Bloedverlies

ICSI Forum
Plaats reactie
mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Bloedverlies

Bericht door mich75 » 3 juli 2019, 10:43

Jammer dat de donorrietjes niet (meer) kunnen verhuisd worden.

Nu ja, het is jullie eerste poging bij een andere gyn, dus ik zou de moed nog niet opgeven! 2 jaar is een lange tijd, maar probeer de tijd te zien vanaf dat jullie zijn overgeschakeld naar de nieuwe gyn of in functie van het aantal pogingen bij de nieuwe gyn.
Zo probeer ik het ook te zien, zeker voor onze dochter, zij is er gekomen bij icsi 6, maar eigenlijk, icsi 3 in Jette en icsi 2 als je rekent vanaf dat ze het probleem hadden ontdekt, bij de 3e tp.

Wij zijn vrij vlug (toen dochter 9 maanden was) gestart voor een brusje, vooral door de tijdsdruk, ik was al 42 en ik wou mijn laatste terugbetaalde poging nog gebruiken. Als we meer tijd hadden gehad, hadden we langer gewacht, maar uiteindelijk heeft het bijna een jaar geduurd. Ook wel omdat ik nog even een pauze heb ingelast na de laatste pu, de tijdsdruk was dan weg, maar de wens natuurlijk niet.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Bloedverlies

Bericht door Jido » 3 juli 2019, 11:08

Ik probeer het ook zo te zien.
Deze ICSI 2 was een topresultaat voor ons. 1 verse en 3 cryos, dus daaraan trekken we ons op!
Bedankt voor uw berichtjes!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: Bloedverlies

Bericht door Noi88 » 3 juli 2019, 14:05

Jido schreef: ↑
3 juli 2019, 7:40
Noi88 schreef: ↑
2 juli 2019, 15:11
Jido schreef: ↑
2 juli 2019, 13:40


We zitten in Kortrijk. Ik heb vorig jaar reeds contact gehad met Jette, maar we kunnen onze donorrietjes niet overplaatsen naar daar.. Dochter is ook met deze donor en zouden graag nog een wondertje hebben van dezelfde mocht het kunnen. Tot voor kort zaten we wel bij een andere gynaecoloog, waar we de indruk van hadden dat het hem niet veel meer kon schelen en hij gewoon maar geld incasseerde.

Nu zitten we sinds deze laatste ICSI bij een andere dokter en zijn daar wel tevreden over. Is 2de TP bij haar nu, daarvoor maar tot 1 TP gekomen in een 7-tal maand (overstimulatie, cryo die dooi niet overleefde, ... ). En reeds 12 mislukte iui's ervoor :roll:
Pff lastig. Ik ben zelf van de streek van Kortrijk en ben niet zo voor het ziekenhuis daar. Wel zeer stom dat je die niet kan overdragen naar een ander ziekenhuis. Ik zou aanraden om direct naar daar te gaan eigenlijk. In Jette hanteren ze ook een andere aanpak dan in de meeste ziekenhuizen. Hoeveel embryo's heb je nog of hoeveel donorrietjes kan je nog gebruiken?
Mocht ik het allemaal geweten hebben... Maar ja, we kunnen maar moeilijk voor een paar duizend euro in de vuilnisbak laten gooien en ook onze kansen op een echt brusje voor onze dochter zo weggooien.
Op het moment dat alle donorrietjes weg zijn zien we dan wel, maar voorlopig hoop ik dat het toch nog eens lukt waar we nu in behandeling zijn. Daar blijf ik wel in geloven.

Is dat wat doenbaar voor u om telkens op en af naar Jette te rijden? Is toch wel een eindje hΓ©, en om dat te combineren met werk... ?
Ja is zeker meer dan te begrijpen hoor! Je zal zien. Mocht je ooit willen veranderen kan ik Jette alleen maar aanraden. Het is te doen. Als die baan een paar keer doet lijkt het echt niet meer ver. Wij staan op 50min (zonder files) in Brussel. Soms ben ik al1.5 u onderweg geweest ook hooe. Maar het is meestal 50min rijden. Met mijn werk was het te combineren omdat ik er van in het begin zeer open over ben geweest. Ik werk 40u per week en gebruik mijn opgebouwde uren hiervoor ook deed ik nog eens 1-2u overuren per week zodanig dat ik nog een potje had. Allemaal in overleg met mijn werkgever. Ik kan ook niet klagen over mijn werkgever (sociale sector) maar mijn werkgever ook niet over mij. Wnt tijdens mijn 4 mks (waarvan 2 curretages) ben ik telkens blijven werken. Ik werkte tot 14u en nam 2 u verlof voor de curretages en de dag nadien was ik er terug. Emotioneel en fysiek zwaar maar het is me gelukt.

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: Bloedverlies

Bericht door Noi88 » 3 juli 2019, 14:11

Jido schreef: ↑
3 juli 2019, 11:08
Ik probeer het ook zo te zien.
Deze ICSI 2 was een topresultaat voor ons. 1 verse en 3 cryos, dus daaraan trekken we ons op!
Bedankt voor uw berichtjes!
Ja tuurlijk net zoals Mich zegt, zo moet je er idd over denken. Wij hebben voor deze zwangerschap nu al 4pu gehad. Ik had telkens een 6 tal embryo's over. Ik volg niet het klassieke IVF traject maar IVM. En daar krijg je 2 for 1 omdat het nog steeds in zijn kinderschoenen staat. Dus heb nu 4 pickups gehad. Dus ik heb er nu nog 8 zogezegd. We hebben nu nog 2 embryo's in de vriezer. Ik ben wel telkens zwanger geweest bij een tp van 2 embryo's. wanneer zou je starten met de volgende tp?

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Bloedverlies

Bericht door Jido » 3 juli 2019, 20:02

Ik moet nu bij mijn bloeding 3 weken aan de pil en dan mag ik de progynova terug opstarten voor TP in augustus. Relatief snel dus om opnieuw door te doen. Normaal mocht ik direct, maar we zijn net op reis op het moment dat de TP zou doorgaan. We hebben gelukkig nog onze 2 cryo’s.
Mocht het met die 2 pogingen ook niet lukken vraag ik wel sowieso om volgende poging = 3de pick-up er ook 2 terug te plaatsen, indien voldoende opbrengst.
Het risico op een tweeling ontzien we ons niet, in tegenstelling zelfs. Onze wens was altijd 3 kindjes, maar veel kans dat we nu bij een tweede stoppen. We hebben echt geen zin om dit nog een derde keer mee te maken, dus een tweeling zou mooi meegenomen zijn πŸ˜‰

Mocht het met de overige rietjes niet lukken, wat hopelijk niet het geval is, zouden we Jette zeker opnieuw contacteren ALS we het tegen dan nog zien zitten. Want de kans dat we als gezin van drie verder gaan zit er ook in.

De toekomst zal het allemaal uitwijzen 😘
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: Bloedverlies

Bericht door Noi88 » 20 juli 2019, 16:49

Hoe gaat het ondertussen Jido?

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Bloedverlies

Bericht door Jido » 22 juli 2019, 10:21

Noi88 schreef: ↑
20 juli 2019, 16:49
Hoe gaat het ondertussen Jido?
Hoi! Momenteel weer aan het afwachten om mijn volgende cyclus te kunnen opstarten met de progynova, normaal binnen enkele dagen want ben sinds gisteren gestopt met de pil πŸ˜‰
Normaal dan rond 5/08 controle echo en dan opnieuw afwachten voor die ontdooiing.

Hoe gaat het met jou? Blijft alles goed verlopen? 😊
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: Bloedverlies

Bericht door Noi88 » 23 juli 2019, 20:01

Jido schreef: ↑
22 juli 2019, 10:21
Noi88 schreef: ↑
20 juli 2019, 16:49
Hoe gaat het ondertussen Jido?
Hoi! Momenteel weer aan het afwachten om mijn volgende cyclus te kunnen opstarten met de progynova, normaal binnen enkele dagen want ben sinds gisteren gestopt met de pil πŸ˜‰
Normaal dan rond 5/08 controle echo en dan opnieuw afwachten voor die ontdooiing.

Hoe gaat het met jou? Blijft alles goed verlopen? 😊
Hey, ja dat afwachten kan soms zoo lang duren he. Hopelijk heb je een vlotte opstart, zo kan je dan snel uitkijken naar een eventuele terugplaatsing!! πŸ€žπŸ€žπŸ˜‰

Met mij gaat alles goed momenteel. 15 weken zwanger en de niptest is ok. We weten ondertussen dat het een zoontje zal worden πŸ’™ we zijn hier natuurlijk heel blij mee. Donderdag terug controle bij de gynaecoloog. Op de warmste dag van het jaar πŸ˜₯. Maar goed dan is ze ik verlof en dan pas terug eind augustus. Ben dan 20 weken 😳 gaat zo snel plots!! Ik duim voor je en hoop dat je me snel kan vervoegen op deze wonderlijke reis. Geef nooit op. Op de moment dat je het minst verwacht kan het lukken πŸ˜‰ 🀞

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Bloedverlies

Bericht door Jido » 25 juli 2019, 8:34

Noi88 schreef: ↑
23 juli 2019, 20:01
Jido schreef: ↑
22 juli 2019, 10:21
Noi88 schreef: ↑
20 juli 2019, 16:49
Hoe gaat het ondertussen Jido?
Hoi! Momenteel weer aan het afwachten om mijn volgende cyclus te kunnen opstarten met de progynova, normaal binnen enkele dagen want ben sinds gisteren gestopt met de pil πŸ˜‰
Normaal dan rond 5/08 controle echo en dan opnieuw afwachten voor die ontdooiing.

Hoe gaat het met jou? Blijft alles goed verlopen? 😊
Hey, ja dat afwachten kan soms zoo lang duren he. Hopelijk heb je een vlotte opstart, zo kan je dan snel uitkijken naar een eventuele terugplaatsing!! πŸ€žπŸ€žπŸ˜‰

Met mij gaat alles goed momenteel. 15 weken zwanger en de niptest is ok. We weten ondertussen dat het een zoontje zal worden πŸ’™ we zijn hier natuurlijk heel blij mee. Donderdag terug controle bij de gynaecoloog. Op de warmste dag van het jaar πŸ˜₯. Maar goed dan is ze ik verlof en dan pas terug eind augustus. Ben dan 20 weken 😳 gaat zo snel plots!! Ik duim voor je en hoop dat je me snel kan vervoegen op deze wonderlijke reis. Geef nooit op. Op de moment dat je het minst verwacht kan het lukken πŸ˜‰ 🀞
Ondertussen een afspraak vaststaan voor eerste controle op 5/08. We kunnen weer aftellen naar iets. Bedankt voor de lieve woorden!

Amai, al 15 weken, het gaat inderdaad precies snel hΓ© πŸ˜ƒ Voor je het weet is het zover en houden jullie dat kleine mannetje in jullie armen 😍 geniet er met volle teugen van! 😘
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: Bloedverlies

Bericht door Noi88 » 7 augustus 2019, 20:54

Jido schreef: ↑
25 juli 2019, 8:34
Noi88 schreef: ↑
23 juli 2019, 20:01
Jido schreef: ↑
22 juli 2019, 10:21


Hoi! Momenteel weer aan het afwachten om mijn volgende cyclus te kunnen opstarten met de progynova, normaal binnen enkele dagen want ben sinds gisteren gestopt met de pil πŸ˜‰
Normaal dan rond 5/08 controle echo en dan opnieuw afwachten voor die ontdooiing.

Hoe gaat het met jou? Blijft alles goed verlopen? 😊
Hey, ja dat afwachten kan soms zoo lang duren he. Hopelijk heb je een vlotte opstart, zo kan je dan snel uitkijken naar een eventuele terugplaatsing!! πŸ€žπŸ€žπŸ˜‰

Met mij gaat alles goed momenteel. 15 weken zwanger en de niptest is ok. We weten ondertussen dat het een zoontje zal worden πŸ’™ we zijn hier natuurlijk heel blij mee. Donderdag terug controle bij de gynaecoloog. Op de warmste dag van het jaar πŸ˜₯. Maar goed dan is ze ik verlof en dan pas terug eind augustus. Ben dan 20 weken 😳 gaat zo snel plots!! Ik duim voor je en hoop dat je me snel kan vervoegen op deze wonderlijke reis. Geef nooit op. Op de moment dat je het minst verwacht kan het lukken πŸ˜‰ 🀞
Ondertussen een afspraak vaststaan voor eerste controle op 5/08. We kunnen weer aftellen naar iets. Bedankt voor de lieve woorden!

Amai, al 15 weken, het gaat inderdaad precies snel hΓ© πŸ˜ƒ Voor je het weet is het zover en houden jullie dat kleine mannetje in jullie armen 😍 geniet er met volle teugen van! 😘
Hey Jido,

Hoe is de controle verlopen? Wat zijn de vooruitzichten?

Groetjes

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Bloedverlies

Bericht door Jido » 8 augustus 2019, 21:56

Hoi hoi!

Wij maken ons klaar voor de 3de TP van deze poging! Volledig ontspannen, want we zijn net op het einde van ons verlof en het was echt zalig 😍 Ik ben twee maal op controle moeten gaan voordat het ok was maar nu groen licht gekregen om op te starten met utrogestan en woensdag TP voorzien.
Weer spannend om te weten of de dooi goed zal verlopen, maar we blijven positief πŸ€©πŸ€πŸ€žπŸ»

Hoe loopt de zwangerschap verder? 😊😘

Groetjes!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: Bloedverlies

Bericht door Noi88 » 9 augustus 2019, 11:09

Jido schreef: ↑
8 augustus 2019, 21:56
Hoi hoi!

Wij maken ons klaar voor de 3de TP van deze poging! Volledig ontspannen, want we zijn net op het einde van ons verlof en het was echt zalig 😍 Ik ben twee maal op controle moeten gaan voordat het ok was maar nu groen licht gekregen om op te starten met utrogestan en woensdag TP voorzien.
Weer spannend om te weten of de dooi goed zal verlopen, maar we blijven positief πŸ€©πŸ€πŸ€žπŸ»

Hoe loopt de zwangerschap verder? 😊😘

Groetjes!
Hey,

Dat is super nieuws!! Ik duim voor een goeie dooi en een een super dikke positieve test binnen een grote 2 weken!! 🀞🀞 Voorlopig alles ok. Nog steeds misselijk, bijna dagelijks. Moet wel zeggen dat ik nu 2 dagen mij vrij ok voel. Natuurlijk maakt een mens zich dan weer zorgen voel de baby ook nog niet vaak. Zo af en toe een beetje. Zondag aanstaande ben ik 18 weken. Het gaat plots snel. 22 augustus terug bij de gynaecoloog en 5 september bij de gynaecoloog voor hoog-risico zwangerschappen. Voor de 20 weken scan. Ben dan wel bijna 22 weken maarja. Als daar alles ok lijkt zal ik pas echt gerust zijn denk ik. 😏 Veel succes woensdag en laat iets weten over de dooi eh! 🀞

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Bloedverlies

Bericht door Jido » 9 augustus 2019, 17:56

Ik had het bij eerste zwangerschap ook dat ik blij was om de 24 weken voorbij te zijn. Is toch opnieuw een grote stap hΓ©! Tof om te horen dat alles goed verloopt en dat misselijke is normaal dat het minder wordt hoor, volgens mij volkomen normaal. Geniet maar zoveel mogelijk!
Ik hou u op de hoogte hoe het hier verloopt πŸ˜‰
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: Bloedverlies

Bericht door Noi88 » 20 augustus 2019, 15:50

Jido schreef: ↑
9 augustus 2019, 17:56
Ik had het bij eerste zwangerschap ook dat ik blij was om de 24 weken voorbij te zijn. Is toch opnieuw een grote stap hΓ©! Tof om te horen dat alles goed verloopt en dat misselijke is normaal dat het minder wordt hoor, volgens mij volkomen normaal. Geniet maar zoveel mogelijk!
Ik hou u op de hoogte hoe het hier verloopt πŸ˜‰
Hallo Jido, alles goed?

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Bloedverlies

Bericht door Jido » 20 augustus 2019, 17:22

Embryo’tje aan boord sinds vorige week woensdag πŸ‘πŸ»πŸ˜Š
Vrijdagnamiddag mag ik al voor bloedafname en dan zaterdag tegen de middag normaal resultaat.
Kan het wel echt niet inschatten.. voel niets, dus vrees een beetje voor het resultaat. Het is sowieso afwachten dus πŸ€žπŸ»πŸ€ Weet nog niet of ik een test zou doen op voorhand op me al wat voor te bereiden πŸ€”

Alles verder nog goed met jou? 😊
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten