Griepvaccin

ICSI Forum
Plaats reactie
Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Griepvaccin

Bericht door Sproetje » 6 oktober 2021, 8:47

Hey allemaal

Ik krijg de kans om een griepvaccin te krijgen op mijn werk. Deze vindt plaats rond de start van mijn menstruatie. Een kleine 3 weken later krijg ik een eerste terugplaatsing van 5 of 6 daagse embryo. Zou dit kwaad kunnen?
Ik weet dat ik altijd wat ziek wordt van zo’n vaccins en heb nog nooit het griepvaccin genomen. Maar met dat we allemaal iets minder weerbaar zijn tegen virussen enzo door een jaar een mondmasker te dragen, overweeg ik toch om hem te nemen. Straks ben ik zwanger en krijg ik een hele zware griep te verwerken…

Wat denken jullie? Zou dat al genoeg ingewerkt zijn tegen de terugplaatsing? 3 weken is wel ruim de tijd denk ik dan?

Grtjs Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: Griepvaccin

Bericht door Glow » 6 oktober 2021, 11:09

Hey Sproetje,

Ik zou dit eens overleggen met je huisarts! Sowieso wordt het sterk aangeraden voor zwangere vrouwen om het griepvaccin te nemen tijdens het griepseizoen. Een vaccin zoals die voor de griep gaat quasi direct voor een immuunreactie zorgen. Daardoor kan je de eerste dagen lichte griepsymptomen vertonen. Ik ben geen arts, maar zo'n reactie ga je niet meer krijgen na 3 weken normaal. Voordeel zal zijn dat indien je klachten hebt, je toch niet zwanger bent en dus medicatie kan nemen. Maar je kan het dus altijd eens vragen aan jouw huisarts of behandelende arts.

Succes!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: Griepvaccin

Bericht door Sproetje » 6 oktober 2021, 12:33

Glow schreef:
6 oktober 2021, 11:09
Hey Sproetje,

Ik zou dit eens overleggen met je huisarts! Sowieso wordt het sterk aangeraden voor zwangere vrouwen om het griepvaccin te nemen tijdens het griepseizoen. Een vaccin zoals die voor de griep gaat quasi direct voor een immuunreactie zorgen. Daardoor kan je de eerste dagen lichte griepsymptomen vertonen. Ik ben geen arts, maar zo'n reactie ga je niet meer krijgen na 3 weken normaal. Voordeel zal zijn dat indien je klachten hebt, je toch niet zwanger bent en dus medicatie kan nemen. Maar je kan het dus altijd eens vragen aan jouw huisarts of behandelende arts.

Succes!
Ja ik zou hem graag nemen dit jaar. Zodat ik wat weerbaarder ben. Ik zal eens bellen met mijn huisarts hierover. Dank je Glow!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten