Wanneer voor een tweede gaan?

ICSI Forum
Plaats reactie
Pingiun12
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2018, 19:21

Wanneer voor een tweede gaan?

Bericht door Pingiun12 » 13 maart 2021, 12:30

Na vijf miskramen, en een aantal icsi pogingen sinds twee weken mama van een zoontje.
Mijn man is al bezig over een tweede kindje. Wanneer hebben jullie die stap gezet.
Ik wil even wachten en zien hoeveel combinatie kind en werk,verloopt.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wanneer voor een tweede gaan?

Bericht door mich75 » 15 maart 2021, 20:42

Dat is heel persoonlijk, de ene gaat er voor vanaf wanneer het kan, de andere laat er meer tijd tussen, dat is ook zo bij koppels die geen hulp nodig hebben.

Het grote nadeel is dat je niet weet hoelang het gaat duren. Je kan vlug beginnen met het idee dat het lang gaat duren en dus best niet te veel tijd verspilt, maar als het dan toch van de 1e tp lukt dan is het misschien wat snel, omgekeerd kan natuurlijk ook, dat het veel langer duurt dan gehoopt.

Als je een nieuwe stimulatie moet ondergaan moet je minstens 6m wachten na de bevalling en als je een ks hebt gehad moet je 1 jaar wachten.

Ik zou inderdaad even zien hoe de combinatie met het werk is en pas beginnen als lichamelijk volledig gerecupereerd bent, dit hangt af van vrouw tot vrouw en bevalling tot bevalling.

EmilieT
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 oktober 2020, 13:29

Re: Wanneer voor een tweede gaan?

Bericht door EmilieT » 21 maart 2021, 16:06

Dat van de keizersnee klopt niet. Ik ben in januari 2020 bevallen met een keizersnede.
Na 3 maanden ben ik op controle geweest en toen zei de dokter dat er bij een keizersnee minstens 1 jaar tussen de twee bevallingen moet zitten.
Maw, na 3 maanden 'mag' je terug zwanger worden.

Wij zijn gestart voor nummer 2 toen onze dochter 7 maanden was, en de eerste terugplaatsing is direct gelukt.
Wij zijn nu 28 weken zwanger.

Ze hebben wel eerst nog eens gecontroleerd of alles ook vanbinnen goed herstelt was, geen verklevingen en zo...

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wanneer voor een tweede gaan?

Bericht door mich75 » 21 maart 2021, 16:49

Normaal moet je na een bevalling met een ks 6-12 maanden wachten om zwanger te worden, maar liefst een jaar.

Het is de eerste keer dat ik hoor dat het 1 jaar moet zijn tussen de 2 bevallingen, is ook de moeite niet om te vertellen dat je moet wachten dan, want de meeste zijn niet binnen de 3 maanden zwanger.

Als je weet welke risico's er zijn om te snel na een ks terug zwanger te worden dan ga ik niemand een go geven om na 3 maanden terug te starten.

Fey1708
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 maart 2019, 8:56

Re: Wanneer voor een tweede gaan?

Bericht door Fey1708 » 26 maart 2021, 11:18

De arts had tegen mij gezegd zeker 6 maanden wachten niet enkel voor je lichamelijk herstel maar ook de hormonen kunnen bij sommige vrouwen nog helemaal in de war zijn.

Ons zoontje is nu 4 maanden oud en we hebben besloten om voor een 2de te gaan. Heb een afspraak op 5 mei in het UZ Gent voor een gesprek en zien dan wanneer we weer kunnen opstarten.We hebben nog 2 eitjes in de vriezer. We willen dit zo snel mogelijk achter elkaar want als we het geluk hebben om een 2de keer zwanger te geraken hebben we besloten dat ik mijn baarmoeder en overblijvende eierstok laat wegnemen en dit door het gevaar dat mijn endometriose zo zwaar is dat ik liever heb om alles weg te laten halen. Maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - πŸ’™
19/11/20: πŸ’™ Geboorte zoontje πŸ’™
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER πŸ’™ ==> 24.02.2024

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten