Ontspanning zoeken

ICSI Forum
Plaats reactie
Audje
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 februari 2021, 18:23

Ontspanning zoeken

Bericht door Audje » 21 maart 2021, 10:55

Hallo,

Ik vroeg me af of jullie tips hebben om te ontspannen. Nu is het eerste wat ik doe als ik wakker wordt, denken op de hele medische molen waar we inzitten, de confrontatie in wat voor een moeilijk traject we zitten en de realiteit: weer een nieuwe dag, een dag verder en nog altijd geen stap verder. Ik heb het gevoel dat die negatieve gedachten mijn leven overheersen. Ik heb er ook geen controle over. Die gedachten zijn er en komen maar gaan niet weg. Ook ervaar ik een krop in de keel die er vaak constant is. Kortom, het beheerst mijn leven. Hebben jullie tips om dit alles een beetje te leren loslaten.
Ik ging al mindfullnessen, naar een osteopaat (was een kwakzalver, moest een uur met naalden in mijn voeten liggen en hij was weg) lopen, zwemmen enz. Maar niets lijkt te helpen.

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Ontspanning zoeken

Bericht door Toepi » 22 maart 2021, 13:50

Hallo

Ik begrijp je volledig en denk dat veel dames dit herkennen.
Om te ontspannen ga ik naar de acupunctuur, daar heb ik wel veel aan. Eens je hart luchten op het forum helpt ook vind ik.
Zelf zoek ik ook veel info en ervaringen van anderen.
Het is makkelijk gezegd, maar je moet niet zo streng zijn met jezelf. Het is heel normaal om sommige dagen negatief te denken. Loslaten gaan we nooit volledig kunnen doen..
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❀️

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: Ontspanning zoeken

Bericht door michellefee2020 » 22 maart 2021, 13:58

Ik vind de ontspanning ook heel moeilijk, het is wat toepi zegt. Ik herken het vele zoeken op internet om mijn lichaam met die van een ander te vergelijken. Symptomen of wat dan ook. Ik ga voor de terugplaatsing naar de acupunctuur en probeer veel in te vullen met familie. Alleen soms vind ik het ook lekker om alleen te zijn omdat de angst er ook zit dat het nooit gaat lukken. Het is heel wisselend.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blastoπŸ€žπŸ€ positief ❀
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❀
12 weken echo goed ❀
15 weken - het word een meisje πŸ’–

Audje
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 februari 2021, 18:23

Re: Ontspanning zoeken

Bericht door Audje » 22 maart 2021, 23:31

Toepi schreef: ↑
22 maart 2021, 13:50
Hallo

Ik begrijp je volledig en denk dat veel dames dit herkennen.
Om te ontspannen ga ik naar de acupunctuur, daar heb ik wel veel aan. Eens je hart luchten op het forum helpt ook vind ik.
Zelf zoek ik ook veel info en ervaringen van anderen.
Het is makkelijk gezegd, maar je moet niet zo streng zijn met jezelf. Het is heel normaal om sommige dagen negatief te denken. Loslaten gaan we nooit volledig kunnen doen..
En waar zoek je dan info en ervaringen van anderen op? Ik zoek ook vaak op Google en via andere forums. Soms geeft dit me ook wel extra stress. Ergens moet je ook leren loslaten dat je er geen vat op hebt, maar die controle loslaten is zo moeilijk. Waarom kan er niemand eens zeggen dat het wel zal lukken maar dat het bv. Nog 3 maanden zal duren. Dan heb je een perspectief en kan je een beetje loslaten. Nu voelt het toch wel heel eenzaam aan

Audje
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 februari 2021, 18:23

Re: Ontspanning zoeken

Bericht door Audje » 22 maart 2021, 23:34

michellefee2020 schreef: ↑
22 maart 2021, 13:58
Ik vind de ontspanning ook heel moeilijk, het is wat toepi zegt. Ik herken het vele zoeken op internet om mijn lichaam met die van een ander te vergelijken. Symptomen of wat dan ook. Ik ga voor de terugplaatsing naar de acupunctuur en probeer veel in te vullen met familie. Alleen soms vind ik het ook lekker om alleen te zijn omdat de angst er ook zit dat het nooit gaat lukken. Het is heel wisselend.
Ja, inderdaad. Je zoekt op Google tot je een eventuele oorzaak gevonden hebt. Er lijkt inderdaad geen remedie voor. Ik vraag me af hoe sommige mensen zich kunnen neerleggen bij de situatie.

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: Ontspanning zoeken

Bericht door michellefee2020 » 23 maart 2021, 8:37

Klopt hoor. Soms geeft het ook meer stress maar het is ook een soort van afleiding. Ik ben niet zo goed in wachten en vind het vervelend dat ik er geen grip op heb. Door te kijken wat andere ervaren probeer ik er iets uit te halen. Het enige wat we kunnen doen is hopen en dat vind ik juist lastig. Door dit forum heb ik wel andere meiden leren kennen die in hetzelfde schuitje zitten, dan heb je niet het idee dat je er alleen voor staat.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blastoπŸ€žπŸ€ positief ❀
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❀
12 weken echo goed ❀
15 weken - het word een meisje πŸ’–

Toepi
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 februari 2021, 11:24

Re: Ontspanning zoeken

Bericht door Toepi » 24 maart 2021, 8:38

Ik zoek op Google wat ik voel en kan dan uren in forums lezen. Maar uiteindelijk is het nooit exact zoals bij jou en is het niet altijd geruststellend. Ik voel mij dan gewoon minder alleen. Want nu voel ik mij de enige met dit probleem, zeker als je op sociale media kijkt!
Het zou zo helpen moest je een glazen bol hebben en eens kijken hoe jouw leven er zal uitzien binnen 3 maanden. Dan zou je weten of je nog even moet volhouden, nu is er geen perspectief en soms geen hoop.
Ik probeer me toch op te trekken aan ervaringen van anderen en vooral dat ik weet dat ik niet alleen ben.
ICSI 1.1: jan-feb 2021 - mk (1 cryo)
ICSI 1.2: mei 2021 - neg
ICSI 2.1: juni 2021 - neg (10 cryo's)
ICSI 2.2: juli 2021 - neg
ICSI 2.3: aug 2021- positief ❀️

Jena
Berichten: 385
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: Ontspanning zoeken

Bericht door Jena » 29 maart 2021, 22:06

Beemom uit nederland heeft wel een leuke audio om naar te luisteren. Podcasts of artikels lees/luister ik niet naar van haar, teveel informatie en dan ben ik teveel met het 'subject' bezig. Maar ze heeft twee gratis audio's, die wel kalmeren, inzicht brengen. EΓ©n gratis audio voor de wachtweken en 1 gratis voor na de wachtweken. Vind dat die wel ontspanning brengt, valt onder noemer hypnofertilityπŸ™ˆ
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten