Zelfvertrouwen en pessimisme tijdens ICSI

ICSI Forum
Plaats reactie
Audje
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 februari 2021, 18:23

Zelfvertrouwen en pessimisme tijdens ICSI

Bericht door Audje » 7 maart 2021, 14:19

Hallo,

We zijn ondertussen 1,7 jaar bezig met onze kinderwens.
Na 3 IUI's werd beslist om over te gaan naar ICSI omdat de kwaliteit van de zwemmers van mijn vriend niet zo denderend waren. Bij mij leek alles normaal.
De eerste ICSI-poging gaf ons 5 goeie cyro's. Er werd geen verse teruggeplaatst. Er werd gekozen voor freeze all omdat een overstimulatie niet ver meer was.
We zijn deze maand ondertussen begonnen aan de 3e cyro poging van ICSI 1.
Wat me opvalt is dat ik altijd heel snel voel dat de poging mislukt, zowel bij de inseminaties als de terugplaatsingen van de cyro's. Ik moet 3 keer per dag ammelgem nemen en dat zou het baarmoederslijmvlies mooi intact houden maar het lijkt alsof het eigenlijk alles tegenhoudt. Ik voel menstruatiekrampen maar zo lang je die progesteron neemt komen die natuurlijk niet door.
De gynaecoloog kan niet uitleggen van waar die krampen komen.
Na 3 mislukte inseminaties, freeze all en 2 negatieve cyro-terugplaatsingen vind ik het moeilijk om nog positief te zijn. Ik voel ook al weer menstruatiekrampen na de 3e terugplaatsing van 2 dagen geleden. Ik ben erg angstig in heel het proces en heb al van bij het begin het gevoel dat het nooit zal lukken. En dat wordt tot nu toe al voortdurend bevestigd. Ik ben nog nooit zwanger geweest, er was telkens geen enkel spoor van innesteling. Ik vraag me af hoe jullie het volhouden zonder perspectief te hebben of het ooit zal lukken. Er werd al een hysteroscopie gedaan en ook al andere onderzoeken gaven geen afwijkende resultaten. Er is niets te vinden, maar elke maand krijg je het slechte nieuws te horen dat het weer mislukt is. Ik vraag me af hoe jullie het volhouden zonder perspectief of het ooit zal lukken. Wij zijn in behandeling in het AZ delta in Roeselare. De cyro's gaan wel naar Gent en worden daar teruggeplaatst omdat ze daar tot 5 dagen kunnen delen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten