Eerste ICSI poging

ICSI Forum
Juju
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Juju » 24 februari 2020, 13:47

Hey allemaal,

Ik zie hier op dit forum zoveel gelijkaardige verhalen, we zitten allemaal met dezelfde angsten, de hoop, dezelfde "overdreven" emoties (ik steek het op de hormonen :p ), dezelfde mannen die niet altijd volledig begrijpen in wat voor een hormonale rollercoaster we zitten, ...

Wij zitten momenteel in onze eerste ICSI. Aangezien ik veel endometriose had (geopereerd in augustus) en mijn man zijn zwemmers niet super zijn, zijn we heel snel in dit traject terecht gekomen (gelukkig).
Ikzelf had 12 follikels, 7 eicellen, 4 embryo's, 1 TP op dag 3, en geen cryo's uiteindelijk... Dat was al zo'n teleurstelling. Een kans die ons al werd afgenomen... Maar natuurlijk zit er wel nog een embryo in mijn buik.. maar ik kan er zo moeilijk in geloven dat het van de eerste keer zou lukken, en dan voel ik me schuldig dat ik zo denk, maar ik maak me wijs dat de teleurstelling dan minder groot zal zijn moest ik vrijdag een negatieve bloedtest hebben... Ik haat dat wachten zo ! Heb nu net ook al buikkrampen gekregen alsof ik mijn regels ga krijgen... Pfffff

Veel succes aan iedereen hier!!
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

Tamaratje
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 oktober 2019, 13:21

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Tamaratje » 26 februari 2020, 9:33

Juju schreef:
24 februari 2020, 13:47
Hey allemaal,

Ik zie hier op dit forum zoveel gelijkaardige verhalen, we zitten allemaal met dezelfde angsten, de hoop, dezelfde "overdreven" emoties (ik steek het op de hormonen :p ), dezelfde mannen die niet altijd volledig begrijpen in wat voor een hormonale rollercoaster we zitten, ...

Wij zitten momenteel in onze eerste ICSI. Aangezien ik veel endometriose had (geopereerd in augustus) en mijn man zijn zwemmers niet super zijn, zijn we heel snel in dit traject terecht gekomen (gelukkig).
Ikzelf had 12 follikels, 7 eicellen, 4 embryo's, 1 TP op dag 3, en geen cryo's uiteindelijk... Dat was al zo'n teleurstelling. Een kans die ons al werd afgenomen... Maar natuurlijk zit er wel nog een embryo in mijn buik.. maar ik kan er zo moeilijk in geloven dat het van de eerste keer zou lukken, en dan voel ik me schuldig dat ik zo denk, maar ik maak me wijs dat de teleurstelling dan minder groot zal zijn moest ik vrijdag een negatieve bloedtest hebben... Ik haat dat wachten zo ! Heb nu net ook al buikkrampen gekregen alsof ik mijn regels ga krijgen... Pfffff

Veel succes aan iedereen hier!!
Hey Juju,
Hoe ist het met je ? Wanneer heb je je eerste BN?
ICSI 1 - jan'20
1.1 -> verse TP 9/2 -> Negatief
1.2 -> Cryo - NEG
1.3 - Cryo - NEG

ICSI 2 - April 2021 - 9 foll - 1 goed
2.1 - verse TP dag 3 emb

Juju
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Juju » 26 februari 2020, 10:15

Tamaratje schreef:
26 februari 2020, 9:33
Juju schreef:
24 februari 2020, 13:47
Hey allemaal,

Ik zie hier op dit forum zoveel gelijkaardige verhalen, we zitten allemaal met dezelfde angsten, de hoop, dezelfde "overdreven" emoties (ik steek het op de hormonen :p ), dezelfde mannen die niet altijd volledig begrijpen in wat voor een hormonale rollercoaster we zitten, ...

Wij zitten momenteel in onze eerste ICSI. Aangezien ik veel endometriose had (geopereerd in augustus) en mijn man zijn zwemmers niet super zijn, zijn we heel snel in dit traject terecht gekomen (gelukkig).
Ikzelf had 12 follikels, 7 eicellen, 4 embryo's, 1 TP op dag 3, en geen cryo's uiteindelijk... Dat was al zo'n teleurstelling. Een kans die ons al werd afgenomen... Maar natuurlijk zit er wel nog een embryo in mijn buik.. maar ik kan er zo moeilijk in geloven dat het van de eerste keer zou lukken, en dan voel ik me schuldig dat ik zo denk, maar ik maak me wijs dat de teleurstelling dan minder groot zal zijn moest ik vrijdag een negatieve bloedtest hebben... Ik haat dat wachten zo ! Heb nu net ook al buikkrampen gekregen alsof ik mijn regels ga krijgen... Pfffff

Veel succes aan iedereen hier!!
Hey Juju,
Hoe ist het met je ? Wanneer heb je je eerste BN?
Hey Tamaratje,
ik begin nogal ongeduldig te worden, nog steeds krampen met momenten, ook minuscuul beetje bloed verloren gisterenavond. Lijkt me nogal laat om nog van innesteling te zijn, niet? Vrijdag eindelijk BN en hopelijk een duidelijk antwoord.
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

Tamaratje
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 oktober 2019, 13:21

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Tamaratje » 26 februari 2020, 10:21

Hey juju.
Snap k volledig. Ik verschiet van niks meer, :D
Als het maar een beetje bloedverlies was zou ik zeker niet beginnen doem denken.
Ik duim mee voor vrijdag! :)
ICSI 1 - jan'20
1.1 -> verse TP 9/2 -> Negatief
1.2 -> Cryo - NEG
1.3 - Cryo - NEG

ICSI 2 - April 2021 - 9 foll - 1 goed
2.1 - verse TP dag 3 emb

Juju
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Juju » 26 februari 2020, 10:28

Mercikes! fingers crossed en vooral kalm proberen blijven zeker :D
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Snoopy90 » 26 februari 2020, 12:53

Zo herkenbaar deze emoties in de wachtdagen!
Het enige wat je kan doen is zoveel mogelijk je gedachten proberen verzetten.
Bloedverlies betekent zeker nog niets!
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Juju
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Juju » 28 februari 2020, 16:43

voila, verdict is binnen... tis negatief...
Nu een maand overslaan en dan al naar onze 2de stimulatie....
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Mitte » 28 februari 2020, 16:45

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Juju
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 februari 2020, 10:54

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Juju » 28 februari 2020, 17:28

Ja is echt kut! :( Ben langs ne kant wel blij dat ik een maand moet overslaan, want dan moet je der even allemaal niet aan denken, maar langs de andere kant wil je zo snel mogelijk verder doen hè! Ik had Bemfola om te stimuleren en ook cetrotide om te remmen... vraag me wel af of wij zelf iets kunnen doen om ervoor te zorgen/helpen dat er bij de volgende poging wel cryo’s zijn... Hopelijk hebben we volgende keer meer geluk hè! :)
ICSI 1/2 -2020 - neg
Overstap Jette
ICSI 3 - 10/20 - 3.1: neg - 3.2: dochter
ICSI 4 - 12/22 - 4.1, 4.2, 4.3: neg - 4.4: neg (Biochemisch)
ICSI 5 -12/23 - 6 rijpe EC, 2 bevrucht, freeze all: 1cryo
TP 5.1 positief

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Snoopy90 » 1 maart 2020, 19:40

Oh zo jammer!

En dan vloek je natuurlijk dat er geen cyros over zijn gebleven want nu moet je weer starten voor een pick up. Ik zag er de tweede keer veel meer tegen op als de eerste keer. Maar dames, volhouden!! Jullie kunnen dat.

Proberen deze rust maand weer alles mentaal op een rij te zetten en dan er weer vol voor gaan. Voor jullie het weten zitten jullie aan jullie tweede kans!
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Erwt
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 januari 2020, 22:13

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Erwt » 9 maart 2020, 19:10

Hoi allemaal,

Wil even de frustratie van me afschrijven.
Vandaag te horen gekregen dat ik moet stoppen met de progynova, zit in een kunstmatige cyclus.
BMS was op een week tijd niet dikker geworden. Zit nu op dag 32 van de progynova met 5,3mm BMS.

Enorm frustrerend want vind het zo gek dat ik in een kunstmatige cyclus ben moeten starten terwijl ik eigenlijk heel regelmatig ben. Na mij PU zijn mijn maanstonden ook gewoon na 2 weken gekomen, perfect op de dag dat mijn app voorspelde dat ze normaal kwamen.

Heb momenteel heel erg het gevoel dat het volledige traject al van tevoren vastlag en ze niet hebben gekeken naar hoe ik me voelde tijdens de hele behandeling.
Nauwelijks last gehad tijdens het spuiten, moest ook maar licht stimuleren, na de PU netjes regels volgens normale gang van zaken gekregen en dan een perfect regelmatige cyclus vervangen door een kunstmatige.

Hatelijk, want nu moet ik dus Utrogestan nemen, wachten op mijn maanstonden, hopen dat ze snel komen en ik (hopelijk) in een natuurlijke cyclus kan beginnen aftellen voor de TP.

Nog iemand gelijke ervaringen?
PGD
Start IVF/ISCI 01/2020

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door ZonderZorgen » 9 maart 2020, 19:54

Erwt schreef:
9 maart 2020, 19:10
Hoi allemaal,

Wil even de frustratie van me afschrijven.
Vandaag te horen gekregen dat ik moet stoppen met de progynova, zit in een kunstmatige cyclus.
BMS was op een week tijd niet dikker geworden. Zit nu op dag 32 van de progynova met 5,3mm BMS.

Enorm frustrerend want vind het zo gek dat ik in een kunstmatige cyclus ben moeten starten terwijl ik eigenlijk heel regelmatig ben. Na mij PU zijn mijn maanstonden ook gewoon na 2 weken gekomen, perfect op de dag dat mijn app voorspelde dat ze normaal kwamen.

Heb momenteel heel erg het gevoel dat het volledige traject al van tevoren vastlag en ze niet hebben gekeken naar hoe ik me voelde tijdens de hele behandeling.
Nauwelijks last gehad tijdens het spuiten, moest ook maar licht stimuleren, na de PU netjes regels volgens normale gang van zaken gekregen en dan een perfect regelmatige cyclus vervangen door een kunstmatige.

Hatelijk, want nu moet ik dus Utrogestan nemen, wachten op mijn maanstonden, hopen dat ze snel komen en ik (hopelijk) in een natuurlijke cyclus kan beginnen aftellen voor de TP.

Nog iemand gelijke ervaringen?
Ik snap jou frustratie. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb steeds een tp gehad in een natuurlijke cyclus. Behalve de eerste want die was na de pu.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten