Terugplaatsing in natuurlijke cyclus

ICSI Forum
Plaats reactie
fietje29
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 januari 2019, 15:21

Terugplaatsing in natuurlijke cyclus

Bericht door fietje29 » 17 februari 2019, 19:52

Hallo ik heb de 4de deze maand mijn maandstonden gekregen..... vrijdag de 15 ben ik naar dr de smet geweest voor bespreking wannee er een nieuwe terugplaatsing komt.... ik had geen TP gekregen door overstimulatie. Ze zij dat ik meteen kon beginnen met pilletjes progynova 3 per dag en erna utro... maar ik moest eerst bloed nemen... paar uur later kreeg ik telefoon om te zeggen dat ik al verder in cyclus ben en dat in een TP in natuurlijke cyclus mag hebben.... de keuze is aan mij ik heb er 2 in de diepvries zitten waarvan ze dan 1 je gebruiken ofwel wacht ik alweer een cyclus af.... maar ik krijg pas vrijdag nieuwe bloed en echo controle is dat dan niet te laat?? Voor de TP ik wil het zeker een kan geven om in natuurlijke cyclus te doen maar begrijp het echt niet meer goed is er iemand die mij kan helpen hier in.... iemand zelfde mee gemaakt ?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Terugplaatsing in natuurlijke cyclus

Bericht door mich75 » 17 februari 2019, 22:30

Als je een tp krijgt in natuurlijke cyclus word je normaal opgevolgd om te zien wanneer je eisprong is en dan doen ze de tp het aantal dagen later dan het embryo oud is.

Dus als je een cyclus van 28 dagen hebt zou je eisprong vandaag zijn en wordt de tp voorzien over 4 of 6 dagen (afhankelijk of het een 3 of 5 daags embryo is). Er wordt 1 dag bijgeteld omdat het normaal 1 dag op voorhand wordt ontdooid.

Misschien heb je een langere cyclus of een latere eisprong en gaan ze dit vrijdag controleren, wat ik wel vrij laat vind. Het is wel belangrijk dat ze weten wanneer de eisprong plaatsvindt, het is een natuurlijke cyclus dus de tp moet op het juiste moment gebeuren wanneer de hormoonwaarden ook juist zitten.

Als je teveel twijfelt kan je beter een cyclus overslaan, beter een maand wachten dan een embryo verloren te laten gaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten