Icsi en genetische afwijkingen

ICSI Forum
Plaats reactie
Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Icsi en genetische afwijkingen

Bericht door Imera » 7 maart 2019, 20:32

Dag dames

Ik stel me meer en meer de vraag of icsi meer kans geeft op miskramen.. uiteindelijk kiezen ze zelf een zaadcel uit en kunnen ze toch nooit weten dat die ‘goed’ is?

Bij IUI vind ik het bijvoorbeeld een ander verhaal en bij IVF ook. Daar is het de sterkste zaadcel die het haalt.

Van de arts hoorde ik dat de kansen evengroot zijn als iemand die niet in een fertitraject zit.

Hebben jullie dit ooit gevraagd? Wat kregen jullie als reactie?

Ik heb via icsi 4 Tp’s gehad: 2 negatief en 2x zwanger maar helaas een miskraam.

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: Icsi en genetische afwijkingen

Bericht door MenSte » 9 maart 2019, 12:33

Dag Imera,

Ik heb nog nergens gelezen dat ICSI meer kans op miskramen zou geven (wel een iets grotere kans op een genetische afwijking, misschien hangt het ene wel samen met het andere?).
Maar ook bij ons is onze eerste succesvolle ICSI-poging net uitgedraaid op een miskraam. Wat je zegt, klinkt in ieder geval logisch dus ik ben ook wel benieuwd!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Icsi en genetische afwijkingen/miskramen

Bericht door Imera » 9 maart 2019, 13:35

MenSte schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag Imera,

Ik heb nog nergens gelezen dat ICSI meer kans op miskramen zou geven (wel een iets grotere kans op een genetische afwijking, misschien hangt het ene wel samen met het andere?).
Maar ook bij ons is onze eerste succesvolle ICSI-poging net uitgedraaid op een miskraam. Wat je zegt, klinkt in ieder geval logisch dus ik ben ook wel benieuwd!
Ik kon inderdaad mijn hoofding ook anders formuleren:Icsi & Miskramen
Veelal zeggen ze dat men gewoon sneller weet dat men zwanger is en dat dan ook sneller ‘gedetecteerd’ wordt. Ik hoor nochtans vaak dat er miskramen op 6+ weken voorkomen en dan hebben de niet fertitraject-mama’s dat volgens mij ook door. Ik denk inderdaad wel dat er een verhoogde kans is op een afwijking waardoor het ook vaak resulteert in een mk in dat geval. Maar wie weet hebben anderen het tegenbewijs al gehoord. Ik ken niemand in mijn omgeving die in een fertitraject zit, maar hoor ook zeer zelden dat er miskramen zijn. Terwijl ik op fora niet anders hoor/lees als dat...

Hopelijk krijgen we de volgende keer wat fijner nieuws te horen Menste! Ik moet maandag BN doen om te zien of HCG negatief is

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten