Onzeker... morgen eerste cryo tp

ICSI Forum
Plaats reactie
Lindawen79
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 juni 2019, 14:39

Onzeker... morgen eerste cryo tp

Bericht door Lindawen79 » 5 juni 2019, 15:19

Hoi allemaal,

Net nieuw hier.. maar toch al een dringende vraag.

Na 9 iui's in mei een eerste punctie gehad voor icsi en 4 cryo's in de vriezer.
I.v.m. dreigende overstimulatie geen verse terugplaatsing.
Ik heb een eigen cyclus maar de lengte verschilt van 24 dagen tot 39 dagen.
Eisprong dus ook nooit op dezelfde dag. Terugplaatsing in een natuurlijke cyclus.

Nu de terugplaasing.. ik moest eigenlijk een cyclus overslaan. Maar afgelopen week was ik bij de kliniek voor een gesprek en evaluatie. Daarbij ook een echo. Alles zag er goed uit en er zat een follikel van 16 mm... dus wat de arts betrof konden we al snel de terugplaatsing doen, deze cyclus dus nog. Had ik niet verwacht, maar wel blij mee. Ik zat woensdag op cyclusdag 18.
Gezien de eisprong die eraan zat te komen moest ik donderdagavond pregnyl spuiten en dan zou zaterdag ochtend ongeveer mijn eisprong zijn. met rekenen kwam de arts dan op donderdag 6 juni voor de terugplaatsing.
So far..so good... maar ik heb al een tijdje menstruatie achtige buikpijn. Voor mijn gevoel is de terugplaatsing te laat en was de eisprong eerder dan zaterdagochtend :roll: Maar uiteraard niet getest want dat hoefde niet..
Kliniek gaf aan dat het goed berekend is en ik me geen zorgen hoefde te maken..

Maar toch zegt mijn gevoel iets anders, zeker gezien ik er erg korte cyclussen tussen heb zitten ben ik bang dat dit embryo geen kans krijgt om in te nestelen. Ik hoefde ook zeker geen progesteron bolletjes of iets dergelijks na terugplaatsing te gebruiken..

Wie herkend mijn verhaal of kan me wat positieve vibes sturen? Voel me nu echt een muts en had me zo voorgenomen om er goed voor te gaan. :oops:

Thanks! Linda

MenSte
Berichten: 90
Lid geworden op: 8 augustus 2018, 8:54

Re: Onzeker... morgen eerste cryo tp

Bericht door MenSte » 5 juni 2019, 16:13

Dag Linda,

Wanneer heb je je echo gehad en hebben ze toen ook een bloedname gedaan? Stel dat je vorige week woensdag een echo zou gehad hebben en een bloedname, dan kan de arts op basis daarvan inderdaad gezien hebben dat je eisprong er zat aan te komen (en je dus nog geen eisprong had gehad). Door donderdagavond pregnyl te zetten, kunnen ze je eisprong heel precies timen (+/- 36 uur later). Je zal dan inderdaad zaterdagochtend je eisprong gehad hebben. Wanneer de terugplaatsing is, hangt er van af hoeveel dagen je embryo oud is. Bij een 5d embryo zal de terugplaatsing inderdaad doorgaan op 6 juni en zou ik me dus geen zorgen maken!
05/2017: stop pil
01/2020: dochter geboren na 2 ICSI en 1 miskraam. Zware complicatie bij bevalling
03-09/2021: 2 ICSI negatief
10/2021: biochemische zwangerschap

Lindawen79
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 juni 2019, 14:39

Re: Onzeker... morgen eerste cryo tp

Bericht door Lindawen79 » 5 juni 2019, 16:22

Hoi Menste,

Inderdaad woensdag echo gehad. Bloedprikken doet men hier nooit. Altijd alleen echo en lh testen.
Embryo is 5 dagen oud. Dus de berekening kloppen wel. Geloof dat het meer mijn buikpijn gevoel is wat me in de weg zit 8) Maar ik ga proberen me niet te druk te maken. Duim duim voor morgen! Dank voor je reactie! En van harte met je zwangerschap zie ik!

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Onzeker... morgen eerste cryo tp

Bericht door Imera » 5 juni 2019, 20:43

Wat herkenbaar :)

Is me ook al overkomen dat ik 99% zeker was dat het te laat was dus heb ik gebeld met de daily monitoring. Zij hebben mijn laatste bloedresultaten er bij gehaald en hebben me gerustgesteld dat met deze resultaten er geen eisprong kon plaatsgevonden hebben. Weet niet meer naar welk hormoon ze kijken, maar dat is geen gok van hen dat ze sowieso vb dag 14 als ovulatie nemen, ze zien genoeg pieken van hormonen in ons bloed om dat waar te nemen en tot een correct besluit te komen. Vorige TP zeiden ze me dat ovulatie ‘net’ bezig was en dat ik geen pregnyl moest spuiten ;)

Succes alvast!

Lindawen79
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 juni 2019, 14:39

Re: Onzeker... morgen eerste cryo tp

Bericht door Lindawen79 » 5 juni 2019, 21:50

Dank je Imera!

Enig verschil is dat ik wel al pregnyl heb gespoten. Maar wellicht zit het toch tussen mijn oren 😎🤣
Zometeen maar vroeg naar bed... is het ook eerder morgen!

Gr Linda

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten