Geen enkel embryo na tweede poging

ICSI Forum
anneliesd
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 november 2019, 13:20

Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door anneliesd » 16 januari 2020, 9:46

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen. Ik ben 32j, sinds oktober 2017 met de pil gestopt. Na onderzoek van het spermastaal van mijn vriend werden we doorverwezen naar de fertiliteitskliniek in augustus 2019. Hij heeft heel weinig spermatozoïden die bijna niet bewegen. "Shakers" zoals de arts in UZ Gent ze noemt. Uit onderzoek blijkt dat ik ook een lage eicelreserve heb. Dubbele pech dus.

De eerste icsi-poging werd gestart op 7 november, punctie op 16 november. Daaruit hadden we 6 eicellen, die alle 6 goed bevrucht waren. Op dag 5 bleek maar 1 embryo goed ontwikkeld, die dan ook werd teruggeplaatst. We waren ontgoocheld dat ze geen embryo's konden invriezen, maar hoopvol want de arts zei dat het een embryo van topkwaliteit was. Helaas, toen ik op 2 december de bloedtest moest doen, had ik al mijn maandstonden. Teleurstelling, maar de arts verzekerde ons dat het embryo zeer goed was en ze voorzag geen problemen.

De tweede poging werd gestart op 31 december, met de punctie afgelopen zaterdag. 9 eicellen, waarvan 7 bruikbaar. Alle 7 werden goed bevrucht. Goed nieuws dus! Vandaag zou de terugplaatsing doorgaan (dag 5), maar nog voor ik vertrok, krijgen we telefoon. Mijn hart zonk al in mijn schoenen en inderdaad, geen enkel embryo was goed ontwikkeld. Dus geen terugplaatsing vandaag, maar wel een poging kwijt.

Nu zit ik natuurlijk in zak en as. Als we telkens maar 1 goeie embryo hebben per 2 pogingen, dan zijn onze kansen nog minder dan ik had gedacht. Ik twijfel nu om de overstap te maken naar Jette, omdat ze daar toch wereldtop zijn.

Zijn er nog mensen die in zo een situatie zaten? Wil dit zeggen dat de volgende pogingen ook slechts een minimum aan embryo's zal opleveren? Loont het de moeite om de overstap te wagen? Of zou dat op zich niet veel uithalen? Is er een dokter in Jette die jullie aanraden?

Alvast bedankt aan de mensen die dit willen lezen!
Ik wens jullie allemaal ook veel succes met volgende pogingen of eventuele zwangerschap!
Annelies
11/19: ICSI 1 -> 1 embryo -> neg
12/19: ICSI 2 -> geen embryo
7/20: ICSI 3 -> 2 embryo's -> neg
12/20: ICSI 4 -> 2 embryo's -> positief ❤ -> MK op 8 weken
6/21: ICSI 5 -> 1 embryo -> TP 17/06

MaaikeD
Berichten: 11
Lid geworden op: 2 mei 2018, 23:08

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door MaaikeD » 16 januari 2020, 12:08

Ik heb in febr vorig jaar eerste pick up gehad. 18 eicellen, uiteindelijk op dag 3 maar 2 over en ingevroren wegens te hoge progesteron. Maanden nadien terugplaatsing gehad, beiden negatief. Embryo’s waren ook van mindere kwaliteit kregen we te horen. In juli/aug 2de poging gehad. 10 eicellen, ze wilden ze laten doordelen tot dag 5 om te zien of dat lukte. Resultaat: op dag 5 niets goed genoeg en dus ook poging kwijt. Nadien doorverwezen door dokter naar een uz ipv az, omdat ze daar toch dikwijls nog wat meer kunnen.
Eind november gestart met poging 3 in jette. Resultaat: 18 eicellen, 1 terugplaatsing gehad op dag 3 van een topembryo. Was negatief... Maar nog 2 vijfdaagse van heel goede kwaliteit ingevroren. Dus nog altijd geen zwangerschap, maar het nieuws van goede kwaliteit en doordelen tot op dag 5 hebben we nooit eerder gehad. Veranderen van ziekenhuis en labo kan dus wel positief zijn!

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door mich75 » 16 januari 2020, 18:22

Als de embryo's de eerste 3 dagen sneuvelen ligt het meestal aan de eicellen, is het dag 4 of 5 dan ligt het eerder aan de zaadcellen, maak er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Ook het labo is enorm belangrijk en dat van Jette is top.

Normaal gezien als je naar Jette belt voor een eerste afspraak, dan stellen ze je een aantal vragen en aan de hand daarvan geven ze een afspraak bij een bepaalde dr.

Nu wordt er in Jette in team gewerkt en overleg gepleegd, dus als er iets speciaals zou zijn dan overleggen ze zeker met collega's.
Je hebt een vaste arts voor je consultaties, maar voor echo's, pu en tp zijn het steeds anderen, heel soms heb je je eigen dr, maar dat is dan toeval.

Ik zou zeker eens een afspraak maken in Jette en dan kan je nog altijd beslissen of je de overstap maakt. Hoe het nu verloopt vliegen je pogingen erdoor en heb je amper kansen, dus ik zou sowieso veranderen van centrum.

anneliesd
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 november 2019, 13:20

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door anneliesd » 17 januari 2020, 8:53

Bedankt voor de reacties allebei!
Ik ga inderdaad een afspraak maken in Jette, mijn vriend vindt dat ik moet doen waar ik me best bij voel. Ook de huisarts zei me dat ze dit zeker aanraadt, en dat ze patiënten heeft die in Jette heel tevreden waren.

Ja Mich, ik heb inderdaad het gevoel dat mijn pogingen erdoor vliegen. De arts had oorspronkelijk gezegd dat van alle bevruchte eicellen er 1/3 uitgroeit tot een goede embryo. Dat zou betekenen dat ik van de 13 bevruchte eicellen ongeveer 4 embryo's zou hebben. Nu heb ik er maar eentje gehad. Ik weet dat het een kansberekening is, en dat het niet wil zeggen dat er effectief 1/3 goed blijkt te zijn, maar dit resultaat had ik helemaal niet zien aankomen!

Maaike, ik hoop dat de twee ingevroren embryo's voor jou een positief resultaat zullen hebben!
11/19: ICSI 1 -> 1 embryo -> neg
12/19: ICSI 2 -> geen embryo
7/20: ICSI 3 -> 2 embryo's -> neg
12/20: ICSI 4 -> 2 embryo's -> positief ❤ -> MK op 8 weken
6/21: ICSI 5 -> 1 embryo -> TP 17/06

michka2205
Berichten: 13
Lid geworden op: 4 september 2019, 22:57

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door michka2205 » 17 januari 2020, 19:34

Beste Annelies

Mij is hetzelfde overkomen, 1e icsi uz gent 7 eicellen allemaal bevrucht, op dag 5 maar 1 goeie over, was wel zwanger maar water gebroken op 15 weken en zwangerschap moeten laten stoppen door kleine kans op gezond kindje...2e icsi 5 eicellen 4 vruchtbaar 4 bevrucht, 1u voor TP telefoon v gent dat aan het afbrokkelen was 😞 daarna zat ik er megadoor want zelfs geen kans gehad...heb ook afspraak in jette gemaakt en geweest, heb bloeduitslagen gehad maar doordat ingevroren sperma naar gent getransporteerd was hebben we besloten nog 1 keer in gent te proberen (ervoor met vers sperma), dus als het even slecht is gaan we naar jette want daar doen ze ook op dag 3 dus toch n betere kans..nu hopen dat het ingevroren v betere kwaliteit en ik toch 1tje overhoud...ik vind uz gent wel heel goed qua opvolging en punctie erg aangenaam (geen pijn) dusja...laat me weten hoe het was in jette

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door Jeanneke » 20 januari 2020, 12:17

anneliesd schreef:
16 januari 2020, 9:46
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen. Ik ben 32j, sinds oktober 2017 met de pil gestopt. Na onderzoek van het spermastaal van mijn vriend werden we doorverwezen naar de fertiliteitskliniek in augustus 2019. Hij heeft heel weinig spermatozoïden die bijna niet bewegen. "Shakers" zoals de arts in UZ Gent ze noemt. Uit onderzoek blijkt dat ik ook een lage eicelreserve heb. Dubbele pech dus.

De eerste icsi-poging werd gestart op 7 november, punctie op 16 november. Daaruit hadden we 6 eicellen, die alle 6 goed bevrucht waren. Op dag 5 bleek maar 1 embryo goed ontwikkeld, die dan ook werd teruggeplaatst. We waren ontgoocheld dat ze geen embryo's konden invriezen, maar hoopvol want de arts zei dat het een embryo van topkwaliteit was. Helaas, toen ik op 2 december de bloedtest moest doen, had ik al mijn maandstonden. Teleurstelling, maar de arts verzekerde ons dat het embryo zeer goed was en ze voorzag geen problemen.

De tweede poging werd gestart op 31 december, met de punctie afgelopen zaterdag. 9 eicellen, waarvan 7 bruikbaar. Alle 7 werden goed bevrucht. Goed nieuws dus! Vandaag zou de terugplaatsing doorgaan (dag 5), maar nog voor ik vertrok, krijgen we telefoon. Mijn hart zonk al in mijn schoenen en inderdaad, geen enkel embryo was goed ontwikkeld. Dus geen terugplaatsing vandaag, maar wel een poging kwijt.

Nu zit ik natuurlijk in zak en as. Als we telkens maar 1 goeie embryo hebben per 2 pogingen, dan zijn onze kansen nog minder dan ik had gedacht. Ik twijfel nu om de overstap te maken naar Jette, omdat ze daar toch wereldtop zijn.

Zijn er nog mensen die in zo een situatie zaten? Wil dit zeggen dat de volgende pogingen ook slechts een minimum aan embryo's zal opleveren? Loont het de moeite om de overstap te wagen? Of zou dat op zich niet veel uithalen? Is er een dokter in Jette die jullie aanraden?

Alvast bedankt aan de mensen die dit willen lezen!
Ik wens jullie allemaal ook veel succes met volgende pogingen of eventuele zwangerschap!
Annelies
Hoi, aan mijn onderschrift kan je zien dat ik in dezelfde situatie zit.
2 pogingen zonder terugplaatsing. Bij 1 ervan was ik al in UZ Gent. De andere was in onderweg toen ze me belden. UZ Gent heeft ons meteen zaadceldonatie aangeraden en meteen ook vermeld dat eiceldonatie misschien ook nodig is. De embryo's sterven op verschillende dagen af dus moeilijk te achterhalen waar het probleem is.
We zijn nu aan het overstappen naar Jette.
Donderdag voor de 2de keer op gesprek. Dan bespreken we als het nog zin heeft om de zaadcellen van mn vriend van Gent naar Jette over te brengen. Nieuwe cellen halen bij mn vriend is niet evident door medicatie die hij neemt. Dan moet hij die 3 maanden stopzetten. Als hij dat doet dan is er risico dat zijn gezondheid achteruit gaat..
Moeilijke beslissingen.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

saartjeb
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 augustus 2019, 12:42

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door saartjeb » 20 januari 2020, 14:55

Hey Annelies

Wij zitten in ongeveer dezelfde situatie.
Mijn vriend is verminderd vruchtbaar, door een varicocoele. Dit hebben we laten behandelen met een embolisatie, maar is niet gelukt. Dus nu zijn we aangewezen op chirurgie.
Onze eerste icsi poging was niet echt een groot succes, 1 terugplaatsing embryo van niet echt goed kwaliteit. Ook icsi 2 hadden we 1 terugplaatsing, maar is ook niet gelukt.
Ondertussen een operatie gehad, waar is uit gebleken dat ik endometriose heb, en ook 1 eileider die bijna niet doorgankelijk is. Ook mijn amh (eicelreserve) is laag voor mijn leeftijd. Dus ik reageer niet goed op de stimulerende medicatie.
Normaal gingen we deze week starten met icsi 3 maar nu blijken mijn bloedwaarden niet goed te zijn, dus weer uitgesteld naar de volgende cyclus. Wij zijn nu van plan om over te schakelen naar Jette.
Hopelijk hebben jullie bij de volgende poging meer geluk!

Saartje
laag amh, partner varicocele
icsi 1 augustus 19: 6 eicellen, 3 bevrucht, 1 TP neg, geen cryo's
icsi 2 oktober 19: 5 eicellen, 2 bevrucht, 1 TP neg, geen cryo
Icsi 3 16/3 pick up

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door Sannedv » 20 januari 2020, 18:35

Jeanneke schreef:
20 januari 2020, 12:17
anneliesd schreef:
16 januari 2020, 9:46
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen. Ik ben 32j, sinds oktober 2017 met de pil gestopt. Na onderzoek van het spermastaal van mijn vriend werden we doorverwezen naar de fertiliteitskliniek in augustus 2019. Hij heeft heel weinig spermatozoïden die bijna niet bewegen. "Shakers" zoals de arts in UZ Gent ze noemt. Uit onderzoek blijkt dat ik ook een lage eicelreserve heb. Dubbele pech dus.

De eerste icsi-poging werd gestart op 7 november, punctie op 16 november. Daaruit hadden we 6 eicellen, die alle 6 goed bevrucht waren. Op dag 5 bleek maar 1 embryo goed ontwikkeld, die dan ook werd teruggeplaatst. We waren ontgoocheld dat ze geen embryo's konden invriezen, maar hoopvol want de arts zei dat het een embryo van topkwaliteit was. Helaas, toen ik op 2 december de bloedtest moest doen, had ik al mijn maandstonden. Teleurstelling, maar de arts verzekerde ons dat het embryo zeer goed was en ze voorzag geen problemen.

De tweede poging werd gestart op 31 december, met de punctie afgelopen zaterdag. 9 eicellen, waarvan 7 bruikbaar. Alle 7 werden goed bevrucht. Goed nieuws dus! Vandaag zou de terugplaatsing doorgaan (dag 5), maar nog voor ik vertrok, krijgen we telefoon. Mijn hart zonk al in mijn schoenen en inderdaad, geen enkel embryo was goed ontwikkeld. Dus geen terugplaatsing vandaag, maar wel een poging kwijt.

Nu zit ik natuurlijk in zak en as. Als we telkens maar 1 goeie embryo hebben per 2 pogingen, dan zijn onze kansen nog minder dan ik had gedacht. Ik twijfel nu om de overstap te maken naar Jette, omdat ze daar toch wereldtop zijn.

Zijn er nog mensen die in zo een situatie zaten? Wil dit zeggen dat de volgende pogingen ook slechts een minimum aan embryo's zal opleveren? Loont het de moeite om de overstap te wagen? Of zou dat op zich niet veel uithalen? Is er een dokter in Jette die jullie aanraden?

Alvast bedankt aan de mensen die dit willen lezen!
Ik wens jullie allemaal ook veel succes met volgende pogingen of eventuele zwangerschap!
Annelies
Hoi, aan mijn onderschrift kan je zien dat ik in dezelfde situatie zit.
2 pogingen zonder terugplaatsing. Bij 1 ervan was ik al in UZ Gent. De andere was in onderweg toen ze me belden. UZ Gent heeft ons meteen zaadceldonatie aangeraden en meteen ook vermeld dat eiceldonatie misschien ook nodig is. De embryo's sterven op verschillende dagen af dus moeilijk te achterhalen waar het probleem is.
We zijn nu aan het overstappen naar Jette.
Donderdag voor de 2de keer op gesprek. Dan bespreken we als het nog zin heeft om de zaadcellen van mn vriend van Gent naar Jette over te brengen. Nieuwe cellen halen bij mn vriend is niet evident door medicatie die hij neemt. Dan moet hij die 3 maanden stopzetten. Als hij dat doet dan is er risico dat zijn gezondheid achteruit gaat..
Moeilijke beslissingen.
Hey Jeanneke,

Uit interesse gezien onze partners allebei muco hebben.
Welke medicatie neemt je lief? Zit hij in een studie voor iets nieuws? En heeft het effect?

Verder wens ik je echt alle moed en geluk toe! Ik hoop echt dat het lukt 🤞🍀
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door Jeanneke » 21 januari 2020, 9:20

Sannedv schreef:
20 januari 2020, 18:35
Jeanneke schreef:
20 januari 2020, 12:17
anneliesd schreef:
16 januari 2020, 9:46
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen. Ik ben 32j, sinds oktober 2017 met de pil gestopt. Na onderzoek van het spermastaal van mijn vriend werden we doorverwezen naar de fertiliteitskliniek in augustus 2019. Hij heeft heel weinig spermatozoïden die bijna niet bewegen. "Shakers" zoals de arts in UZ Gent ze noemt. Uit onderzoek blijkt dat ik ook een lage eicelreserve heb. Dubbele pech dus.

De eerste icsi-poging werd gestart op 7 november, punctie op 16 november. Daaruit hadden we 6 eicellen, die alle 6 goed bevrucht waren. Op dag 5 bleek maar 1 embryo goed ontwikkeld, die dan ook werd teruggeplaatst. We waren ontgoocheld dat ze geen embryo's konden invriezen, maar hoopvol want de arts zei dat het een embryo van topkwaliteit was. Helaas, toen ik op 2 december de bloedtest moest doen, had ik al mijn maandstonden. Teleurstelling, maar de arts verzekerde ons dat het embryo zeer goed was en ze voorzag geen problemen.

De tweede poging werd gestart op 31 december, met de punctie afgelopen zaterdag. 9 eicellen, waarvan 7 bruikbaar. Alle 7 werden goed bevrucht. Goed nieuws dus! Vandaag zou de terugplaatsing doorgaan (dag 5), maar nog voor ik vertrok, krijgen we telefoon. Mijn hart zonk al in mijn schoenen en inderdaad, geen enkel embryo was goed ontwikkeld. Dus geen terugplaatsing vandaag, maar wel een poging kwijt.

Nu zit ik natuurlijk in zak en as. Als we telkens maar 1 goeie embryo hebben per 2 pogingen, dan zijn onze kansen nog minder dan ik had gedacht. Ik twijfel nu om de overstap te maken naar Jette, omdat ze daar toch wereldtop zijn.

Zijn er nog mensen die in zo een situatie zaten? Wil dit zeggen dat de volgende pogingen ook slechts een minimum aan embryo's zal opleveren? Loont het de moeite om de overstap te wagen? Of zou dat op zich niet veel uithalen? Is er een dokter in Jette die jullie aanraden?

Alvast bedankt aan de mensen die dit willen lezen!
Ik wens jullie allemaal ook veel succes met volgende pogingen of eventuele zwangerschap!
Annelies
Hoi, aan mijn onderschrift kan je zien dat ik in dezelfde situatie zit.
2 pogingen zonder terugplaatsing. Bij 1 ervan was ik al in UZ Gent. De andere was in onderweg toen ze me belden. UZ Gent heeft ons meteen zaadceldonatie aangeraden en meteen ook vermeld dat eiceldonatie misschien ook nodig is. De embryo's sterven op verschillende dagen af dus moeilijk te achterhalen waar het probleem is.
We zijn nu aan het overstappen naar Jette.
Donderdag voor de 2de keer op gesprek. Dan bespreken we als het nog zin heeft om de zaadcellen van mn vriend van Gent naar Jette over te brengen. Nieuwe cellen halen bij mn vriend is niet evident door medicatie die hij neemt. Dan moet hij die 3 maanden stopzetten. Als hij dat doet dan is er risico dat zijn gezondheid achteruit gaat..
Moeilijke beslissingen.
Hey Jeanneke,

Uit interesse gezien onze partners allebei muco hebben.
Welke medicatie neemt je lief? Zit hij in een studie voor iets nieuws? En heeft het effect?

Verder wens ik je echt alle moed en geluk toe! Ik hoop echt dat het lukt 🤞🍀
Hij zit inderdaad in een studie. Daardoor was er voordien al een TESE gedaan omdat we wisten dat het met de studie niet mocht. Maar nu wil Jette met een andere techniek zaadcellen weghalen. Morgen op gesprek om te horen als ze nog een poging willen doen met de zaadcellen van Gent.
Anders zal hij toch ergens van de zomer 3 maanden stoppen.
De studie heeft zeker effect, hij won bijna 20% longfunctie.. dusja, niet zo simpel om er zomaar mee te stoppen.
Ik denk dat het voor alle muco's uitkijken is naar de nieuwe generatie medicatie! Zeker met zo een resultaten!
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

anneliesd
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 november 2019, 13:20

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door anneliesd » 29 januari 2020, 9:39

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb bewust even niet op het forum gekeken, omdat ik het wat wou laten bezinken.

Vandaag moesten we terug naar dr. Peeters in UZ Gent, voor een bespreking van de resultaten. Zij heeft duidelijk gemaakt dat het aan de kwaliteit van de eicellen ligt dat er geen goede embryo's ontwikkelen. Ze raadt ons aan om toch nog 1 poging te proberen met andere medicatie die nog niet zo lang bestaat, gelet op onze 'jonge' leeftijd en op het feit dat we toch 1 embryo van heel goede kwaliteit hadden bij de eerste poging.

Ze heeft ook veel gesproken over de mogelijkheid van eiceldonatie. Als een derde poging geen goed resultaat oplevert, moeten we dat dus overwegen. Ik geef toe dat het toen moeilijk werd voor mij. Toen we aan kinderen wilden beginnen, had ik nooit kunnen denken dat we deze weg op zouden gaan. Mijn vriend had van in het begin gezegd dat hij niet wil werken met spermadonatie, omdat het dan niet zijn kind zou zijn. Ik begrijp dat, maar ik weet niet wat ik zelf zou willen.

Op 4 maart hebben we een afspraak in Jette met dr. Tournaye. Ik verwacht geen mirakeloplossing, maar hopelijk kan hij toch wat hoop geven. Ik las onlangs dat 95% van de koppels die vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan, uiteindelijk een kindje krijgen. Ik hoop zo hard dat wij niet tot die 5% behoren...
11/19: ICSI 1 -> 1 embryo -> neg
12/19: ICSI 2 -> geen embryo
7/20: ICSI 3 -> 2 embryo's -> neg
12/20: ICSI 4 -> 2 embryo's -> positief ❤ -> MK op 8 weken
6/21: ICSI 5 -> 1 embryo -> TP 17/06

anneliesd
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 november 2019, 13:20

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door anneliesd » 29 januari 2020, 9:45

michka2205 schreef:
17 januari 2020, 19:34
Beste Annelies

Mij is hetzelfde overkomen, 1e icsi uz gent 7 eicellen allemaal bevrucht, op dag 5 maar 1 goeie over, was wel zwanger maar water gebroken op 15 weken en zwangerschap moeten laten stoppen door kleine kans op gezond kindje...2e icsi 5 eicellen 4 vruchtbaar 4 bevrucht, 1u voor TP telefoon v gent dat aan het afbrokkelen was 😞 daarna zat ik er megadoor want zelfs geen kans gehad...heb ook afspraak in jette gemaakt en geweest, heb bloeduitslagen gehad maar doordat ingevroren sperma naar gent getransporteerd was hebben we besloten nog 1 keer in gent te proberen (ervoor met vers sperma), dus als het even slecht is gaan we naar jette want daar doen ze ook op dag 3 dus toch n betere kans..nu hopen dat het ingevroren v betere kwaliteit en ik toch 1tje overhoud...ik vind uz gent wel heel goed qua opvolging en punctie erg aangenaam (geen pijn) dusja...laat me weten hoe het was in jette
Dag Michka,
Inderdaad een gelijkaardig traject als bij ons. Ik snap dat je na dat telefoontje er helemaal door zat. Ik had dat ook, wij stonden klaar om te vertrekken en dan dat slecht nieuws. Ik heb toen een halve dag zitten huilen in de zetel. Dr. Peeters zei vandaag ook dat die hormoonbehandelingen niet te onderschatten zijn, zeker als ze gevolgd worden door slecht nieuws.

Ik hoop dat de derde poging bij jullie lukt! Ik las even een pauze in tot ik naar Jette moet (4 maart) want het is allemaal wat veel geweest.
11/19: ICSI 1 -> 1 embryo -> neg
12/19: ICSI 2 -> geen embryo
7/20: ICSI 3 -> 2 embryo's -> neg
12/20: ICSI 4 -> 2 embryo's -> positief ❤ -> MK op 8 weken
6/21: ICSI 5 -> 1 embryo -> TP 17/06

anneliesd
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 november 2019, 13:20

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door anneliesd » 29 januari 2020, 9:52

Jeanneke schreef:
20 januari 2020, 12:17
anneliesd schreef:
16 januari 2020, 9:46
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen. Ik ben 32j, sinds oktober 2017 met de pil gestopt. Na onderzoek van het spermastaal van mijn vriend werden we doorverwezen naar de fertiliteitskliniek in augustus 2019. Hij heeft heel weinig spermatozoïden die bijna niet bewegen. "Shakers" zoals de arts in UZ Gent ze noemt. Uit onderzoek blijkt dat ik ook een lage eicelreserve heb. Dubbele pech dus.

De eerste icsi-poging werd gestart op 7 november, punctie op 16 november. Daaruit hadden we 6 eicellen, die alle 6 goed bevrucht waren. Op dag 5 bleek maar 1 embryo goed ontwikkeld, die dan ook werd teruggeplaatst. We waren ontgoocheld dat ze geen embryo's konden invriezen, maar hoopvol want de arts zei dat het een embryo van topkwaliteit was. Helaas, toen ik op 2 december de bloedtest moest doen, had ik al mijn maandstonden. Teleurstelling, maar de arts verzekerde ons dat het embryo zeer goed was en ze voorzag geen problemen.

De tweede poging werd gestart op 31 december, met de punctie afgelopen zaterdag. 9 eicellen, waarvan 7 bruikbaar. Alle 7 werden goed bevrucht. Goed nieuws dus! Vandaag zou de terugplaatsing doorgaan (dag 5), maar nog voor ik vertrok, krijgen we telefoon. Mijn hart zonk al in mijn schoenen en inderdaad, geen enkel embryo was goed ontwikkeld. Dus geen terugplaatsing vandaag, maar wel een poging kwijt.

Nu zit ik natuurlijk in zak en as. Als we telkens maar 1 goeie embryo hebben per 2 pogingen, dan zijn onze kansen nog minder dan ik had gedacht. Ik twijfel nu om de overstap te maken naar Jette, omdat ze daar toch wereldtop zijn.

Zijn er nog mensen die in zo een situatie zaten? Wil dit zeggen dat de volgende pogingen ook slechts een minimum aan embryo's zal opleveren? Loont het de moeite om de overstap te wagen? Of zou dat op zich niet veel uithalen? Is er een dokter in Jette die jullie aanraden?

Alvast bedankt aan de mensen die dit willen lezen!
Ik wens jullie allemaal ook veel succes met volgende pogingen of eventuele zwangerschap!
Annelies
Hoi, aan mijn onderschrift kan je zien dat ik in dezelfde situatie zit.
2 pogingen zonder terugplaatsing. Bij 1 ervan was ik al in UZ Gent. De andere was in onderweg toen ze me belden. UZ Gent heeft ons meteen zaadceldonatie aangeraden en meteen ook vermeld dat eiceldonatie misschien ook nodig is. De embryo's sterven op verschillende dagen af dus moeilijk te achterhalen waar het probleem is.
We zijn nu aan het overstappen naar Jette.
Donderdag voor de 2de keer op gesprek. Dan bespreken we als het nog zin heeft om de zaadcellen van mn vriend van Gent naar Jette over te brengen. Nieuwe cellen halen bij mn vriend is niet evident door medicatie die hij neemt. Dan moet hij die 3 maanden stopzetten. Als hij dat doet dan is er risico dat zijn gezondheid achteruit gaat..
Moeilijke beslissingen.
Dag Jeanneke,

Wat jammer dat je al 2 pogingen zonder embryo achter de rug hebt! Bij ons ligt het duidelijk aan de eicelkwaliteit, de embryo's brokkelen af van in het begin. Een aantal blijven wel delen, dus dat wil volgens de dokter zeggen dat de spermacellen wel hun best doen. Eiceldonatie wordt dus aangeraden, maar ze zou toch nog 1 nieuwe poging proberen met andere medicatie. Ik ga eerst eens horen in Jette.

Bij jullie komt er dan nog bij dat je vriend niet zomaar mag stoppen met zijn medicatie. Ik hoop dat je toch nog verder kan met de cellen die al beschikbaar zijn!
11/19: ICSI 1 -> 1 embryo -> neg
12/19: ICSI 2 -> geen embryo
7/20: ICSI 3 -> 2 embryo's -> neg
12/20: ICSI 4 -> 2 embryo's -> positief ❤ -> MK op 8 weken
6/21: ICSI 5 -> 1 embryo -> TP 17/06

anneliesd
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 november 2019, 13:20

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door anneliesd » 29 januari 2020, 9:58

saartjeb schreef:
20 januari 2020, 14:55
Hey Annelies

Wij zitten in ongeveer dezelfde situatie.
Mijn vriend is verminderd vruchtbaar, door een varicocoele. Dit hebben we laten behandelen met een embolisatie, maar is niet gelukt. Dus nu zijn we aangewezen op chirurgie.
Onze eerste icsi poging was niet echt een groot succes, 1 terugplaatsing embryo van niet echt goed kwaliteit. Ook icsi 2 hadden we 1 terugplaatsing, maar is ook niet gelukt.
Ondertussen een operatie gehad, waar is uit gebleken dat ik endometriose heb, en ook 1 eileider die bijna niet doorgankelijk is. Ook mijn amh (eicelreserve) is laag voor mijn leeftijd. Dus ik reageer niet goed op de stimulerende medicatie.
Normaal gingen we deze week starten met icsi 3 maar nu blijken mijn bloedwaarden niet goed te zijn, dus weer uitgesteld naar de volgende cyclus. Wij zijn nu van plan om over te schakelen naar Jette.
Hopelijk hebben jullie bij de volgende poging meer geluk!

Saartje
Dag Saartje,

Zo jammer dat het bij jullie voorlopig ook niet lukt. Wat is er dan niet goed met je bloedwaarden? Ik heb nooit een opmerking gehad over mijn bloednames, behalve dat ik een lage eicelreserve heb (en nu blijken ze nog eens van slechte kwaliteit te zijn).

Wij gaan op 4 maart naar Jette, in de hoop daar wat beter nieuws te krijgen.
11/19: ICSI 1 -> 1 embryo -> neg
12/19: ICSI 2 -> geen embryo
7/20: ICSI 3 -> 2 embryo's -> neg
12/20: ICSI 4 -> 2 embryo's -> positief ❤ -> MK op 8 weken
6/21: ICSI 5 -> 1 embryo -> TP 17/06

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door mich75 » 29 januari 2020, 11:16

Wij zijn in de mmm gestart doordat mijn man zeer zaadcellen had en die er waren waren amper levend en al zeker niet beweeglijk. Volgens de huisarts zou het nooit lukken met eigen zaad, maar wat weet die ervan? Dus wij naar fertiliteit.
Daar een bevestiging van het slechte zaad, maar icsi zou uitkomst bieden en dan kreeg ik te horen dat mijn leeftijd, toen 38 ook al een obstakel zou zijn. Na bn bleek mijn amh laag te zijn, dus nog een probleem erbij.

Bij de eerste poging slechts 2 eicellen, maar geen bevruchting, dus poging kwijt. Het verdict: combo leeftijd en amh, dus enige optie eiceldonatie. Wij wilden/konden ons hier (nog) niet bij neerleggen.

Volgende poging geen eicellen door een fout in het zh want de andere dames die er waren voor pu hadden ook geen eicellen, gelukkig geen verloren poging.

Poging 3, pu 2 dagen te vroeg, 5 eicellen, maar slechts 2 rijp. Geen bevruchting en de volgende dag was al 1 eicel afgestorven. Dus slechte eicelkwaliteit, niets anders.
Eigenlijk wilden ze ons niet meer behandelen na poging 2 omdat ze niets voor ons konden doen, maar wij bleven aandringen op een derde poging.

Dan naar Jette gegaan met het verhaal van ecd, daar werd voorgesteld om nog 1 of 2 pogingen te proberen om te zien of een ander labo andere resultaten zou geven.

Eerste poging, met dezelfde medicatie, 10 eicellen, waarvan 6 rijp, maar helaas geen bevruchting, en de conclusie dat het aan het zaad lag, maar wederom een poging kwijt.

Dan op aanraden van de arts begonnen met donorzaad, eerste keer 4 eitjes, alle 4 bevrucht en ingevroren, maar helaas negatief.
2de poging 3 eitjes, alle 3 bevrucht, 2 verse teruggeplaatst en 1 in de vriezer. Van die 2 verse werd ik zwanger en is onze dochter geboren, ik was ondertussen al 41.

Ik heb Dhea genomen om mijn eicelkwaliteit te verbeteren, ik weet niet of het helpt, er zijn studies die zeggen van wel, anderen van niet.

Bij mijn allerlaatste poging heb ik geen Dhea genomen wegens tijdsgebrek. Toen had ik 10 eicellen, waarvan 7 rijp, 5 bevrucht en uiteindelijk 4 embryo's. Hier niet verder geraakt dan biochemische zwangerschap.
Ik was toen net geen 43, dus lag het daar aan of had het ermee te maken dat ik geen Dhea had genomen, geen idee.

Oh ja, nog even mijn amh was 0,58 en een jaar later 1,21. Volgens mij had dit te maken met langdurige stress. Bij de eerste bepaling was ik net hervallen en had ik een burn-out. Bij de 2de meting zat ik nog in de psychiatrie om te herstellen van de burn-out en dubbele depressie, maar voelde ik me al stukken beter.
Nadien is mijn amh niet meer bepaald denk ik.

Amh zegt lang niet alles over de eicelreserve en zeker niet over de kwaliteit. Ook afr en fsh zijn belangrijk.

Dames de moed niet opgeven, het kan een lange moeilijke weg zijn, maar zij die volhouden worden bijna allemaal beloond met 1 of meerdere wondertjes.

jess83
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 januari 2020, 20:13

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door jess83 » 29 januari 2020, 19:16

Zo wat heftig zeg! Ik kan alleen mijn ervaring vertellen bij ICSI poging 1 had ik 11 eicellen 9 bruikbaar 6 zijn er bevrucht 1 terug geplaatst en 1 heeft d vriezer ervan maar gehaald. Volgens het ziekenhuis waar ik loop komt het vaker voor dat er maar 1 goeie embryo is en dat er geen 1 is die de vriezer haalt. Volgens het ziekenhui mag ik van geluk spreken dat er 1 in de vriezer ligt. Ik hoop zo voor je dat het gaat lukken!

2010 - gestopt met de pil
2012 - De medische molen in!
2012 - 2018 OI/IUI
2019 - ICSI 1 - zwanger - mk 10,4 zwangerschap - 1 cryo in de vriezer nog
2020 - ICSI 1,1 - ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten