Overstap wagen en naar welk ziekenhuis moet je gaan

ICSI Forum
Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Overstap wagen en naar welk ziekenhuis moet je gaan

Bericht door Anqui » 7 mei 2021, 22:01

Ik zou persoonlijk direct naar Jette gaan, uiteindelijk heb je maar een beperkt aantal beurten. Dokters die bijna gaan beloven dat het zal lukken vind ik erg gevaarlijk. Wij zijn acht jaar bezig geweest om zwanger te geraken vijf jaar bij de oudste en 3 jaar bij de jongste ( 13 inseminaties met en zonder medicijnen 6 ivf beurten) er is nooit een oorzaak gevonden dat het niet lukte maar zelfs dan mag een dokter hoe goed bedoeld geen loze beloftes doen. Na vijf jaar Middelheim hebben we de overstap naar Jette gemaakt, we kwamen daar terecht bij een super dokter ( Verpoest)we werden steeds betrokken bij de behandeling, medelevend maar toch realistisch. Jette is wereldtop, er komen patiënten van over heel de wereld en het bevindt zich bijna in onze achtertuin. Het enige waarvan ik spijt heb is de verloren jaren in een ander ziekenhuis

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Overstap wagen en naar welk ziekenhuis moet je gaan

Bericht door LotjeS » 24 november 2021, 3:37

Hallo allen

Ik weet niet of jullie nog actief zijn.
Hoe gaat het nog met jullie?
Ikzelf sta ook voor het dilemma om mogelijks naar Jette of Decleer te gaan.
Mijn laatste stimulatie is niet zo goed verlopen en gezien de langere wachttijden in Jette wil ik ook niet te lang wachten om daar te informeren.

Zijn er nog steeds zo’n lange wachttijden?
Iemand meer info over Jette of Decleer?
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Overstap wagen en naar welk ziekenhuis moet je gaan

Bericht door Hope88 » 24 november 2021, 9:52

LotjeS schreef:
24 november 2021, 3:37
Hallo allen

Ik weet niet of jullie nog actief zijn.
Hoe gaat het nog met jullie?
Ikzelf sta ook voor het dilemma om mogelijks naar Jette of Decleer te gaan.
Mijn laatste stimulatie is niet zo goed verlopen en gezien de langere wachttijden in Jette wil ik ook niet te lang wachten om daar te informeren.

Zijn er nog steeds zo’n lange wachttijden?
Iemand meer info over Jette of Decleer?
Ik ben bij beide geweest.

Eerst gestart in Jan Palfijn bij Dr. Decleer. Het voordeel is dat het kleiner is. Dr. Decleer doet alles zelf (controles, pu, tp, enz) dus je hebt altijd je eigen arts. Enkel wanneer hij verlof heeft, is er een andere arts. Nadeel is wel dat hij soms zo veel te doen heeft dat hij al eens iets vergeet (ik heb vb. 3x gehad dat ik een telefoontje verwachtte 's avonds en dat niet kreeg. Heb toen zelf de ochtend erop naar de consultatie gebeld). Qua medicatie is hij niet bang om te veranderen, voor de rest een vrij 'standaard' aanpak (dus voor iedereen ongeveer gelijk). Na pu utro, asaflow en diazepam nemen. Indien je na 3 pu niet zwanger bent, komt er nog een atosiban baxter bij net voor de tp.
Als je in JP op consultatie gaat moet je soms wel lang wachten, want hij is regelmatig in retard. Geen idee of dit ook zo is in zijn privépraktijk in Aalter.
Als hij wat meer tijd heeft, maakt hij zelf ook wel eens een grapje wat wel deugd doet om je gerust te stellen. Op andere momenten moet het snel gaan. Als je vragen hebt moet je ze dan ook zo snel mogelijk stellen. Op die momenten gaat hij zelf niet zo veel uitleg geven (voor hem is alles logisch) en is hij ook snel weer weg (soms is hij al weg als je uit de kleedkamer komt).
Na 2 pu en 5 tp (2 verse en 3 cryo's) was ik bij hem zwanger van onze dochter.
Voor een brusje zijn we opnieuw bij hem gegaan. Ik had toen nog 5 cryo's over --> 1 biochemische zwangerschap, de rest negatief. Dan nog 2 pu en 6 tp gehad, maar verder dan nog 1 biochemische zwangerschap zijn we niet meer geraakt. Op mijn vraag is er dan een hysteroscopie gebeurd, maar daar was alles in orde.
Toen wij bij hem gingen waren er geen wachtlijsten en konden we maand na maand verder doen (tenzij na een pu zonder cryo's. Dan was er een wachtmaand voor we terug mochten stimuleren).

Omdat het voor een brusje niet leek te lukken, hebben we dan de overstap naar Jette gemaakt. Het is veel groter, dus ik had niet dat vertrouwde gevoel van in het Jan Palfijn maar voor mij persoonlijk was dit ook niet zo belangrijk. Ik vond hen wel zeer professioneel. Eerst hebben we een gesprek gehad bij Dr. Boudry en meteen erna een bloedafname (omdat er bij Decleer nog een hysteroscopie gebeurd was, waren er geen verder onderzoeken nodig). Eens de resultaten van de bn gekend waren nog een telefonisch consult gehad met de arts om deze te bespreken en een paar dagen nadien afspraak bij de counseling voor alle uitleg ivm medicatie en om papieren te tekenen. Omdat ik bij het telefonisch consult vertelde dat ik bij mijn ms grote stukken weefsel verloor, hebben ze voor de zekerheid ook een echo ingepland op de dag van de counseling. Op de echo dachten ze toch iets te zien, dus wouden ze voor de zekerheid ook zelf een hysteroscopie doen. Dan hebben ze meteen naar het OK gebeld. Er was nog een plaatsje vrij, dus binnen het half uur lag ik al op de tafel. Daar hebben ze dan ter plekke een calcificatie weggenomen, een biopsie van mijn baarmoederslijmvlies genomen (er waren tekenen van inflammatie, maar uitendelijk toch geen ontsteking) en zagen ze een kleine verkleving. Om de verkleving weg te halen moest er een werkhysteroscopie onder volledige verdoving gepland worden, maar door covid kon die op dat moment niet doorgaan, dus werden we op de wachtlijst geplaatst.
Omdat ik geen tijd wou verliezen, mocht ik bij mijn volgende ms wel al de stimulatie doen en gingen ze alles invriezen (risico op een buitenbaarmoederlijke zou door de verkleving te groot zijn moesten ze op dat moment een tp doen). Voor de stimulatie werd bijna dezelfde medicatie gebruikt als bij Decleer en het resultaat was ook gelijkaardig: 3 cryo's.
Ik had geluk, want de maand erop kon alles weer doorgaan en werd de hysteroscopie ingepland. Nadien mocht ik utro nemen zodat ik mijn regels niet zou krijgen voor mijn gesprek met de arts en dus meteen erna zou kunnen starten voor tp.
Eerste tp was een biochemische, van de 2de tp ben ik intussen 18 weken zwanger. De opvolging bij de tp vond ik wel beter dan in JP. In Jette gebeurt de tp met een echo, dus zijn ze zeker dat het embryo goed zit (in JP gebeurt dit zonder echo), en bij iedere tp (zowel verse als cryo) doen ze een bn om te kijken of je progestron hoog genoeg staat (in JP gebeurt dit enkel bij een verse tp).
In Jette zijn er langere wachtlijsten (bij ons viel dit al bij al mee. 5 maand tussen 1ste consult en start voor 1ste tp) maar zelfs met die wachtlijsten waren we in Jette sneller zwanger dan in JP.
Ik ben altijd tevreden geweest van Decleer, maar had ik op voorhand geweten wat ik nu weet, dan was ik waarschijnlijk rechtstreeks naar Jette gegaan.

Hopelijk ben je hier iets mee. Moest je nog vragen hebben dan laat je het maar weten. :wink:
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Overstap wagen en naar welk ziekenhuis moet je gaan

Bericht door LotjeS » 24 november 2021, 19:52

Hope88 schreef:
24 november 2021, 9:52
LotjeS schreef:
24 november 2021, 3:37
Hallo allen

Ik weet niet of jullie nog actief zijn.
Hoe gaat het nog met jullie?
Ikzelf sta ook voor het dilemma om mogelijks naar Jette of Decleer te gaan.
Mijn laatste stimulatie is niet zo goed verlopen en gezien de langere wachttijden in Jette wil ik ook niet te lang wachten om daar te informeren.

Zijn er nog steeds zo’n lange wachttijden?
Iemand meer info over Jette of Decleer?
Ik ben bij beide geweest.

Eerst gestart in Jan Palfijn bij Dr. Decleer. Het voordeel is dat het kleiner is. Dr. Decleer doet alles zelf (controles, pu, tp, enz) dus je hebt altijd je eigen arts. Enkel wanneer hij verlof heeft, is er een andere arts. Nadeel is wel dat hij soms zo veel te doen heeft dat hij al eens iets vergeet (ik heb vb. 3x gehad dat ik een telefoontje verwachtte 's avonds en dat niet kreeg. Heb toen zelf de ochtend erop naar de consultatie gebeld). Qua medicatie is hij niet bang om te veranderen, voor de rest een vrij 'standaard' aanpak (dus voor iedereen ongeveer gelijk). Na pu utro, asaflow en diazepam nemen. Indien je na 3 pu niet zwanger bent, komt er nog een atosiban baxter bij net voor de tp.
Als je in JP op consultatie gaat moet je soms wel lang wachten, want hij is regelmatig in retard. Geen idee of dit ook zo is in zijn privépraktijk in Aalter.
Als hij wat meer tijd heeft, maakt hij zelf ook wel eens een grapje wat wel deugd doet om je gerust te stellen. Op andere momenten moet het snel gaan. Als je vragen hebt moet je ze dan ook zo snel mogelijk stellen. Op die momenten gaat hij zelf niet zo veel uitleg geven (voor hem is alles logisch) en is hij ook snel weer weg (soms is hij al weg als je uit de kleedkamer komt).
Na 2 pu en 5 tp (2 verse en 3 cryo's) was ik bij hem zwanger van onze dochter.
Voor een brusje zijn we opnieuw bij hem gegaan. Ik had toen nog 5 cryo's over --> 1 biochemische zwangerschap, de rest negatief. Dan nog 2 pu en 6 tp gehad, maar verder dan nog 1 biochemische zwangerschap zijn we niet meer geraakt. Op mijn vraag is er dan een hysteroscopie gebeurd, maar daar was alles in orde.
Toen wij bij hem gingen waren er geen wachtlijsten en konden we maand na maand verder doen (tenzij na een pu zonder cryo's. Dan was er een wachtmaand voor we terug mochten stimuleren).

Omdat het voor een brusje niet leek te lukken, hebben we dan de overstap naar Jette gemaakt. Het is veel groter, dus ik had niet dat vertrouwde gevoel van in het Jan Palfijn maar voor mij persoonlijk was dit ook niet zo belangrijk. Ik vond hen wel zeer professioneel. Eerst hebben we een gesprek gehad bij Dr. Boudry en meteen erna een bloedafname (omdat er bij Decleer nog een hysteroscopie gebeurd was, waren er geen verder onderzoeken nodig). Eens de resultaten van de bn gekend waren nog een telefonisch consult gehad met de arts om deze te bespreken en een paar dagen nadien afspraak bij de counseling voor alle uitleg ivm medicatie en om papieren te tekenen. Omdat ik bij het telefonisch consult vertelde dat ik bij mijn ms grote stukken weefsel verloor, hebben ze voor de zekerheid ook een echo ingepland op de dag van de counseling. Op de echo dachten ze toch iets te zien, dus wouden ze voor de zekerheid ook zelf een hysteroscopie doen. Dan hebben ze meteen naar het OK gebeld. Er was nog een plaatsje vrij, dus binnen het half uur lag ik al op de tafel. Daar hebben ze dan ter plekke een calcificatie weggenomen, een biopsie van mijn baarmoederslijmvlies genomen (er waren tekenen van inflammatie, maar uitendelijk toch geen ontsteking) en zagen ze een kleine verkleving. Om de verkleving weg te halen moest er een werkhysteroscopie onder volledige verdoving gepland worden, maar door covid kon die op dat moment niet doorgaan, dus werden we op de wachtlijst geplaatst.
Omdat ik geen tijd wou verliezen, mocht ik bij mijn volgende ms wel al de stimulatie doen en gingen ze alles invriezen (risico op een buitenbaarmoederlijke zou door de verkleving te groot zijn moesten ze op dat moment een tp doen). Voor de stimulatie werd bijna dezelfde medicatie gebruikt als bij Decleer en het resultaat was ook gelijkaardig: 3 cryo's.
Ik had geluk, want de maand erop kon alles weer doorgaan en werd de hysteroscopie ingepland. Nadien mocht ik utro nemen zodat ik mijn regels niet zou krijgen voor mijn gesprek met de arts en dus meteen erna zou kunnen starten voor tp.
Eerste tp was een biochemische, van de 2de tp ben ik intussen 18 weken zwanger. De opvolging bij de tp vond ik wel beter dan in JP. In Jette gebeurt de tp met een echo, dus zijn ze zeker dat het embryo goed zit (in JP gebeurt dit zonder echo), en bij iedere tp (zowel verse als cryo) doen ze een bn om te kijken of je progestron hoog genoeg staat (in JP gebeurt dit enkel bij een verse tp).
In Jette zijn er langere wachtlijsten (bij ons viel dit al bij al mee. 5 maand tussen 1ste consult en start voor 1ste tp) maar zelfs met die wachtlijsten waren we in Jette sneller zwanger dan in JP.
Ik ben altijd tevreden geweest van Decleer, maar had ik op voorhand geweten wat ik nu weet, dan was ik waarschijnlijk rechtstreeks naar Jette gegaan.

Hopelijk ben je hier iets mee. Moest je nog vragen hebben dan laat je het maar weten. :wink:
Dus op zich in Jette is het een gesprek met een arts - de nodige onderzoeken - dan een counseling en dan kan je starten? Het is voor ons toch 1u30 min rijden, vandaar ..
En opvolging doe je gewoon in je eigen ziekenhuis?

Ik heb enkel een doorgankelijkheidsonderzoek gehad van de eileiders, voor de rest niets. Ik vermoed dat ik dan sowieso nog iets zal moeten ondergaan?

Heb je gewoon naar daar gebeld en om een afspraak gevraagd of om een specifieke dokter?
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Overstap wagen en naar welk ziekenhuis moet je gaan

Bericht door Hope88 » 25 november 2021, 9:50

Ik heb gewoon naar daar gebeld voor een afspraak. Dan vragen ze waar precies het probleem ligt (bij ons was dat de zaadkwaliteiit van mijn man) en dan wijzen ze een dokter toe.

Ik vermoed dat ze sowieso een bloedafname zullen doen ivm testen DNA. Het duurt wel even voor je daar de resultaten van hebt. Neem ook zoveel mogelijk info mee:
- uitslagen van testen die al gebeurd zijn
- met welke medicatie er al gestimuleerd werd en wat de resultaten hiervan waren
- op de website staat ook een document met vragen om mee te nemen
- enz
Hoe meer info ze al hebben, hoe minder ze zelf nog moeten onderzoeken.
Tussen de counseling en wanneer je mag starten kan er wel wat wachttijd zitten, maar ik heb momenteel echt geen zicht op de wachtlijst. Soms vragen ze ook of je wil meedoen aan een onderzoek en dan kan je soms sneller starten.

De gewone opvolging deed ik in mijn eigen ziekenhuis (wij zijn in de spits ook 1,5u onder de baan naar Jette). Je moet er dan wel voor zorgen dat alle resultaten voor de middag worden doorgestuurd naar Jette. Enkel op zondag deed ik de controles in Jette omdat ik dan niet terecht kon in mijn eigen ziekenhuis.

Voor volgende zaken moest ik dus naar Jette gaan:
- 1ste gesprek met de arts (partner moet dan ook mee)
- counseling (partner moet dan ook mee) en ben dan ook meteen mijn medicatie al gaan halen in de ziekenhuisapotheek (dat scheelt weer een rit)
- hysteroscopie
- punctie (partner moet mee voor staaltje)
- terugplaatsing
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Taki
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 januari 2021, 18:09

Re: Overstap wagen en naar welk ziekenhuis moet je gaan

Bericht door Taki » 25 november 2021, 10:22

Hey LotjeS,

ik sluit me aan bij wat Hope zegt!

Ik ben ook gestart bij Dr. Decleer. Het grote voordeel als je bij zijn privépraktijk gaat is dat je geen wachttijden hebt en dat alles wel erg snel op elkaar volgt. Ik ben deze zomer overgestapt naar Jette omdat ik er toch geen goed gevoel meer bij had (weinig uitleg, weinig tijd om vragen te stellen, had niet de indruk dat er mogelijkheden waren om iets anders te proberen, ik heb er ook veel meer medicatie zelf moeten betalen als ik dat vergelijk met Jette).

Ik heb een supergoed gevoel bij Jette, voor mij voelt het veel professioneler aan en ik heb wel de indruk dat ze meer onderzoeken of alternatieve behandelingen voorstellen (zoals bv IVM, wat ze denk ik in geen enkel ander ziekenhuis doen). Ze breken ook de stimulatie/voorbereiding tp af als je lichaam niet optimaal reageert, dat is uiteraard balen op het moment zelf, maar uiteindelijk is dit wel beter om de kansen te vergroten. Je kan ook altijd met al je vragen bij de vroedvrouwen terecht.

Qua wachttijden: deze zomer was het normaal ongeveer 2 maanden wachten op een afspraak en ongeveer 2 maanden wachten om met IVF/ICSI te kunnen beginnen. Maar ik heb mijn eerste consultatie binnen de 2 weken gehad en ben ook al 2 weken later kunnen starten, omwille van annulaties (en ik denk ook omdat ik al even bezig ben). Dus soms kan je daar wel geluk mee hebben en loont het om tussendoor eens te bellen of er geen plaatsen zijn opengevallen.

Als je belt, vragen ze inderdaad welke aandoening(en) je hebt en dan wijzen ze je de meest geschikte dokter toe.

Conclusie: ik zou zeker meteen naar Jette gaan! Een fertiliteitstraject is sowieso lang wachten, en die 2-3m die je dan verliest door een overstap naar Jette lijkt mij dan eerder "verwaarloosbaar" (maar dat is een persoonlijke mening :)).

Veel succes in elk geval!

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Overstap wagen en naar welk ziekenhuis moet je gaan

Bericht door LotjeS » 25 november 2021, 20:13

Dankjewel voor jullie uitvoerige uitleg!
Volgende week heb ik BN van mijn verste TP en dan ga ik bellen.
Ik voel niets dus ik verwacht negatief.
Het leek me altijd een stap om naar Jette te gaan, maar misschien moet ik daar nu toch m’n zinnen op zetten.

Dankje!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Overstap wagen en naar welk ziekenhuis moet je gaan

Bericht door LotjeS » 1 december 2021, 1:22

Ik heb begin januari een afspraak bij De Vos.
Kan iemand me iets meer vertellen over hem?

Ik las al zeer gemixte zaken, zeer goed - maar ook minder..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten