ICSI via Jan Palfijn

ICSI Forum
Plaats reactie
Nemo1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 mei 2019, 14:47

ICSI via Jan Palfijn

Bericht door Nemo1984 » 9 mei 2019, 15:03

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Even ons verhaal :)
Ik ben net 35 geworden en m'n ventje 41. We waren al een hele tijd aan het proberen een mini-onsje te krijgen maar helaas... Blijkt dat het sperma niet zo goed is.
Gezien onze leeftijd heeft de gyne me direct voorgesteld om zwanger te worden via ICSI aangezien IVF in principe geen optie is gezien de spermakwaliteit.
Ze heeft ons hiervoor doorverwezen naar Jan Palfijn (Dr. Decleer) aangezien het OLV in Aalst met hen samenwerkt.
Ik kan helaas niet naar Jette gaan omdat m'n BMI hoger is dan 35 en het me heel moeilijk lukt gewicht te verliezen :(
We zouden eigenlijk zsm de medicatie willen opstarten maar gisteren deed de gyne nog een echo ter controle en blijkt dat er een cyste op de rechter eileider zit. Nu moet ik een maand de pil nemen (mag ik normaal niet nemen omdat ik trombofilie Leiden 5 heb). De pil zou ervoor zorgen de cyste weg te werken.
Nadien zouden we dan de medicatie opstarten voor stimulatie.

Wie heeft hier ervaring mee?
Heeft iemand al een kindje gekregen door de behandeling via Jan Palfijn?

Lieve groetjes
:)

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ICSI via Jan Palfijn

Bericht door irisbloem » 9 mei 2019, 16:04

Nemo1984 schreef:
9 mei 2019, 15:03
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Even ons verhaal :)
Ik ben net 35 geworden en m'n ventje 41. We waren al een hele tijd aan het proberen een mini-onsje te krijgen maar helaas... Blijkt dat het sperma niet zo goed is.
Gezien onze leeftijd heeft de gyne me direct voorgesteld om zwanger te worden via ICSI aangezien IVF in principe geen optie is gezien de spermakwaliteit.
Ze heeft ons hiervoor doorverwezen naar Jan Palfijn (Dr. Decleer) aangezien het OLV in Aalst met hen samenwerkt.
Ik kan helaas niet naar Jette gaan omdat m'n BMI hoger is dan 35 en het me heel moeilijk lukt gewicht te verliezen :(
We zouden eigenlijk zsm de medicatie willen opstarten maar gisteren deed de gyne nog een echo ter controle en blijkt dat er een cyste op de rechter eileider zit. Nu moet ik een maand de pil nemen (mag ik normaal niet nemen omdat ik trombofilie Leiden 5 heb). De pil zou ervoor zorgen de cyste weg te werken.
Nadien zouden we dan de medicatie opstarten voor stimulatie.

Wie heeft hier ervaring mee?
Heeft iemand al een kindje gekregen door de behandeling via Jan Palfijn?

Lieve groetjes
:)
Ik wou even reageren ivm de cyste. Je zegt dat je de pil niet mag nemen. Ik neem aan dat je nog geen hormoonstimulatie hebt genomen en het dus om een natuurlijke cyste gaat. Die kan elke vrouw wel eens hebben vaak zonder dat ze het weet en gewoonlijk verdwijnt die bij de volgende menstruatie. Dus het is mogelijk dat de pil niet nodig is maar ze geven dit natuurlijk om zeker te zijn. Een andere mogelijkheid is de cyste te laten doorprikken. Heb ik eens moeten doen (het ging toen wel om een ander soort cystes veroorzaakt door clomid) omdat ondanks de pil die ene cyste niet weg was en ik verder wou en geen zin had nog langer de pil te moeten nemen. Is een beetje vergelijkbaar met een mini pick up.
Ik wens jullie het allerbeste!
Ik ben ook in behandeling via Decleer maar mijn problemen zijn van andere aard. Tot nog toe nog geen kindje, enkel een miskraam, maar er zijn bepaalde factoren die de dokters ook niet onder controle hebben.
Veel succes!

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: ICSI via Jan Palfijn

Bericht door Anqui » 13 mei 2019, 14:26

Ik wil niet grof of beledigend overkomen maar is het niet beter om toch te proberen om onder een BMI van 35 te geraken. Uiteindelijk beginnen veel ziekenhuizen niet aan een behandeling indien je boven dit BMI zit met een reden, de slaagkans ligt veel lager, je loopt veel meer risico op complicaties tijdens de zwangerschap…. Je zal altijd mensen vinden die met een hoog BMI wel zwanger geraakt zijn zonder al te veel problemen maar onthoud wel dat je maar een beperkt aantal pogingen hebt en hoe sneller je zwanger word hoe beter, wij hebben jaren moeten proberen( ik ben nu zwanger van ons tweede kindje). Hoe sneller je zwanger bent hoe beter voor je relatie, werk, gezondheid… Je hebt tijdens de behandeling heel weinig zelf in de hand, zeker als je zoals wij geen hoog BMI hebt, niet rookt, niet drinkt en dat ze niet vinden waar het probleem ligt maar vermageren, stoppen met roken… dat zijn dingen die je zelf in de hand hebt met een grote positieve invloed op de behandeling, ik zou het toch proberen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten