Wie nog in de wachtweken

ICSI Forum
Plaats reactie
Sds
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 februari 2018, 11:33

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Sds » 4 juni 2019, 14:40

Dag Hoopvolmamaatje,

Als je nog een cryo hebt, zal alles afhankelijk zijn van als de TP doorgaat in een natuurlijke of artificiële cyclus. In het eerste geval heb ik niets moeten doen behalve echo-controle om dikte baarmoederslijmvlies te laten controleren en 1 spuitje Pregnyl. In het tweede geval moest ik dagelijks Elonva pilletjes nemen en opsteken.

Ik zou nog niet wanhopen en echt wachten op BN in het ziekenhuis. Alleen dan ben je 100% zeker!

Sde
Nov 2017: kinderwens
Feb 2018: MK op 7w
Dec 2018: ICSI 1
Feb 2019: ICSI 2.1
Mei 2019: ICSI 2.2
17/05/2019: HCG 334 :D
24/05/2019: HCG 1385 - Progesteron 16.6 :D
27/05/2019: HCG 1742 - Progesteron 15-16
29/05/2019: HCG 2096 - Progesteron 16.6

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Imera » 5 juni 2019, 12:59

Vandaag echo gehad, follikel is nog maar 11mm. Dus ga zaterdag nog eens moeten langsgaan om effectieve TP te kunnen inplannen en de wachtweken te starten

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Jido » 6 juni 2019, 7:46

Ik moet dinsdagvoormiddag op controle na dan 13d progynova. Eerste keer op deze manier, dus wel even spannend om te weten hoe mijn lichaam hierop reageert. Als alles goed gaat denk ik dat de TP 17/06 voorzien zal zijn.

Veel succes aan alle wachtende hier!! :D
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door wens2020 » 14 juni 2019, 19:25

Wie zit er momenteel nog in de wachtweken?
Ik heb dinsdag een tp gehad van 2 cryo's van 6 dagen oud.
De aller allerlaatste keer dat we een tp laten doen denk ik. De vriezer is leeg en dit was mijn 5e IVF/ICSI.
Gezien geen enkele poging resultaat had stoppen we denk ik en skippen we de laatste 6e poging.
Ook al zijn we nog maar enkele dagen na de tp, mijn gevoel zegt dat het ook deze keer niet raak is :(

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Imera » 14 juni 2019, 23:48

wens2020 schreef:
14 juni 2019, 19:25
Wie zit er momenteel nog in de wachtweken?
Ik heb dinsdag een tp gehad van 2 cryo's van 6 dagen oud.
De aller allerlaatste keer dat we een tp laten doen denk ik. De vriezer is leeg en dit was mijn 5e IVF/ICSI.
Gezien geen enkele poging resultaat had stoppen we denk ik en skippen we de laatste 6e poging.
Ook al zijn we nog maar enkele dagen na de tp, mijn gevoel zegt dat het ook deze keer niet raak is :(
Dag wens, het is nog niet gedaan! Ik snap dat het zwaar is en dat je wellicht al veel hebt moeten doorstaan.. feit dat ze al 6 dagen overleefd hebben is toch al mooi? Dinsdag een TP wilt zeggen dat het nog maar net innestelt of ingenesteld is, zeer logisch dat je niet veel voelt denk ik! BN afwachten is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar het is ook zo. Mag ik vragen waarom je poging 6 wil skippen? Ben je toe aan een pauze of meen je echt te stoppen? Ik zou dan eventjes een rustmaand inlassen en zien hoe je je de volgende maand voelt, luister naar je lichaam maar toch duim ik mee dat je niet opgeeft, je hebt al zoveel achter de rug... ♥️ Ik lees sommige onderschriften en denk dan, pffff wat hebben zij zoveel moeten doorstaan, zo hard... getuigt van zoveel vallen en opstaan. Wellicht anderen die mijn ‘handtekening’ lezen en hetZelfde denken. Onze trajecten duren immens lang en daar is dan nog een voorgeschiedenis dat het maanden of zelfs jaren (in mijn geval) natuurlijk ook niet lukte. Ik duim mee, dat je deze keer op de wachtbank zit om het verlossend telefoontje te krijgen

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door malu » 15 juni 2019, 7:01

Imera schreef:
14 juni 2019, 23:48
wens2020 schreef:
14 juni 2019, 19:25
Wie zit er momenteel nog in de wachtweken?
Ik heb dinsdag een tp gehad van 2 cryo's van 6 dagen oud.
De aller allerlaatste keer dat we een tp laten doen denk ik. De vriezer is leeg en dit was mijn 5e IVF/ICSI.
Gezien geen enkele poging resultaat had stoppen we denk ik en skippen we de laatste 6e poging.
Ook al zijn we nog maar enkele dagen na de tp, mijn gevoel zegt dat het ook deze keer niet raak is :(
Dag wens, het is nog niet gedaan! Ik snap dat het zwaar is en dat je wellicht al veel hebt moeten doorstaan.. feit dat ze al 6 dagen overleefd hebben is toch al mooi? Dinsdag een TP wilt zeggen dat het nog maar net innestelt of ingenesteld is, zeer logisch dat je niet veel voelt denk ik! BN afwachten is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar het is ook zo. Mag ik vragen waarom je poging 6 wil skippen? Ben je toe aan een pauze of meen je echt te stoppen? Ik zou dan eventjes een rustmaand inlassen en zien hoe je je de volgende maand voelt, luister naar je lichaam maar toch duim ik mee dat je niet opgeeft, je hebt al zoveel achter de rug... ♥️ Ik lees sommige onderschriften en denk dan, pffff wat hebben zij zoveel moeten doorstaan, zo hard... getuigt van zoveel vallen en opstaan. Wellicht anderen die mijn ‘handtekening’ lezen en hetZelfde denken. Onze trajecten duren immens lang en daar is dan nog een voorgeschiedenis dat het maanden of zelfs jaren (in mijn geval) natuurlijk ook niet lukte. Ik duim mee, dat je deze keer op de wachtbank zit om het verlossend telefoontje te krijgen
Lieve wens,
Ik duim voor jou dat het deze keer, na het hele traject dat jullie al hebben afgelegd ook raak mag zijn voor jullie.
Wat een ongelooflijk moeilijke beslissing moet het zijn op al dan niet te stoppen. Ik vind dat stoppen niet betekent dat jullie het opgeven. Ik denk dat er meer moed voor nodig is om de beslissing te nemen om te stoppen dan om gewoon te blijven doorgaan.
Wat jullie ook beslissen: heel veel sterkte gewenst. Hopelijk vinden jullie steun bij elkaar. Zorg goed voor jezelf. X

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door wens2020 » 15 juni 2019, 9:27

Imera schreef:
14 juni 2019, 23:48
wens2020 schreef:
14 juni 2019, 19:25
Wie zit er momenteel nog in de wachtweken?
Mag ik vragen waarom je poging 6 wil skippen? Ben je toe aan een pauze of meen je echt te stoppen? Ik zou dan eventjes een rustmaand inlassen en zien hoe je je de volgende maand voelt, luister naar je lichaam maar toch duim ik mee dat je niet opgeeft, je hebt al zoveel achter de rug... ♥️
Wij hebben al een kind van 8 jaar (natuurlijk gekomen, direct na stoppen met pil zwanger).
Het leeftijdsverschil wordt enorm, ik wil ook helemaal geen oude moeder worden, ...

Wij zijn nu al 5 jaar bezig... Jaren natuurlijk geprobeerd zonder resultaat en daarna IUI, IVF en ICSI zonder resultaat.
Bij ons beide is ook geen medisch probleem gevonden om het natuurlijk niet te laten lukken.
Jaren geleden dacht ik nog dat IVF een wondermiddel was, waardoor iedereen 123 zwanger kon worden. Echter is dit in de praktijk natuurlijk niet zo.
In ons geval hebben wij waarschijnlijk natuurlijk even veel kansen.
Eigenlijk wou ik na de derde IVF al stoppen (eigenlijk wou ik nooit medische hulp, ik heb altijd gezegd als het natuurlijk niet lukte, dan maar geen tweede, maar ja je grenzen blijf je maar opschuiven). Maar omdat er toen maar 1 matige embryo over was voelde dit niet als een goed moment aan om te stoppen.
Toen kwam de vierde IVF, 2 matige embryo's. Dus voelde ik me nog steeds niet voldaan.
Deze 5e ICSI overgestapt naar Jette en hier bleven 4 goede cryo's over.

Ik kan het op dit moment nog niet helemaal bevatten om er definitief een punt achter te zetten. Maar na 5 jaar blijft er niet veel keus meer over.
Door alle hoop, teleurstellingen, opgaves, etc ben ik ook niet meer de persoon die ik vroeger was. Dit is voor mijzelf en gezin niet goed, ook al zeggen zij niks te merken, ik merk het wel.
Ik hoop dat het mogelijk is na zo'n lange weg hier vrede mee te krijgen en de persoon terug te worden die ik ooit was.
Het had een stuk gemakkelijker geweest als ik 5 jaar geleden wist dat het niet zou lukken. Nu voelt het even aan als 5 weggegooide jaren. Pfff.

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door wens2020 » 15 juni 2019, 9:36

malu schreef:
15 juni 2019, 7:01
Imera schreef:
14 juni 2019, 23:48
wens2020 schreef:
14 juni 2019, 19:25
Ik heb dinsdag een tp gehad van 2 cryo's van 6 dagen oud.

Lieve wens,
Ik duim voor jou dat het deze keer, na het hele traject dat jullie al hebben afgelegd ook raak mag zijn voor jullie.
Wat een ongelooflijk moeilijke beslissing moet het zijn op al dan niet te stoppen. Ik vind dat stoppen niet betekent dat jullie het opgeven. Ik denk dat er meer moed voor nodig is om de beslissing te nemen om te stoppen dan om gewoon te blijven doorgaan.
Wat jullie ook beslissen: heel veel sterkte gewenst. Hopelijk vinden jullie steun bij elkaar. Zorg goed voor jezelf. X
Dank je Malu :wink:
De weken voor een terugplaatsing voel ik me goed, heb oprechte hoop dat die poging gaat lukken.
Toen ze dinsdag zeiden dat ze allebei goed ontdooit waren lag ik daar echt met een brede smile.
Maar vanaf het moment dat ik thuis uit de auto stap is dat gevoel altijd meteen weg. Elke poging neem ik me voor dat ik dat positieve gevoel blijf houden, maar dat is dus nooit gelukt.
Volgende week maandag pas bloedname. De vorige twee cryo terugplaatsingen al op dag 8 bloed laten nemen. Maar Jette vind dit niet zo'n goed idee. Waarschijnlijk hebben ze daar teveel werk aan. De eerste cryo was HCG 10 en bij de andere cryo bijna 5. Dus ik moest dan beide keren terug voor een bloedname waarbij het dan op 0 stond.
Voor mijn eigen gemoedsrust vond ik zo'n vroege bloedname wel veel fijner.

mich75
Berichten: 2998
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door mich75 » 15 juni 2019, 9:46

Wens,

Het feit dat je nu in Jette zit is toch al positief!

Er zijn genoeg verhalen van dames die mislukte poging na mislukte poging hebben en dan overstappen en na 1 of 2 pogingen zwanger zijn.

Ik begrijp het helemaal van die weggegooide jaren.

Onze dochter was voor ons maar een begin, we wilden graag 3 kindjes, maar door in de mmm te stappen en het niet willen lukken zouden we toch tevreden zijn met 2.

Na onze dochter hadden we er nog 1 in de vriezer en deze moest lukken want anders moest ik een nieuwe poging doen met al die hormonen in mijn lijf en misschien helemaal geen kindje.

Ik was 41 toen onze dochter geboren werd, dus we moesten vrij vlug verder doen. Ik heb mijn borstvoeding afgebouwd zodat mijn regels terug zouden starten, toen onze dochter 9 maanden was gingen we op consult voor tp, ik had toen al 2 of 3 x mijn regels gehad. Verdict: als ik een tp wou moest ik stoppen met bv, weer een moeilijke beslissing, ik wou niet stoppen, maar ik wou wel terug beginnen, dus de dag erna gestopt.

Uiteindelijk is de tp niet gelukt, nog een laatste poging gedaan met 2x 2tp en ook niets en dan overgestapt op ECD.

Tot de dag van vandaag heb ik het er nog altijd moeilijk mee dat ik gestopt ben met bv en dan nog eens al die hormonen voor niets.

Gelukkig was het met ECD onmiddellijk raak, maar bijna een jaar later dan gehoopt.

Geef de hoop zeker nog niet op en ik beloof je dat eens het lukt je een groot deel van de afgelegde weg en miserie vergeet.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

mich75
Berichten: 2998
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door mich75 » 15 juni 2019, 9:50

wens2020 schreef:
15 juni 2019, 9:36

Dank je Malu :wink:
De weken voor een terugplaatsing voel ik me goed, heb oprechte hoop dat die poging gaat lukken.
Toen ze dinsdag zeiden dat ze allebei goed ontdooit waren lag ik daar echt met een brede smile.
Maar vanaf het moment dat ik thuis uit de auto stap is dat gevoel altijd meteen weg. Elke poging neem ik me voor dat ik dat positieve gevoel blijf houden, maar dat is dus nooit gelukt.
Volgende week maandag pas bloedname. De vorige twee cryo terugplaatsingen al op dag 8 bloed laten nemen. Maar Jette vind dit niet zo'n goed idee. Waarschijnlijk hebben ze daar teveel werk aan. De eerste cryo was HCG 10 en bij de andere cryo bijna 5. Dus ik moest dan beide keren terug voor een bloedname waarbij het dan op 0 stond.
Voor mijn eigen gemoedsrust vond ik zo'n vroege bloedname wel veel fijner.
Als je een tp van 6d cryo kan je wel wat vroeger testen, maar in Jette is het protocol 12d na tp ook bij een 3d embryo.

Je kan thuis testen en als het positief is een bn laten doen. Ik heb de laatste keer pos getest 6d na tp van 2 4-daagse cryo's en op d8 bn met hcg van 145. Ik zag het echt niet zitten om nog tot d12 te wachten.

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door wens2020 » 15 juni 2019, 10:18

mich75 schreef:
15 juni 2019, 9:46
Wens,

Het feit dat je nu in Jette zit is toch al positief!

Er zijn genoeg verhalen van dames die mislukte poging na mislukte poging hebben en dan overstappen en na 1 of 2 pogingen zwanger zijn.
Ik had ook een super positief gevoel over Jette.
2 embryo's van dag 5 en 2 embryo's van dag 6 ingevroren.
Maar nu is de vriezer leeg natuurlijk...

Heel fijn dat het jou toch met ECD gelukt is, echt waar. Voor ons is ECD een stap te ver. Die grens zal voor mij nooit verlegt worden.

Ik heb hier nog 1 zwangerschapstest van Kruidvat liggen. In principe zou daar morgen of maandag een heel dun lijntje te zien moeten zijn als het wel raak is. Maar ik weet gewoon dat het testje wit gaat blijven.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Jido » 15 juni 2019, 15:44

Hey wens

Wat een parcours al 😔 Ik snap volledig uw redenering van ‘verloren jaren’. Wij zijn zelf ‘nog maar’ 2 jaar bezig voor een tweede en soms stellen we ons ook de vraag of het dit allemaal waard is. Uw leven compleet in het teken van de behandelingen en het gevoel hebben van stil te staan terwijl alles toch vooruit gaat rondom u..
het is inderdaad super moedig om de stap te zetten naar effectief stoppen dan en ik denk dat je dat heel goed van jezelf voelt als de tijd daar is.
Toch duim ik nu volop voor jou mee dat je toch goed nieuws mag ontvangen! Veel sterkte sowieso en goeie moed!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door wens2020 » 16 juni 2019, 8:41

Jido, hoe was jouw parcours naar de eerste?

Ik had nog een test thuis van Kruidvat (2 voor 5 euro).
Ik zit nu 5 dagen na tp van de twee 6 daagse cryo's.
Uitgerekend nu om 4 uur deze nacht gaan plassen en wou dan niet in mijn kast gaan rommelen voor die test.
Als ik hem nu nog zou doen zou die sowieso wit blijven.
Geen geduld hebben is mijn slechte eigenschap. Vorige 2 cryo's nooit zo vroeg getest, maar omdat Jette al een goede waarde wilt 8 dagen na TP moet je dus op 5 dagen na TP met een gevoelige test zeker een vaag streepje kunnen zien.
Komende 3 ochtenden is het hier druk door school en werk, dus is testen niet zo'n goed idee.
08:27 kon ik me niet inhouden en deed toch de test.
Natuurlijk wit.
Breng hem naar mijn kamer en 08:30 staat er een streep. Eerst nog vaag en daarna echt duidelijk. :shock:

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door Imera » 16 juni 2019, 12:24

wens2020 schreef:
16 juni 2019, 8:41
Jido, hoe was jouw parcours naar de eerste?

Ik had nog een test thuis van Kruidvat (2 voor 5 euro).
Ik zit nu 5 dagen na tp van de twee 6 daagse cryo's.
Uitgerekend nu om 4 uur deze nacht gaan plassen en wou dan niet in mijn kast gaan rommelen voor die test.
Als ik hem nu nog zou doen zou die sowieso wit blijven.
Geen geduld hebben is mijn slechte eigenschap. Vorige 2 cryo's nooit zo vroeg getest, maar omdat Jette al een goede waarde wilt 8 dagen na TP moet je dus op 5 dagen na TP met een gevoelige test zeker een vaag streepje kunnen zien.
Komende 3 ochtenden is het hier druk door school en werk, dus is testen niet zo'n goed idee.
08:27 kon ik me niet inhouden en deed toch de test.
Natuurlijk wit.
Breng hem naar mijn kamer en 08:30 staat er een streep. Eerst nog vaag en daarna echt duidelijk. :shock:
Ooo zou het??? Ik heb geen ervaring met de testen, maar hoop dat het echt positief is. Ik vermoed ook dat er een verschil is tussen een indrooglijn en een streep, dus zal wel positief zijn zeker als je een gekleurde lijn ziet? Morgen nog eens testen zou ik zeggen (als je nog eentje hebt liggen)

Ik heb nu net mijn terugplaatsing gehad. Hopelijk is het een plakkertje!

mich75
Berichten: 2998
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wie nog in de wachtweken

Bericht door mich75 » 16 juni 2019, 12:32

Wens,

Daar sta je dan hé. Positief dus! Proficiat!!!

Hopelijk nu een goede bn en binnen een dikke 8 maand 1 of 2 kindjes in je armen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 39 gasten