Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

ICSI Forum
Plaats reactie
Linedlc
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 juni 2019, 4:16

Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door Linedlc » 25 juni 2020, 3:45

Hoi! na jaren proberen zwanger te worden met partner die al 3 kinderen heeft uit vorige relatie bleek zijn onvruchtbaarheid oorzaak van het niet zwanger kunnen worden. Daarom ook zoveel jaren verloren want hij wou initieel niet naar dokter aangezien het niet aan hem kon liggen.Dus in 2018 is hij geopereerd voor spataderen maar op natuurlijke wijze zwanger worden zou niet meer lukken. Ondertussen zijn we 5 tp en 4 icsi pogingen en twee miskramen verder en ben ik opnieuw niet zwanger. De moed begint mij in de schoenen te zinken. Is heel zwaar emotioneel en partner is geen steun.Ik kan niet om met gedachte dat ik misschien nooit mama ga worden wat mijn grootste wens is. De stress en chronische slaoeloosheid wegen heel hard door op mijn gemoed en lichaam. Volgens dokter is de kwaliteit van de eitjes door de leeftijd nu de factor die het moeilijk maakt.Het is precies een race tegen de tijd waardoor ik zoveel angsten heb. Wie voelt er zich ook zo en hoe ga je er mee om.?
Icsi1.apr19 embryo1:NZ
2.1jun19 embryo2: MK
2.2okt19: embryo3:MK
3.1:feb20embryo4:NZ
4.1juni20embryo5: NZ
4.2sept20: embryo6:NZ
3.2:nov20 embryo7: NZ
4.3: dec20 em8: MK
5: apr21 em9:NZ
6.1:jun21 em10: MK
6.2jan22 em11:NZ
7.1sep22 em12:MK
7.2nov22 em13:MK

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door mich75 » 26 juni 2020, 9:30

Een aantal jaren geleden waren er 2 topics waar regelmatig geschreven werd, ik dacht icsi ancienkes en iets van 40+.
Het eerste topic was voor dames die al meerdere icsi pogingen achter de rug hadden en uiteindelijk heeft (bijna?) iedereen toch minstens 1 kindje.

Ik heb hier veel steun gevonden om verder te gaan, ik dacht ook dat het nooit zou lukken, mijn man heeft dikwijls dwarsgelegen omdat het voor hem allemaal te zwaar was, maar voor mij was het nog veel zwaarder om telkens pauzes in te lassen of gewoon te horen krijgen dat het stopte voor hem.
De aanhouder wint 😉

Je zit hier tussen lotgenoten, als je meeschrijft met het icsi-clubje zal je zien dat er dames zitten die ook in gelijkaardige situaties verkeren.

Succes en probeer te ontspannen want langdurige stress is zeer slecht voor fertiliteit.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Linedlc
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 juni 2019, 4:16

Re: Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door Linedlc » 27 juni 2020, 17:51

Dag Mich75,

Bedankt voor je hoopgevend berichtje .Bij jou ook wel lange weg en al 3 kindjes ondertussen! Hebben ze dan meerdere embryos terug geplaatst voor tweeling? Mijn dokter staat er weigerachtig tegenover want zegt kans op zwangerechap niet hoger maar als er een embryo niet goed deelt toch kans dat ander dan goed deelt dacht ik. Moet volgende maand overslaan want afspraak dokter pas binnen twee weken dat is wel jammer maar ga dan nu eens op reis gaan en proberen wat te ontspannen voor de volgende ronde. Wil jij nog cryos terug laten plaatsen? Groetjes
Icsi1.apr19 embryo1:NZ
2.1jun19 embryo2: MK
2.2okt19: embryo3:MK
3.1:feb20embryo4:NZ
4.1juni20embryo5: NZ
4.2sept20: embryo6:NZ
3.2:nov20 embryo7: NZ
4.3: dec20 em8: MK
5: apr21 em9:NZ
6.1:jun21 em10: MK
6.2jan22 em11:NZ
7.1sep22 em12:MK
7.2nov22 em13:MK

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door mich75 » 27 juni 2020, 19:04

Ik heb er telkens 2 laten terugplaatsen, behalve 1x omdat er maar 1 was. In totaal 11 embryo's, daarvan 1 dochter en 1 vmk.
Dan overgeschakeld op ECD, omdat door mijn leeftijd (43) de kansen enorm laag waren en ik geen terugbetaalde pogingen meer had.
Daar zijn er ook 2 teruggeplaatst, in samenspraak met mijn dr en dat is de tweeling geworden. De kans op een tweeling was 15%, dus ook niet super hoog maar zeker niet onmogelijk.
Op het einde van de rit heb je evenveel kans of je er nu 1of 2 laat terugplaatsen, dus 10x1 of 5x2 levert evenveel zwangerschappen op, bij de ene 0 en bij de andere 10 ;) of iets er tussenin
Wij mochten kiezen bij ecd of we er 1 of 2 lieten terugplaatsen, per 2 gaat het vlugger vooruit, om die reden heeft mijn man voor 2 gekozen. Als het per 1 is en het lukt niet onmiddellijk, dan zouden we nog heel lang bezig zijn.

Voor de mmm hadden we beslist dat we 3 kids gingen, toen we nog geen idee hadden wat voor parcours we zouden moeten afleggen.
Toen het in de mmm ook niet echt lukte, hebben we het bijgesteld naar 2, maar dus na veel geduld eentje, heel blij, maar niet genoeg voor mij.

In principe hebben we nu onze 3 kindjes, maar ook nog 9 cryo's. Normaal gezien gaan we volgend jaar nog voor een tp, eerst nog wat verbouwen en als het zwaarste achter de rug is dan gaan we ervoor, als mijn man weer niet van gedacht verandert.

Geniet van je reis en hormoonvrije periode en hopelijk vol goede moed aan de volgende en laatste ronde beginnen.

Tessie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 juli 2020, 11:49

Re: Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door Tessie » 4 augustus 2020, 20:01

Hoi, ik heb geen tips maar voel met je mee.
Ik ben in juli 40 geworden, ben in maart 5 weken zwanger geweest en heb momenteel ook weer een miskraam op 5 weken zwangerschap.
Mijn kinderwens was er al toen ik 22 was, maar helaas nooit de juiste man tegen gekomen die met mij een gezinnetje wilde stichten.
Op dit moment denk ik dat het mij niet gegund is om mama te worden. Als ik anderen hun verhalen lees, zie ik echter dat er toch nog veel vrouwen zwanger zijn geworden na veel mislukte pogingen...eerst dit maar weer een plekje geven en dan zien we weer verder.
Ik heb nog 1 cryo van onze 1 ste icsi-cyclus..

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door Leniemienie » 11 september 2020, 21:43

Ik ben een van die icsi ancienkes. Mijn advies zou zijn dat je toch iets moet doen aan de stress en slapeloosheid want dat zal je kansen eerder negatief beïnvloeden. Zoek iets waar je gelukkig van wordt of mee bent(sporten, metekindjes, reizen...). Coping mechanismen, zo noemde de prof dat. In UZLeuven hadden ze daar vroeger een relaxatie therapeute voor, misschien kan dat je helpen?
Qua behandeling: probeer telkens iets nieuw. Vraag er ook achter als je je prof spreekt wat nog kan helpen. Zo hebben ze bij mij de medicatie verschillende keren aangepast. Eens iets speciale behandeling van de eicel, ik heb eens acupunctuur gedaan. En als je het topic ancienkes leest dan zal je lezen dat dat bij andere ook zo was (andere procedure, eiceldonatie of spermadonoren, overschakelen naar Jette...)
Vraag ook of ze alles onderzocht hebben (schildklier, baarmoederonderzoek, genetische testen...) Ik weet niet waar je in behandeling bent of hoe ze het nu allemaal doen maar vroeger waren er verschillende . Je kan denk ik best in een van de actieve topics advies over vragen.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Linedlc
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 juni 2019, 4:16

Re: Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door Linedlc » 29 september 2020, 6:49

Dag Tessie,
Ik was eindje niet op forum geweest want had alles wat laten rusten zie nu pas je berichtje van in augustus. Het spijt me te horen van je miskraam. Hoe gaat het nu met jou? Heb je al een volgende stap in behandeling gepland of ben je al bezig? Doe je de procedure met een donor?
We zitten precies wat in zelfde situatie. Ik had vorige vrijdag tp 6 deze keer met cryo maar baarmoederslijmvlies was aan dunne kant en dikte niet aan met medicatie ook al hebben zo dosis verdubbelt en moest ik drie weken langer pillen doornenen. Bleef op 6 mm steken. De meningen van dokters waren verdeeld voor tp te doen.
Ik ben bang misschien nooit mama te worden omdat ik dacht dat het toch wel al sneller prijs had moeten zijn met icsi. Ook al is het moeilijk toch blijf ik hoop hebben en verder doen wat ik kan doen.
Houd de moed erin!
Veel liefs
Icsi1.apr19 embryo1:NZ
2.1jun19 embryo2: MK
2.2okt19: embryo3:MK
3.1:feb20embryo4:NZ
4.1juni20embryo5: NZ
4.2sept20: embryo6:NZ
3.2:nov20 embryo7: NZ
4.3: dec20 em8: MK
5: apr21 em9:NZ
6.1:jun21 em10: MK
6.2jan22 em11:NZ
7.1sep22 em12:MK
7.2nov22 em13:MK

cleo87
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 augustus 2018, 7:27

Re: Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door cleo87 » 30 september 2020, 14:33

Linedlc schreef:
29 september 2020, 6:49
Dag Tessie,
Ik was eindje niet op forum geweest want had alles wat laten rusten zie nu pas je berichtje van in augustus. Het spijt me te horen van je miskraam. Hoe gaat het nu met jou? Heb je al een volgende stap in behandeling gepland of ben je al bezig? Doe je de procedure met een donor?
We zitten precies wat in zelfde situatie. Ik had vorige vrijdag tp 6 deze keer met cryo maar baarmoederslijmvlies was aan dunne kant en dikte niet aan met medicatie ook al hebben zo dosis verdubbelt en moest ik drie weken langer pillen doornenen. Bleef op 6 mm steken. De meningen van dokters waren verdeeld voor tp te doen.
Ik ben bang misschien nooit mama te worden omdat ik dacht dat het toch wel al sneller prijs had moeten zijn met icsi. Ook al is het moeilijk toch blijf ik hoop hebben en verder doen wat ik kan doen.
Houd de moed erin!
Veel liefs
Wat dat bms betreft: ik heb 2 kindjes na een bms van 6 mm. Dikte ook niet aan. Structuur is minstens even belangrijk dan dikte. Het kan zeker met 6 mm! 💪
07/'12 : kinderwens
MMM in: Chlomid, IUI, IVF/ICSI
PU1: alle TP neg
PU2: verse TP neg, cryoTP zw
11/'16: dochter💝
01/'18 spontaan zwanger mk 7w
PU3 : verse TP mk 7w
08/'18: TP 2 cryo's mk 6w
11/'18: TP neg
PU4: freeze all
02/19: TP pos
10/19: zoon 💙

Linedlc
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 juni 2019, 4:16

Re: Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door Linedlc » 9 oktober 2020, 4:28

Hallo Cleo87, Dat is hoopvol bericht bedankt :-) ondertussen Heb ik terugplaatsing gehad maar terug negatief. Meningen dokters waren verdeeld. Een zei te annuleren want dikte slechts 6mm maar van andere dokter mocht tp doorgaan en dat heb ik gedaan want wil vooruit. Heb gelet op voeding maar de stress blijft me parten spelen.ik blijf wel iedere dag decaffeine koffie drinken. Ik word nog steeds iedere nacht midden nacht klaarwakker. Nu is het wachten op volgende regels om terug te starten voor volgende cryo. Kwaliteit is wel maar BB. De embryo die ze nu geplaatst hebben was wel op dag ontdooiing van BB naar AB geevolueerd dus had er eigenlijk goeie hoop op. Weet niet waarom het niet lukt. Ondertussen word ik binnen 4 maanden al 41. De tijd gaat zo snel. Kan maar alles doen wat mogelijk is.
Icsi1.apr19 embryo1:NZ
2.1jun19 embryo2: MK
2.2okt19: embryo3:MK
3.1:feb20embryo4:NZ
4.1juni20embryo5: NZ
4.2sept20: embryo6:NZ
3.2:nov20 embryo7: NZ
4.3: dec20 em8: MK
5: apr21 em9:NZ
6.1:jun21 em10: MK
6.2jan22 em11:NZ
7.1sep22 em12:MK
7.2nov22 em13:MK

Linedlc
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 juni 2019, 4:16

Re: Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door Linedlc » 9 oktober 2020, 4:42

Dag Lenieminie,

Ik vind je verhaal hoopgevend na 6de icsi je kindjes . Hoe oud was je voor eerste kindje? Hebben ze ooit verklaring gevonden waarom het zolang duurde? Wat hielp jou om emotioneel sterk te blijven na zoveel pogingen? Ik heb jammergenoeg ook geen steun aan partner emotioneel wel aan familie en vrienden.

Verder bedankt voor tips. Ik ga zeker een kijkje nemen nr anciens forum. Verder ben ik in behandeling in Jette. Vermoeiend want is ver telkens uit Brugge maar ben wel tevreden. Ze hebben alle bloedtesten en genetische testen gedaan ook al eens histroscopie. Ze waren wel vergeten een biopsiestaal te nemen maar zag er allemaal goed uit zeiden ze. Ik was ook aan het denken aan accupunctuur. Er werd een meneer roose in brugge aangeraden maar zag dat hij praktijk om gezondheidsredenen gestopt heeft. Verder probeer ik leuke dingen te doen en te sporten want heb dat echt nodig maar lukt niet altijd tdoor job en is stresserende job ook. Soms denk ik moet ik stoppen met werken dat ik me volledig kan focussen op zwanger worden en alle onnodige stress vermijden voor de volgende jaartjes. De tijd dringt en die stress van werk zal niet helpen.
Groetjes en geniet van je gezinnetje ❤️
Icsi1.apr19 embryo1:NZ
2.1jun19 embryo2: MK
2.2okt19: embryo3:MK
3.1:feb20embryo4:NZ
4.1juni20embryo5: NZ
4.2sept20: embryo6:NZ
3.2:nov20 embryo7: NZ
4.3: dec20 em8: MK
5: apr21 em9:NZ
6.1:jun21 em10: MK
6.2jan22 em11:NZ
7.1sep22 em12:MK
7.2nov22 em13:MK

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door Leniemienie » 26 oktober 2020, 19:24

Ik was net 34 geworden als ik zwanger ben geworden van mijn eerste.
Het probleem lag bij ons allebei. Ik had pcos en mijn man zijn zaadcellen scoorden op alle vlakken niet goed. Na mijn eerste zwangerschap is mijn pcos wel verdwenen (Normalere AMH waarde en eierstokken zagen er ook normaal uit).
Stimulatie enzo ging goed maar na de pickup bleven er tegen dag 3 weinig embryo’s over en we hebben nooit geweten waarom.
Waarom het bij de zesde poging wel is gelukt... geen idee... ik had een iets andere behandeling toen, namelijk zonder geen pilcyclus maar een natuurlijke cyclus ervoor waar ik dan 1 week na mijn eisprong gestart ben met die neusspray (ik weet de naam niet meer), daardoor was mijn schildklier ook stabieler. menopur gebruikt (2de cyclus ermee), en dan zowel ervoor, tijdens als erna acupunctuur, wat voor mij ook wel ontspannend werkte. En ik heb toen enkele maanden ervoor gestart met yoga en gezonder eten alsook wat extra tips gevolgd zoals vaak warm eten, voeten warm houden... Ik dacht toen, baat het niet, dan schaadt het niet :D

Mijn job, onze reizen en mijn metekindje hebben mij erdoor geholpen.

Hopelijk lukt het bij jou ook binnenkort!
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Tessie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 juli 2020, 11:49

Re: Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door Tessie » 15 februari 2021, 15:09

Hoi dames,
Alweer van augustus geleden dat ik reageerde.
Intussen heb ik in september een 3 de terugplaatsing gehad, maar was niet zwanger.
Begin dit jaar 2 de icsi traject begonnen.
Verse TP gehad en afgelopen donderdag te horen gekregen dat ik zwanger ben😍
Mijn Hcg was 114 en over de andere waarden waren ze ook heel tevreden.
Morgen nieuwe bloedname om te kijken of alle waarden goed gestegen zijn..ik ben zo bang..
De eerste keer was ik ook zwanger, had ik hcg 80 maar steeg deze niet voldoende en bleek het een buitenbaarmoederlijke..ik hoop echt dat het nu gewoon goed zit😍 liefs, Tessie

Linedlc
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 juni 2019, 4:16

Re: Iemand tips om met angsten om te gaan na 5 mislukte TP en 40 jaar te zijn

Bericht door Linedlc » 23 augustus 2021, 10:28

Dag Tessie,

Ik ben een eind niet op forum geweest. Het is al zwaar jaar geweest. Las je berichtje van februari en vroeg me af hoe het gaat met je nu? Liefs, Erlinda
Icsi1.apr19 embryo1:NZ
2.1jun19 embryo2: MK
2.2okt19: embryo3:MK
3.1:feb20embryo4:NZ
4.1juni20embryo5: NZ
4.2sept20: embryo6:NZ
3.2:nov20 embryo7: NZ
4.3: dec20 em8: MK
5: apr21 em9:NZ
6.1:jun21 em10: MK
6.2jan22 em11:NZ
7.1sep22 em12:MK
7.2nov22 em13:MK

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten