Welk ziekenhuis voor ICSI?

ICSI Forum
mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door mich75 » 13 december 2019, 10:43

LotjeS,

Als iui bij jou toch geen kans op slagen heeft dan zou ik je aanraden om geen volgende poging meer te doen en het niet te zien als een "verloren maand", maar als een hormoonvrije maand en een aantal weken zonder plannen en consultaties.

Je geeft je lichaam dan ook wat rust, dit kan zeker geen kwaad.

nijntje
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 oktober 2017, 8:24

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door nijntje » 13 december 2019, 17:00

LotjeS schreef:
11 december 2019, 12:51
Hallo allen,

Vanaf januari/februari zullen we normaal overstappen naar ICSI na mislukte IUI pogingen wegens slechte zaadkwaliteit.
Voorlopig heb ik mijn IUI behandeling in Ieper gehad. Voor ICSI zou PU in Kortrijk gebeuren en TP in Brugge of Gent als ik dit wil doen onder dezelfde gynae.

Echter begin je natuurlijk te twijfelen waar je het best zou gaan .. Mensen raden je op de duur vanalles aan .. Meteen naar Brugge, Gent, Jette ..
Ik hoor ook van mensen die naar Aalter gegaan zijn (privé-praktijk) in combinatie met Gent.
Naar Jette is voor ons iedere keer een grote afstand, dus voorlopig willen we liever dichter bij huis blijven ook om te kunnen combineren met het werk.
Indien je dan toch wisselt van ziekenhuis, duurt deze 'procedure' dan lang - documenten doorgeven etc - of kan je meteen wisselen? Iemand ervaring mee?

Maar wat is dan de beste optie?
Sowieso is het voor iedereen natuurlijk de plaats waar ze positief resultaat kregen, maar toch .. de twijfel slaat toe!
Dag LotjeS,

Zelf zijn wij gestart in een ziekenhuis in Limburg dat enkel PU deed. Eicellen en zaadcellen werden dan 'getransporteerd' naar een ander ziekenhuis in Limburg waar de eicellen bevrucht werden. (Ocharme dachten we nadien, die moeten heel die rit maken.)
Eerlijk? Wij wisten niet beter toen omdat we er niets van kenden.

Na 2 PU en het onprofessionalisme van de ziekenhuizen (héél belangrijk; de labo's waren op voor ons belangrijke momenten soms 'met vakantie') zijn we v.a. PU 3 in Jette.
Daar werken ze 356 dagen per jaar. Zelfs met Kerstmis en Nieuwjaar.
Als je geen tijd wilt verliezen ga je best naar daar of naar Gent zoals hier op het forum blijkt.
Wij zijn jammer genoeg nog niet zwanger geraakt wat door mijn leeftijd komt. Dat heeft niets met Jette te maken.
Natuurlijk moeten jullie kiezen waar jullie zich goed bij voelen. Hoelang is het rijden voor jullie tot in Jette?

Mochten jullie vroeg of laat ooit voor Jette opteren;
Prof.Dr. Verpoest is in Jette de meest empatische dokter. Zijn naam is misschien niet zo bekend, maar uit ervaring weten we, en ook van andere vrouwen hoor ik dat hij heel goed is.

Veel succes!
Nijntje

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door Anqui » 14 december 2019, 9:54

Hallo ik zou direct naar Jette gaan ze hebben de beste dokters en het beste labo. Ik zou ook niet willen dat ze de zaadcellen en eicellen transporteren daar zijn ze veel te fragiel voor. Je hebt ook maar zes beurten om de ICSI te proberen, dit is te weinig om even te proberen en we zien dan wel... We wisten niet beter en hebben heel wat tijd verloren in het foute ziekenhuis, uiteindelijk is Jette 1 van de beste ziekenhuizen te wereld en dan vooral het labo dit labo is erg belangrijk bij ICSI. Je moet idd niet voor elke behandeling naar ginder rijden enkel voor de PU en de TP. Wij hebben ons dossier van het andere ZH meegenomen en we zijn erg snel kunnen starten in Jette. Veel succes

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door LotjeS » 15 december 2019, 17:35

mich75 schreef:
13 december 2019, 10:43
LotjeS,

Als iui bij jou toch geen kans op slagen heeft dan zou ik je aanraden om geen volgende poging meer te doen en het niet te zien als een "verloren maand", maar als een hormoonvrije maand en een aantal weken zonder plannen en consultaties.

Je geeft je lichaam dan ook wat rust, dit kan zeker geen kwaad.
Hoh ja, de stalen zijn iedere keer zo slecht.. 1,4 milj- 1,7 - 1,8.. ik zie het gewoon aan gynae haar gezicht dat ze geen kans op slagen ziet. Ik wil dit zo graag, kom er redelijk radeloos van..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door LotjeS » 15 december 2019, 17:38

nijntje schreef:
13 december 2019, 17:00
LotjeS schreef:
11 december 2019, 12:51
Hallo allen,

Vanaf januari/februari zullen we normaal overstappen naar ICSI na mislukte IUI pogingen wegens slechte zaadkwaliteit.
Voorlopig heb ik mijn IUI behandeling in Ieper gehad. Voor ICSI zou PU in Kortrijk gebeuren en TP in Brugge of Gent als ik dit wil doen onder dezelfde gynae.

Echter begin je natuurlijk te twijfelen waar je het best zou gaan .. Mensen raden je op de duur vanalles aan .. Meteen naar Brugge, Gent, Jette ..
Ik hoor ook van mensen die naar Aalter gegaan zijn (privé-praktijk) in combinatie met Gent.
Naar Jette is voor ons iedere keer een grote afstand, dus voorlopig willen we liever dichter bij huis blijven ook om te kunnen combineren met het werk.
Indien je dan toch wisselt van ziekenhuis, duurt deze 'procedure' dan lang - documenten doorgeven etc - of kan je meteen wisselen? Iemand ervaring mee?

Maar wat is dan de beste optie?
Sowieso is het voor iedereen natuurlijk de plaats waar ze positief resultaat kregen, maar toch .. de twijfel slaat toe!
Dag LotjeS,

Zelf zijn wij gestart in een ziekenhuis in Limburg dat enkel PU deed. Eicellen en zaadcellen werden dan 'getransporteerd' naar een ander ziekenhuis in Limburg waar de eicellen bevrucht werden. (Ocharme dachten we nadien, die moeten heel die rit maken.)
Eerlijk? Wij wisten niet beter toen omdat we er niets van kenden.

Na 2 PU en het onprofessionalisme van de ziekenhuizen (héél belangrijk; de labo's waren op voor ons belangrijke momenten soms 'met vakantie') zijn we v.a. PU 3 in Jette.
Daar werken ze 356 dagen per jaar. Zelfs met Kerstmis en Nieuwjaar.
Als je geen tijd wilt verliezen ga je best naar daar of naar Gent zoals hier op het forum blijkt.
Wij zijn jammer genoeg nog niet zwanger geraakt wat door mijn leeftijd komt. Dat heeft niets met Jette te maken.
Natuurlijk moeten jullie kiezen waar jullie zich goed bij voelen. Hoelang is het rijden voor jullie tot in Jette?

Mochten jullie vroeg of laat ooit voor Jette opteren;
Prof.Dr. Verpoest is in Jette de meest empatische dokter. Zijn naam is misschien niet zo bekend, maar uit ervaring weten we, en ook van andere vrouwen hoor ik dat hij heel goed is.

Veel succes!
Nijntje
Dag Nijntje,

Ja het is toch 1u15/1u30 afhankelijk van het verkeer..
Op zich zegt onze gynae dat transport geen kwaad kan. Ze heeft het zelf doorgemaakt en zelf twee kindjes na transport.
Eerlijk gezegd, weet ik het niet meer goed.
Moet je dan voor medicatie ook niet naar Jette? Mijn gynae zei dat je daar dan op intakegesprek moet maar ook daar je medicatie etc moet halen.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door Anqui » 16 december 2019, 23:15

Je moet idd een intacte gesprek doen, we konden ook onmiddellijk bij de consulente en de volgende maandstonde zijn wij al kunnen starten. Eigenlijk hebben wij geen tijd verloren met over te stappen. Jette heeft een apotheek en daar moet je idd je medicijnen halen maar je krijgt voldoende mee.

MaaikeD
Berichten: 11
Lid geworden op: 2 mei 2018, 23:08

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door MaaikeD » 5 januari 2020, 15:29

Ik heb 4x Iui en 2x icsi in St Jan gehad. Ondertussen 1ste poging in jette achter de rug. Ik was best tevreden van Brugge, maar zo persoonlijk vond ik dat niet hoor. Je ziet ook telkens andere verpleegsters of dokters, maar dat vond ik ook niet zo erg. Jette is moeilijk te vergelijken, veeeeel groter en beter georganiseerd, maar dat moet wel voor zoveel patiënten per dag. In Brugge hebben ze bv 2 pick ups per dag en in jette 20.
Verandering van labo kan veel verschil maken zei van de vijver, dus zeker niet al je pogingen in zelfde ziekenhuis doen...
Vandevijver heeft trouwens nog in jette gewerkt, dus is idd wel goede dokter. Maar in uz ziekenhuizen staan ze soms toch wat verder of durven ze meer buiten de standaard proberen. Succes!

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door Billy78 » 13 januari 2020, 12:42

Ik ben in Bonheiden gestart bij een super toffe gynae dame die de fertiliteit daar deed en bij wie ik me super goed voelde.

Maar uiteindelijk krijg je dan toch elke keer een andere dokter te zijn die de echo's doet, je moest altijd mega lang wachten, of de dokter werd weggeroepen want er was een bevalling,...
Ook het zaad (bij IUI dan) moest ik zelf naar het labo brengen en dan weer gaan afhalen, zit je dan 2u nadien in de wachtzaal met een buisje zaad te wachten in je handen (want het moet warm blijven...).
Of dan was het labo ineens 2w gesloten wegens "grote kuis" en dan moest je stoppen met je IUI-cyclus.

Enfin, ik ben dan voor ICSI overgeschakeld naar Jette - waar ik een nummer ben - maar ik beklaag het me absoluut niet.
Het professionalisme daar, de vriendelijkheid van zowel verpleegkundigen, afspraken balie, dokters, laboranten,... Ze zijn allemaal heel meelevend en professioneel.
Ik weet niet of die "toffe fertiliteitsarts "in Bonheiden hetzelfde resultaat zou verkregen hebben als in Jette.
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Tamaratje
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 oktober 2019, 13:21

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door Tamaratje » 8 februari 2020, 21:37

Wij zijn in UZ Edegem gestart, en valt reuze mee.
Zeer lieve verpleging voel me er echt op mijn gemak :)
ICSI 1 - jan'20
1.1 -> verse TP 9/2 -> Negatief
1.2 -> Cryo - NEG
1.3 - Cryo - NEG

ICSI 2 - April 2021 - 9 foll - 1 goed
2.1 - verse TP dag 3 emb

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten