Miskraam na icsi

ICSI Forum
Plaats reactie
Madeliever
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 maart 2021, 13:49

Miskraam na icsi

Bericht door Madeliever » 12 maart 2021, 14:02

Gisteren gingen we voor 10 weken echo naar de verloskundige. Bij 7 weken nog een echo gehad bij de gynaecoloog, toen leek alles goed. Maar nu bleek dat het embryo bij 7 wkn en 3 dagen gestopt is met groeien...
Sindsdien is mijn wereld een beetje ingestort, en als ik hier weer aandenk voel ik een grote steek in mijn hart.We waren zo blij met deze zwangerschap. Het was voor ons al de 6e icsi poging. Gelukkig hebben we al een gezonde zoon van 4 jaar, maar die gunnen we ook zo een broertje of een zusje.
We hebben gelukkig voor het eerst wel 3 cryo’s in de vriezer, waar goed op gepast wordt in Duitsland.
Ik zou graag wat contact hebben met mensen die dit misschien ook hebben mee gemaakt en tips hebben weer moed te vinden. Ik vind het nu zo naar om aan familie en goede vrienden te vertellen dat het mis is gegaan... dat ik het nog even voor mezelf houdt. Misschien geeft chatten kracht om door te gaan...

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Miskraam na icsi

Bericht door ZonderZorgen » 12 maart 2021, 20:07

Ik heb dat al twee keer meegemaakt.
En ondertussen al een hele hoop positieve bloednames maar nog steeds geen kindje.
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: Miskraam na icsi

Bericht door michellefee2020 » 12 maart 2021, 20:20

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, ik ben nog nooit zwanger geweest, maar ik wil je toch even heel veel sterkte wensen in deze zware periode.
Natuurlijk heb je het er zwaar mee, en snap best dat je dit eerst zelf moet verwerken voordat je dit nieuws aan familie wilt vertellen. 😘😘
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Lynneke
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:03

Re: Miskraam na icsi

Bericht door Lynneke » 31 maart 2021, 8:50

Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde meegemaakt deze maand. Wij waren er beiden kapot van. Echo op 7 weken was prima met mooi hartslagje en de echo op 9,5 weken werd het duidelijk dat het niet meer leefde...

Wij hebben in onze tweede cyclus van icsi een verse terugplaatsing gehad van maar 1 blasto dat het gehaald heeft. Dus wij zullen al zeker opnieuw met de eicelstimulatie en zo moeten beginnen.

Eerst volgt de curettage morgen.


Wij zijn al drie jaren bezig met zwanger te geraken maar tot nu toe kinderloos.
Het slechte nieuws aan iedereen moeten vertellen valt mij ook zeer zwaar. Vele mensen wisten het al omdat ik door mijn job meteen word thuis gezet bij zwangerschap door moederschapsbescherming ( kleuteronderwijs)

De eerste dag terug gaan werken gaat zwaar zijn denk ik ( iedereen die ziet dat ik terug ben , de blikken van medelijden, ...)
Ik weet dan ook nog niet wanneer ik daar klaar voor zal zijn.

Oatka
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 april 2021, 21:35

Re: Miskraam na icsi

Bericht door Oatka » 10 april 2021, 22:26

Hallo,

Ook ik heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt.
Het was voor ons 2 MK's op 7 maanden tijd.
De 1e kwam spontaan op gang na 5,5 weken zwangerschap. Aangezien we al 8 jaren bezig waren om zwanger te worden viel het verlies wel diep. Vooral ook omdat niemand wist van ons traject konden we bij niemand terecht. Een beetje voor ons "geluk" sloeg toen Corona toe waardoor we geen mensen mochten zien waardoor ik niet onmiddellijk met de buitenwereld geconfronteerd werd.
De 2e MK viel nog een pak zwaarder. Op 5 weken was de hartslag al zichtbaar met lichtflitsjes. Geluid kon er nog niet op gezet worden aangezien het echt nog heel vroeg was en nog niet sterk genoeg.
Op 7 weken opnieuw een echo en toen was de hartslag enorm sterk en heel regelmatig. De gynae was dan ook enorm positief en verwachtte nog weinig problemen. Desondanks wees ze er ons wel duidelijk op dat het gevaar nog niet geweken was.
Toch zaten we op die grote roze wolk. Zolang ik geen bloed zag voelde ik me gerust.
Heel groot was dan ook de val toen op de 10 weken echo bleek dat het hartje gestopt was met kloppen.
Wij hebben het verwerkt door echt een afscheidsmoment in te lassen. We hebben eerst beslist om een naam te geven (die zowel voor een jongen als meisje kon) zodat we later echt over Kaya* konden praten. Het hartje had geklopt en voor ons is hij/zij er echt geweest.
We hebben samen kaartjes laten maken voor onze ouders en zussen en hebben ook samen Kaya* begraven.
Wij hadden dit afscheid echt nodig en het heeft ons ook enorm geholpen. Op de plaats waar we Kaya* begraven hebben hebben we een positieve gedenkplaat geplaatst. Elke morgen wanneer ik passeer zwaai ik even naar hem/haar en zeg ik een goeiemorgen of een hallo. Nooit zeg ik dag. Sinds de geboorte van Kaya* hebben we ook een kaars aangestoken met vuur dat we sinds die dag nooit hebben laten uitgaan. Ook dat sterkt ons en geeft ons een doel.
Wat het werk betreft heb ik de tijd genomen om thuis te blijven en af en toe wat werk van thuis uit te doen.
Toen ik opnieuw besliste om fysiek naar het werk te gaan heb ik mijn baas gevraagd om iedereen te zeggen gewoon normaal te doen tegen mij en geen vragen te stellen of medelijden te tonen. Dit kon ik niet aan.
Daar hebben de collega's zich ook aan gehouden wat ik enorm apprecieerde. Ik kon en mocht gewoon in tranen uitbarsten als het me te veel werd, niemand keek raar of nam het me kwalijk. En toch wist ik dat ze er waren voor mij. Dat heeft mij ook enorm geholpen en de stap om de dagen en weken erna telkens opnieuw naar het werk te gaan verkleind.
Iedereen moet natuurlijk zijn eigen manier zoeken om dit te verwerken maar vooral met elkaar praten en elkaar duidelijk maken wat jullie nodig hebben is belangrijk. Enkel zo kunnen jullie elkaar begrijpen en elkaar steunen.
Alvast veel sterkte in deze periode en neem het gerust voorlopig even dag per dag. ❤
01/20: ICSI1: PU+TP => Neg
02/20: TP Cryo 1.1 => Pos, MK 5,5w
06/20: TP Cryo 1.2 => Neg
08/20: TP Cryo 1.3 => Pos, MK 10w
11/20: TP Cryo 1.4 => Neg
12/20: ICSI2: PU+2TP => Neg
03/21: TP Cryo 2.1 => Neg
04/21: TP Cryo 2.2 => WW

eline90
Berichten: 67
Lid geworden op: 9 juni 2021, 9:00

Re: Miskraam na icsi

Bericht door eline90 » 9 juni 2021, 9:27

Madeliever schreef:
12 maart 2021, 14:02
Gisteren gingen we voor 10 weken echo naar de verloskundige. Bij 7 weken nog een echo gehad bij de gynaecoloog, toen leek alles goed. Maar nu bleek dat het embryo bij 7 wkn en 3 dagen gestopt is met groeien...
Sindsdien is mijn wereld een beetje ingestort, en als ik hier weer aandenk voel ik een grote steek in mijn hart.We waren zo blij met deze zwangerschap. Het was voor ons al de 6e icsi poging. Gelukkig hebben we al een gezonde zoon van 4 jaar, maar die gunnen we ook zo een broertje of een zusje.
We hebben gelukkig voor het eerst wel 3 cryo’s in de vriezer, waar goed op gepast wordt in Duitsland.
Ik zou graag wat contact hebben met mensen die dit misschien ook hebben mee gemaakt en tips hebben weer moed te vinden. Ik vind het nu zo naar om aan familie en goede vrienden te vertellen dat het mis is gegaan... dat ik het nog even voor mezelf houdt. Misschien geeft chatten kracht om door te gaan...
Hey

ik ben pas lid geworden van deze community.

Ook ik ben in januari gestart met het ICSI-traject.
En kreeg bij de eerste terugplaatsing al meteen goed nieuws.
Ik was dolgelukkig omdat het van de eerste keer was gelukt.
Op mijn eerste echo zag alles er ook goed uit, dus er was geen reden tot paniek.

Op 11 weken (19/03/2021) had ik een afspraak bij de vroedvrouw in ZOL, gezien het mijn reerste zwangerschap was wist ik niet wat ik wel of niet mocht doen of eten. Er was ook een echo-toestel en ze vroeg of ik de baby nog een keer wou zien. Natuurlijk wou ik dat, eens ik daar lag, geraakte de vroedvrouw in paniek en had ze de gyneacoloog erbij gehaald. Ze vertelde me toen dat het hartje was gestopt enkele dagen geleden.

Mijn wereld stortte in!

Paar dagen later werd de miskraam ingezet, mijn lichaam was na 2 weken hersteld, maar mijn hoofd heeft hier veel langer voor nodig gehad (nog steeds).

Wat mij hier het best bij hielp was het boek “Voor altijd een kind tekort” waarin veel moeders aan het woord komen en ik mezelf er ook in kon terugvinden.

Ik heb nu op 24/05 een tweede terugplaatsing gehad, maar zeker niet zonder zorgen. Want nu blijf ik schrik hebben dat het weer mis gaat lopen. Mijn HCG waarde was goed, maar ik voel geen symptomen die ik tijdens mijn eerste zwangerschap wel had.

Ik heb pas een echo op 22/06 en probeer mezelf continu op het ergste voor te bereiden :(
Feb ‘21: ICSI TP 1.1: POS —> MK op 8 weken
Mei ‘21: ICSI TP 1.2: POS —> Zoontje geboren op 26/01/‘22 💙

April ‘22: ICSI TP 2.1: POS 🍀🤞

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: Miskraam na icsi

Bericht door Atalanta » 21 juni 2021, 20:45

Bij ons was het ook van bij de eerste tp raak, als stonden mijn waarden niet superhoog, ook mijn progesteron was slechts 10,5. Ik had me toen al voorbereid dat het allicht niet goed zou komen en effectief, bij de tweede bn bleek alles gezakt te zijn. Dat het bij de tweede tp weer raak was met veel mooiere waarden zorgde ervoor dat we veel meer op ons gemak waren, maar bij de tweede bn bleek dat de stijging van Hcg niet uitgesproken verdubbeld was zoals het moest zijn. Voor mij was het toen al over and out. Helaas bleken een derde en vierde bn wel weer goed te zijn waardoor we in een rollercoaster terecht gekomen zijn om dan bij bijna 8 weken inderdaad vast te moeten stellen dat het gestopt was met groeien aan 6w en 2D. De klap was minder groot, maar de frustratie blijft enorm. Ik zou zo graag zorgeloos zwanger zijn en er echt van kunnen genieten, maar nu blijkt niet alleen zwanger worden een probleem, ook zwanger blijven..
Vandaag mijn derde tp, normaal volgen mijn vrienden en familie ons traject op de voet, maar deze keer heb ik iedereen gezegd dat ik geen updates meer zou geven, dat het te pijnlijk is, en ik me wat een duts begin te voelen…
ik hoop dat we eens bij de gelukkigen kunnen zijn deze keer.
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

eline90
Berichten: 67
Lid geworden op: 9 juni 2021, 9:00

Re: Miskraam na icsi

Bericht door eline90 » 21 juni 2021, 21:23

Atalanta schreef:
21 juni 2021, 20:45
Bij ons was het ook van bij de eerste tp raak, als stonden mijn waarden niet superhoog, ook mijn progesteron was slechts 10,5. Ik had me toen al voorbereid dat het allicht niet goed zou komen en effectief, bij de tweede bn bleek alles gezakt te zijn. Dat het bij de tweede tp weer raak was met veel mooiere waarden zorgde ervoor dat we veel meer op ons gemak waren, maar bij de tweede bn bleek dat de stijging van Hcg niet uitgesproken verdubbeld was zoals het moest zijn. Voor mij was het toen al over and out. Helaas bleken een derde en vierde bn wel weer goed te zijn waardoor we in een rollercoaster terecht gekomen zijn om dan bij bijna 8 weken inderdaad vast te moeten stellen dat het gestopt was met groeien aan 6w en 2D. De klap was minder groot, maar de frustratie blijft enorm. Ik zou zo graag zorgeloos zwanger zijn en er echt van kunnen genieten, maar nu blijkt niet alleen zwanger worden een probleem, ook zwanger blijven..
Vandaag mijn derde tp, normaal volgen mijn vrienden en familie ons traject op de voet, maar deze keer heb ik iedereen gezegd dat ik geen updates meer zou geven, dat het te pijnlijk is, en ik me wat een duts begin te voelen…
ik hoop dat we eens bij de gelukkigen kunnen zijn deze keer.
Hi Atalanta

Het is inderdaad heel vervelend om dit mee te maken..
Ik heb het gevoel dat vrouwen die op een natuurlijke manier zwanger geraken vanaf de eerste dag zorgeloos kunnen genieten van hun zwangerschap.

Voor ons is elke dag er één te veel uit schrik dat iets gaat mislopen..

Hopelijk neemt de schrik af na de eerste risicovolle 12 weken :(

Deze keer hadden wij ook beslist om het tegen niemand te vertellen, en het voelt goed zo. Want stel dat het moest mislukken moet je het niet tegen iedereen weer gaan uitleggen.

Leef al je ups and downs samen met je partner. Jullie hebben hier niemand anders voor nodig!

Hopelijk komt het goed met je tp van vandaag! Ik duim alvast mee! 👍
Feb ‘21: ICSI TP 1.1: POS —> MK op 8 weken
Mei ‘21: ICSI TP 1.2: POS —> Zoontje geboren op 26/01/‘22 💙

April ‘22: ICSI TP 2.1: POS 🍀🤞

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: Miskraam na icsi

Bericht door Atalanta » 21 juni 2021, 21:48

Bedankt Eline! Succes met je eerste echo morgen 🍀
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

mikasa
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 oktober 2023, 10:40

Re: Miskraam na icsi

Bericht door mikasa » 26 maart 2024, 4:31

You can consider support groups specifically for people who have undergone fertility treatments like Resolve or build now gg, which has online and in-person resources.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten