2de poging icsi

ICSI Forum
Sasa97
Berichten: 8
Lid geworden op: 5 september 2019, 17:00

2de poging icsi

Bericht door Sasa97 » 5 september 2019, 17:11

Hallo allemaal,

Ik heb mij juist geregistreerd op deze website omdat ik nood heb aan een babbeltje met mensen die in dezelfde situatie zitten.

Ik ben momenteel aan mijn tweede poging bezig.
Bij mijn eerste poging had ik uiteindelijk maar 3 bevruchte eitjes, waarvan er eentje geplaatst geweest is en de twee andere spijtig genoeg niet ingevroren konden worden.
Het bevruchte eitje was van hele mooie kwaliteit, maar het heeft zich dus niet verder ontwikkeld. Het was een serieuze tegenslag.

Ondanks mijn leeftijd (21 jaar), hadden ze beter verwacht en hebben ze mij ook op een andere hormoonkuur gezet. Deze verliep al vlotter, maar uiteindelijk maar 4 bevruchte eicellen.
Vandaag heb ik de terugplaatsing gehad en kreeg ik te horen dat er 3 niet goed genoeg waren om in te vriezen en dat het eitje dat ze inbrachten ook van veel minder goede kwaliteit was. Mijn hoop is er nog wel, maar ben de moed wel wat kwijtgeraakt voor deze poging :( .

Ik wou eens horen wat jullie ervaringen geweest zijn. Hoeveel ‘goede’ eitjes hadden jullie gemiddeld en hoe gaan jullie om met stress in die hatelijke wachtweek?

Alvast bedankt iedereen!

Justbreathe
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 juni 2019, 21:24

Re: 2de poging icsi

Bericht door Justbreathe » 5 september 2019, 23:54

Hey Sasa.

Bedankt om jouw verhaal te delen.
Ik vind het jammer voor jou dat de embryo’s het niet halen om in te vriezen. Weet je soms hoe dit komt?

Ik heb deze maand nog maar mijn eerste ICSI ervaring gehad. Maandag bij PU zeiden ze dat er 13 bevrucht waren, ik weet niet hoe het er nu mee gesteld is.
Zaterdag heb ik TP.

Ik wou dat ik je verder kon helpen! 😞
Heel veel succes!
09/18- start natuurlijk
03/19 - zaadstaal laten testen
06/19 - IUI - negatief
07/19 - IUI - negatief
02/09/19 - PU - 13 bevrucht
07/09/19 - Geen TP - 0 embryo’s
04/11/19 - PU - 12 bevrucht
09/11/19 - 1 TP - 1 cryo
20/11/19 - bloedafname - positief!

isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

Re: 2de poging icsi

Bericht door isabelledc » 6 september 2019, 7:36

Dag Sasa, ik heb net eerste IVF/ICSI achter de rug. Bij mij hadden ze met de pick-up 14 eitjes, waarvan 12 rijp. uiteindelijk zijn er 6 bevrucht geraakt. 1 toppertje is teruggeplaatst, maar de andere 5 waren niet goed genoeg om in te vriezen. Ik had dit ook niet verwacht en kwam best hard aan om van 14 eitjes, ineens maar 1tje over te houden. De dr. zei dat dit normaal is en er maar zelden embryotjes goed genoeg zijn om in te vriezen. maar je leest best veel verhalen hier van soms 7 reserve embryotjes in de vriezer.
aangezien poging 1 mislukt is, gaan ze voor poging 2 de medicatie aanpassen. hopelijk werkt het dan wel, of heb ik tenminste wat reserve om niet direct terug aan de hormonen te moeten.

De stress in de wachtweken is voor iedereen degoutant. Ik probeer ze zo vol mogelijk te boeken zodat ik er zo weinig mogelijk aan kan denken.
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 2de poging icsi

Bericht door mich75 » 6 september 2019, 9:44

Ik denk dat het heel belangrijk is om duidelijk het verschil te zien tussen, eitjes, rijpe eitjes en bevruchte eitjes/embryo's.

Je hebt "maar" 3 bevruchte eitjes, maar hoeveel eitjes had je in totaal?

Uiteindelijk komen we in de mmm terecht omdat er iets mis is, de cyclus, fysiek, kwaliteit,...

Gemiddeld is men tevreden als er 25-50% van de rijpe eitjes goede embryo's worden. Bij mensen waar de kwaliteit van de eicellen en zaadcellen heel goed is zal dit hoger liggen, bij anderen soms lager, veel lager.

Maar het kan dan zijn dat die eerste groep dan weer problemen heeft met de innesteling, dus veel en goede embryo's is ook nog geen garantie op een zwangerschap/kindje. Ook kan het zijn dat er ondanks de verminderde kwaliteit toch veel embryo's overblijven en niet leiden tot een zwangerschap (door de slechte kwaliteit).

Als je weinig embryo's overhoudt aan het einde van de rit kan je toch wel stellen dat of de kwaliteit van de eicellen en/of zaadcellen verminderd is of dat het labo niet zo goed is.

Er zijn hier verhalen te lezen van dames die wel 20-30 eitjes hadden bij PU en maar 1 embryo overhouden bij TP met het verhaal dat dit zeker niet abnormaal is.
Wel raar als ze dan overstappen naar een ander centrum dat ze 5-10 goede embryo's overhouden en vrij vlug zwanger zijn.

Ik kan jullie alleen maar zeggen: geloof je arts niet altijd blindelings, durf kritisch te zijn, hier op het forum kan je veel info vinden. En ook: een gezonde dosis geduld is ook nodig, zelfs bij koppels waar er geen problemen zijn kan het ook een tijdje duren.
Probeer ook alles een beetje in perspectief te zien. Ik ken iemand die IUI had gedaan met haar ex-man en nooit zwanger, een nieuwe relatie met de overtuiging dat het nooit natuurlijk ging lukken. Een beetje onverwacht toch zwanger geraakt, maar een miskraam. Dan beslist om voor IVF te gaan, de eerste verse tp was mislukt en ze wou stoppen en overgaan tot pleegzorg omdat het nooit zou lukken.
Uiteindelijk ging ze toch nog voor een cryo tp gaan (1 van de 5) en dit is gelukt, dus ik vind dit heel snel, als je kijkt wat sommigen moeten doorstaan.
Zijzelf vindt dat ze een verschrikkelijke weg heeft moeten afleggen en 6 jaar heeft moeten wachten op een kindje. Maar die eerste pogingen waren met een andere man, dus ja, het is allemaal maar hoe je het bekijkt.

Zelf hebben wij ook een lange weg afgelegd, maar als ik het bekijk vanaf we de correcte diagnose hadden is het al bij al nog meegevallen. Maar soms moet je stappen zetten die je nooit dat te zullen doen. En tijdens het traject is elke dag wachten er 1 teveel.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sasa97
Berichten: 8
Lid geworden op: 5 september 2019, 17:00

Re: 2de poging icsi

Bericht door Sasa97 » 6 september 2019, 14:03

Justbreathe schreef:
5 september 2019, 23:54
Hey Sasa.

Bedankt om jouw verhaal te delen.
Ik vind het jammer voor jou dat de embryo’s het niet halen om in te vriezen. Weet je soms hoe dit komt?

Ik heb deze maand nog maar mijn eerste ICSI ervaring gehad. Maandag bij PU zeiden ze dat er 13 bevrucht waren, ik weet niet hoe het er nu mee gesteld is.
Zaterdag heb ik TP.

Ik wou dat ik je verder kon helpen! 😞
Heel veel succes!
Hallo!

Hopelijk krijg je goed nieuws te horen! En heel veel succes tijdens de terugplaatsing. Geniet zeker van het moment, zou ik zeggen! :)

En neen, ik weet zelf niet hoe het komt. Maar ik ga mijn arts hier volgende keer zeker wel eens van bevragen, moest deze poging opnieuw mislukken. Maar we hopen nog steeds op het beste natuurlijk!

En jij: veel succes!
Groetjes

Sasa97
Berichten: 8
Lid geworden op: 5 september 2019, 17:00

Re: 2de poging icsi

Bericht door Sasa97 » 6 september 2019, 14:11

isabelledc schreef:
6 september 2019, 7:36
Dag Sasa, ik heb net eerste IVF/ICSI achter de rug. Bij mij hadden ze met de pick-up 14 eitjes, waarvan 12 rijp. uiteindelijk zijn er 6 bevrucht geraakt. 1 toppertje is teruggeplaatst, maar de andere 5 waren niet goed genoeg om in te vriezen. Ik had dit ook niet verwacht en kwam best hard aan om van 14 eitjes, ineens maar 1tje over te houden. De dr. zei dat dit normaal is en er maar zelden embryotjes goed genoeg zijn om in te vriezen. maar je leest best veel verhalen hier van soms 7 reserve embryotjes in de vriezer.
aangezien poging 1 mislukt is, gaan ze voor poging 2 de medicatie aanpassen. hopelijk werkt het dan wel, of heb ik tenminste wat reserve om niet direct terug aan de hormonen te moeten.

De stress in de wachtweken is voor iedereen degoutant. Ik probeer ze zo vol mogelijk te boeken zodat ik er zo weinig mogelijk aan kan denken.
Hallo!

Ik had er bij mijn eerste poging: 19, waarvan er 9 goed waren, hiervan waren er maar 3 bevrucht geraakt en maar eentje was in staat op teruggeplaatst te worden. Dir was een heel mooi ontwikkeld, maar spijtig genoeg nizt verder gegroeid na de inplanting.

De tweede poging heb ik ook andere medicatie gekregen en een hoger hormoongehalte. Dat kwam uit op 15, waarvan 8 goed, waarvan 4 bevrucht en maar eentje dat teruggeplaatst kon worden. En deze keer van veel mindere kwaliteit dan vorige keer.
Komt inderdaad steeds hard aan en inderdaad omdat je hier veel leest dat mensen 6 tot 8 eitjes kunnen invriezen en dergelijke..
En het frustrerende is zeker inderdaad, dat je telkens opnieuw die hormoonkuur, pickup enzo moet ondergaan.

Ik hoop mee voor jou dat het bij jou beter is deze keer! En dat ik de 16de toch goed nieuws krijg omtrent mijn zwangerschap!

Groetjes

Sasa97
Berichten: 8
Lid geworden op: 5 september 2019, 17:00

Re: 2de poging icsi

Bericht door Sasa97 » 6 september 2019, 14:22

mich75 schreef:
6 september 2019, 9:44
Ik denk dat het heel belangrijk is om duidelijk het verschil te zien tussen, eitjes, rijpe eitjes en bevruchte eitjes/embryo's.

Je hebt "maar" 3 bevruchte eitjes, maar hoeveel eitjes had je in totaal?

Uiteindelijk komen we in de mmm terecht omdat er iets mis is, de cyclus, fysiek, kwaliteit,...

Gemiddeld is men tevreden als er 25-50% van de rijpe eitjes goede embryo's worden. Bij mensen waar de kwaliteit van de eicellen en zaadcellen heel goed is zal dit hoger liggen, bij anderen soms lager, veel lager.

Maar het kan dan zijn dat die eerste groep dan weer problemen heeft met de innesteling, dus veel en goede embryo's is ook nog geen garantie op een zwangerschap/kindje. Ook kan het zijn dat er ondanks de verminderde kwaliteit toch veel embryo's overblijven en niet leiden tot een zwangerschap (door de slechte kwaliteit).

Als je weinig embryo's overhoudt aan het einde van de rit kan je toch wel stellen dat of de kwaliteit van de eicellen en/of zaadcellen verminderd is of dat het labo niet zo goed is.

Er zijn hier verhalen te lezen van dames die wel 20-30 eitjes hadden bij PU en maar 1 embryo overhouden bij TP met het verhaal dat dit zeker niet abnormaal is.
Wel raar als ze dan overstappen naar een ander centrum dat ze 5-10 goede embryo's overhouden en vrij vlug zwanger zijn.

Ik kan jullie alleen maar zeggen: geloof je arts niet altijd blindelings, durf kritisch te zijn, hier op het forum kan je veel info vinden. En ook: een gezonde dosis geduld is ook nodig, zelfs bij koppels waar er geen problemen zijn kan het ook een tijdje duren.
Probeer ook alles een beetje in perspectief te zien. Ik ken iemand die IUI had gedaan met haar ex-man en nooit zwanger, een nieuwe relatie met de overtuiging dat het nooit natuurlijk ging lukken. Een beetje onverwacht toch zwanger geraakt, maar een miskraam. Dan beslist om voor IVF te gaan, de eerste verse tp was mislukt en ze wou stoppen en overgaan tot pleegzorg omdat het nooit zou lukken.
Uiteindelijk ging ze toch nog voor een cryo tp gaan (1 van de 5) en dit is gelukt, dus ik vind dit heel snel, als je kijkt wat sommigen moeten doorstaan.
Zijzelf vindt dat ze een verschrikkelijke weg heeft moeten afleggen en 6 jaar heeft moeten wachten op een kindje. Maar die eerste pogingen waren met een andere man, dus ja, het is allemaal maar hoe je het bekijkt.

Zelf hebben wij ook een lange weg afgelegd, maar als ik het bekijk vanaf we de correcte diagnose hadden is het al bij al nog meegevallen. Maar soms moet je stappen zetten die je nooit dat te zullen doen. En tijdens het traject is elke dag wachten er 1 teveel.
Hallo,

Ik had er bij mijn eerste poging: 19, waarvan er 9 goed waren, hiervan waren er maar 3 bevrucht geraakt en maar eentje was in staat op teruggeplaatst te worden. Dir was een heel mooi ontwikkeld, maar spijtig genoeg nizt verder gegroeid na de inplanting.

De tweede poging heb ik ook andere medicatie gekregen en een hoger hormoongehalte. Dat kwam uit op 15, waarvan 8 goed, waarvan 4 bevrucht en maar eentje dat teruggeplaatst kon worden. En deze keer van veel mindere kwaliteit dan vorige keer.

En dat je het snel vind gaan, is jouw mening. Ik kan snappen dat sommige mensen een misschien veel langere en moeilijkere weg afgaan dan ik.
Maar het is niet omdat zij een moeilijkere weg doorgaan, dat het voor mij niet hard aankomt.
En langs de andere kant, je kent ook mijn achtergrond niet.
Ik heb namelijk een veel oudere partner dan ikzelf die al twee kinderen heeft. Ondanks fysieke problemen hebben wij maar een 5 pogingen om te doen, als ze geen andere kunnen invriezen. Dus ik zie elke poging, waarbij ze geen eitjes kunnen invroren worden als een verloren poging en komt het voor mij dichterbij de laatste 5de poging.
Het is dus zeer frustrerend en beangstigend voor mij om te horen te krijgen dat de kwaliteit niet goed genoeg is.. :(

Groetjes

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 2de poging icsi

Bericht door mich75 » 6 september 2019, 15:00

Sasa97, sorry als het verkeerd is overgekomen, maar dat ik vind dat het snel ging gaat niet over jou, maar over iemand die ik ken. Ik ken jou en je achtergrond helemaal niet.
Ik wou hier net mee aantonen dat het voor iedereen verschillend is, voor haar is het een enorme lijdensweg geweest, terwijl er velen blij zouden zijn als het bij de 2de tp raak is. Zij was ook blij, maar het was voor haar de laatste poging omdat ze het emotioneel niet meer aankon.

Ik begrijp zeer goed dat slechte kwaliteit niet iets is wat je wil horen, zeker niet op jouw leeftijd. Ik kan nog wel meegeven dat als het fout gaat het over het algemeen de eerste 3 dagen ligt aan de eicel, op dag 4 en 5 aan de zaadcel.
Maar zoals eerder gezegd het labo is ook een hele belangrijke factor.

Misschien eens in een ander centrum gaan horen voor een 2de opinie. Want als je geen cryo's hebt dan vliegen de pogingen erdoor. Daarom hoef je nog niet te veranderen, maar weet je misschien wel meer.
Waar ben je momenteel in behandeling?

Zelf heb had ik de eerste pogingen geen bevruchtingen, dus geen enkele kans en dan vliegen de pogingen er ook door.

Sasa97
Berichten: 8
Lid geworden op: 5 september 2019, 17:00

Re: 2de poging icsi

Bericht door Sasa97 » 6 september 2019, 17:07

mich75 schreef:
6 september 2019, 15:00
Sasa97, sorry als het verkeerd is overgekomen, maar dat ik vind dat het snel ging gaat niet over jou, maar over iemand die ik ken. Ik ken jou en je achtergrond helemaal niet.
Ik wou hier net mee aantonen dat het voor iedereen verschillend is, voor haar is het een enorme lijdensweg geweest, terwijl er velen blij zouden zijn als het bij de 2de tp raak is. Zij was ook blij, maar het was voor haar de laatste poging omdat ze het emotioneel niet meer aankon.

Ik begrijp zeer goed dat slechte kwaliteit niet iets is wat je wil horen, zeker niet op jouw leeftijd. Ik kan nog wel meegeven dat als het fout gaat het over het algemeen de eerste 3 dagen ligt aan de eicel, op dag 4 en 5 aan de zaadcel.
Maar zoals eerder gezegd het labo is ook een hele belangrijke factor.

Misschien eens in een ander centrum gaan horen voor een 2de opinie. Want als je geen cryo's hebt dan vliegen de pogingen erdoor. Daarom hoef je nog niet te veranderen, maar weet je misschien wel meer.
Waar ben je momenteel in behandeling?

Zelf heb had ik de eerste pogingen geen bevruchtingen, dus geen enkele kans en dan vliegen de pogingen er ook door.
Hallo!
Sorry dat het dan zo overgekomen was...
Momenteel ben ik in behandeling in Leuven.

Groetjes

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 2de poging icsi

Bericht door mich75 » 6 september 2019, 17:30

Misschien is het nu wel raak, dus nog niet wanhopen, het is toch nog maar de 2de kans die je krijgt als ik het goed lees.

Als deze niet lukt dan zou ik het toch allemaal eens met je arts bespreken, want zoals je zegt de pogingen zijn beperkt.

Eventueel kan je ook naar Jette gaan en daar eens horen wat ze erover denken, maar voorlopig mag je echt nog niet wanhopen.

Succes.

AnneliesV
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 september 2019, 16:27

Re: 2de poging icsi

Bericht door AnneliesV » 11 oktober 2019, 7:05

Hallo Sasa,
Bij mij een gelijkaardig verhaal.
Ik had 5 eicellen, waarvan 3 goeie die bevrucht werden, maar er was maar 1 goed voor terugplaatsing.
Dat was een hele teleurstelling omdat je leest dat er vaak embryo's worden ingevroren.
In november starten we met de 2e poging.
Ik zie er enorm tegenop om de pick up opnieuw te ondergaan en hoop dan ook wel dat er meer geslaagde embryo's gaan zijn.
Ik had een beetje mijn twijfels over de terugplaatsing omdat het leek alsof een assistent het deed. Nu begin ik overal redenen te zoeken waarom het mislukt is.
Maar als je naar een UZ gaat, hoort die mogelijkheid er bij. Je leest hier dat je kritisch moet zijn over wat de dokters zeggen. Maar aan het UZ Leuven zie je enkel assistenten. Is dat bij jou ook zo? Er zijn gewoon niet zo veel kansen en dan wil ik dat het gebeurt door een staflid of denken jullie daar anders over?
Heb je ondertussen al een 2e poging gedaan? Hopelijk deze keer beter resultaat!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 2de poging icsi

Bericht door mich75 » 11 oktober 2019, 10:36

Ik ben er van overtuigd dat de tp ook een rol speelt. Ik heb dit met mijn dr besproken en hij beweert van niet, maar...

Bij mijn eerste 2 tp's werd gezegd we doen nu dit en dat en hop het is klaar, zie je ze zitten? Euh nee, wel dat wit stipje daar, ik zag wel 1000 witte stipjes.

Bij de 3de tp zag ik een wit stipje "springen", de dr zag het ook en vond dit een goed teken en was echt blij met de tp, dit is onze dochter geworden.

Daarna nog 3 tp's gehad, waarbij de eerste 2 weer niets te zien was, bij de 3de zag je met wat moeite wel een iets witter stipje, dit is een biochemische zw geworden.

Dan ben ik overgestapt naar de privépraktijk van dr DB, ik was al in behandeling bij hem in Jette, maar je gaat enkel bij hem op consult, echo, pu en tp worden gedaan door de dr van dienst.

Ik ben naar hem privé gegaan voor ECD, maar als je bij hem privé bent, doet hij wel de echo, pu en tp. Al bij tp waren mijn man en ik zo goed als zeker dat het gelukt was en dat was het ook en we hebben nu een tweeling van 4 maanden.

Ik begrijp ergens wel dat mijn dr zegt dat tp geen invloed heeft, als iedereen het zo goed doet als hij niet, maar ik ik denk dat het ook heel moeilijk is om dit via een studie na te gaan.

Succes aan iedereen!

Steffie1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 6 februari 2020, 6:53

Re: 2de poging icsi

Bericht door Steffie1990 » 6 februari 2020, 7:15

Hallo ik ben nieuw hier, ben 30jaar bijna en ik ben momenteel in behandeling in Jan palfijn bij Dr van Turnhout.

Bij mij is het mijn tweede poging geweest nu even pauze nemen want het is enorm zwaar altijd die teleurstelling :(

Eerste keer was een hel, lange cyclus en veel pijn n'a punctie.. Had ik 3 embryo's geen cryo en negatief.
2de keer 7 embryo's, 2 goede teruggeplaatst geen ingevroren embryos wat ik ook raar vind.. En het is niks geworden want heb mijn regels nu doorgekregen. Pff ommenduur geef je de hoop op... Ik en mijn man schelen 30j en het mag niet lang meer duren om zwanger te worden. Ik vind het zo oneerlijk.. Sommige geraken zwanger van 1x te seksen en het Is al prijs of ongewenst en jij wilt het zo graag dat het niet lukt. Heb al veel geweend.

Ik ben niet zo tevreden over van turnhout. Ze neemt geen tijd voor haar patiënten en is koel. Kan iemand wel een goede fertiliteit arts aanraden in gelijk welk ziekenhuis in Gent? En kun je zomaar overstappen tijdens het project?

Veel succes iedereen en vind fijn om hier te praten met anderen die in hetzelfde schuitje zitten

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 2de poging icsi

Bericht door mich75 » 6 februari 2020, 9:26

Steffie1990 schreef:
6 februari 2020, 7:15
Hallo ik ben nieuw hier, ben 30jaar bijna en ik ben momenteel in behandeling in Jan palfijn bij Dr van Turnhout.

Bij mij is het mijn tweede poging geweest nu even pauze nemen want het is enorm zwaar altijd die teleurstelling :(

Eerste keer was een hel, lange cyclus en veel pijn n'a punctie.. Had ik 3 embryo's geen cryo en negatief.
2de keer 7 embryo's, 2 goede teruggeplaatst geen ingevroren embryos wat ik ook raar vind.. En het is niks geworden want heb mijn regels nu doorgekregen. Pff ommenduur geef je de hoop op... Ik en mijn man schelen 30j en het mag niet lang meer duren om zwanger te worden. Ik vind het zo oneerlijk.. Sommige geraken zwanger van 1x te seksen en het Is al prijs of ongewenst en jij wilt het zo graag dat het niet lukt. Heb al veel geweend.

Ik ben niet zo tevreden over van turnhout. Ze neemt geen tijd voor haar patiënten en is koel. Kan iemand wel een goede fertiliteit arts aanraden in gelijk welk ziekenhuis in Gent? En kun je zomaar overstappen tijdens het project?

Veel succes iedereen en vind fijn om hier te praten met anderen die in hetzelfde schuitje zitten
Om te beginnen zou ik zeggen als je een zh zoekt regio Gent ga dan naar het UZ.

Men rekent gemiddeld 3 pogingen per kindje, dit is een gemiddelde natuurlijk, de ene heeft 2 kindjes uit de eerste poging en de andere heeft na 6 pogingen nog niets.
Dat laatste komt niet zo heel veel voor, maar dit komt meestal door verkeerde diagnose of een minder goed labo.

De kwaliteit van de eicellen gaat achteruit met de leeftijd, maar dit geldt ook voor de zaadcellen. Als je man ongeveer 60j is dan is het best mogelijk dat de kwaliteit minder is, maar dat is iets wat jouw arts jullie toch ook al moet gezegd hebben.

Ik wil je ook nog meegeven dat als er veel embryo's sneuvelen dat dit ofwel aan de kwaliteit ligt, maar ook heel vaak aan het labo.

Ik denk dat je best een afspraak maat in UZ Gent en daar alles eens bespreekt.

Brunette
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 april 2020, 8:01

Re: 2de poging icsi

Bericht door Brunette » 30 april 2020, 8:24

Hallo Dames,

Heb mij zojuist aangemeld op dit forum. Ben dus nog een beetje zoekende. Eigenlijk ben ik benieuwd of er situaties zijn waar mensen geen enkele bevruchting hadden na een icsi behandeling? ( dit is bij ons het geval). Maar die toch bij een volgende poging wel bevruchtingen hadden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten