Wie veranderd van Menopur/Decapeptyl?

ICSI Forum
Plaats reactie
carmenblue
Berichten: 8
Lid geworden op: 6 januari 2021, 19:19

Wie veranderd van Menopur/Decapeptyl?

Bericht door carmenblue » 20 januari 2021, 20:13

Begin deze maand ben ik gestart met mijn eerste IVF/ICSI behandeling. Op dag 3 begonnen met Decapeptyl (voor 7 dagen),na 2 dagen Menopur erbij. Op dag 9 (na 8 dagen spuiten), hadden we de eerste echo. Slijmvlies was goed alleen geen follikels te zien. Na 4 dagen moesten we vandaag weer terug komen. Wederom geen follikels en het slijmvlies was nu te dun. Vandaag ook een bloeding/menstruatie. Momenteel op dag 14 van de injecties (12 dagen Menopur gebruikt). Nu moeten we zondag weer terugkomen. Geloof bijna niet dat deze paar dagen wel het verschil kunnen maken. Heb overigens een laag AMH. Heeft iemand hier ervaring mee?

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Wie veranderd van Menopur/Decapeptyl?

Bericht door Kerensa » 22 januari 2021, 9:11

Dag Carmen,

ik heb ook een laag AMH (0.91) en spuit ook Menopur sinds 12/01. Misschien heeft die Menopur tijd nodig? Ik moet zaterdag terug gaan om te kijken of de paar follikeltjes die er zaten toch gegroeid zijn. Ik hoop dat de jouwe alsnog opduiken.
Ik merk wel sinds gisteren een zeurende lage rugpijn en vannacht ook een pijnlijke steek gehad. Merk jij iets van de Menopur? Ik begrijp je twijfels wel. Ik zit me net hetzelfde af te vragen. Maken die paar dagen dan zoveel verschil?
Nog even geduld oefenen en dan zijn we weer wat wijzer ;-)

Groetjes!
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

carmenblue
Berichten: 8
Lid geworden op: 6 januari 2021, 19:19

Re: Wie veranderd van Menopur/Decapeptyl?

Bericht door carmenblue » 24 januari 2021, 22:10

Hoi Kerensa,

Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Helaas geen follikels zichtbaar. We gaan nu stoppen met deze poging. Binnenkort een gesprek met de dokter om te evalueren en dan waarschijnlijk andere medicatie proberen. Merkte vrij weinig van de Menopur. Ik schommelde wel af en toe qua emoties en de vloeistof branden vaak tijdens het injecteren. Deze week eindelijk bericht gehad van mijn ziekenfonds, ze willen alleen IVF vergoeden en geen ICSI. Hopelijk 🙏 heb jij positief bericht gehad en volgt binnenkort de punctie.

Groetjes

Kerensa
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 december 2020, 17:08

Re: Wie veranderd van Menopur/Decapeptyl?

Bericht door Kerensa » 3 februari 2021, 12:01

carmenblue schreef:
24 januari 2021, 22:10
Hoi Kerensa,

Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Helaas geen follikels zichtbaar. We gaan nu stoppen met deze poging. Binnenkort een gesprek met de dokter om te evalueren en dan waarschijnlijk andere medicatie proberen. Merkte vrij weinig van de Menopur. Ik schommelde wel af en toe qua emoties en de vloeistof branden vaak tijdens het injecteren. Deze week eindelijk bericht gehad van mijn ziekenfonds, ze willen alleen IVF vergoeden en geen ICSI. Hopelijk 🙏 heb jij positief bericht gehad en volgt binnenkort de punctie.

Groetjes
Hey Carmen,
sorry, ik zie nu pas je berichtje.
zo jammer dat er geen follikeltjes waren. Bij welk ziekenfonds ben je aangesloten? Wat raar dat ze IVF wel willen terugbetalen en ISCI niet. Hopelijk kan je een volgende ronde doen met andere medicatie die wel aanslaat.
Ik had (voor mijn leeftijd, ik ben 42) een goed resultaat: 6 eicellen waarvan er 4 bevrucht zijn. Van die 4 hebben ze de beste teruggeplaatst op maandag en zijn er 2 naar de diepvries. De 4de was wat traag blijkbaar, daar heb ik geen nieuws over.
Nu is het dus afwachten tot 12/02 voor de bloedafname.

Groetjes,
Kerensa
Jan 2019 spont.zw.
Maart 2019 mk (10w)
10/01/21 Icsi
Icsi 1.3 15/04 🍀
15/12 ♥️ pruts wordt verwacht ♥️

carmenblue
Berichten: 8
Lid geworden op: 6 januari 2021, 19:19

Re: Wie veranderd van Menopur/Decapeptyl?

Bericht door carmenblue » 11 februari 2021, 19:25

Hoi Kerensa,

Ik ben aangesloten bij het Zilveren Kruis, waarschijnlijk zit ik met een bepaalde waarde onder de “standaard waarde”en dan wordt het afgekeurd. Komende poging mag ik het proberen met ik met Letrozole tabletten. Ik wacht momenteel op mijn menstruatie om te kunnen starten, maar die blijft vooralsnog uit. Denk dat mijn lichaam een beetje ontregeld is door de hormonen. Inderdaad een goed resultaat, ik ben blij voor jou. Ik zal voor je duimen voor morgen, spannend.

Groetjes Carmen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten