ICSI poging 1

ICSI Forum
Plaats reactie
jess83
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 januari 2020, 20:13

ICSI poging 1

Bericht door jess83 » 18 januari 2020, 20:25

Ik ben net lid geworden! Mijn naam is Jessica en 36 jaar sinds 2012 zijn we al bezig voor onze kinderwens in de medisch moelen. 7 nov 2019 heb ik een punctie had voor onze kinderwens we doen ICSI er waren 11 eicelen gevonden. 9 bruikbaar 6 embryo's 1 heeft de vriezer gehaald. Bij de verse terug plaatsing was ik meteen zwanger maar bij 10 weken en 4 dagen heb ik een miskraam gekregen. Nu is mijn vraag zijn er vrouwen die ook bij de eerste verse terug plaatsing een miskraam hebben gekregen en daarna door de terug plaatsing van de cryo uit de vriezer toch zwanger zijn geworden? We waren zo blij dat het eindelijk gelukt was na zo lang tijd. Ik heb wat positieve verhalen nodig die ook al zolang bezig zijn geweest en waarbij het uiteindelijk gelukt is.

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: ICSI poging 1

Bericht door LiNN89 » 20 januari 2020, 13:30

Dag Jess,

Ik kwam toevallig nog eens piepen hoe het gaat met de dames in de MM.
Wij hebben er een kleine 3j over gedaan eindelijk zwanger te raken, waarvan een jaar in de MM.
Het is zwaar en niet te onderschatten en dan vind ik nog dat ik nog "van geluk mag spreken" of toch tegenover veel andere lotgenoten!
Wij zijn begonnen met 3iui's zonder resultaat, ik reageerde wel goed op de medicatie maar helaas.
Aangezien de zwemmertjes van vriendlief achteruit gingen hebben we in overleg met de ferti arts besloten over te gaan op ICSI. Maand erna meteen begonnen met stimuleren, er zaten 13 eicellen waarvan uiteindelijk 8 gehaald zijn (mijn lichaam heeft de lastige gewoonte niet op pijn medicatie te reageren wanneer nodig zoals tijdens de punctie, ik had nogal last van adrenaline denk ik :D ) maar dan doorgebeten tot die 8 waarvan 6 rijp en bevrucht en 3 gebleven. Dag voor de verse tp bleek dat mijn lichaam wat tijd nodig had om te recupereren na de stimulatie, het was eventjes op bleek uit mijn bloed dat toevallig om een andere reden getrokkken bij de huisarts was dus ik had geen last van overstimulatie of dergelijke maar in elk geval had ik zelf niet het idee dat mijn lichaam een verse tp zou behouden.
De 3 bevruchte eicellen gingen met succes de vriezer in en een maand later eentje ontdooit, ik had toen heel veel hooi op mn vork door het werk.. verlofperiode + vrijwilliger jeugdbeweging en daarmee ook extra wat om handen toen de eerste cryo werd terug gezet. Dit liep dan ook uit op niets, eventjes heel erg teleurgesteld meteen begonnen voor de aanloop voor een 2e cryo tp. Deze keer flink wat gas terug genomen en nog wat verlof opgenomen zodat ik die 2 weken deeltijds werkte ipv voltijds. Is het nu toeval of niet, onze 2e cryo zit ondertussen al meer dan 25 weken en geweldig levendig in mijn buik!
Wil er maar mee zeggen dat ik het best zou geloven dat het wat kan uitmaken of je lijf wat rust gehad heeft of niet.. Wat meer hormonenvrij en toestanden is geweest, wat meer de leuke dingen ipv de dagelijkse sleur en drukte + de MM die er dan niet te onderschatten ook bij moet om onze wensen te laten uitkomen!
Ook heel veel sterkte, dat moet verschrikkelijk zijn!
Maar geef de moed niet op, wanneer ik heel hard twijfelde of ik wel ooit mama zou mogen worden.. En echt heel zwart keek op die droom werd toch het tegendeel waar..
Veel succes!

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: ICSI poging 1

Bericht door cleo87 » 21 januari 2020, 11:16

Het duurde 3,5j voor het hier bingo was. Met een cryo! Ondertussen is m'n dochter al 3 jaar.
Ondertussen ligt hier ook een ventje van bijna 4 maanden op m'n schoot. Ook een cryo.
Tussen hun 2-tjes had ik ook nog 3 mk, waaronder ook eentje van een vers embryo.
Hier waren de cryo's duidelijk de winnaars. Heb er 4 pick-up voor nodig gehad maar we hebben nu wel 2 wondertjes.
Ook ik heb lang gedacht nooit mama te worden, heb heel diep gezeten . Bijna 7j mmm achter de rug. Het kan. Volhouden !!! πŸ‘Š
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochterπŸ’
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon πŸ’™

jess83
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 januari 2020, 20:13

Re: ICSI poging 1

Bericht door jess83 » 21 januari 2020, 14:52

Dames, wat fijn om te lezen dat het toch is gelukt! ik wacht nu op mijn menstruatie en als er dan een echo gemaakt is mag ik alles schoon is denk dan in maart krijg ik dan een terug plaatsing bij bij mijn 2e menstruatie die ik ga krijgen dus de erste die ik krijgen gaan ze niks doen alleen kijken of het schoon is. En dan in maart een cryo terug platting van ICSI 1 :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten