Bericht door Karolien123 » 5 februari 2019, 15:05

Hallo iedereen,

Misschien kan iemand me helpen met deze vraag. Deze ochtend was ik zo gelukkig met een licht positieve test en nu belt het uz jette me om te zeggen dat de hcg maar 23 is en ze dus niet positief zijn. Ze vragen me niet echt hoop te hebben en vrijdag terug te keren voor een nieuwe bloedtest. Heeft nog iemand ervaring hiermee? Betekent dit inderdaad dat alles al verloren is?

Soms begin ik de moed te verliezen....

Groetjes

Karolien
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: laag hcg

Bericht door Eve1987 » 5 februari 2019, 16:30

Karolien123 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo iedereen,

Misschien kan iemand me helpen met deze vraag. Deze ochtend was ik zo gelukkig met een licht positieve test en nu belt het uz jette me om te zeggen dat de hcg maar 23 is en ze dus niet positief zijn. Ze vragen me niet echt hoop te hebben en vrijdag terug te keren voor een nieuwe bloedtest. Heeft nog iemand ervaring hiermee? Betekent dit inderdaad dat alles al verloren is?

Soms begin ik de moed te verliezen....

Groetjes

Karolien
Hoi Karolien,

eert en vooral veel sterkte met de onzekerheid! Na een positieve urinetest is het hard om te horen dat je niet veel hoop mag hebben hé! Ikzelf heb geen ervaring met lage HCG waarden, hier waren die altijd zeer hoog! Maar ik heb de afgelopen jaren wel al heel wat reacties van mensen gezien die een perfecte zwangerschap gehad hebben na een start met een laag HCG! Ik vrees dat het gewoon afwachten zal zijn tot vrijdag!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: laag hcg

Bericht door TDL » 5 februari 2019, 16:44

Karolien123 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo iedereen,

Misschien kan iemand me helpen met deze vraag. Deze ochtend was ik zo gelukkig met een licht positieve test en nu belt het uz jette me om te zeggen dat de hcg maar 23 is en ze dus niet positief zijn. Ze vragen me niet echt hoop te hebben en vrijdag terug te keren voor een nieuwe bloedtest. Heeft nog iemand ervaring hiermee? Betekent dit inderdaad dat alles al verloren is?

Soms begin ik de moed te verliezen....

Groetjes

Karolien
Dag Karolien, dat is absoluut niet het nieuws dat je wil horen. Ik kan je jammer genoeg niet opbeuren aangezien het telkens de verkeerde kant is opgegaan bij mij. Ik had bij mijn eerste bloedafname bij mijn eerste zwangerschap een hcg van +/- 65. Deze was nadien goed gestegen en was blijven stijgen tot ik op 8 weken een miskraam kreeg. Bij mijn poging in november ben ik gestart met een hcg van 30... nog lager dan de vorige keer. De tweede bloedafname was goed maar de derde al niet meer. Heb dan een biochemische zwangerschap gehad. Ik heb me toen ook rot zitten zoeken naar gelijkaardige verhalen en het kan in beide richtingen gaan. Ik hoop voor jou dat het de goede kant opgaat maar bereid je wel voor op het ergste, ga nog niet te veel dromen, hoe graag je dat ook wil.
Hopelijk breng je de volgende keer beter nieuws.
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: laag hcg

Bericht door Karolien123 » 5 februari 2019, 17:18

Hallo Eve en Tdl

Eerst en vooral een dikke proficiat met je zwangerschap, is zo leuk om te lezen dat het bij mensen positief loopt, dus ben blij voor je en TDL, ik hoop zo voor je dat deze terugplaatsing positief is.

Dank u voor beide reacties. Inderdaad ik hoop nog steeds maar aan de andere kant heb ik al veel negatieve verhalen gelezen ook dus ik weet dat ik niet louter mag hopen en dat de kans klein is. Maar het is heel moeilijk de hoop al volledig los te laten....

Maar ik besef dat als het vrijdag niet betert ik geen keuze heb maar het helpt me wel jullie berichtjes te lezen en te weten dat ik hier niet alleen door moet,

liefs
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: laag hcg

Bericht door mich75 » 5 februari 2019, 17:48

Hier ook bij zwangerschap hoog hcg.

1x licht positieve test, te licht vond ik zelf en hcg was 2 dagen later 15.6, ik mocht van Jette ook niet teveel hoop hebben en moest 3 dagen later terug en was toen 3.4.

Ergens wist ik wel dat het mis was omdat de thuistest vanaf 25 aftekent, maar toch koester je hoop dat jij die uitzondering bent.

Maar er zijn uitzonderingen. Als vrijdag te lang duurt kan je altijd nog een urinetest doen, dit geeft toch een indicatie of het hcg gestegen is of niet.

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: laag hcg

Bericht door Karolien123 » 6 februari 2019, 10:01

heb inderdaad vandaag al eens een extra urinetest gedaan, ik ben er gewoon te fel mee bezig. Die tekent donkerder dan gisteren, dit is natuurlijk wel geen indicatie dat het heel goed stijgt maar het stijgt blijkbaar wel. Dus dat geeft me een beetje hoop.
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

Oregano
Berichten: 286
Lid geworden op: 8 juni 2017, 16:29

Re: laag hcg

Bericht door Oregano » 6 februari 2019, 10:55

Dag Karolien,

ik wil zeker je hoop niet weg nemen en wie weet ben jij die ene uitzondering. Ik heb het zelf ook twee keer meegemaakt. Eerste keer hcg van 33, dat bleef dan altijd heel goed door stijgen, het volgde perfect de curve maar lag er gewoon een stuk onder. Uiteindelijk op 7w2d heb ik dan de zwangerschap moeten beëindigen (met cytotec) omdat het een leeg vruchtzakje was.

De tweede keer hcg 45, bij de tweede bn was het echter al gezakt naar 15, een week later dan mijn regels gekregen. Dit was voor mij een veel positiever scenario dan de eerste keer waar het maar bleef stijgen, dat was echt mentaal niet gemakkelijk.

Ik denk dat het in het overgrote deel van de gevallen geen goed nieuws is. Probeer het toch positief te bekijken, er is innesteling geweest en een volgende keer kan het zeker goed gaan.

Ik ben nu trouwens pril (net 8w) zwanger, dit keer stond mijn start hcg op 3 dagen voor de bn al op 277. Ik heb daarvoor een hele resem tests laten doen, tot en met de ERA test, het wees allemaal niet veel uit. Dus een of meerdere keren een laag hcg hebben, betekent zeker niet dat je nooit zwanger kan worden.

Sterkte ermee, ik weet wat het is.
Jette
11/2017 PU1: 4 embryo's --> 1 mk, 1 biochem zw
08/2018 test stollingsfactoren --> drager
09/2018 PU2: 1 embryo
10/2018 ERA-test: normaal receptief op d5
31/12/2018 tp - positief
09/09/19 - wolk van een dochtertje ❤️

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: laag hcg

Bericht door Karolien123 » 7 februari 2019, 11:49

Oregano schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag Karolien,

ik wil zeker je hoop niet weg nemen en wie weet ben jij die ene uitzondering. Ik heb het zelf ook twee keer meegemaakt. Eerste keer hcg van 33, dat bleef dan altijd heel goed door stijgen, het volgde perfect de curve maar lag er gewoon een stuk onder. Uiteindelijk op 7w2d heb ik dan de zwangerschap moeten beëindigen (met cytotec) omdat het een leeg vruchtzakje was.

De tweede keer hcg 45, bij de tweede bn was het echter al gezakt naar 15, een week later dan mijn regels gekregen. Dit was voor mij een veel positiever scenario dan de eerste keer waar het maar bleef stijgen, dat was echt mentaal niet gemakkelijk.

Ik denk dat het in het overgrote deel van de gevallen geen goed nieuws is. Probeer het toch positief te bekijken, er is innesteling geweest en een volgende keer kan het zeker goed gaan.

Ik ben nu trouwens pril (net 8w) zwanger, dit keer stond mijn start hcg op 3 dagen voor de bn al op 277. Ik heb daarvoor een hele resem tests laten doen, tot en met de ERA test, het wees allemaal niet veel uit. Dus een of meerdere keren een laag hcg hebben, betekent zeker niet dat je nooit zwanger kan worden.

Sterkte ermee, ik weet wat het is.
Hallo Oregano
Ik ga zo blij zijn als ik morgen meer weet want inderdaad de onzekerheid is moordend. En ben eerlijk ik doe telkens de test s ochtends kan het niet laten ook al is dat niet verstandig. De test tekent elke dag een beetje donkerder maar is miniem verschil dus daar ga ik best geen oordeel over vellen. In elk geval ben ik zo blij te lezen dat je nu 8 weken zwanger bent. Ik hoop zo voor jou dat alles nu goed loopt want verdien je! Echt heel veel succes!
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: laag hcg

Bericht door Karolien123 » 8 februari 2019, 18:26

Coucou ben gestegen naar 207 😊 ben zo blij. Jette is voorzichtig dus moet dinsdag opnieuw gaan. Maar nu zit ik juist op het minimum van de curve in plaats van eronder dus ben op drie dagen wel snel gestegen van 23 naar 207. Jette vroeg me wel rustig te blijven eronder en af te wachten maar is een kans en ben zo blij met die kans. En nu positief denken tot dinsdag. Dank u voor alle steun
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten