Overstimulatie icsi

ICSI Forum
Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Overstimulatie icsi

Bericht door Snoopy90 » 15 november 2019, 15:36

Hallo, ik heb vandaag mijn pick up gehad. Ze spreken van overstimulatie. Er zijn 28 eicellen gevonden. Ik heb nu schrik voor een tegenvallend resultaat voor goede bevruchtingen of goed embryo's. Iemand ervaring mee? Of heeft dat er weinig invloed op? De afvalrace kan misschien wel groter zijn zei de gyn. Ik heb enorm schrik omdat de vorige ivf poging ook een verloren poging was wegens geen bevruchtingen.

Ik mpet nu steunkousen dragen, buikomtrek meten en gewicht bijhouden. Maandag opnieuw naar de gyn voor controle en ook bloedafname. Afhankelijk van dit resultaat gaan ze beslissen als er toch nog een terugplaatsing kan gebeuren of niet..

Ik hoop dat het deze keer toch wel mag lukken maar ik maak me toch zorgen!! 🙁
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Mei » 16 november 2019, 3:41

Dag Snoopy,

Ik herken jouw naam precies van een paar jaar geleden...

Ik heb bij mijn laatste icsi 18eicellen gehad, waarvan eentje vers is teruggeplaatst en twee de diepvries in konden. Ik had overstimulatie. Ik voelde me heel slecht, kwam al snel een paar kilo’s bij en mijn buik zag eruit alsof ik 6maand zwanger was... ik ben een dag vroeger als gepland een bloedtest laten doen, die bleek positief, waardoor de overstimulatie verergerde, ik denk nog geen week later , hebben ze me opgenomen in het ziekenhuis en ben ik daar 8nachten moeten blijven. Ik heb ook altijd mijn buikomtrek moeten meten. En in het ziekenhuis moest ik zelfs mijn pipi heel de dag bijhouden en konden ze zien hoeveel water ik ophield. Ze zeiden achteraf wel dat ik al bij de zwaar gevallen behoorden.

Succes en vooral rustig aandoen!
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Snoopy90 » 16 november 2019, 8:55

Aii dat is ook wel heftig voor u geweest.

Voorlopig voel ik me best wel ok. Buikomtrek ten opzichte van gisteren is drie cm afgenomen. Wel nuchter deze ochtend gemeten. Mijn buik zwelt ook meestal wel wat op als ik iets gegeten heb. Voorlopig lijk ik ook minder last te hebben van de pick up in vergelijking met vorige keer.

En ik heb niet de indruk dat ik minder goed kan plassen dus hopelijk toch niet echt een overstimulatie. Maar we doen het dit weekend zeker rustig aan.

Mijn kaarsjes staan ook te branden voor ons telefoontje van Leuven!!
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Mei » 16 november 2019, 22:34

Ik ook in uz Leuven. Wanneer heb je de bloedtest? Test je vooraf?
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Snoopy90 » 17 november 2019, 14:01

Die staat gepland voor 29/11. Ik vermoed dat ik wel zo 1 dag ervoor zelf een test zou doen. 😀 maar ik ben nog niet zeker..
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Mei » 18 november 2019, 0:54

Ik zie net pas dat ik twee keer heb gereageerd op die overstimulatie in twee verschillende groepen.. :lol:

Ik heb alleen bij de vorige terugplaatsing en deze keer getest op voorhand. Hier was de test negatief. Had een early test gedaan. Ik voel me ook niet zwanger... hopelijk heb ik veel te vroeg getest.. ma nu breng ik de komende dagen toch wat (mentaal) rustiger door...
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Hope88 » 18 november 2019, 9:23

Hey Snoopy90,

Ik heb de laatste keer geen overstimulatie gehad, maar ze hebben wel 20 eicellen gevonden. Daarvan hebben ze er 15 kunnen bevruchten. Uiteindelijk 1 verse tp gehad en 8 cryo's.
Een verse tp kan dus zeker en vast en er kunnen ook echt wel wat embryo's overblijven. Wanneer zou je normaal gezien meer weten?

Veel succes!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Snoopy90 » 18 november 2019, 20:04

Hallo, ik ben deze ochtend op controle gegaan. Mijn bloed was goed en de echo was ook goed. Een klein beetje vocht te zien maar de terugplaatsing mocht in de namiddag door gaan. Dus er is een embryo terug geplaatst!😊

Er waren van de 28 eicellen, 12 bevrucht en er zijn 5 goede embryo's.
Op zich ben ik wel tevreden al is het een enorme afvalrace maar dit aantal had ik mij voorgenomen als resultaat en dan zou ik tevreden zijn. Zeker omdat vorige ivf poging geen bevruchtingen opleverde. Dus we zijn oogelucht en wachten nu geduldig af.

De gyn heeft me wel nog een week thuis geschreven van het werk om toch voldoende te herstellen.
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Hope88 » 19 november 2019, 9:04

Oh wat een supernieuws! :D
Dus nu die spannende wachtweken in en hopelijk heb je de cryo's niet meteen nodig (tenzij misschien in de toekomst voor een brusje).
Goed dat je wel nog een weekje thuis bent zodat je verder kan herstellen, want overstimulatie is niet niets he. Ik duim dat de geode trend zich verder zet. :wink:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Snoopy90 » 20 november 2019, 13:29

Inderdaad, deze week rust zal toch nog nodig zijn.
Vandaag voel ik mij iets minder goed als gisteren. Is het nu meer een mentale zaak of zou het toch van de overstimulatie zijn. Ik heb geen last van een opgezwollen buik of vocht maar ik voel dat mijn linkerkant zeer gevoelig blijft.
Deze nacht meer op mijn buik gelegen en ik denk dat ik misschien daardoor iets meer last heb. Maar ik blijf wel een angst hebben van die overstimulatie. Er is ook geen extra controle gepland. Enkel een bloedname op 29/11 voor te zien als ik zwanger ben. Misschien dat het bloed dan nog wel uitgebreid getest wordt.
Daarmee ik vind het zo vreemd dat ze het nu loslaten zonder extra controle. Misschien om het embryo niet te storen? :D
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Snoopy90 » 29 november 2019, 14:12

Net telefoon gekregen en een positieve bloedafname!!! Zo blij en opgelucht.
En wat een stress als je zelf op voorhand geen test doet. Amai.
Nu dinsdag een nieuwe bloedafname om te zien als het goed evalueert.
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Hope88 » 29 november 2019, 14:46

Ooooh super!!!! Zo blij voor jou!!!! :mrgreen:
Geniet ervan. Een zomerbaby, hoe leuk!
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door IsabelleV » 3 december 2019, 11:53

Oh ik ben zo blij dat hier ook een topic over is! Ik dacht al dat ik een van de weinigen was die te maken kreeg met overstimulatie!
Bij ons was het de tweede ICSI, PU op 30 oktober, 12 follikels gevonden, terugplaatsing op 4 november en vanaf dan thuis moeten blijven omdat de dr. merkte dat mijn buik toch wat gezwollen was. Om de 2 dagen controle, in het begin viel het nog wel mee maar het werd stilletjes aan slechter, 1 week na de terugplaatsing was het hoogtepunt... mijn lichaam begon HcG aan te maken, heel goed nieuws, maar ook heel vroeg om dit al te weten te komen. En mijn bloed was gevaarlijk dik... een opname hing boven mijn hoofd maar ik ben die avond begonnen met bloedverdunners te spuiten, ik hield ook al een tijdje mijn gewicht bij en de liters die ik plaste, soms meer dan 4 liter per dag :shock:
Ik ben in totaal 4 weken thuis gebleven, met verplichte rust. Vorige week waren mijn bloedwaarden terug goed en ben ik met veel goeie moed terug gaan werken. Heel veel zin erin, terug onder de mensen komen en dingen kunnen doen! Zalig!
Maar nu vraag ik mij af of ik niet een beetje te veel in een keer wou, ik merk dat het naar de middag toe wel lastiger wordt voor mij. Ik krijg terug een gezwollen buik, pijn in mijn buik, kortademig en duizelig, hartkloppingen... donderdag dus terug op controle!

Snoopy90 ik hou mijn vingers gekruist voor een goeie stijging van je HcG!!
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Snoopy90 » 3 december 2019, 14:31

Ik zou zeker proberen te luisteren naar je lichaam. Het is wel goed dat je donderdag opnieuw een controle hebt. Zeker geen onnodige risico's nemen want je hebt toch heel wat achter de rug als ik dat zo lees. Dus goed bespreken met je dokter en het kalm aan doen na je werk of proberen op je werk ook al rustig te doen afhankelijk van welke job je doet natuurlijk.

Ik heb net telefoon gehad, mijn bloedwaarden stijgen mooi! 23/12 eerste echo gepland. Dus zeer tevreden.
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Overstimulatie icsi

Bericht door Mei » 8 januari 2020, 0:28

Proficiat Snoopy!

Hier een freeze all, weer overstimulatie..
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten