Meerdere miskramen, geen medische oorzaak

ICSI Forum
Wiete
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 april 2020, 8:38

Re: Meerdere miskramen, geen medische oorzaak

Bericht door Wiete » 14 april 2021, 20:08

@ zonnetje75 wat leuk om te lezen dat jij inmiddels bijna mag bevallen. Het kan dus toch. Alvast heel veel succes gewenst :)
Ik heb ook een tijd acupunctuur gedaan tijdens de iui maar aangezien dit tot geen zwangerschap heeft geleid, ben ik daarmee gestopt.
Wij hebben nu een pauze van 3 maand gehad tijdens alle onderzoeken. Ik was er van overtuigd dat ik klaar was om opnieuw te starten maar nu begin ik weer heel erg te twijfelen doordat ik er nu al van uit ga, dat het ook deze keer weer zal mislopen.

@Elle88 ook voor jou alvast veel succes!! Wat betekent PGS? Ik dacht dat ik ondertussen al het één en ander wist maar als ik hier zo jullie verhalen lees, voel ik mij toch een groentje ;-)

Ik denk dat ik toch zal vragen of ik die asaflow mag bijnemen ter ondersteuning. Van utrogestan vinden ze het ook niet nodig dat ik dit bijneem omdat mijn progesteron in het begin altijd goed staat en pas later begint te zakken, maar ze zeggen als ik er mij beter door voel, ik dit zeker mag bijnemen. Van die asaflow zal dat dan net hetzelfde zijn vermoed ik.

Toch erg hé, hoe een mens zo onzeker een mens kan worden. En bij anderen lijkt het allemaal de normaalste zaak ter wereld...
05/2018 pilstop
10/2018 zwanger - mk 6w
10/2019 IUI1
11/2019 IUI2
12/2019 IUI3
01/2020 IUI4
02/2020 IUI5
08/2020 cryo1.0 mk 8w
12/2020 cryo1.1 mk 8w

Elle88
Berichten: 5
Lid geworden op: 6 juli 2020, 16:01

Re: Meerdere miskramen, geen medische oorzaak

Bericht door Elle88 » 15 april 2021, 11:35

@ Zonnetje75: goed om te lezen dat er nog hoop is, ook met PGS. Mijn progesteron staat ook nooit super hoog, dus ik ga daar ook eens achter horen om de dosis te verhogen. Alvast heel veel succes met je bevalling!

@Wiete: PGS staat voor Preïmplantatie genetische screening. Voor de terugplaatsing gaat ze de embryo's nakijken op afwijkingen in alle chromosen. Op deze manier zouden we dan een embryo moeten teruggeplaatst krijgen zonder genetische afwijkingen.
Ik schrijf hier niet veel op het forum, maar lees wel veel mee en heb zo al veel info opgestoken.

Als ik jou was zou ik ook zowiezo naar Asaflow en utro vragen, kan zeker geen kwaad denk ik dan!

Bij anderen loopt het inderdaad precies altijd van een leien dakje, maar ik probeer dan te relativeren en te denken dat veel mensen er ook gewoon niet over praten (niet altijd gemakkelijk om te doen hoor). Begrijp heel goed je onzekerheid, is hier ook mijn grootste angst om nog eens een miskraam mee te maken of een zwangerschap te moeten onderbreken.
2015-2019 4 x MK
Nov. 2019- Maart 2020 3 x IUI neg
Juni 2020 ICSI 1.1. neg Juli 2020 ICSI 1.2. neg Sept. 2020 ICSI 1.3. pos (⭐️ 16w) April 2021 ICSI 1.4. neg

zonnetje75
Berichten: 186
Lid geworden op: 2 juli 2017, 11:40

Re: Meerdere miskramen, geen medische oorzaak

Bericht door zonnetje75 » 17 april 2021, 12:41

Elle88 schreef:
15 april 2021, 11:35
@ Zonnetje75: goed om te lezen dat er nog hoop is, ook met PGS. Mijn progesteron staat ook nooit super hoog, dus ik ga daar ook eens achter horen om de dosis te verhogen. Alvast heel veel succes met je bevalling!

@Wiete: PGS staat voor Preïmplantatie genetische screening. Voor de terugplaatsing gaat ze de embryo's nakijken op afwijkingen in alle chromosen. Op deze manier zouden we dan een embryo moeten teruggeplaatst krijgen zonder genetische afwijkingen.
Ik schrijf hier niet veel op het forum, maar lees wel veel mee en heb zo al veel info opgestoken.

Als ik jou was zou ik ook zowiezo naar Asaflow en utro vragen, kan zeker geen kwaad denk ik dan!

Bij anderen loopt het inderdaad precies altijd van een leien dakje, maar ik probeer dan te relativeren en te denken dat veel mensen er ook gewoon niet over praten (niet altijd gemakkelijk om te doen hoor). Begrijp heel goed je onzekerheid, is hier ook mijn grootste angst om nog eens een miskraam mee te maken of een zwangerschap te moeten onderbreken.
@Elle88, je bent in elk geval in goede handen in Jette :wink:
Bijkomend voordeel van PGS (wat ik initieel niet wist) is dat het de NIPT overbodig maakt. Dus eenmaal er eentje blijft plakken zijn de kansen best wel goed. Wij hebben uiteindelijk 2 ICSi rondes en 3 goede embryootjes nodig gehad en dan nog is het de “slechtste” (want een dag 6 en geen dag 5, dus ik zag het al helemaal niet goed komen) geweest die het gehaald heeft (en dus nu ondanks de trage start helemaal bovenaan de groeicurves zit :) )

Ik wens jullie alvast allebei heel veel succes!

En praat er zeker over. Deden wij initieel niet, maar is pas toen we er over zijn beginnen praten dat we het verdriet ook zijn kunnen beginnen verwerken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten