Teleurstelling... Wie wil zijn verhaal delen en troost bij elkaar zoeken?

ICSI Forum
Plaats reactie
Steffitje
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 december 2020, 11:11

Teleurstelling... Wie wil zijn verhaal delen en troost bij elkaar zoeken?

Bericht door Steffitje » 17 december 2020, 11:19

Hallo,
Graag had ik hier even mijn verhaal gedaan...
Omwille van mijn endometriose kunnen wij niet op een natuurlijke manier zwanger geraken.
Wonder boven wonder, werden wij in 2018 zwanger, met behulp van ICSI na slechts 1 eicel over te hebben bij de transfer.
Heel gelukkig zijn we met ons gezond en gelukkig dochtertje. Graag willen wij nog een zusje/broertje voor haar. Door corona is de wens een beetje uitgesteld geweest, maar na enkele gesprekken en controles in juli, konden we in oktober beginnen met inspuitingen en dergelijke. Helaas ben ik een low responder waardoor ik maar 2 follikels had en ze deze ronde hebben afgebroken. Geen pick-up, geen transfer, alleen maar teleurgesteld in mijn eigen lichaam.
In december konden we starten met ronde 2. Ik had 7 follikels. Eergisteren pick-up gehad. 7 eicellen, waarvan 6 met een afwijking (?) en 1 goeie. Gisteren bericht gekregen dat die goeie ook bevrucht was. Dus alle hoop op die ene.
Daarnet telefoon gehad dat deze niet deelde, dus ook stopgezet.
Iemand die zich in dit verhaal kan herkennen? Hoe ga je om met deze teleurstelling? Ook ervaring met endometriose? Bij de pick-up zeiden ze dat er terug overal endo zit en we misschien toch best kijken om naar Gent of Leuven te gaan voor operatie (heb al een operatie gehad in 2018). Hoe gaan jullie ermee om op dit alles te combineren met werk en huishouden en je gezin? Ik weet niet of we hier wel moeten mee doorgaan. Misschien moeten we gewoon al heel tevreden zijn met ons ene kindje? Aan de andere kant, waarom gaat het bij andere wel zo gemakkelijk en moeten zij zich nergens voor verantwoorden,...
Bedankt voor jullie reacties.
01/2018 : operatie endo
07/2018 : pick-up & transfer (1ste ronde) : zwanger
10/2020 : ronde stopgezet
12/2020 : pick-up, maar geen transfer

TG2711
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 augustus 2020, 13:01

Re: Teleurstelling... Wie wil zijn verhaal delen en troost bij elkaar zoeken?

Bericht door TG2711 » 24 december 2020, 0:04

Hallo, ik wil graag mijn verhaal delen..
We zijn in 2015 spontaan zwanger geraakt na 3 jaar van een gezonde zoon. Hiervoor wel 2 miskramen gehad. Net voor de onderzoeken op de fertiliteit bleek ik dus zwanger te zijn. Na 10 maand opnieuw gestopt met de pil en we lieten het gwn op zn beloop. Dachten van ok het heeft lang geduurd voor ons zoontje dus zal he5 nu mss ook zo zijn. Eind 2018 vastgesteld dat ik een eileiderontsteking had en de kans op n natuurlijke zwangerschap heel klein was. Pas bij de 2e controle erna beslist de stap opnieuw te zetten naar de ferti in februari dit jaar. Normaal laparoscopie 29/3 maar corona kwam roet in het eten gooien dus werd het 11/6. Linkereileider verwijderd en rechts niet doorgankelijk. Eerste stimulatie daaropvolgend, 5 eicellen, kwamen heel moeilijk los, 3 rijp, 2 bevrucht maar liepen een dag achter qua bevruchting en uiteindelijk ook gestopt met delen op dag 5. Verdict: slechte kwaliteit van eicellen en endometriose op rechtereierstok.
27/9 start van kunstmatige menopauze voor 3 maand. 12/11 laparascopie verwijderen endo en
8/12 stimulatie Menopur 300IU.
Nu 22/12 opnieuw punctie gehad, 10 eicellen, kwamen goed los, vandaag telefoon, geen enkel bevrucht.. sloeg effe in als een bom. Ik weet het echt niet meer.. de arts had ons ook gezegd dat als dit niets uithaald we ons zelf ook niets moeten wijsmaken.. ze gingen nog 1 dag afwachten voor mss een laattijdige bevruchting maar de kans is nihil..
11/6: laparoscopie + verwijderen linkereileider
2/09: 1e punctie, 5 eicellen, 3 rijp, 2 bevrucht -> gestopt met delen
12/11: laparoscopie - verwijderen endo rechtereierstok
22/12: 2e punctie, 10 eicellen -> geen enkel bevrucht

lotgenoot
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 april 2021, 10:56

Re: Teleurstelling... Wie wil zijn verhaal delen en troost bij elkaar zoeken?

Bericht door lotgenoot » 21 april 2021, 11:20

Dag Steffitje en TG2711,

ik wil ook wel even mijn verhaal doen, voelt alsof alles wat kan mislopen ook misloopt… Ik heb al een zoon, waarbij op 11maanden een erfelijke ziekte is vastgesteld. Wij hebben besloten om voor een tweede te gaan met PGD traject en hier is het ellenlange traject van wachten en tegenslagen begonnen...eerst 11 maanden onderzoek bij mijn zoon waar het gendefect precies zit, daarna onderzoek bij mijzelf, mijn man en de grootouders. Als dit allemaal bekend was start IVF traject. Bij de vooronderzoeken zware endometriose gevonden, lang wachten op de MRI en consultaties, inplannen operatie. Gezien de blijvende ongemakken na de operatie beslist om niet te laten opereren, in overleg met UZ Leuven waar ik in behandeling ben. (intussen wel weer 10 maanden verloren) Opnieuw IVF gestart, corona passeert en uitgesteld. Dan eindelijk start eerste pick-up, er zaten 23 eicellen klaar, tijdens de pick-up bleek dat mijn eileiders hoog lagen en door de endometriose bewogen deze ook niet, gevolg is dat men van de 23 eicellen slechts 2 eicellen heeft kunnen wegnemen. (terug naar huis met nog 21 eicellen in mijn buik) over een teleurstelling gesproken. Hier bleef uiteindelijk 1 cryo draagster van over voor terugplaatsing. Tweede pick-up overstimulatie maar wel 6 eicellen kunnen wegnemen waarvan 3 overschieten voor terugplaatsing, 2 draagster en 1 volledig gezond. De cryo uit pick up 1 is teruggeplaatst na pick up 2 (onderzoek op de cryo's duurt 6 weken). Nu eerste maal terugplaatsing in kunstmatige cyclus met progynova medicatie, blijkt zich vocht te vormen in baarmoederslijmvlies (de ene heeft dat, de andere niet...opnieuw pech). Intussen terugplaatsing gehad van het enige gezonde cryootje...en opnieuw afwachten. UZ leuven wil maar 2 pick-ups doen zonder de operatie voor endometriose, ik heb dus nog 2 kansen. Samengevat, 2,5 jaar na de beslissing om voor een tweede te gaan heb ik welgeteld 2 terugplaatsingen gehad. Ik heb van nature geduld, maar dit wordt toch wel geregeld op de proef gesteld in dit traject… ik hoop dat sommigen troost kunnen vinden in dit verhaal dat ze niet alleen zijn en allemaal veel succes, goede moed en vooral veel geduld gewenst!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten