cystes na poging 1

ICSI Forum
Plaats reactie
isabelledc
Berichten: 96
Lid geworden op: 9 juli 2019, 22:01

cystes na poging 1

Bericht door isabelledc » 24 oktober 2019, 11:24

Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. :)
In augustus heb ik mijn eerste ivf/icsi behandeling gehad. Ik heb gonal-f en cetrotide moeten spuiten. De voorbereiding ging vrij vlot, na 12dagen was de pick-up en had ik 14 eitjes. Spijtig genoeg was er maar 1 voldoende genoeg om terug te plaatsen, maar deze was geen blijvertje.
Daarna de verplichte stopmaand gehouden en 3weken geleden terug op controle gegaan om aan poging 2 te starten. Ze hebben toen echter 3 cystes gevonden op mijn 2 eierstokken waarvan eentje 17mm, dus moest ik 3 weken de pil nemen zodat de eierstokken rust kregen en de cystes konden verdwijnen. Afgelopen maandag terug op controle en de 2 kleintjes zijn weg, maar de grote is nog steeds 15mm. De dokter deed heel gewoon en schreef mij een andere pil voor, een progesteronpil want daar zouden cystes beter op reageren. Hij vond het wel vreemd dat deze maar minimaal gekrompen was en zei dat als deze over 3 weken er nog steeds is, dat het waarschijnlijk een endometriose cystes zal zijn. De cyste zat wel op een goeie locatie, mooi in het midden zodat deze in de toekomst weinig tot geen invloed zal hebben voor volgende stimulaties en pick-ups.
Maar ik vind het zo vreemd. Ik zie in alle groepen iedereen precies direct terug starten met de volgende poging. Komen cystes dan zo weinig voor en zeker die die langer aanwezig blijven? Wie heeft dit ook al gehad? Is alles uiteindelijk weg gegaan met de progesteronpil?
Er zijn in alle voorgaande onderzoeken ook nooit cystes of endometriose waargenomen. Nu al tientallen echos gehad, hyfosy, hysteroscopie en nooit iets abnormaals gezien. Kan het zijn dat ik toch al langer endometriose heb en we hierdoor dus niet zwanger geraken, maar ze het toch nooit hebben kunnen zien, of kan een stimulatie en pick-up endometriose triggeren? Tot nu toe zijn we nog steeds onverklaard.
Ik zit met zoveel vragen en onzekerheid over de toekomst en mijn gemoed zakt alleen maar verder weg. Ik kan elk moment gewoon beginnen wenen omdat ik mijn eigen lichaam niet meer begrijp
10/16: stop pil
11/17: zwanger (mk 7,5w)
12/18 - 3/19: 4x IUI (neg)
8/19: IVF 1.1 (neg)
11/19: IVF 2.1 (HCG 11 - neg); 2/20 IVF 2.2 (neg); 5/20 IVF 2.3 (neg); 6/20 IVF 2.4 (neg)
overstap Jette
4/21: IVF 3.1 (neg)
8/21: IVF 4??

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: cystes na poging 1

Bericht door Yvonne1983 » 24 oktober 2019, 13:02

..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten