ICSI met donorzaad - UZ Gent

ICSI Forum
Plaats reactie
Marcella
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 april 2021, 14:59

ICSI met donorzaad - UZ Gent

Bericht door Marcella » 20 april 2021, 15:07

Beste forumleden,

Bedankt dat wij onze vraag even bij jullie mogen neerleggen.
Ik schets kort onze situatie: Wij zijn een lesbisch koppel met een kindje van 1,5 gedragen door mijn partner.
Nu zijn we aan onze 8e poging voor kindje nummer 2, ditmaal bij mij. Dit verliep reeds tweemaal via ICSI, zonder succes.

Nu is het zo dat wij gebruik maken van een spermadonor. Deze is echter nog beperkt beschikbaar.
We hebben nog net drie rietjes kunnen bestellen, dus normaal nog 3 puncties mogelijk.

In onze omgeving hoorden we van vrienden in een gelijkaardige situatie (zelfde ziekenhuis, nl. UZ Gent, wel andere dokter) dat de rietjes bij hen 'in twee' werden geknipt voor IVF. Dit zou het aantal mogelijke pogingen verdubbelen.
Onze dokter zegt echter niet af te weten van dergelijke ontdubbeling van een donorstaal voor IVF/ICSI.
Nu willen we niet het dossier van onze vrienden 'op tafel' gooien, en houden we er ook nog wel rekening mee dat zij het verkeerd begrepen hebben.

Daarom onze vraag naar jullie: Zijn er mensen met ervaring op dit vlak? Zijn er mensen waarbij de rietjes effectief in twee werden geknipt voor IVF? Was dit in het UZ Gent?

Alvast bedankt voor jullie input!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten