cryopoging

ICSI Forum
Plaats reactie
Louisej
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 februari 2008, 13:22

cryopoging

Bericht door Louisej » 24 februari 2008, 13:27

Hallo,

Is er iemand die ook van start gaat met een cryopoging? Of iemand die hier ervaring mee heeft?
Maandag neem ik mijn laatste pil in en nadien moet ik wachten op mijn regels om dan de starten met suprefact. Heeft iemand ervaring met suprefact? Bij mijn verse ICSIpoging heb ik dit nooit moeten nemen. Ook moet ik nu progynova slikken, ook dit is nieuw voor mij.

Groetjes, Louise

Toob
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 februari 2008, 17:35

Bericht door Toob » 24 februari 2008, 17:47

Hallo Louisj,

ik wil je graag een antwoord geven, maar ik kan het jammer genoeg niet.
Ik heb een afspraak op 12 maart, dan gaan ze me uitleggen hoe het precies werkt (heb 9 embryo'tjes over na mijn 1ste verse ICSI). Dus, zal jij nu al wel meer informatie hebben dan mij!

Ik denk aan je, en als je iets meer weet, laat je het maar weten...veel succes!!!

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 24 februari 2008, 17:54

Louise,

Ik zit momenteel ook in een dooicylus (voor een cryo dus). Maar ik moet bij mijn cryopogingen NOOIT suprefact snuiven. Suprefact krijg ik enkel bij verse pogingen. Cryo's worden in een 'normale' cyclus teruggeplaatst. Vreemd dus dat 't bij jou net andersom is.
Ik ga mijn cryo combineren met IUI, aangezien wij maar 1 ingevroren embryo hebben en de kans dus weer bijzonder klein zal zijn dat dit overleeft :? .
Hoeveel cryo's heb jij ?

Groetjes,

Anneleen

Louisej
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 februari 2008, 13:22

Bericht door Louisej » 25 februari 2008, 19:43

Hallo Toob,

12 maart is niet veraf meer! Als je kort nadien ook start zullen we ongeveer gelijk lopen.

Anneleen,

Ik denk dat ik suprefact moeten gebruiken aangezien ik al maanden geen cyclus heb aangezien ik de pil continue moet doorslikken,heb nl. endometriose. Na het stoppen van de pil (vanavond mijn laatste) kan het ook zijn dat ik mijn regels niet zal krijgen.
Ik heb nog 6 embryo's ingevroren van mijn vorige verse poging (oktober '06). Die poging lukte en heb dus al een dochtertje van bijna 8 maanden. Nu willen we dus gaan voor een broertje of een zusje.

Ik wens jullie beiden veel succes, dat er snel een nieuw leventje mag ontstaan!

Groetjes

Toob
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 februari 2008, 17:35

Bericht door Toob » 25 februari 2008, 20:03

Hi Louisej,

nee, 12 maart is niet meer ver...maar kreeg vandaag te lezen dat ik nog maar 6 embryo'tjes over heb, ze sterven blijkbaar :(

Toch blijven we hopen op het beste voor ons allemaal!

Louisej
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 februari 2008, 13:22

Bericht door Louisej » 26 februari 2008, 16:47

Hallo Toob,

Wat raar van je cryo's. Moeilijk te begrijpen.
Ik duim dat de rest hun best blijven doen. Er moet er maar ene goeie tussen zitten he.

Tot binnenkort.
Louise

annickjoos
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 februari 2008, 10:40

Bericht door annickjoos » 26 februari 2008, 21:26

Hoi Louise,

Ik heb ook geen suprefact moeten gebruiken. Ik kreeg een lichte ondersteuning van Menopur omdat ik een studiegroep zat. Er werd een vergelijking gemaakt tussen vrouwen met hormonale stimulatie en zonder stimulatie. Ik las momenteel een rustpauze in...

Dus, ik heb er geen idee van hoe het voor jou juist verder moet.
Ik wens je ieder geval zeer veel succes en hopelijk volgt er vlug een broertje of zusje.

En Toob, ik duim voor jou mee dat je cryo's niet verder afsterven, maar er moet er eigenlijk maar 1 goei en sterk tussenzitten. Het is een schrale troost, maar probeer je er toch aan op te trekken.
Hou ons op de hoogte.

Annick

Skael
Berichten: 40
Lid geworden op: 5 februari 2007, 9:44

Bericht door Skael » 27 februari 2008, 11:06

hallo,

ik heb wel superfact moeten spuiten en
na een periode ook progynova moeten nemen,
dus geen zorgen maken, elke behandeling is ook weer anders, bij de ene zo en bij de andere zo,
enkel heeft het bij ons niet mogen zijn twee gestorven
tijdens de ontdooiing en het derde de dag van
de inplanting, maar zou zeggen niet wanhopen,
het is niet omdat het bij een persoon mislukt
dat dat ook het geval is voor iemand anders, allesinds ik wens je heel veel moed en
hoop dat ze bij jou wel terugplanten,
veel sterkte en moed gewenst,
ps: ik duim voor een goed resultaat (afloop)
groetjes

Skael

Louisej
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 februari 2008, 13:22

Bericht door Louisej » 27 februari 2008, 19:43

Bedankt annick, skael voor de informatie. Weet je ik zal me gewoon laten leiden door wat de dagelijkse monitoring me zegt wat te doen en probeer er me niet teveel vragen rond te stellen. We zullen wel zien. Inderdaad reageert iedere persoon totaal anders op een behandeling.
Momenteel wacht ik op mijn regels maar als die er niet doorkomen moet ik zaterdag voor een eerste bloedprik gaan en waarschijnlijk starten met suprefact.

Tot binnenkort
groetjes

tanja

Bericht door tanja » 27 februari 2008, 20:26

Hey Louise,

Ik vrees dat dat gewoon het beste is. Je laten leiden door monitoring. Uiteindelijk weten zij wel wat ze doen hé ;)

Zelf ben ik ook bezig met een cryopoging. Eigenlijk totaal onverwacht waardoor ik ergens tussenin ben gestart. Dus regels waren al achter de rug én toch nog voor dag 11/12, cruciaal voor een eerste echo. Juist omdat ik erin "gedropt" ben , zou ik het in een natuurlijke cyclus doen. Helaas buiten mijn bloed gerekend alhoewel het er allemaal mooi uitzag bij eerste controle. Dus sinds tweede controle spuit ik menopur. Zou niet misstaan in de studie waar Annick deel van uitgemaakt heeft denk ik ;)

Maar dus wat ik wil zeggen, stel me ook wel vragen waarom en zo maar ga er vanuit dat monitoring (die toch alleen maar uitvoeren wat prof zegt) het wel weet wat ze doen, dus menopur ik maar ;)

Allen héél véél succes hoor!!!! En Annick, hoop dat de rustpauze je goed doet en je terug op krachten laat komen.
liefs
Tanja

annickjoos
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 februari 2008, 10:40

Bericht door annickjoos » 27 februari 2008, 20:36

Dag Tanja,

Ik hoop echt dat deze poging zal lukken voor jullie.Hou ons op de hoogte van het verloop.
Zijn jullie al lang aan het proberen???

Hopelijk heb je niet teveel last van de menopur. Ik kreeg slechts een halve ampulle en had er veel last van, veel stemmingswisselingen. Niet leuk dus voor mijn omgeving. Ik doe altijd mee aan een studie als ze het vragen. Ik kan er alleen maar andere koppels mee helpen.

Waar zijn jullie in behandeling??

Groetjes

Annick

tanja

Bericht door tanja » 27 februari 2008, 21:05

Hey Annick,

Heb 7 inseminaties achter de rug; 1 icsi en nu dus bezig met de cryopoging. Dus al enkele jaren bezig. En dit alles doe ik in mijn buitenverblijfke dat gelegen is in Jette ;)

Wat betreft menopur. Moest bij mijn icsi 3 ampullekes menopur nemen en had daar toen geen last van, nu moet ik er eentje nemen en ook geen last van. Of moet ik zeggen, ben gewoon gek dus geen last van iets :)

Of mijn omgeving er last van heeft? Ja hoor, totaal onveilig voor mij, ben dan helemaal in plaagbui ;):)
Kan ook knorrig zijn maar eigenlijk valt dat al bij al heel goed mee en dat zeg ik niet alleen 8)

Wel lief van je dat je steeds meedoet aan zo'n studies. Zoals je zegt, je helpt er ook steeds anderen mee!

liefs xx
Tanja

Louisej
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 februari 2008, 13:22

Bericht door Louisej » 1 maart 2008, 20:00

hallo Tanja,

Ik wens je heel veel succes met je cryopoging!! Als je er zo ingesmeten wordt heb je ook niet veel tijd om erover na te denken he.
Hou ons zeker op de hoogte! We duimen mee!
Mijn bloedwaarden deze morgen waren goed en morgenvroeg start ik met de suprefact. Volgende zaterdag opnieuw een bloedprik en dan zien we weer verder.

Groetjes

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 5 mei 2008, 14:56

Hoi,

Donderdag heb ik normaal terugplaatsing van cryo's. Nu is dat op't werk een super-moeilijke dag om afwezig te zijn, vooral dan nog net in de namiddag. Weet er iemand of het voor cryo's ook zo belangrijk is dat die op de juiste dag teruggeplaatst worden? Anders zou ik er graag bij't ziekenhuis op aandringen dat't een dagje vroeger gebeurt. Als ik er donderdag niet ben, gaat dat veel vragen en slechte commentaar oogsten bij zowel collega's als klanten...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 55 gasten