Welk ziekenhuis voor ICSI?

ICSI Forum
LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door LotjeS » 11 december 2019, 12:51

Hallo allen,

Vanaf januari/februari zullen we normaal overstappen naar ICSI na mislukte IUI pogingen wegens slechte zaadkwaliteit.
Voorlopig heb ik mijn IUI behandeling in Ieper gehad. Voor ICSI zou PU in Kortrijk gebeuren en TP in Brugge of Gent als ik dit wil doen onder dezelfde gynae.

Echter begin je natuurlijk te twijfelen waar je het best zou gaan .. Mensen raden je op de duur vanalles aan .. Meteen naar Brugge, Gent, Jette ..
Ik hoor ook van mensen die naar Aalter gegaan zijn (privé-praktijk) in combinatie met Gent.
Naar Jette is voor ons iedere keer een grote afstand, dus voorlopig willen we liever dichter bij huis blijven ook om te kunnen combineren met het werk.
Indien je dan toch wisselt van ziekenhuis, duurt deze 'procedure' dan lang - documenten doorgeven etc - of kan je meteen wisselen? Iemand ervaring mee?

Maar wat is dan de beste optie?
Sowieso is het voor iedereen natuurlijk de plaats waar ze positief resultaat kregen, maar toch .. de twijfel slaat toe!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door mich75 » 11 december 2019, 13:29

Jette en UZ Gent hebben de beste labo's van het land.

Als je nog niet begonnen bent met ICSI valt er niet veel door te geven, enkel het document van het ziekenfonds. Moest je later overstappen dan moet je je dossier opvragen in het ziekenhuis waar je in behandeling bent en meenemen naar het eerste consult bij het andere zh. De wachttijd zit hem eerder in wanneer je een afspraak kan krijgen en hoe druk het is en of ze eventueel nog bijkomende onderzoeken willen doen, maar het papierwerk is meestal geen vertragende factor.

Als er bij jou niets mis is zoals pcos, endometriose,...en je in principe goede eicellen hebt dan maakt het soms minder uit waar je gaat.
Er is ook een verschil tussen weinig zwemmertjes en een slechte kwaliteit. Als er weinig zijn, maar ze zijn van goede kwaliteit dan zal je minder obstakels hebben dan wanneer het echt slechte kwaliteit is, slechte morfologie, weinig mobiliteit etc.

In Jette moet je een paar keer gaan voor je begint, minstens 1x bij de dr en 1x bij counseling en dan eventueel nog voor bijkomende onderzoeken. Je medicatie moet je ook in Jette halen, maar dit kan meestal in combinatie met een bezoek daar. Bn en echo kan je bij jouw in de buurt laten doen en dan moet je enkel naar daar voor PU en TP. In Jette houden ze er ook wel rekening mee als je verder woont.

Ik veronderstel dat het in UZ Gent gelijkaardig kan verlopen, misschien dat iemand anders dit kan bevestigen.

Je kan altijd 1 of 2 pogingen in Kortrijk doen en als dit niet het gewenste resultaat heeft, overstappen naar een ander centrum.

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door LotjeS » 11 december 2019, 14:30

mich75 schreef:
11 december 2019, 13:29
Jette en UZ Gent hebben de beste labo's van het land.

Als je nog niet begonnen bent met ICSI valt er niet veel door te geven, enkel het document van het ziekenfonds. Moest je later overstappen dan moet je je dossier opvragen in het ziekenhuis waar je in behandeling bent en meenemen naar het eerste consult bij het andere zh. De wachttijd zit hem eerder in wanneer je een afspraak kan krijgen en hoe druk het is en of ze eventueel nog bijkomende onderzoeken willen doen, maar het papierwerk is meestal geen vertragende factor.

Als er bij jou niets mis is zoals pcos, endometriose,...en je in principe goede eicellen hebt dan maakt het soms minder uit waar je gaat.
Er is ook een verschil tussen weinig zwemmertjes en een slechte kwaliteit. Als er weinig zijn, maar ze zijn van goede kwaliteit dan zal je minder obstakels hebben dan wanneer het echt slechte kwaliteit is, slechte morfologie, weinig mobiliteit etc.

In Jette moet je een paar keer gaan voor je begint, minstens 1x bij de dr en 1x bij counseling en dan eventueel nog voor bijkomende onderzoeken. Je medicatie moet je ook in Jette halen, maar dit kan meestal in combinatie met een bezoek daar. Bn en echo kan je bij jouw in de buurt laten doen en dan moet je enkel naar daar voor PU en TP. In Jette houden ze er ook wel rekening mee als je verder woont.

Ik veronderstel dat het in UZ Gent gelijkaardig kan verlopen, misschien dat iemand anders dit kan bevestigen.

Je kan altijd 1 of 2 pogingen in Kortrijk doen en als dit niet het gewenste resultaat heeft, overstappen naar een ander centrum.
Dag Mich,

bedankt voor je snelle feedback!
Mijn gynae zei voor TP in Brugge te doen voor de meer menselijke aanpak. Ik had de indruk dat ze niet aanraadde om Gent te nemen. Velen zeggen dat je meer een nummer bent daar..

De kwaliteit van eicellen weten pas bij eerste PU, dus dat is nog afwachten denk ik. Maar op zich anders geen problemen.. We starten altijd met rond de 8 à 10 miljoen en eindigen na bewerking iedere keer rond de 1 à 2 miljoen. Dus ik denk dat beiden het probleem zijn.

Ik denk inderdaad van eerst een traject zo te proberen PU Kortrijk, TP Brugge op aanraden van gynae. Maar toch blijf je twijfelen hé.. Je wil liefst zo snel mogelijk geholpen zijn, maar weet je nooit natuurlijk.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door ZonderZorgen » 11 december 2019, 14:40

Ik kan mich75 bevestigen in verband met het UZ Gent.

De kwaliteit van je eicellen wordt bepaalt aan de hand van je amh waarden in je bloed.
Wij waren onmiddellijk aangewezen op ICSI.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door mich75 » 11 december 2019, 16:43

ZonderZorgen schreef:
11 december 2019, 14:40
Ik kan mich75 bevestigen in verband met het UZ Gent.

De kwaliteit van je eicellen wordt bepaalt aan de hand van je amh waarden in je bloed.
Wij waren onmiddellijk aangewezen op ICSI.
De kwaliteit kunnen ze nog niet echt bepalen. Aan de hand van amh, fsh en afc kunnen ze wel zien dat je een verminderde eicelreserve hebt en moeilijker te stimuleren bent.
Als ze pof vaststellen op jonge leeftijd heb je soms toch nog goede eicellen, enkel heel weinig en dan is het belangrijk om niet te lang te wachten.
Hoe ouder je bent hoe minder de kwaliteit, maar hoe goed of slecht deze is kunnen ze deels achterhalen adhv het aantal bevruchtingen en het doordelen van de embryo's, maar ze kunnen het niet testen, dus het is een beetje trial and error in sommige gevallen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

L91
Berichten: 99
Lid geworden op: 3 februari 2019, 13:35

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door L91 » 11 december 2019, 21:23

LotjeS schreef:
11 december 2019, 14:30
mich75 schreef:
11 december 2019, 13:29
Jette en UZ Gent hebben de beste labo's van het land.

Als je nog niet begonnen bent met ICSI valt er niet veel door te geven, enkel het document van het ziekenfonds. Moest je later overstappen dan moet je je dossier opvragen in het ziekenhuis waar je in behandeling bent en meenemen naar het eerste consult bij het andere zh. De wachttijd zit hem eerder in wanneer je een afspraak kan krijgen en hoe druk het is en of ze eventueel nog bijkomende onderzoeken willen doen, maar het papierwerk is meestal geen vertragende factor.

Als er bij jou niets mis is zoals pcos, endometriose,...en je in principe goede eicellen hebt dan maakt het soms minder uit waar je gaat.
Er is ook een verschil tussen weinig zwemmertjes en een slechte kwaliteit. Als er weinig zijn, maar ze zijn van goede kwaliteit dan zal je minder obstakels hebben dan wanneer het echt slechte kwaliteit is, slechte morfologie, weinig mobiliteit etc.

In Jette moet je een paar keer gaan voor je begint, minstens 1x bij de dr en 1x bij counseling en dan eventueel nog voor bijkomende onderzoeken. Je medicatie moet je ook in Jette halen, maar dit kan meestal in combinatie met een bezoek daar. Bn en echo kan je bij jouw in de buurt laten doen en dan moet je enkel naar daar voor PU en TP. In Jette houden ze er ook wel rekening mee als je verder woont.

Ik veronderstel dat het in UZ Gent gelijkaardig kan verlopen, misschien dat iemand anders dit kan bevestigen.

Je kan altijd 1 of 2 pogingen in Kortrijk doen en als dit niet het gewenste resultaat heeft, overstappen naar een ander centrum.
Dag Mich,

bedankt voor je snelle feedback!
Mijn gynae zei voor TP in Brugge te doen voor de meer menselijke aanpak. Ik had de indruk dat ze niet aanraadde om Gent te nemen. Velen zeggen dat je meer een nummer bent daar..

De kwaliteit van eicellen weten pas bij eerste PU, dus dat is nog afwachten denk ik. Maar op zich anders geen problemen.. We starten altijd met rond de 8 à 10 miljoen en eindigen na bewerking iedere keer rond de 1 à 2 miljoen. Dus ik denk dat beiden het probleem zijn.

Ik denk inderdaad van eerst een traject zo te proberen PU Kortrijk, TP Brugge op aanraden van gynae. Maar toch blijf je twijfelen hé.. Je wil liefst zo snel mogelijk geholpen zijn, maar weet je nooit natuurlijk.
Even in verband met het 'nummer zijn' in UZ, Wij hebben dit helemaal anders ervaren. Zijn begonnen in AZ Sint Lucas in Gent maar voelden ons daar niet op ons gemak. Zelf de overstap gemaakt naar UZ en wat een verschil... wij hebben uiteindelijk wel enkele verschillende dokters gezien daar, maar allemaal even vriendelijk. Ook de dames aan de fertifoon of via mail hadden altijd een snel en duidelijk antwoord. De afspraken voor controle echo konden telkens heel vroeg gedaan worden (soms voor 8u smorgens), wat het gemakkelijker maakte om te combineren met het werk. Wij hebben geluk gehad dat het snel gelukt was, maar de overstap naar UZ Gent was 1 van de beste keuzes die we gemaakt hebben :-)
01/2018: pilstop
11/2018: doorverwijzing feritiliteit
04/2019 : ICSI niet doorgegaan, maar 2 follikels
06/2019 : ICSI 1 - zwanger

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door ZonderZorgen » 11 december 2019, 21:48

Ik kan het gevoel van L91 alleen bevestigen.
We komen daar nu bijna 1 jaar en zijn er geen nummer.
Mijn laatste afspraak was zelfs om 7u30 zodat ik nog gewoon kon gaan werken. (Ik kan geen verlof nemen, ik krijg dat).
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door LotjeS » 12 december 2019, 9:22

L91 schreef:
11 december 2019, 21:23
LotjeS schreef:
11 december 2019, 14:30
mich75 schreef:
11 december 2019, 13:29
Jette en UZ Gent hebben de beste labo's van het land.

Als je nog niet begonnen bent met ICSI valt er niet veel door te geven, enkel het document van het ziekenfonds. Moest je later overstappen dan moet je je dossier opvragen in het ziekenhuis waar je in behandeling bent en meenemen naar het eerste consult bij het andere zh. De wachttijd zit hem eerder in wanneer je een afspraak kan krijgen en hoe druk het is en of ze eventueel nog bijkomende onderzoeken willen doen, maar het papierwerk is meestal geen vertragende factor.

Als er bij jou niets mis is zoals pcos, endometriose,...en je in principe goede eicellen hebt dan maakt het soms minder uit waar je gaat.
Er is ook een verschil tussen weinig zwemmertjes en een slechte kwaliteit. Als er weinig zijn, maar ze zijn van goede kwaliteit dan zal je minder obstakels hebben dan wanneer het echt slechte kwaliteit is, slechte morfologie, weinig mobiliteit etc.

In Jette moet je een paar keer gaan voor je begint, minstens 1x bij de dr en 1x bij counseling en dan eventueel nog voor bijkomende onderzoeken. Je medicatie moet je ook in Jette halen, maar dit kan meestal in combinatie met een bezoek daar. Bn en echo kan je bij jouw in de buurt laten doen en dan moet je enkel naar daar voor PU en TP. In Jette houden ze er ook wel rekening mee als je verder woont.

Ik veronderstel dat het in UZ Gent gelijkaardig kan verlopen, misschien dat iemand anders dit kan bevestigen.

Je kan altijd 1 of 2 pogingen in Kortrijk doen en als dit niet het gewenste resultaat heeft, overstappen naar een ander centrum.
Dag Mich,

bedankt voor je snelle feedback!
Mijn gynae zei voor TP in Brugge te doen voor de meer menselijke aanpak. Ik had de indruk dat ze niet aanraadde om Gent te nemen. Velen zeggen dat je meer een nummer bent daar..

De kwaliteit van eicellen weten pas bij eerste PU, dus dat is nog afwachten denk ik. Maar op zich anders geen problemen.. We starten altijd met rond de 8 à 10 miljoen en eindigen na bewerking iedere keer rond de 1 à 2 miljoen. Dus ik denk dat beiden het probleem zijn.

Ik denk inderdaad van eerst een traject zo te proberen PU Kortrijk, TP Brugge op aanraden van gynae. Maar toch blijf je twijfelen hé.. Je wil liefst zo snel mogelijk geholpen zijn, maar weet je nooit natuurlijk.
Even in verband met het 'nummer zijn' in UZ, Wij hebben dit helemaal anders ervaren. Zijn begonnen in AZ Sint Lucas in Gent maar voelden ons daar niet op ons gemak. Zelf de overstap gemaakt naar UZ en wat een verschil... wij hebben uiteindelijk wel enkele verschillende dokters gezien daar, maar allemaal even vriendelijk. Ook de dames aan de fertifoon of via mail hadden altijd een snel en duidelijk antwoord. De afspraken voor controle echo konden telkens heel vroeg gedaan worden (soms voor 8u smorgens), wat het gemakkelijker maakte om te combineren met het werk. Wij hebben geluk gehad dat het snel gelukt was, maar de overstap naar UZ Gent was 1 van de beste keuzes die we gemaakt hebben :-)
Hallo,

Bedankt voor je feedback.
Nu doe je mij natuurlijk weer twijfelen ..
Voorlopig had ik doorgegeven in Kortrijk dat ik TP wou in Brugge, dan gaat ook alles daar door in het labo..
PU gaat, als ik het onder mijn gynae wil doen, sowieso door in Kortrijk.

Iemand goede ervaringen met Brugge?
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door LotjeS » 12 december 2019, 9:25

L91 schreef:
11 december 2019, 21:23
LotjeS schreef:
11 december 2019, 14:30
mich75 schreef:
11 december 2019, 13:29
Jette en UZ Gent hebben de beste labo's van het land.

Als je nog niet begonnen bent met ICSI valt er niet veel door te geven, enkel het document van het ziekenfonds. Moest je later overstappen dan moet je je dossier opvragen in het ziekenhuis waar je in behandeling bent en meenemen naar het eerste consult bij het andere zh. De wachttijd zit hem eerder in wanneer je een afspraak kan krijgen en hoe druk het is en of ze eventueel nog bijkomende onderzoeken willen doen, maar het papierwerk is meestal geen vertragende factor.

Als er bij jou niets mis is zoals pcos, endometriose,...en je in principe goede eicellen hebt dan maakt het soms minder uit waar je gaat.
Er is ook een verschil tussen weinig zwemmertjes en een slechte kwaliteit. Als er weinig zijn, maar ze zijn van goede kwaliteit dan zal je minder obstakels hebben dan wanneer het echt slechte kwaliteit is, slechte morfologie, weinig mobiliteit etc.

In Jette moet je een paar keer gaan voor je begint, minstens 1x bij de dr en 1x bij counseling en dan eventueel nog voor bijkomende onderzoeken. Je medicatie moet je ook in Jette halen, maar dit kan meestal in combinatie met een bezoek daar. Bn en echo kan je bij jouw in de buurt laten doen en dan moet je enkel naar daar voor PU en TP. In Jette houden ze er ook wel rekening mee als je verder woont.

Ik veronderstel dat het in UZ Gent gelijkaardig kan verlopen, misschien dat iemand anders dit kan bevestigen.

Je kan altijd 1 of 2 pogingen in Kortrijk doen en als dit niet het gewenste resultaat heeft, overstappen naar een ander centrum.
Dag Mich,

bedankt voor je snelle feedback!
Mijn gynae zei voor TP in Brugge te doen voor de meer menselijke aanpak. Ik had de indruk dat ze niet aanraadde om Gent te nemen. Velen zeggen dat je meer een nummer bent daar..

De kwaliteit van eicellen weten pas bij eerste PU, dus dat is nog afwachten denk ik. Maar op zich anders geen problemen.. We starten altijd met rond de 8 à 10 miljoen en eindigen na bewerking iedere keer rond de 1 à 2 miljoen. Dus ik denk dat beiden het probleem zijn.

Ik denk inderdaad van eerst een traject zo te proberen PU Kortrijk, TP Brugge op aanraden van gynae. Maar toch blijf je twijfelen hé.. Je wil liefst zo snel mogelijk geholpen zijn, maar weet je nooit natuurlijk.
Even in verband met het 'nummer zijn' in UZ, Wij hebben dit helemaal anders ervaren. Zijn begonnen in AZ Sint Lucas in Gent maar voelden ons daar niet op ons gemak. Zelf de overstap gemaakt naar UZ en wat een verschil... wij hebben uiteindelijk wel enkele verschillende dokters gezien daar, maar allemaal even vriendelijk. Ook de dames aan de fertifoon of via mail hadden altijd een snel en duidelijk antwoord. De afspraken voor controle echo konden telkens heel vroeg gedaan worden (soms voor 8u smorgens), wat het gemakkelijker maakte om te combineren met het werk. Wij hebben geluk gehad dat het snel gelukt was, maar de overstap naar UZ Gent was 1 van de beste keuzes die we gemaakt hebben :-)
Super trouwens dat het van jullie is gelukt! Was er iets bij jullie waardoor je ICSI moet doen aub?
Zo'n verhaal geeft gelukkig een beetje hoop!

Doen ze in Gent ook door met de feestdagen? Ik kan waarschijnlijk nu pas eind januari starten omdat MS nu in de kerstvakantie vallen en Kortrijk gesloten is.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Saartje88
Berichten: 108
Lid geworden op: 19 augustus 2018, 13:35

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door Saartje88 » 12 december 2019, 9:58

Dag LotjeS,

Ik wil je zeker niet nog meer doen twijfelen, maar ik had een slechte ervaring in Brugge. Naar mijn gevoel ben ik daar ook veel kostbare tijd verloren.
Hangt wrs ook wel af van je gynaecoloog (ik had Dr. Desmet en zou ik niemand aanraden. Heb ook al massas horrorverhalen gehoord van die arts, dit terzijde).

Ik ben begonnen in Brugge met ovulatie inductie (5 pogingen Clomid/utro/soms Pregnyl).
Eerst en vooral vond ik het een slecht systeem: iedereen moet er zijn om 8u voor echo en bloedafname. Met als gevolg dat mensen op den duur van 6u30 al waren om de eerste te zijn omdat je anders soms tot 10u30 moest wachten. Plus, je krijgt nergens een ticketje dus weet soms niet wie eerst is en soms werd je voorbij gestoken. De echo’s werden altijd door verschillende mensen gedaan (meestal jonge stagiaires of anderstalige mensen). In Jette gebeurt dit ook maar daar zijn ze meestal al verder gevorderd.
Het secretariaat is onvriendelijk en niet altijd even behulpzaam. De eerste keer dat ik langskwam hadden ze me niet op rooster gezet (hoewel ik kon bewijzen met mails). In plaats van mij er gewoon op te zetten, heeft ze wel eerst 4 keer op beschuldigende toon gezegd dat ik er toch niet op stond...

Ik zag mijn arts ook nooit en mijn pijnklachten werden niet serieus genomen. Ben uiteindelijk weggegaan naar Aalter en daar is direct kijkoperatie vastgesteld en ernstige endo graad 4. Dr decleer zei dat OI nooit ging gelukt zijn en dat het de endo enkel erger heeft gemaakt... De Pu en TP gingen door in Jan Palfijn. Daar ook altijd zeer goed en vriendelijk behandeld.
Daar is het uiteindelijk ook niet gelukt en dan ben in overgestapt naar Jette.
Ondanks meer patiënten in Jette (en Gent) voelde ik me minder een nummer en meer begrepen.

De enige arts van wie ik positieve dingen hoor in St Jan: Dr Vandevijvere. Dus als het enkel Tp is kan je overwegen. Maar ik ga nu zelf bevallen in Sint Lucas Brugge omdat ik fertiliteit St Jan niet meer vertrouw.

Veel succes!
Okt 2016: pilstop
Sept - jan2018 Clomid en Pregnyl (Brugge)
Feb: Aalter
Ma 18: kijkoperatie: endometriose
Juni/ sept 18: ICSI 1 en 2: mislukt
4 okt: operatie 2 herval endo
Icsi 3-5: mislukt (vanaf 4 naar Jette)
ICSI 6: zwanger twins! (1 cryo)

L91
Berichten: 99
Lid geworden op: 3 februari 2019, 13:35

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door L91 » 12 december 2019, 10:45

Bij ons was verminderde zaadkwaliteit vastgesteld (zeer weinig in aantal en bijna niet beweeglijk), vandaar onmiddellijk icsi :-)
Mijn vriend moest vooraf bij de uroloog, zij had dan vitaminen voorgeschreven die uiteindelijk wel wat geholpen hebben, want na 3 maand in te nemen waren de aantallen duidelijk verhoogd. Verder zijn wij zelf bewuster en gezonder gaan eten en leven. Ik weet niet of het 'succes' daar iets mee te maken had, maar mij hielp het omdat ik me anders heel machteloos voelde. Zo had ik het toch een beetje 'in de hand'. Ik heb van Jan Palfijn in Gent ook al veel goede dingen gehoord! Over de vakantieperiode kan ik je helaas niets meer vertellen.. heel veel succes!
01/2018: pilstop
11/2018: doorverwijzing feritiliteit
04/2019 : ICSI niet doorgegaan, maar 2 follikels
06/2019 : ICSI 1 - zwanger

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door LotjeS » 12 december 2019, 11:28

L91 schreef:
12 december 2019, 10:45
Bij ons was verminderde zaadkwaliteit vastgesteld (zeer weinig in aantal en bijna niet beweeglijk), vandaar onmiddellijk icsi :-)
Mijn vriend moest vooraf bij de uroloog, zij had dan vitaminen voorgeschreven die uiteindelijk wel wat geholpen hebben, want na 3 maand in te nemen waren de aantallen duidelijk verhoogd. Verder zijn wij zelf bewuster en gezonder gaan eten en leven. Ik weet niet of het 'succes' daar iets mee te maken had, maar mij hielp het omdat ik me anders heel machteloos voelde. Zo had ik het toch een beetje 'in de hand'. Ik heb van Jan Palfijn in Gent ook al veel goede dingen gehoord! Over de vakantieperiode kan ik je helaas niets meer vertellen.. heel veel succes!
Hallo,

En welke vitaminen nam hij dan? Mijn man neemt Fertility Man, ondertussen vier maand, maar lijkt niets te helpen.
Hier ook verminderde zaadkwaliteit en aantal, toch ondertussen 4 keer IUI, wat ik eigenlijk nu weggesmeten tijd vond, maar goed ..

Bedankt!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door LotjeS » 12 december 2019, 11:31

Saartje88 schreef:
12 december 2019, 9:58
Dag LotjeS,

Ik wil je zeker niet nog meer doen twijfelen, maar ik had een slechte ervaring in Brugge. Naar mijn gevoel ben ik daar ook veel kostbare tijd verloren.
Hangt wrs ook wel af van je gynaecoloog (ik had Dr. Desmet en zou ik niemand aanraden. Heb ook al massas horrorverhalen gehoord van die arts, dit terzijde).

Ik ben begonnen in Brugge met ovulatie inductie (5 pogingen Clomid/utro/soms Pregnyl).
Eerst en vooral vond ik het een slecht systeem: iedereen moet er zijn om 8u voor echo en bloedafname. Met als gevolg dat mensen op den duur van 6u30 al waren om de eerste te zijn omdat je anders soms tot 10u30 moest wachten. Plus, je krijgt nergens een ticketje dus weet soms niet wie eerst is en soms werd je voorbij gestoken. De echo’s werden altijd door verschillende mensen gedaan (meestal jonge stagiaires of anderstalige mensen). In Jette gebeurt dit ook maar daar zijn ze meestal al verder gevorderd.
Het secretariaat is onvriendelijk en niet altijd even behulpzaam. De eerste keer dat ik langskwam hadden ze me niet op rooster gezet (hoewel ik kon bewijzen met mails). In plaats van mij er gewoon op te zetten, heeft ze wel eerst 4 keer op beschuldigende toon gezegd dat ik er toch niet op stond...

Ik zag mijn arts ook nooit en mijn pijnklachten werden niet serieus genomen. Ben uiteindelijk weggegaan naar Aalter en daar is direct kijkoperatie vastgesteld en ernstige endo graad 4. Dr decleer zei dat OI nooit ging gelukt zijn en dat het de endo enkel erger heeft gemaakt... De Pu en TP gingen door in Jan Palfijn. Daar ook altijd zeer goed en vriendelijk behandeld.
Daar is het uiteindelijk ook niet gelukt en dan ben in overgestapt naar Jette.
Ondanks meer patiënten in Jette (en Gent) voelde ik me minder een nummer en meer begrepen.

De enige arts van wie ik positieve dingen hoor in St Jan: Dr Vandevijvere. Dus als het enkel Tp is kan je overwegen. Maar ik ga nu zelf bevallen in Sint Lucas Brugge omdat ik fertiliteit St Jan niet meer vertrouw.

Veel succes!
Hallo,

Oei Oei, ja ik heb ook al een goed verhaal gehoord van Dr. Decleer.
Gaat idd enkel om labowerk en TP. Dus op zich moet ik daar maar 1 keer zijn, maar labowerk lijkt me toch zeer belangrijk hierin! Op den duur begin je inderdaad te twijfelen, want je wilt natuurlijk de beste kansen ..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Heaglin
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 oktober 2019, 14:25

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door Heaglin » 12 december 2019, 15:07

Dag LotjeS,

Ik volg al een eindje het forum maar het is de eerste keer dat ik hier iets post. Maar aangezien ik ook het traject doorlopen heb in Ieper wou ik ook eens mijn verhaal vertellen.
Voor de eerste ICSI poging zou ik zeker Ieper/Kortrijk en Brugge aanraden.
Ik heb 8 maal IUI gehad in Ieper/Kortrijk (telkens negatief) en dan uiteindelijk overgestapt naar ICSI.
De opvolging gebeurde in Ieper en de pick-up in Kortrijk (wat ook gemakkelijker te combineren was met mijn werk). De terugplaatsing en labo werk is gebeurd in Sint-Jan in Brugge.
En ik kan zeggen dat ik van de eerste ICSI poging nu 12 weken zwanger ben :D .
Ik zou de eerste poging(en) proberen in Ieper/Kortrijk en dan kan je nog steeds overstappen. Ik ben zowel in Ieper/Kortrijk en Brugge steeds goed opgevangen en goed geïnformeerd.
Maar het belangrijkste is dat je ergens zit waar je je goed voelt.

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Welk ziekenhuis voor ICSI?

Bericht door LotjeS » 13 december 2019, 9:13

Heaglin schreef:
12 december 2019, 15:07
Dag LotjeS,

Ik volg al een eindje het forum maar het is de eerste keer dat ik hier iets post. Maar aangezien ik ook het traject doorlopen heb in Ieper wou ik ook eens mijn verhaal vertellen.
Voor de eerste ICSI poging zou ik zeker Ieper/Kortrijk en Brugge aanraden.
Ik heb 8 maal IUI gehad in Ieper/Kortrijk (telkens negatief) en dan uiteindelijk overgestapt naar ICSI.
De opvolging gebeurde in Ieper en de pick-up in Kortrijk (wat ook gemakkelijker te combineren was met mijn werk). De terugplaatsing en labo werk is gebeurd in Sint-Jan in Brugge.
En ik kan zeggen dat ik van de eerste ICSI poging nu 12 weken zwanger ben :D .
Ik zou de eerste poging(en) proberen in Ieper/Kortrijk en dan kan je nog steeds overstappen. Ik ben zowel in Ieper/Kortrijk en Brugge steeds goed opgevangen en goed geïnformeerd.
Maar het belangrijkste is dat je ergens zit waar je je goed voelt.
Hallo Haeglin

Bedankt voor je reactie en een dikke proficiat met je zwangerschap! Zo'n verhalen doen wel eens deugd en zijn hoopvol!

Hoe komt het dat ze bij jou 8 keer IUI gedaan hebben? Of was dat niet allemaal in Ieper? Bij ons sprak ze al na 1 keer over ICSI. Toch vier keer IUI gedaan ondertussen. Nu zit ik nog in mijn wachtweken van 4e IUI, maar staal was zwak zodat mijn gynae er duidelijk zelf niet meer in gelooft. MS zouden doorkomen in de kerstvakantie, dus kan dan niet meer starten. Gynae laat ons nog de kans om 1 keer IUI te doen begin januari (anders toch 'verloren' maand) om dan eind januari met ICSI te starten.

Ik moet eerlijk ook zeggen dat ik nog niet weet waar ik me goed voel, want moet het nog allemaal ondergaan hé ..
De verhalen zijn van iedereen zeer verschillend waardoor ik twijfelde om toch UZ Gent te nemen voor labo en TP, maar door jou verhaal weet ik het nu ook niet meer! :)
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten