Iemand bekend met de kwalificatie van embryo's in Jete?

ICSI Forum
Plaats reactie
Lies0
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 januari 2015, 15:07

Iemand bekend met de kwalificatie van embryo's in Jete?

Bericht door Lies0 » 28 augustus 2020, 18:55

Hallo

Hopelijk weet iemand van jullie dit;
Ik kreeg een bericht via het portaal van crg Jette en daar spreken ze over embryo's van verschillende kwaliteiten. Namelijk kwaliteit 1, kwaliteit 2 en kwaliteit 3.

Weet iemand wat dit precies inhoudt?

Ik zou denken dat kwaliteit 1 de beste kwaliteit betekent en kwaliteit 3 de minste van de 3. Maar het kan evengoed omgekeerd zijn. Wijst dit er dan op dat zowel deling als fragmentatie oké zijn bij een goede kwaliteit?
En zijn de embryo's van de minste kwaliteit sowieso voor de vuilbak?

Vragen, vragen en nog eens vragen tijdens dit ganse proces... .

Alvast bedankt!

mevrouwtjeongeduld
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 januari 2020, 15:56

Re: Iemand bekend met de kwalificatie van embryo's in Jete?

Bericht door mevrouwtjeongeduld » 2 september 2020, 8:37

Hoi Lies,

Neen, ik weet niet wat ze exact betekenen. Zoals ik het begrijp zijn er van kwalitieit 1 de beste (perfecte celdeling, geen fragmentatie etc) en gaat het dan zo naaar 'beneden'. Hoewel niet wil zeggen dat kwaliteit 2 niet goed is bvb, maar wrs gwn niet zo perfect als eentje van kwaliteit 1.
Ik ben in elk geval zwanger geworden van een embryotje van kwaliteit 2, ik had hem zelf ook niet zoveel kans gegeven, maar we zitten toch duidelijk met een volhouder :)

Vraag het eens na bij je gyn tijdens je opvolggesprek? Hij/zij zal daar ongetwijfeld wel de juiste uitleg over kunnen geven.

Groetjes en veel succes!

Lies0
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 januari 2015, 15:07

Re: Iemand bekend met de kwalificatie van embryo's in Jete?

Bericht door Lies0 » 4 september 2020, 16:00

Bedankt voor je reactie!

Ik heb het inderdaad bij de tp kunnen vragen en ze zei dat kwaliteit 2 ook goed is. Dat er eigenlijk niet zoveel verschil zit in kwaliteit 1 en 2. Die van kwaliteit 1 zijn zo goed als perfect.
Bij de tp had ik nog hoop maar nu zit ik op dag 7 na de tp en heb ik al bruinverlies. Mijn ms komen erdoor. Mijn emmy van kwaliteit 2 is helaas niet blijven plakken. Ik hoop echt dat er iets konden invriezen.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Iemand bekend met de kwalificatie van embryo's in Jete?

Bericht door Sara1987 » 4 september 2020, 16:11

Bruinverlies kan ook van een innestelingsbloeding zijn... Zolang je menstruatie niet volledig doorkomt, kan het nog altijd...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Lies0
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 januari 2015, 15:07

Re: Iemand bekend met de kwalificatie van embryo's in Jete?

Bericht door Lies0 » 6 september 2020, 9:17

Gisterenavond toch nog een test gedaan en die was negatief 😥.
Hopelijk konden ze nog embryo's invriezen. Het is nu spannend afwachten op de brief. Anders is het game-over want dit was ons laatste beurt.

mevrouwtjeongeduld
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 januari 2020, 15:56

Re: Iemand bekend met de kwalificatie van embryo's in Jete?

Bericht door mevrouwtjeongeduld » 6 september 2020, 10:10

Lies0 schreef:
6 september 2020, 9:17
Gisterenavond toch nog een test gedaan en die was negatief 😥.
Hopelijk konden ze nog embryo's invriezen. Het is nu spannend afwachten op de brief. Anders is het game-over want dit was ons laatste beurt.
Hoe oud was je embryo toen ze het hebben teruggeplaatst?
Je moet nu vooral niet savonds testen :) ik heb bij mijn eerste zoon een test gedaan 10 dagen na een tp van een 5daags embryo en daar was het turen naar een streepje. Als je al wil testen zou ik het, zeker op deze termijn smorgens doen :)

mevrouwtjeongeduld
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 januari 2020, 15:56

Re: Iemand bekend met de kwalificatie van embryo's in Jete?

Bericht door mevrouwtjeongeduld » 6 september 2020, 10:11

Lies0 schreef:
6 september 2020, 9:17
Gisterenavond toch nog een test gedaan en die was negatief 😥.
Hopelijk konden ze nog embryo's invriezen. Het is nu spannend afwachten op de brief. Anders is het game-over want dit was ons laatste beurt.
Hebben ze je bij de tp niet gezegd hoeveel er konden ingevroren worden?

Lies0
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 januari 2015, 15:07

Re: Iemand bekend met de kwalificatie van embryo's in Jete?

Bericht door Lies0 » 6 september 2020, 15:58

@mevrouwtjeongeduld, neen. Ik heb via de site doorgekregen dat ik 5 embryo's had van kwaliteit 2 op dag 5.
Net voor de tp zei ze dat ze pas de dag erna zouden bekijken of ze embryo's zouden gaan invriezen. Wat ik raar vond want ik ging ervan uit dat deze standaard op dag 5 ingevrozen werden. Ze hoopte om er 3 te kunnen invriezen. Wat in mijn geval zeer uitzonderlijk zou zijn. Want ik heb bij de vorige 2 icsi's slechts 1 cryo gehad (in totaal). Dus nu zit ik met enorm veel vragen en vrees ik een beetje dat de kwaliteit erop achteruit zou gegaan zijn tussen dag 5 en 6 en ze uiteindelijk niets zullen ingevrozen hebben. Op dag 3 heb ik meestal veel goede embryo's en het is pas nadien dat ze stoppen met delen of dat de kwaliteit enorm achteruit gaat. Vandaar mijn vrees.

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Iemand bekend met de kwalificatie van embryo's in Jete?

Bericht door wens2020 » 9 september 2020, 15:31

Bij mij hebben ze ook pas op dag 6 ingevroren in Jette.
Niet druk om maken, want met die extra dag weet je zeker dat het goede cryo's zijn die ingevroren worden.
Zo hebben ze het mij ook uitgelegd.
Ik heb nooit naar de kwaliteit gevraagd, maar ben van de laatste van 4 zwanger geworden, terwijl ik er ook vanuit ging dat ze de beste eerst zouden gebruiken 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten