Geen enkel embryo na tweede poging

ICSI Forum
Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: Geen enkel embryo na tweede poging

Bericht door Jeanneke » 30 januari 2020, 12:58

anneliesd schreef:
29 januari 2020, 9:52
Jeanneke schreef:
20 januari 2020, 12:17
anneliesd schreef:
16 januari 2020, 9:46
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen. Ik ben 32j, sinds oktober 2017 met de pil gestopt. Na onderzoek van het spermastaal van mijn vriend werden we doorverwezen naar de fertiliteitskliniek in augustus 2019. Hij heeft heel weinig spermatozoïden die bijna niet bewegen. "Shakers" zoals de arts in UZ Gent ze noemt. Uit onderzoek blijkt dat ik ook een lage eicelreserve heb. Dubbele pech dus.

De eerste icsi-poging werd gestart op 7 november, punctie op 16 november. Daaruit hadden we 6 eicellen, die alle 6 goed bevrucht waren. Op dag 5 bleek maar 1 embryo goed ontwikkeld, die dan ook werd teruggeplaatst. We waren ontgoocheld dat ze geen embryo's konden invriezen, maar hoopvol want de arts zei dat het een embryo van topkwaliteit was. Helaas, toen ik op 2 december de bloedtest moest doen, had ik al mijn maandstonden. Teleurstelling, maar de arts verzekerde ons dat het embryo zeer goed was en ze voorzag geen problemen.

De tweede poging werd gestart op 31 december, met de punctie afgelopen zaterdag. 9 eicellen, waarvan 7 bruikbaar. Alle 7 werden goed bevrucht. Goed nieuws dus! Vandaag zou de terugplaatsing doorgaan (dag 5), maar nog voor ik vertrok, krijgen we telefoon. Mijn hart zonk al in mijn schoenen en inderdaad, geen enkel embryo was goed ontwikkeld. Dus geen terugplaatsing vandaag, maar wel een poging kwijt.

Nu zit ik natuurlijk in zak en as. Als we telkens maar 1 goeie embryo hebben per 2 pogingen, dan zijn onze kansen nog minder dan ik had gedacht. Ik twijfel nu om de overstap te maken naar Jette, omdat ze daar toch wereldtop zijn.

Zijn er nog mensen die in zo een situatie zaten? Wil dit zeggen dat de volgende pogingen ook slechts een minimum aan embryo's zal opleveren? Loont het de moeite om de overstap te wagen? Of zou dat op zich niet veel uithalen? Is er een dokter in Jette die jullie aanraden?

Alvast bedankt aan de mensen die dit willen lezen!
Ik wens jullie allemaal ook veel succes met volgende pogingen of eventuele zwangerschap!
Annelies
Hoi, aan mijn onderschrift kan je zien dat ik in dezelfde situatie zit.
2 pogingen zonder terugplaatsing. Bij 1 ervan was ik al in UZ Gent. De andere was in onderweg toen ze me belden. UZ Gent heeft ons meteen zaadceldonatie aangeraden en meteen ook vermeld dat eiceldonatie misschien ook nodig is. De embryo's sterven op verschillende dagen af dus moeilijk te achterhalen waar het probleem is.
We zijn nu aan het overstappen naar Jette.
Donderdag voor de 2de keer op gesprek. Dan bespreken we als het nog zin heeft om de zaadcellen van mn vriend van Gent naar Jette over te brengen. Nieuwe cellen halen bij mn vriend is niet evident door medicatie die hij neemt. Dan moet hij die 3 maanden stopzetten. Als hij dat doet dan is er risico dat zijn gezondheid achteruit gaat..
Moeilijke beslissingen.
Dag Jeanneke,

Wat jammer dat je al 2 pogingen zonder embryo achter de rug hebt! Bij ons ligt het duidelijk aan de eicelkwaliteit, de embryo's brokkelen af van in het begin. Een aantal blijven wel delen, dus dat wil volgens de dokter zeggen dat de spermacellen wel hun best doen. Eiceldonatie wordt dus aangeraden, maar ze zou toch nog 1 nieuwe poging proberen met andere medicatie. Ik ga eerst eens horen in Jette.

Bij jullie komt er dan nog bij dat je vriend niet zomaar mag stoppen met zijn medicatie. Ik hoop dat je toch nog verder kan met de cellen die al beschikbaar zijn!

We gingen ondertussen al langs in Jette (ook bij Dr. Tournaye) en hij wil zeker nog een poging doen met de zaadcellen van Gent. We zijn ondertussen bezig om de transfer te regelen naar Jette. Dit neemt naar het schijnt ongeveer een maand in beslag. Gent heeft ons ook eerst donatie aangeraden (eerst sperma, dan eicel) maar Jette spreekt daar zelf nog niet over. Het bizarre eraan is dat ze eerst spermadonatie aanraden maar nu zeggen dat het ingevroren staal kwalitatief goed is om over te brengen naar Jette.. Dusja, dan zeggen ze bijna dat het aan de eicel ligt. Ik heb die gedachte ook gedeeld met Dr. Tournaye en hij moest eens lachen met de uitspraken van Gent. Gent en Jette hebben wel een goede verstandhouding maar ik had toch het gevoel dat Dr. Tournaye het niet eens was met hun uitspraken.
het is blijkbaar wel redelijk druk in Jette want we kunnen pas starten met de maandstonden van april. Ik had gehoopt februari of ten laatste maart. Het is jammer genoeg nog een maand later.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten