ICSI Jette

ICSI Forum
Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: ICSI Jette

Bericht door Hoop88 » 5 augustus 2020, 10:28

Hey

Ja ik blijf wel vertrouwen hebben in jette. Al raakt ons geduld ook wel op... Ik word 32 en zijn nu 2 jaar en 3 maanden bezig.
We hadden enorme hoop gezet op de icsi en het labo daar en de 1e ontgoocheling is hier dan ook hard binnen gekomen.
Omwille van mijn ernstige endometriosepijn (ik lig 4 dagen strike in mijn zetel tijdens de menstruatie en zware pijnstilling) stelde de dokter voor om er 2 terug te plaatsen, wat ze normaal maar eventueel doen vanaf een 3e terugplaatsing. Maar ik hou het soms ook niet meer uit, dat ik denk dat ik eens zal moeten binnen gaan in t ziekenhuis (terwijl ik in januari al een kijkoperatie had). Ik had ook wat pijn tijdens de punctie maar was zeer minimaal (een steek of 2). Dus als ik het goed begrijp heb je 25 augustus een afspraak bij je huidige gynaecoloog? En wanneer kan je dan naar jette op gesprek? Hopelijk ben je nu toch weer even pijnvrij.
En waar ga je bij je gewone gynaecoloog?
Groetjes
Laatst gewijzigd door Hoop88 op 5 augustus 2020, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI Jette

Bericht door mich75 » 5 augustus 2020, 10:33

Hoop88 schreef:
4 augustus 2020, 22:54
Mich,

Enig idee wat de oorzaken kunnen zijn als een innesteling niet lukt bij icsi? Als de kwaliteit van eicellen en zaadcellen goed is.
Er zijn een aantal mogelijkheden, maar deze komen maar zelden voor.
Ik veronderstel dat je de vraag stelt voor jezelf en niet in het algemeen.

Gemiddeld heb je 3 icsi pogingen nodig om een kindje te hebben, bij de ene is dat natuurlijk minder en bij de andere meer.
Jij zit momenteel nog maar aan je 2e TP waardoor je helemaal nog geen conclusies kan trekken.
Het bruinverlies en de krampen kunnen even goed wijzen op een innesteling.

De meest voorkomende oorzaak van niet innestelen is de kwaliteit van eicellen, zaadcellen of embryo's, maar het grote probleem is dat ze dit meestal niet kunnen zien. Ik had bijna altijd 100% bevruchting en van de 11 embryo's is er maar eentje gesneuveld, maar ik heb hier uiteindelijk 1 dochter van en 1 vmk.
Achteraf bekeken lag het aan de kwaliteit van mijn eicellen door mijn leeftijd (40-42)

Je schrijft dat je 12 eitjes had waarvan 4 goede, bedoel je maar 4 rijpe? 4 bevrucht? of 4 embryo's? dit is al een groot verschil.

Het feit dat je er nu al 2 teruggeplaatst krijgt wil zeggen dat het toch geen topkwaliteit is, maar je kansen verhogen omdat het er 2 zijn.

Als zowel ei- als zaadcel top zijn, dan ben je in no time zwanger.

Maar dus zeker nog niet panikeren.

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: ICSI Jette

Bericht door Hoop88 » 5 augustus 2020, 10:42

Dag Mich

Ik had 12 eicellen waarvan 10 rijp die bevrucht werden. 9 werden er uiteindelijk aangepakt. Uiteindelijk 4 goeie embryo's over. Dus nu al in totaal 3 terug geplaatst en nog 1 cryo in de vriezer. Er werd mij wel gezegd dat ze allen van goeie kwaliteit zijn. De keuze om er 2 terug te plaatsen was omdat ik in tranen verging van de pijn en de dokter ook zegt dat het zo al bijna niet te doen is om dit nog lang vol te houden en dus de slaagkansen te verhogen. Dr. DB. zei nochtans dat de 2 nu van betere kwaliteit waren of mijn 1e terugplaatsing. Jette is er toch voor gekend dat ze toch al veel kunnen zien in het labo? Kan een innesteling nog op dag 9 na de tp? Lijkt mij zeer laat...
Wat is een vmk? Miskraam?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ICSI Jette

Bericht door mich75 » 5 augustus 2020, 11:48

Hoop88 schreef:
5 augustus 2020, 10:42
Dag Mich

Ik had 12 eicellen waarvan 10 rijp die bevrucht werden. 9 werden er uiteindelijk aangepakt. Uiteindelijk 4 goeie embryo's over. Dus nu al in totaal 3 terug geplaatst en nog 1 cryo in de vriezer. Er werd mij wel gezegd dat ze allen van goeie kwaliteit zijn. De keuze om er 2 terug te plaatsen was omdat ik in tranen verging van de pijn en de dokter ook zegt dat het zo al bijna niet te doen is om dit nog lang vol te houden en dus de slaagkansen te verhogen.
Er zijn er dus redelijk wat gesneuveld, maar toch nog altijd een mooi resultaat. Zoals eerder gezegd zagen mijn embryo's er ook goed uit, maar was de kwaliteit uiteindelijk niet top door mijn oude eicellen.
Als jij toch zoveel pijn blijft hebben is het misschien beter om het toch eens goed te laten onderzoeken, als deze poging niet zou lukken.
Dr. DB. zei nochtans dat de 2 nu van betere kwaliteit waren of mijn 1e terugplaatsing.
Dat zou best kunnen want ze vriezen de beste in omdat die ook gedooid moeten worden en dus wordt de minst goede vers teruggeplaatst.
In sommige centra plaatsen de beste terug om zo de kansen te verhogen, maar er is dan ook een hogere kans dat er minder kunnen ingevroren worden of dat ze de dooi niet overleven. In Jette overleeft meer dan 95% van de cryo's de dooi.
Jette is er toch voor gekend dat ze toch al veel kunnen zien in het labo?
Jette is gekend dat het een toplabo is en ze hebben daar ook al heel wat ontwikkeld (oa ICSI) maar ze kunnen spijtig genoeg nog niet alles, anders was iedereen bijna van de eerste poging zwanger.
Uiteindelijk krijgen ze heel veel dames zwanger, ook de 'hopeloze' gevallen ;)
Kan een innesteling nog op dag 9 na de tp? Lijkt mij zeer laat...
Ik had een innestelingsbloeding van d7 tot d9 na tp en het kan ook nog later, al wil ik natuurlijk geen valse hoop geven.
Wat is een vmk? Miskraam?
Een vroege miskraam of biochemische zwangerschap.

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: ICSI Jette

Bericht door Hoop88 » 5 augustus 2020, 12:30

Merci voor je antwoorden!
Wel had dat ook voorgelegd rond dat onderzoeken maar zowel Jette als mijn eigen gynaecoloog willen eerst verder terugplaatsingen doen, omdat ik ook geen last meer zal hebben als ik zwanger ben. Moet natuurlijk wel te doen blijven want als het op termijn onhoudbaar wordt zal dat toch weer moeten bekeken/geopereerd worden. Je hebt mij wel weer een beetje hoop gegeven rond die innesteling. Al blijf ik met een bang hartje rond lopen en kijk wel 20 keer per dag of ik nog geen bloed mee heb. Heb ook totaal geen gevoelige borsten. Je begint echt alles in twijfel te trekken he...
Super dat jij 3 kindjes hebt door jette! En nog courage hebt om er eventueel nog eentje terug te plaatsen...
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: ICSI Jette

Bericht door Mieke1990 » 5 augustus 2020, 15:35

Hoop88 schreef:
5 augustus 2020, 10:28
Hey

Ja ik blijf wel vertrouwen hebben in jette. Al raakt ons geduld ook wel op... Ik word 32 en zijn nu 2 jaar en 3 maanden bezig.
We hadden enorme hoop gezet op de icsi en het labo daar en de 1e ontgoocheling is hier dan ook hard binnen gekomen.
Omwille van mijn ernstige endometriosepijn (ik lig 4 dagen strike in mijn zetel tijdens de menstruatie en zware pijnstilling) stelde de dokter voor om er 2 terug te plaatsen, wat ze normaal maar eventueel doen vanaf een 3e terugplaatsing. Maar ik hou het soms ook niet meer uit, dat ik denk dat ik eens zal moeten binnen gaan in t ziekenhuis (terwijl ik in januari al een kijkoperatie had). Ik had ook wat pijn tijdens de punctie maar was zeer minimaal (een steek of 2). Dus als ik het goed begrijp heb je 25 augustus een afspraak bij je huidige gynaecoloog? En wanneer kan je dan naar jette op gesprek? Hopelijk ben je nu toch weer even pijnvrij.
En waar ga je bij je gewone gynaecoloog?
Groetjes

Hey,

Ja kan ik echt heel goed geloven dat jullie geduld ook ver op raakt. Het is een heel lange en moeilijke weg hè. Met iedere keer vallen en weer opstaan. En hoe langer het duurt hoe moeilijker dat opstaan hè. En de ontgoocheling wordt dan ook groter. Die pijn zal niet te onderschatten zijn hè. En kunnen ze daar iets aan doen dan? Ja mss best dan eens binnen gaan hè. Kan niet goed zijn als je het niet uithoudt he.
Ik ga dat dan toch ook eens navragen of die pijn dan wel normaal is. Het is een pijn over heel mijn buik. Waardoor ik niet kan stappen of liggen of wat dan ook. En als ik dan moet stappen moet ik gebukt stappen. Tis heel raar om uit te leggen maar doet zoveel pijn dat ik die eerste 2 dagen erna huil van de pijn. Gelukkig mag ik dafalgan bijnemen maar helpt niet echt.
Vandaag is het iets beter maar nog niet wat het moet zijn. Ik moet geduld hebben en neem de tijd om te herstellen.
Ja klopt 25augustus moet ik naar onze fertiliteitsarts in het Az groeninge in Kortrijk. Het is een hele goeie arts hoor maar denk dat we moeten verder kijken.
15 september mogen we dan de eerste keer langsgaan in Jette. Mogen we hier namen noemen van de artsen eigenlijk?
Hopelijk kan alles snel doorgaan na dat eerste gesprek. En vinden ze het probleem om ons te kunnen helpen.
Groetjes
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: ICSI Jette

Bericht door Hoop88 » 5 augustus 2020, 16:17

Amai Mieke, klinkt ook echt niet als een cadeau die pijn.
Zou het inderdaad eens bevragen. Is wel fijn om ervaringen uit te wisselen. Zo heb ik toch het gevoel dat ik er niet alleen voor sta.
Ah je gaat in Kortrijk. Ben daar vroeger ook nog geweest. Ik ga naar Izegem en dan voor de puncties en terugplaatsingen dus naar Jette. Wel heel tevreden van Izegem. Denk niet dat namen noemen een probleem is ;-). Ik ga bij dr. Luyckx in Izegem. In Jette ga ik bij dr. De Brucker (omdat hij meer af weet van de endometriose). Bij wie ga jij? Ik moest ook 2 maanden wachten vooraleer ik op gesprek kon in Jette. Is daar vrij druk. Na de corona moesten ze er daar 1200 terug opstarten. Moet je nu een pil nemen in afwachting of gewoon niets nemen?
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: ICSI Jette

Bericht door Mieke1990 » 5 augustus 2020, 18:59

Hoop88 schreef:
5 augustus 2020, 16:17
Amai Mieke, klinkt ook echt niet als een cadeau die pijn.
Zou het inderdaad eens bevragen. Is wel fijn om ervaringen uit te wisselen. Zo heb ik toch het gevoel dat ik er niet alleen voor sta.
Ah je gaat in Kortrijk. Ben daar vroeger ook nog geweest. Ik ga naar Izegem en dan voor de puncties en terugplaatsingen dus naar Jette. Wel heel tevreden van Izegem. Denk niet dat namen noemen een probleem is ;-). Ik ga bij dr. Luyckx in Izegem. In Jette ga ik bij dr. De Brucker (omdat hij meer af weet van de endometriose). Bij wie ga jij? Ik moest ook 2 maanden wachten vooraleer ik op gesprek kon in Jette. Is daar vrij druk. Na de corona moesten ze er daar 1200 terug opstarten. Moet je nu een pil nemen in afwachting of gewoon niets nemen?

Hey,

Nee zeg wel. Ik denk niet dat dat normaal is. Maar durf zo niet bellen wil niet overkomen als een slappe madam ofzo.
Nu heb ik beetje bloedverlies dat is denk ik wel normaal en mijn onderbuik staat keihard. Tis ook niet niets zo een punctie natuurlijk .
Ja dat klopt,hier begrijpen we elkaar wat niet altijd gemakkelijk is om te communiceren met mensen die het niet meemaken. Ik verwijt dat ook niet. Maar hier is het makkelijker praten vind ik.
Oh in Izegem... wist niet dat ze dat daad ook deden.
Ik ga bij dr Vankeirsbilck in Kortrijk echt een hele goeie en een hele lieve. Heb een tijd iemand anders gehad maar was echt een fiasco. Doe voorgeschiedenis kon vermeden worden denk ik. Het scheelt toch van arts tot arts hè.
Als ik naar jette kom zal het dr Strypstein zijn dacht ik. Denk dat de secretaresse zal haar doorverwezen hebben na mijn verhaal te horen.
Ja ik snap dat het druk is en zeker in deze tijden. Langs de andere kant kan er nu toch niets gebeuren aangezien er toch paar cyclussen moeten tussen zitten na een punctie. Dus op zich heb ik daar wel geen probleem mee. Maar het verlangen is er en wordt groter met de dag e.
Van jouw arts heb ik al gehoord en goeie dingen. Heb ook lindsey haar boek gelezen over haar weg naar haar kindje.
In Jette gaan we op onze plaats zijn.
Voorlopig moet ik niets nemen. Er is toch niets gezegd geweest.
Groetjes
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: ICSI Jette

Bericht door Hoop88 » 5 augustus 2020, 22:26

Ik ging ook eerst nr dr. Denys in Kortrijk maar had er geen klik mee. Aangezien ik dan veel positieve dingen hoorde van Izegem zo de overstap gemaakt toen we voor een kindje wilden gaan.
In Jette zal je zeker goed zitten. Is de top van België. Na de punctie moet je toch geen maanden tussen laten? Ik had 6 dagen erna mijn 1e tp. Wel is het zo dat je in jette vaak min. 1 maand moet tussen laten vooraleer je de volgende tp kan doen omwille van hun drukke agenda. Als je bloedwaarden ook niet goed zijn moet je ook min. 1 maand overslaan. Ik had/heb wat moeite met het feit dat je niet maand na maand kan terug gaan en telkens een nieuwe tp kan hebben.
Ik zou toch eens opbellen i.v.m. je pijn. Is zeker geen domme vraag want klinkt ook wel zotjes en niet normaal als je er 2 dagen van weent... je kan het maar vragen hé.
Hopelijk trekt het snel weg. Ik duim voor jou.
Hier willen ze door doen met de terugplaatsingen omdat als ik zwanger zou zijn, ik geen pijn meer zou hebben van de endometriose aangezien je dan je regels niet meer hebt. Moet natuurlijk haalbaar blijven want een maand geleden heb ik ook dagen geweend, tramadol en apranax moeten slikken. De menstruaties zijn voor mij echt de hel geworden. P.s. als je liever via chat babbelt wil ik je gerust eens toevoegen.

Groetjes
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Hoop88
Berichten: 338
Lid geworden op: 23 januari 2020, 9:03

Re: ICSI Jette

Bericht door Hoop88 » 6 augustus 2020, 10:07

Ik heb eens dokter Strypstein opgezocht. Het grappige is dat ik weet wie haar partner is. Goeie vrienden van mij zijn vrienden van haar.
Ik hoorde er wel positieve dingen over!
Maart'22: start brusje. Tp cryo. Zwanger en miskraam
Juni'22: icsi 2: 1 verse tp en 1 cryo. Tp 15/06 - Zwanger

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: ICSI Jette

Bericht door Mieke1990 » 6 augustus 2020, 10:46

Hoop88 schreef:
5 augustus 2020, 22:26
Ik ging ook eerst nr dr. Denys in Kortrijk maar had er geen klik mee. Aangezien ik dan veel positieve dingen hoorde van Izegem zo de overstap gemaakt toen we voor een kindje wilden gaan.
In Jette zal je zeker goed zitten. Is de top van België. Na de punctie moet je toch geen maanden tussen laten? Ik had 6 dagen erna mijn 1e tp. Wel is het zo dat je in jette vaak min. 1 maand moet tussen laten vooraleer je de volgende tp kan doen omwille van hun drukke agenda. Als je bloedwaarden ook niet goed zijn moet je ook min. 1 maand overslaan. Ik had/heb wat moeite met het feit dat je niet maand na maand kan terug gaan en telkens een nieuwe tp kan hebben.
Ik zou toch eens opbellen i.v.m. je pijn. Is zeker geen domme vraag want klinkt ook wel zotjes en niet normaal als je er 2 dagen van weent... je kan het maar vragen hé.
Hopelijk trekt het snel weg. Ik duim voor jou.
Hier willen ze door doen met de terugplaatsingen omdat als ik zwanger zou zijn, ik geen pijn meer zou hebben van de endometriose aangezien je dan je regels niet meer hebt. Moet natuurlijk haalbaar blijven want een maand geleden heb ik ook dagen geweend, tramadol en apranax moeten slikken. De menstruaties zijn voor mij echt de hel geworden. P.s. als je liever via chat babbelt wil ik je gerust eens toevoegen.

Groetjes

Hey Hope,

Ja dat begrijp ik. Een klik hebben is zo belangrijk hè in ons geval.
Aangezien ik nu geen terugplaatsing kan hebben zitten er paar maanden tussen voor nieuwe pick up. Bij ons in Kortrijk moeten er dan zeker 2 cycli tussen zitten. Als het dan om een frozen tp gaat moet er maar 1 cyclus in zitten.
Dus als ik het goed snap in Jette en je hebt pick up gehad duurt het dan een maand als je terugplaatsing hebt? En dus bv geen 5dagen later? Dat is idd wel een dikke tegenvaller als het zo zou zijn. Als ik het goed begrijp hè.
Ik zal het eens vernoemen als ik op gesprek moet. Vandaag heb ik geen pijn meer wel heel slapjes en draaierig. We weten het hè dat het paar dagen duurt.
Aja zo,ja dat is dan idd wel beter hè voor jou. Oh vind het zo erg dat je dat moet meemaken. En al die pijn. Het is al moeilijk genoeg hè allemaal. Ik duim voor jou dat het snel mag lukken en dat je deze hel achter jou kan laten.
We moeten waarschijnlijk van dezelfde kanten zijn hè dan.
Oh ja toevoegen mag hoor 😊
Ah super dat je over dr S. Al goeie dingen hebt gehoord. Dat is toch ook al een geruststelling hè. En hiopelijk is de klik er ook. Als het maar een lieve is ben ik content. Ik zou niet graag zou een vieze pruim hebben ofzo. Na de vorige arts heb ik daar echt geen behoefte meer aan
Groetjes
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: ICSI Jette

Bericht door SilentHeyoka » 10 augustus 2020, 20:42

Leuk hier bekende namen te zien passeren.

Dr. Vankeirsbilck vind ik ook wel een crème van een arts.
Ze heeft ook zelf niet probleemloos zwanger geworden. Haar medeleven is echt, je voelt dat.
Moest het niet zijn dat ik van werk veranderde, az groeninge naar jan yperman, was ik zeker bij haar gebleven. Ook goeie gesprekken gehad met dr. Thys denk ik dat hij noemt.
Nu opvolging vanuit Ieper door dr. Vanderbeke, die me ook zo hard ondersteunt in de lange weg.

Momenteel zijn we anderhalf jaar in opvolging in Jette. Ook daar geen slecht woord te bedenken.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten