1ste cryo tp met borstvoeding

ICSI Forum
Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Boutayna » 24 januari 2020, 20:27

Hallo iedereen!

Ik moet volgende week op intakegesprek gaan voor een 1ste tp van een cryootje. Heb n kleintje van 17 maanden die nog sporadisch om de borst komt (enkel 's nachts). Ik heb terug een regelmatige (kan n paar daagjes verschillen) cyclus sinds 9 maanden na de bevalling. Ik heb begrepen dat het UZA geen tp doet zolang je nog borstvoeding geeft maar in andere ziekenhuizen doen ze dit wel gewoon dus vind het zo stom dat ze dit niet per geval bekijken :roll: . Het is niet dat ik niet wil stoppen maar ik wil dit op haar tempo. Tegelijkertijd wil ik niet langer wachten voor een tp van een cryo want time is not on our side.

Weet iemand hoe dat zit met het intakegesprek in het UZA? Hoeveel moet je betalen? Hoe loopt een cryo tp eigenlijk in het UZA? Ik zou helemaal van Limburg moeten komen ervoor. Moet je vaak naar het ziekenhuis?

Heeft iemand het pas gedaan en kan ze deze ervaring delen aub? :D

Germini89
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 maart 2017, 8:15

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Germini89 » 26 januari 2020, 16:43

Hey,

Heb ook al geantwoord in het andere groepje.
Ik zit nu in mijn wachtweken. Heb op 22/1 een tp van een cryo gehad.
Ben op intake geweest in december, maar de rekening heb ik nog niet gekregen. πŸ™‚

Ik moest bellen wanneer ik mijn maandstonden had. Een week later moest ik komen voor bloed en echo. Ben in totaal drie ochtenden moeten komen.

Na drie controles kreeg ik een datum waarop ik pregnyl moest spuiten. Een week later moest ik komen voor de tp. Ze bellen pas 's morgens om mee te delen of het embryo goed ontdooid is. En dan krijg je een uur dat je moet komen voor de tp.

Als je nog vragen hebt...

Veel succes!
Intake UZA dec 2016
Icsi 1. Negatief en geen cryo's
Icsi 2. TP 1: 2/5/2017: positief ❀️ meisje dec 2017
nog 3 cryo's
TP 2: 22/1/20-> bn 3/2 positief -> bn 10/2; neg
nog 2 cryo's

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Boutayna » 26 januari 2020, 16:50

Germini89 schreef: ↑
26 januari 2020, 16:43
Hey,

Heb ook al geantwoord in het andere groepje.
Ik zit nu in mijn wachtweken. Heb op 22/1 een tp van een cryo gehad.
Ben op intake geweest in december, maar de rekening heb ik nog niet gekregen. πŸ™‚

Ik moest bellen wanneer ik mijn maandstonden had. Een week later moest ik komen voor bloed en echo. Ben in totaal drie ochtenden moeten komen.

Na drie controles kreeg ik een datum waarop ik pregnyl moest spuiten. Een week later moest ik komen voor de tp. Ze bellen pas 's morgens om mee te delen of het embryo goed ontdooid is. En dan krijg je een uur dat je moet komen voor de tp.

Als je nog vragen hebt...

Veel succes!

Heel fel bedankt voor je reactie! Ik ben zo blij dat ik iemand gevonden heb die op dit moment in hetzelfde schuitje zit. Je hoort dus bv de dag zelf of het embryo ontdooid is en op welk uur je moet komen als het goed ontdooid is? Ik ben van Limburg dus dan kan ik best ervoor zorgen dat ik voor alle zekerheid die dag in Antwerpen ben hΓ©?

Hoe ging het intakegesprek? Hebben ze toen ook een echo genomen of bloed ofzo? Of is het gewoon een gesprek, teken hier en hier en klaar :D

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Boutayna » 26 januari 2020, 16:57

Oh en moest je er een cyclus tussen laten? Want had precies ergens gelezen dat ze eerst je cyclus willen volgen.

Germini89
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 maart 2017, 8:15

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Germini89 » 26 januari 2020, 20:51

Wij hebben al een dochtertje via icsi in het UZA. Toen heb ik idd bloed moeten laten trekken en wat onderzoeken moeten laten doen. Daarna was er een nabespreking. Wij zijn toen op intake geweest in december en in maart had ik mijn eerste terugplaatsing.
Toen hebben we alle papieren getekend.

Nu we voor een tweede gaan kon ik gewoon starten. Er was gewoon een gesprek. Geen bloed of echo. Ik had ook netjes mijn cyclussen genoteerd van na de vorige bevalling. Deze zijn heel regelmatig, dus moest geen cyclus wachten ter opvolging.
Wij voelden ons erg op ons gemak bij de dokter (De Neubourgh). We kenden haar al van de vorige keer dus heel bewust voor haar gekozen. Na dit consult moesten we beide een papier ondertekenen ifv ontdooiing embryo. Ons dossier was al in orde van de eerste keer icsi.

Eens je opstart moet je 's morgens tussen 7u30 en 9u komen voor bloed en echo. Ik moet altijd werken dus moet je er al om 6u30 zitten wil je niet al te laat op je werk komen.

Ik ben nu dus drie keer moeten komen 's morgens. En de 22 ste belde ze me rond 8u30 met nieuws over de ontdooiing en moest ik om 11u30 in het ziekenhuis zijn voor de tp. Maar ik vermoed dat ze wel rekening houden met de afstand die je moet afleggen.

Hopelijk ben je hier al iets mee?
Intake UZA dec 2016
Icsi 1. Negatief en geen cryo's
Icsi 2. TP 1: 2/5/2017: positief ❀️ meisje dec 2017
nog 3 cryo's
TP 2: 22/1/20-> bn 3/2 positief -> bn 10/2; neg
nog 2 cryo's

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Boutayna » 26 januari 2020, 20:59

Ik heb hier heel veel aan, echt bedankt lieve meid. We hebben een gelijkaardig traject afgelegd :D ik hoop dat het meteen prijs voor je zal zijn. Ik geef nog borstvoeding maar nog heel weinig, enkel s nachts.k hoop da ze t me niet zullen vragen tijdens het gesprek want ik wil er echt graag voor gaan zo snel mogelijk. Ik heb mijn cycli ook bijgehouden en soms zit er een dag of 2 of 3 verschil tussen maar ook best regelmatig. Ach ja t is afwachten nu tot woensdag. Als ik t mag doen gaat t wel even bikkelen zijn die dagen dat ik er vroeg moet zijn omdat ik ten vroegste om 8u aanwezig kan zijn daar maar ja we zullen wel zien allemaal 😊 heel heel erg bedankt en heel veel succes toegewenst lieve meid!!

Germini89
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 maart 2017, 8:15

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Germini89 » 26 januari 2020, 21:38

Graag gedaan!

Veel succes. En laat nog weten hoe het verlopen is.
Intake UZA dec 2016
Icsi 1. Negatief en geen cryo's
Icsi 2. TP 1: 2/5/2017: positief ❀️ meisje dec 2017
nog 3 cryo's
TP 2: 22/1/20-> bn 3/2 positief -> bn 10/2; neg
nog 2 cryo's

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door mich75 » 27 januari 2020, 7:13

Je kan misschien eens vragen of bn en echo daadwerkelijk in het UZA moet gebeuren. Het is best mogelijk dat je het ergens bij jou in de buurt kan laten doen en dat ze de resultaten doorsturen naar het UZA en dan moet je enkel voor tp naar daar.

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Boutayna » 27 januari 2020, 14:22

mich75 schreef: ↑
27 januari 2020, 7:13
Je kan misschien eens vragen of bn en echo daadwerkelijk in het UZA moet gebeuren. Het is best mogelijk dat je het ergens bij jou in de buurt kan laten doen en dat ze de resultaten doorsturen naar het UZA en dan moet je enkel voor tp naar daar.
Wat een goed idee! Dank je wel!! Ik ga t meteen eens vragen. :wink:

Germini89
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 maart 2017, 8:15

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Germini89 » 29 januari 2020, 22:46

Hoe is de intake verlopen Boutayna? Hopelijk mag je snel starten...
Bij welke arts ben je geweest?

Groetjes!
Intake UZA dec 2016
Icsi 1. Negatief en geen cryo's
Icsi 2. TP 1: 2/5/2017: positief ❀️ meisje dec 2017
nog 3 cryo's
TP 2: 22/1/20-> bn 3/2 positief -> bn 10/2; neg
nog 2 cryo's

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Boutayna » 30 januari 2020, 9:41

Germini89 schreef: ↑
29 januari 2020, 22:46
Hoe is de intake verlopen Boutayna? Hopelijk mag je snel starten...
Bij welke arts ben je geweest?

Groetjes!
Hey meid!

Ik wou net posten en toen zag ik je reactie. Wat lief dat je erachter vraagt. Ik ging gisteren normaal gezien naar het intake gesprek. Ik was nog niet ongesteld dus ik heel blij omdat ik dacht dat ik dan eventueel ook meteen zou mogen beginnen. Op het moment van het vertrek kregen we telefoon dat de dokter een spoedgeval had en of de afspraak verzet kon worden :? Mijn man had speciaal vrij genomen dus ze vonden het ok dat mijn man niet meer mee ging. Ik moet vandaag werken en kon niet dus ik moet morgen gaan en raad eens...vandaag ongesteld :D dus morgen moet ik gaan en dan zullen we zien wat ze gaan zeggen. Ik moet bij dokter Vereeck gaan.

Wanneer kan jij gaan voor een bloedtest? Zo spannend he meid.

Germini89
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 maart 2017, 8:15

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Germini89 » 30 januari 2020, 19:40

Hey,

Ik heb maandag bloedname. Spannend...
Ik heb dokter Vereeck enkel gehad voor de echo's. Ik vond het wel een lieve.

Groetjes!
Intake UZA dec 2016
Icsi 1. Negatief en geen cryo's
Icsi 2. TP 1: 2/5/2017: positief ❀️ meisje dec 2017
nog 3 cryo's
TP 2: 22/1/20-> bn 3/2 positief -> bn 10/2; neg
nog 2 cryo's

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Boutayna » 30 januari 2020, 20:34

Ik duim voor je lieve meid. :D

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Boutayna » 2 februari 2020, 15:26

Hey Germini89,

Ik ben vrijdag geweest bij dokter Vereeck. Ze heeft een echo genomen en bloed laten nemen. Ik zou eventueel nog met deze cyclus kunnen beginnen maar ze moet eerst mijn bloed onderzoeken of ik geen toxoplasmose infectie heb of iets anders. Op 5 februari zou ze me bellen. Indien het een toxoplasmose infectie zou zijn (want ik ben niet immuun), dan moet ik 6 maanden wachten.

Ik hoop echt dat je morgen goed nieuws ontvangt. Veel succes!

Germini89
Berichten: 18
Lid geworden op: 2 maart 2017, 8:15

Re: 1ste cryo tp met borstvoeding

Bericht door Germini89 » 2 februari 2020, 17:00

Hopelijk is er geen besmetting. 6 maanden wachten klinkt zo lang.

Jaja hier is het spannend. Morgenmiddag weten we het. Tot hiertoe nog niet ongesteld. Ben misselijk en moe...
Ach ja we zien wel... Positief denken, maar ook realistisch blijven. 🀞😁πŸ€ͺ
Intake UZA dec 2016
Icsi 1. Negatief en geen cryo's
Icsi 2. TP 1: 2/5/2017: positief ❀️ meisje dec 2017
nog 3 cryo's
TP 2: 22/1/20-> bn 3/2 positief -> bn 10/2; neg
nog 2 cryo's

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten